Polkupyörä -thread

Viestiketju alueella 'Urheilu' , aloittaja Jammaz, 28.05.2008.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Veikk0_

    Rekisteröitynyt:
    20.03.2016
    Viestejä:
    122
    Viimeksi muokattu: 08.08.2017
  2. Tragos

    Rekisteröitynyt:
    08.06.2014
    Viestejä:
    42
    Ensimmäisen linkin sisäkumi on tarkoitettu 32-47 mm leveän ulkokumin sisään ja jälkimmäinen 25-32 mm leveän. Renkaan läpimitassa siis hieman eroa. Sinulla ulkokumi on 32 mm leveä, joten kumpikin käy.
     
    Viimeksi muokattu: 08.08.2017
  3. Jahas

    Rekisteröitynyt:
    10.01.2001
    Viestejä:
    1 699
    Etuvanne oli potkaistu rikki.

    Haarukan akselin pidikekolo on 10mm, vanhassa fillarissa olisi hyvä suora vanne joka on pikalukoilla ja sillä 9mm. akselilla. Onko tuo ero sellainen ettei tuolla itseään tapa tms. eli voin rauhassa heittää vaihtovanteen paikoilleen ja jatkaa ajelua?
     
  4. Jahou

    Rekisteröitynyt:
    29.12.2013
    Viestejä:
    24
    Voro vei hybridistäni jarrut. Uudet pitäisi varmaan hommata. Onko noilla budjettiluokan (~100e) hydraulisilla levyjarruilla suuria eroja? Onko mitään hyväksi todettuja suosituksia?
     
  5. Pihlaja

    Rekisteröitynyt:
    19.06.2013
    Viestejä:
    429
    On niissä varmaan paljonkin eroa. Ainakin 5 vuotta sitten oli. Jos ottaa suht tuoretta mallia, niin shimanolta on jopa acera/alivio ihan käyttökelpoinen. Siitä saisi levyjen kanssa satasella setin. Deore on jo erittäin hyvä, mutta lähempänä 150e.


    Puhkesi tänään viidettä kertaa tänä vuonna sama rengas. Alkaa ottaa pannuun. Joka kerta olen käynyt renkaan läpi, enkä siitä mitään löydä. On kyllä vanha rengas, mutta toinen rengas on paljon kuluneempi, eikä ole mitään ongelmaa. Uudet vanteet laitettu keväällä, mutta en siinäkään mitään ongelmaa huomaa, kun käy reunat sormella läpi. Nyt laitoin toista kertaa uuden sisärenkaan ja vaihdoin myös renkaat. Jos vielä toistuu, niin kai tuo vanne pitää heittää mereen sitten.
     
  6. molari

    Rekisteröitynyt:
    04.11.2012
    Viestejä:
    7 738
    Siis puhutaanko nyt pelkistä jarruista (kahvat + letkut + jarrusatulat paloineen) vaiko myös levyt mukaan?

    Minulla on tällaiset: https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=238882;menu=1000,2,15,117

    En keksi moittimista. Itse jarruttelen noilla ihan tyytyväisenä ymmärtämättä, miten jarru voisi olla olennaisesti parempi, kun ei mitään alamäkiajoa tule kuitenkaan harrastettua.
     
    Viimeksi muokattu: 16.08.2017
  7. molari

    Rekisteröitynyt:
    04.11.2012
    Viestejä:
    7 738
    Tuntuisi hyvin oudolta, että se itse vanteesta johtuisi. Entäs vannenauha? Onko se malli köppyrä? Kokeile korvata se vaikka ensi hätään gorillateipillä tai jos et käytä isoja paineita, niin vaikka tiukalle vedettynä 3 kierrosta sähköteippiä menee ihan hyvin vuoden päivät. Voihan siihen toki hommata ihan asiaan tarkoitettua teippiäkin, mutta noita saattaa löytyä jo muutenkin kotoa.

    Ja se, että kummalle puolelle sisäkumia reiät tulivat? Jos oletetaan, että et aja niin alhaisilla paineilla, että tulisi mitään snakebitejä, niin silloin joko ulkokumista tai vannenauhasta jokin tökki sisäkumiin. Pitäisi olla aika helppoa nähdä, kummasta oli kyse.
     
    Viimeksi muokattu: 16.08.2017
  8. Tragos

    Rekisteröitynyt:
    08.06.2014
    Viestejä:
    42
    Snakebite muistuttaa nimensä mukaisesti käärmeenpuremaa, sisäkumissa on siis kaksi vierekkäistä reikää. Aiheutuu siitä, että ajetaan kanttikiven tms. terävän kappaleen yli niin, että sisäkumi pääsee litistymään vannetta vasten.

    Opiskeluaikaisessa kulkineessa oli vastaavankaltaista ongelmaa kumien puhkeamisen kanssa eturenkaassa. Syyksi osoittautui juurikin vannenauha, joka oli päässyt vanhuuttaan kovettumaan. Nauhan ja vanteen seinämän väliin jäi rako, johon sisäkumi saattoi puristua ja puhjeta. Pikakorjasin tuon pyöräyttämällä vanhan vannenauhan päälle kierroksen eristysnauhaa. Toimi niin hyvin, etten tainnut koskaan tuota sen paremmin fiksata. Mutta eipä uusi vannenauhakaan montaa euroa maksa.
     
  9. Pihlaja

    Rekisteröitynyt:
    19.06.2013
    Viestejä:
    429
    No yksi noista reiistä on ehkä näyttänyt snakebiteltä, mutta muuten ihan pistoksen näköisiä. Vanneteippi on itse laittamani schwalben teippi. Huomasin, että yhdessä kohdassa se oli vähän huonosti ja pinnan kolon reuna pilkahti juuri sivusta. Siirsin sitä vanneteippiäkin. Olen kuitenkin ollut siinä käsityksessä, että tuon vannenauhan/teipin tarkoituksena on vain peittää nuo pinnojen kolot, joten enpä tiedä noista epätasaisista reunoista vanteen seinämän suhteen. Mitä nyt muistan, niin nuo kaikki rengasrikot on kuitenkin ollut sisärenkaassa ulkopuolella ihan lähellä keskisaumaa. Onko siellä nyt sitten vaan renkaan sisällä kuitenkin jotain, vaikka en siitä mitään silmällä/sormella havainnut. Joka tapauksessa rengas on nyt vaihdettu ja jännityksellä odotellaan. Parin viikon välein tuo puhkeaminen on tapahtunut, joka myös outoa. Ja se oli siis tosiaan myös outoa, että nuo vanhat renkaat on 5v vanhat, noin 10tkm ajetut, jotka aina ollut samoilla paikoilla ja takarengas oli melkein sliksi ja eturenkaassa, joka siis on ongelma, oli vielä reilusti kuviota jäljellä.
     
  10. molari

    Rekisteröitynyt:
    04.11.2012
    Viestejä:
    7 738
    Sen tarkoitus on estää sisäkumia uppoamasta (ja puhkeamasta) pinnan reikiin. Mutta joskus vanneteippi on huonosti tai huonoa. Siinä vanneteipissä voi itsessään olla teräviä kovia reunoja, jolloin sisäkumi voi puhjeta sellaiseen, jos se ei ole tasaisesti vanteen pintaa vasten, kuten tuossa Tragos kuvasikin.

    Silloin hyvin todennäköisesti juuri noin on. Eihän se tarvitse kuin pienen piikin.

    Ei sillä ole muuta merkitystä kuin, että syvempi kuvio -> pienempi todennäköisyys, että jokin esine pääsee tunkeutumaan renkaan läpi. Mutta meneehän noita uusista maasturin renkaistakin läpi, että ei se ole kuin todennäköisyysjuttu. Olen lähes täysin varma, että ongelma ei enää jatku, kun kerran reiät olivat sisäkumin ulkopuolella. Mikään muu niitä ei voi tehdä sinne, jos sisäkumi on kunnollinen ja ilmanpaineet järkevät.
     
  11. Jahou

    Rekisteröitynyt:
    29.12.2013
    Viestejä:
    24
    Itseasiassa juuri noita katselin kun suht halvalla tuolta sais. Juuri pelkät jarrut tarvittaisiin, levyt ovat vielä tallessa. Todennäköisesti sii päädyn noihin.
     
  12. jnf

    Rekisteröitynyt:
    15.06.2002
    Viestejä:
    291
    Talouteen olisi uudelle pyörälle tarvetta, kun vanha on jostain 80-luvulta...

    Hybridipyörä on ollut vähän mielessä ja taas olisi xxl:ssä tarjouksessa Scottin hybridipyörä, onko tuosta kommentteja antaa? Hintaluokka pitäisi olla alle 400e, eli aika tiukalla budjetilla mennään.
    https://www.xxl.fi/scott-sub-cross-tour-w-md-hybridbike-17-naisten-hybridipyora/p/1131916_1_style

    Tarve olisi siis lähinnä satunnaisille pyöräilykerroille vuoden mittaan lasten kanssa jne (toinen pitäisi saada välillä taakse mukaan), eli ei mitään työmatka-ajoa tms. Ja pyörän pitäisi kestää tuollaista normikäyttöä mieluusti seuraavat 10vuotta. Kannattaako tuollaiseen käyttöön siis edes harkita noin monivaihteista hybridiä (?), vai hankkia joku letkeämpi kulkupeli napavaihteilla? Voisi olettaa, että tuollainen olisi ainakin huoltovarmempi? Vai peräti vaihteeton? Onko näistä heittää mitään hyväksi havaittua merkkiä/mallia joita katsella?

    Ennen oli jotenkin helpompaa tämä valinta, kun vaihtoehtoina oli oikeastaan Helkama/Tunturi/Crescent...:)
     
  13. Sasseli

    Rekisteröitynyt:
    06.06.2003
    Viestejä:
    1 887
    Varmasti ajaa tuollaiseen käyttöön asiansa. Mutta kannattaa myös muistaa, että mikään pyörä ei kestä kymmentä vuotta ilman huoltoa ja huolenpitoa.
     
  14. Oltorno

    Rekisteröitynyt:
    03.01.2004
    Viestejä:
    7 624
    Auttakee noviisia.

    Runkoa kasaamassa (mitä en ole koskaan tehnyt). Idea oli siirtää vanhat hilut uuteen runkoon niin pitkälti kun sopii. Joo huono idea varmaan, mutta en tee tolla toisellakaan mitään ja pitää käyttää hyödyksi kalliit osat mitä pystyy. Jotain joudun varmaan ostamaan uusiksi.

    Ensimmäiset ongelmat:
    [​IMG]

    Eikö niin, että tuossa on vielä ohjainlaakerin ala osa eli se mikä uudesta näyttää tältä:

    [​IMG]

    Mutta millä helvetillä tuon saa rikkomatta pois? Vanhassa oli Chris King laakerit jos se rakenteesta jotain kertoo ja näemmä alimpaan laakeriin on päässyt mujua ja laardia + rahisee mukavasti. Siis vanhoja laakereita en siirrä kun rungon mukana tuli uudet, mutta en viitsisi osia rikkoakkaan (varsinkin jos tuon kuuluu olla tuossa).


    e: Päättelin noin, koska tässä ks. iskari uutena: http://www.bicisenmovimiento.es/wp-content/uploads/2015/01/bomber-888.jpg eikä siinä näy moista kartion mallista rakenneta juuressa. Eli oletettavasti ei kuulu tuohon, mutta on kyllä niin nalkannut kiinni että en oikein tiedä miten rikkomallakaan saan sen pois. Ei tule muuta mieleen kuin rälläkällä varosvasti yrittää olla osumatta tankoon.




    On ties kuinka monta muutakin kysymystä ja varmaan lisääkin tulee kun ei tämän rungon mukana tullut ohjeitakaan :/.

    Vanhan rungon takaiskarin kiinnityskorvat oli leveämmälti joten sen holkit ei mahdu:

    [​IMG]

    Millaisella ratkaisulla tuo hoitunee? Holkit meni kuitenkin iskarin kiinnityskorvien sisälle myös joten jotkut ylisuuret mutterit ei ole vaihtoehto.

    Toinen mikä jäi aavistuksen häiritsemään oli takahaarukan kiinnitys runkoon:

    [​IMG]

    Mukana tuli pultti, 4 prikkaa ja mutteri. Oletettavasti prikat tulee haarukan kiinnityskorvan molemmille puolille, mutta ei mitään toivoa saada sisäpintaan kuin toiselle puolelle vaan:

    [​IMG]

    Runko terästä eikä mitään toivoa vääntää väliä isommaksi, että saisi sen ujutettua väliin. Onkohan tuon tehtävä vaan poistaa klapia vai vaikuttaako se nyt jotenkin niin, että metalli pääsee syömään metallia enemmän. Lisäksi tuossa ei ollut mitään laakereita tai vastaavia toisin kuin vanhassa missä oli useampi liikuntasauma rungon ja takahaarukan välillä.

    e2: Jatketaan lisää.

    Ensimmäinen yhtensopivuusonelma tulee kammista.
    A. Ei ole irroitustyökalua.
    B. Vanha keskiö: http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/truvativ-howitzer-xr-bottom-bracket/rp-prod40487 ja kammet tuohon sopivat https://www.amazon.com/TruVativ-Hussefelt-1-1-170mm-Black/dp/B001GSQLVM
    C. Uusien keskiö on joku kiinansarjalainen ja neliskanttinen eli joudun ostamaan uudet kammet.

    Joudun viemään takarenkaan pinnojen kiristykseen alanpuljuun niin pyytäisinkö samalla irroittamaan vanhat kammet ja keskiön ja siirtäisin ne uuteen runkoon? Vai ostanko uudet neliskanttiset kammet? Tietenkin pitäisi mitata keskiönulkohalkaisija, että ovatko edes siirrettävissä. Varmaan aika todennäköistä, että ovat eri kokoisia. Eli uudet kammet ostettava.
     
    Viimeksi muokattu: 17.08.2017
  15. molari

    Rekisteröitynyt:
    04.11.2012
    Viestejä:
    7 738
    Kyllä vain. Se on ns. crown race. Ota kapea ruuvari ja naputtele sitä sinne väleihin. Tuossa näkyy ainakin yksi tuollainen kolokin, jota kautta voi myös vääntää ja naputella sitä ylöspäin. Naputteluun kannattaa ottaa jotain pehmeämpää kuin ruuvari, tai ainakin pehmustaa ruuvarin pää. Kyllä se yleensä olennaisitta vaurioitta ainakin siitä varovasti ottaen lähtee. Tärkeintähän on olla moukaroimatta sitä yläosaa, joka tulee vasten alalaakeria.
     
    Viimeksi muokattu: 18.08.2017
  16. molari

    Rekisteröitynyt:
    04.11.2012
    Viestejä:
    7 738
    Saa 6-8 eurolla.

    Yleensä keskiöt ovat paljon halvempia kuin kammet eli mieluummin ostaisin sopivan keskiön, jos yhtään mahdollista.

    Jos vanhoissa ei ole vikaa, niin kannattaahan ne käyttää, ainakin kammet. Keskiön voisi vaihtaa samalla, jos se on kovin vanha. En tunne tuota Howitzeria, mutta kovasti näyttää äkkiseltään Isis-liitännältä (markkinamiehiä voi kaduttaa nimivalinta tänä päivänä), joten jos niin, niin siihen voi löytää helpohkosti uuden, jos akselin pituus ei ole erikoinen.

    Keskiö tuossa lienee joko 68 mm tai 73 mm. Mittaa se, niin tiedät. Mutta siis kannattaa tosiaan lähteä siitä, että vaihtaa mieluummin uuden keskiön kuin kammet, koska niitä saa jo kympillä.
     
    Viimeksi muokattu: 18.08.2017
  17. Oltorno

    Rekisteröitynyt:
    03.01.2004
    Viestejä:
    7 624
    Kiitos nopeasta vastauksesta. Olin siitä kolosta yrittänyt kammeta eikä mitään toivoa, mutta tosiaan kapealla ruuvallilla vuoropuolilta kun kilkutteli niin lähti pois.

    Tuohon takaiskarin sopivuuteen ei varmaan auta kuin tilata täältä: http://www.fillariosa.fi/shop/produ...tus-osat-mtb/iskunvaimentimet-huolto-osat-mtb sopivat holkit.

    https://www.dropbox.com/s/r1dmgb90jgsvvou/2017-08-17 21.48.05.jpg?dl=0 nuo 2 osaa tajusin, että on läpivientien tiivistyksiä, mutta entä tuo ensimmäinen? Siinä on samanmoinen lovi kuin uudessa crown racessa, joten kuuluisiko myös siihen?
     
  18. molari

    Rekisteröitynyt:
    04.11.2012
    Viestejä:
    7 738
    Siis nämä ovat headsetin osia, vai? Tuo näyttää tiivisterenkaalta. Jos tässä on kyse headsetistä, niin tuo tulee ylälaakerin päälle siten, että se painuu/puristuu siihen sisään. Tai sitä joutuu joskus avittamaan painamalla, mutta kuitenkin tällätään se siihen päälle. Sen päälle tulee enää sitten pölysuoja.

    Takaiskareita en tunne ollenkaan. Minulla ei ole ikinä sellaista pyörässäni ollut, joten en ota niihin mitään kantaa.
     
    Viimeksi muokattu: 20.08.2017
  19. Embankment

    Rekisteröitynyt:
    02.12.2006
    Viestejä:
    1 268
    Mitä eroja noin yleisesti on kalliimmissa hybrideissä ja cyclocrosseissa, siis muutakin kuin tuo käyräsarvitajotanko? Tuntuu että nuo ovat aika pitkältii samaa osastoa. Ovatko esim. Meridan cyclocrossit huonoa laatua, siis ihan tämän vuoden mallitkin? Aika paljon on niitä dissattu muilla palstoilla mutta tuo on lähes ainoa merkki mitä on paikallisessa kivijalkaliikkeessä tarjolla.
     
  20. Oltorno

    Rekisteröitynyt:
    03.01.2004
    Viestejä:
    7 624
    Sehän tuossa onkin kun ei mulla ole mitään hajua mitä osia. Tilasin ebaysta rungon ja siinä tuli pussillinen osia mukana eikä ohjeita. Kohtalaisen hyvin voi päätellä mitä menee mihinkin eikä niitä kilkkeitä niin paljoa ole.

    Hyvä, että tuli tuokin kysyttyä eikä heitettyä perinteisesti ylimääräisenä pois :D. Jäi meinaan välistä.

    Tuo vanha takaiskari oli 240mm tapista tappiin niin tuli istumakorkeus aivan liian ylös. Googlasin tuskissani sitten, että noikin perkeleet maksaa sen 100€ taas jos joutuu uuden ostamaan. No onneksi löyty torista ja vielä läheltä tuurilla niin sain 20€:llä 190mm iskarin ja vielä 20€:llä tarttu eturenngas vanteella ja taka gumi mukkaan. Saa maksaa noista hemmetin holkeista posteineen melkein yhtäpaljon :/ pari hassua alumiinin kappaletta jotka vois sorvata ylä-asteen metallisorvauksen oppimäärällä. No ei satu olemaan vaan metallisorvia....

    Prokkis on nyt tässä pisteessä:

    [​IMG]

    Vaikka onkin sähköpyörä niin luulen, että tässä triidissä löytyy paremmin tietoa tästä rungon kokoamisesta vs. elektroniikka puolen sähköpyöräketju. Joten sen takia täällä kyselen.

    Hain Biltemasta tolle neliö keskiölle sopivat kammet ja parin euron polkimet, kun alkaa tota hilua kertyä sen verran, että uskoisin käytettyä romua metsästämällä saavani tuon vanhankin rungon ajoon joskus.

    Takarenkaan kanssa oli vähän ongelmia kun levyjarru otti takarunkoon kiinni. Sain sen kuitenkin juuri ja juuri mahtumaan, mutta on aika toisessa reunassa:

    [​IMG]

    Eikai tolla ole mitään vaikutusta kunhan on vaan suorassa?


    Sitten vasta kun askartelin sen kiinni tajusin katsoa lähempää: https://www.dropbox.com/s/y3wcvsknir3cv5e/2017-08-20 13.05.03.jpg?dl=0 onkohan tuossa joku ylimääräinen korotuspala levyn ja moottorin välissä? Vai liekö joku sovite jos levyssä on eri pulttijako kuin moottorissa?

    Ei sopinut vanha satulakaan joten biliksestä tarttui tolppa mukaan, mutta en löytänyt sieltä kiinnikeitä. Onko tämäkin nyt näin, että 25€ on legit hinta tolpan kiinnikkeelle: http://www.fillariosa.fi/shop/produ...uolto-osat-mtb&sm=ohjaamo/satulatolpan-pannat jumaliste tulisi ihan perusfillarillekkin hintaa kun alkaisi osista kokoamaan. Jostain erikoisemmasta ratkaisusta puhumattakaan.
     
  21. molari

    Rekisteröitynyt:
    04.11.2012
    Viestejä:
    7 738
    En oikein ymmärrä, mitä tuossa tapahtuu tuon levyjarrun kanssa? Eihän tuossa näy reikiä jarrusatulalle? No, oli miten oli. Miksi tuo rengas on noin vinossa? Oletko laittanut prikkoja väliin vai onko vanne keskittämättä? On aika mielenkiintoisen näköinen laite. Tulee enemmän mopo mieleen.

    25 euroa satulatolpan kiristimestä voi olla ihan normaali hinta merkkituotteelle, mutta kallishan se on. Jos ei ole kiire, niin Ebaysta saa muutamalla eurolla ihan hyviä.
     
    Viimeksi muokattu: 22.08.2017
  22. jrask

    Rekisteröitynyt:
    06.08.2003
    Viestejä:
    152
    Mikä runko tuo on? Taakse kannattaa varmaan suosiolla laittaa pykälää pienempi jarrulevy, näyttää ainakin tuossa kuvassa tulevan tosi lähelle runkoa. Samaa katsoin kuin edellinenkin kirjoittaja että ei osu silmään jarrusatulan kiinnitysreikiä takahaarukassa?
     
  23. hkultala

    Rekisteröitynyt:
    18.06.2001
    Viestejä:
    8 284
    Hyvää tuossa on se, että tuossa ei ole turhaa hyppykeppiä nokassa.

    Jarrut lienee yksipuoleiset, eli sitten kun jarrupalat kuluu, alkaa vääntää levyä tai ottaa vaan toiselta puolelta, jos niitä ei säädä.

    Altus ei mikään hirveän laadukas vaihteisto ole.

    Mutta eipä tuossa hintaluokassa varmaan parempia jarruja eikä vaihteistoa uutena saa, eli sikäli hintaansa nähden ihan hyvä ostos, jos kerran tiukalla budjetilla mennään.
     
    Viimeksi muokattu: 23.08.2017
  24. molari

    Rekisteröitynyt:
    04.11.2012
    Viestejä:
    7 738
    Oikein säädettynä jopa Tourney toimii ihan hyvin. On kokemusta erään tutun pyörästä, kun säädin sitä ja lainasinkin pari kertaa, kun en omaani varkaiden armoille uskaltanut jättää. Voi aika lailla sanoa, että jos osassa lukee Shimano, niin se menee käyttöpyörässä ihan täysin. Shimano ei juuri tee roskaa.
     
  25. Oltorno

    Rekisteröitynyt:
    03.01.2004
    Viestejä:
    7 624
    Paketti on takaa siis niin leveä, että levy otti runkoon kiinni ja sen takia toisella puolella on voin yksi prikka ja toisella puolella aika monta enemmän. Renkaan ei pitäisi olla vinossa, mutta keskellä haarukkaa se ei ole ja mietin vaikuttaako se, kyllähän siinä periaatteessa voima välittyy vinosti haarukkaan ja runkoon? Sitä vaan jäin ihmettelemään aikaisemmassa kuvassa, että mikä osa siinä mahtaa olla moottorin ja levyn välissä mikä tuo levyä puoli senttiä ulommas. Voi olla, että on joku sovite vai eikös näissä levyissä ole aika stanu kinnitykset. Purkamallahan tuo taas selviäisi. En vaan meinannut tuotakaan saada oikein helposti kaikkien prikkojen kans tungettua haarukkaan. Jarrusatula pitäisi askarrella kiinni näihin reikiin: https://www.dropbox.com/s/bk69v8bw5hzipv5/2017-08-21 18.56.49.jpg?dl=0

    Aika kaukana polkupyörästä tämä kyllä alkaa olemaan. Vanhassa oli alamäkipyöränrunko ja akut repussa. Kevyt sähköpyöräksi vaikka motti takarenkaassa painaakin 10kg... Mutta kuitenkin metsässä hallittavissa mukavasti. Halusin taas akut keskiöön ( https://www.dropbox.com/s/579614biyiteaj7/2017-08-17 22.07.38.jpg?dl=0 ) niin tilasin uuden rungon ebaysta. Nyt pelkään, että kokonaispaino nousee niin isoksi, että tästä tulee ihan erillainen ajaa eli paljon mopomaisempi. No se jää nähtäväksi kun tämän joskus saan kasaan.

    Tosiaan ebaysta tilattu sähköpyörän runko ns. tankkirunko. Keskiöön mahtuu aika hemmetisti akkuja tuossa ylempänä linkatussa kuvassa 100V 20Ah akut ja sen voisi vielä tuplata eli päästäisiin 40Ah lukemiin 100V:llä millä mukana polkemalla ajaa jo varmaan ties kuinka monta sataa kilometriä ilman latausta.

    Sain juuri kyllä myös 160mm jarrulevyn, että ehkä voisi vaihtaa. Onko levyjen halkaisiijalla mitään vaikutusta jarrutehoon? Toisaalta takarenkaalla taida niin väliä olla. Lisäksi takana voin käyttää moottorijarrutusta tosin se ei tässä säätimessä ole säädettävä ainakaan vielä. Reitä tosiaan näkyy ylimmän linkin kuvassa.
     
    Viimeksi muokattu: 24.08.2017

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti