Polkupyörä -thread

Viestiketju alueella 'Urheilu' , aloittaja Jammaz, 28.05.2008.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Rosberg

    Rekisteröitynyt:
    22.11.2002
    Viestejä:
    54
    Löytyisikö suosituksia cyclocross-renkaille? Tähän asti on olleet käytössä pyörän mukana tulleet Maxxis Raze-renkaat (koko 35-622), jotka alkavat olemaan jo aika kuluneet.

    Reitit joita ajan on suurimmalti osin asfalttia, mutta on siellä aika pitkiä pätkiä myös sorateitä. Nuo Maxxisit on toimineet ihan ok, mutta jos löytyisi jotku vielä paremmin rullaavat ja kestävät renkaat niin en laittaisi pahitteeksi. :) Jossain vaiheessa tulee varmaan hankittua toiset kiekot ja niihin maantie-renkaat, joilla voi vetää pelkkiä asfalttilenkkejä.

    Tuolla Chain Reaction Cyclesissa näyttää olevan ihan hyvä valikoima, löytyykö muita hyviä nettikauppoja (suom./ulkomaisia?) Ajattelin vielä käydä tsekkaamassa paikalliset liikkeet, mutta niissä tuskin on kovin laaja valikoima.

    Niin, ja renkaiden koosta vielä. Kuinka kapeaa rengasta voi laittaa alle kun vanteen koko on 622X18?
     
  2. paskalokki

    Rekisteröitynyt:
    30.07.2009
    Viestejä:
    7 962
    Kuka tuon algoritmin kulutuksen suhteen on Sports Trackeriin koodannut, palautetta menemään ohoi.

    Sports Tracker

    Minkä verran ihmiset pitää nestettä mukana lenkillä? 0.75 litraa meni yo. lenkillä äsken ja mies olisi kyllä enemmän ajanut ihan ajamisen ilosta pelkästään, mutta en viitsinyt kun vesi loppui. Reppua ei selkään viitsi ottaa kuten ei muutakaan turhaa ja vain yksi juomapulloteline löytyy pyörästä.

    Lenkin lopussa tuntui ja vähän matkan aikanakin, että perseessä on isompikin veritulppa.

    Suunitteletteko kartasta reitit etukäteen, kierrättekö samoja vai menettekö fiiliksen ja ideoiden mukaan?

    Kaveri tuossa sanoi, että pyöräily on loistava harrastus painonpudotukseen, mutta alle 30 kilometrin lenkit eivät tule kuuloonkaan jos rasvaa haluaa polttaa.

    Veikkaisin, että reippaasti ylipainoiselle riittää paljon lyhyempikin, että alkaa kehossa jotain muutoksia tapahtua.
     
  3. molari

    Rekisteröitynyt:
    04.11.2012
    Viestejä:
    7 738
    Minulla on 1,5 l. Sillä menee 5-6 tuntia säästellen ok. Toisaalta saatan juoda saman määrän, kuten nyt äsken 3 h lenkillä, kun ei tarvinnut säästellä. Osta toinen juomapulloteline, niin helpottaa.

    Suosittelen, että miettii ainakin pääpiirteittäin reitin etukäteen tai ainakin, että mihin ajaa. Jos joutuu "keräilemään" matkaa, että koko ajan tekee päätöksiä, mihin suuntaan menee, niin se on henkisesti raskaampaa kuin ajaa selvästi pisteeseen B reittiä C ja sieltä takaisin reittiä D.

    Kokonaiskulutus ratkaisee. Tietysti enemmän on aina parempi, mutta jokainen menee jaksamisensa mukaan. Sitä paitsi toissa päivänä meni 30 kilometriin 2 tuntia ja kyllä se tuntui jaloissakin, kun oli paljon jyrkkiä nousuja. Yhtä en päässyt edes ajamalla ylös, enkä usko kenenkään pääsevän, kun se oli niin hullun jyrkkä, että juuri sain jalkojen lipeämättä raahattua pyörän ylös.
     
    Viimeksi muokattu: 26.06.2013
  4. paskalokki

    Rekisteröitynyt:
    30.07.2009
    Viestejä:
    7 962
    Taidan juoda keskivertoa enemmän, paljon enemmän.
     
  5. MikaSo

    Rekisteröitynyt:
    26.06.2013
    Viestejä:
    24

    Osta esim. CONTINENTAL CycloCross Speedit, Bike Discountissa 14,90 kpl. Ovh siellä 34,90,- Omassa crossbikessä nuo (35mm), rullaa hyvin jo kuvion ansiosta, mutta myös siksi että painetta saa laittaa max 5,8 bar joka on melkein sama kuin maantierenkaaseen. Ostat mitkä tahansa niin kato max paineet, korvasin noilla Schwalben CX Compit (45mm) jotka myös on suht "kuviottomat", mutta max paineet 4,5 bar. Nyt rullaa hyvin (voi "melkein" verrata omaan maantiepyöräänkin) Suosittelen Conteja varauksetta.
     
  6. erihyva

    Rekisteröitynyt:
    28.07.2002
    Viestejä:
    2 759
  7. Derby

    Rekisteröitynyt:
    20.04.2011
    Viestejä:
    1 256
    Osta camelbackin juomareppu, itellä aina mukana pidemmillä matkoilla, sinne menee 3 litraa vettä, pulloon voi laittaa sitten vaikka urheilujuomaa.
     
  8. ichijiro

    Rekisteröitynyt:
    22.12.2005
    Viestejä:
    396
    GP4 ei anna juurikaan pitoa muulla kuin asfaltilla. Kestävät ne toki on. Ja itse ajan niillä päivittäiset ajot. Sisältää asfalttia ja polkua.

    Ajan myös ihan lenkkiä niillä. Eivät vaan pidä hyvin hiekalla / soralla. Sutii koko ajan. Tai sitten liikaa jerkkua lahkeissa.


    Itse etsin myös uusia hieman kuvioisempia. Smart Samit alkaa menettää eloansa, eivätkä toimi kauhean hyvin märällä. Mitä suomessa sitten riittääkin. Kendan Small Block 8 kiinnostaa. Smart Samit kyllä muuten ovat olleet mukavat ajaa.
     
  9. ars0n

    Rekisteröitynyt:
    04.01.2009
    Viestejä:
    1 347
    Mistähän tuota kannattaisi lähteä arvailemaan, kun fillari on muuttunut hemmetin raskaaksi polkea. Huomannu asian tuossa viime päivinä kun ensimmäistä kertaa ~vuoteen sitäkin tarvis kun ollu auto korjattavana. Siis yhtä helvetin tervassa polkemista, vaikka renkaissa on kunnolla ilmaa ja ketjut rasvattu, eikä ainakaan käsijarru laahaa.

    Paikallaan ollessa kuitenkin pyörii renkaat ihan normaalin näköisesti, kun kerran vauhtia antaa. 3-lovinen torpedon napavaihde ja jalkajarru, joku tunturin ruoskahan tuo on historian hämäristä.

    Takarengas heiluu sivusuunnassa suht reippaasti, kun heiluttelee, mutta ei kuitenkaan siinä määrin että haarukkaan kiinni ottaisi. Jotain on siis ainakin löysällä tuolla takanavassa.

    Mikä tuosta nyt ekana kannattaisi aukaista, takanapa, keskiö, jotain muuta? Itse en ainakaan mitään ole tuosta koskaan aukonut sinä aikana kun tuo on itellä ollut käytössä, kun ajelut niin vähäisiä. Voipi löytyä siis ihan mitä vaan yllätyksiä edellisten omistajien jäljiltä, ja vian etsintä tämän mukaan.

    Takanapa suunnilleen kuvan mukainen vaikkei oma kuva olekaan.

    [​IMG]
     
  10. TonyM Banned

    Rekisteröitynyt:
    05.09.2002
    Viestejä:
    9 006
    Kerran olen napavaihteisen purannut ihan kokonaan. Rasvat oli kyllä jo aikamoista tervaa. Kuntopyöriältähän nuo nyt yleensä tuntuu joka tapauksessa vaikuttavan.
     
  11. duris

    Rekisteröitynyt:
    17.04.2002
    Viestejä:
    184
    Itsellä ei ole nuo Speedit kestänyt yhtään. Kaksi kertaa saannu sisuria paikata parin viikon sisällä. Molemmilla kerroilla pieni kivi mennyt läpi. Tuo kuvio vielä sellainen että siihen tarttuu pienet kivet varsinkin märällä ja kaivautuvat sitten läpi. Nyt koittanut puhdistaa renkaat noista pienistä kivistä joka lenkin jälkeen jos vaikka kestäisi. Vaihtoon menee kun kuluvat loppuun/jos vielä puhkeilee. Halvat toki ovat.
     
  12. MikaSo

    Rekisteröitynyt:
    26.06.2013
    Viestejä:
    24

    Okei, pitää muistaa ottaa paikkarasia/pumppu mukaan. Jotain tuon suuntaista joku jossain mainitsi, mutta niin harva että ostin pois kun halvat olivat. Toki oma ajelu noilla varustetulla pyörällä on vain leppoisaa ajelua ympäriinsä vaihteluksi maantiefillaroinnille. Ja vain kuivissa olosuhteissa...

    Ja jos joku haluaa ostaa niin mulla olisi 4 kpl Schwalben CX Comppeja, 35x622 ja 45x622 ja 2 kpl Schwalben Smart Sam Active 44x622, ajettu noin 50 km per pari.
     
  13. Rosberg

    Rekisteröitynyt:
    22.11.2002
    Viestejä:
    54
    Kiitoksia vastauksista, tilasin nuo Continental GP 4-Seasonit Bike-Discountista. Asfaltti tosiaan pääalustana ja eiköhän noilla sorapätkätkin läpi pääse.

    CC Speedit oli myös harkinnassa, mutta näytti tosiaan olevan aika paljon kommenttia siitä etteivät kestä.
     
  14. MikaSo

    Rekisteröitynyt:
    26.06.2013
    Viestejä:
    24
    Okei, päädyitkin maantierenkaisiin... Varmasti rullaa, siitä ei epäilystäkään. Ja on kovat tien päällä, ilmatilaa kun on vähemmän kuin cc-kumeissa. Omassa maantiepyörässä Michelinin Krylion Carbonit, vaimon pyörässä Contin Gatorskinsit. Yhteensä yksi puhkeaminen noin tuhannen kilsan aikana. Vaikket Speedejä ostanutkaan, pidä säkin paikkarasia ja pumppu mukana...
     
  15. anthax

    Rekisteröitynyt:
    27.11.2003
    Viestejä:
    1 091
    Meillä on krossareissa kesällä Schwalben Duranot 28mm koossa. Sen mitä niillä on saatu ajeltua niin pistosuojaus vaikuttaa todella asialliselta. Noissa on sama nauha käytännössä kuin esim normaalissa Marathonissa ja ne tuntuivat kestävän melkeinpä mitä tahansa nekin. Durano Plus mallissa on vielä parempi suojaus. Nuo ovat vielä kohtalaisen kevyet ja halvemmat huomattavasti kuin esim contin vastaavat. Tämä vain jatkossa jollekkin muulle mahdolliseksi suositukseksi.
     
  16. mannerhaim

    Rekisteröitynyt:
    12.02.2010
    Viestejä:
    245
    Mulla on 25mm Durano plussat maantiekonkelissa toista kesää ja ovat myös kestäneet todella hyvin väärinkäyttöä. Muutamat kerrat olen poikennut sora- ja metsäteille uimarannan vuoksi ja toistaiseksi selvinnyt rynkytyksestä ilman puhkeamisia.
     
  17. Nightgaunt

    Rekisteröitynyt:
    31.03.2011
    Viestejä:
    1 809
    Päivittelin fiksiin kanssa uudet nakit alle, Schwalben Marathon Supreme Evolutionit. Ja 29er kokona. Ei ole enää puhjennut yhtään kumia vaihdon jälkeen, ennen oli jotkut motonetin paskat alla niin sai olla melkein viikottain paikkailemassa (tosin silloin oli vielä sepelit maassa).

    Olihan nuo kalliit, mutta sen säästää sitten omassa ajassa kun ei tarvi olla jatkuvasti runkkaamassa paikkarasian kanssa.
     
  18. Jukkis85

    Rekisteröitynyt:
    10.04.2003
    Viestejä:
    699
    Mitä ammattilaiset on mieltä pystyykö noilla radonin 29er zr race 16" kokoisella ajamaan 178cm pituinen? Muita kokoja kun ei löydy enää noista halvimmista malleista. Eikä uusia mallejakaan taida ihan heti olla tulossa?
     
  19. molari

    Rekisteröitynyt:
    04.11.2012
    Viestejä:
    7 738
    Jotkut hankalien maastojen hinkkaajat tykkäävät "liian pienistä" rungoista, mutta onhan tuo aika pieni tuon kokoiselle. Osta tonnin Drössiger. Sehän on saman hintaluokan pyörä vastaavilla osilla ja kaiken huipuksi siitä on kokojakin.

    http://www.bike-discount.de/shop/k1275/a83439/tna-3-2.html
     
  20. Jukkis85

    Rekisteröitynyt:
    10.04.2003
    Viestejä:
    699
    Ulkonäössä vaan melkoinen ero radonin hyväksi :smoke: Ja mukavasti ois vielä alennuksessa, mutta eipä taida uskaltaa ostaa, jos onkin oikeasti liian pieni. Vaikka aika pieniä noiden putkien erot on 16" ja 18" välillä, muutamia senttejä vaan. :think:
     
  21. lestat

    Rekisteröitynyt:
    25.01.2004
    Viestejä:
    439
    Mitenkäs tuommoinen tubeless rengas pitäisi saada täytettyä? Ilma ei pysy sisällä mitenkään, eli rengas ei asetu uriin?
     
  22. erihyva

    Rekisteröitynyt:
    28.07.2002
    Viestejä:
    2 759
    litkuilla
     
  23. Incredible Buff

    Rekisteröitynyt:
    17.03.2008
    Viestejä:
    3 223
    No pitää se uraan saada ennen kuin litkut laitetaan. Onhan siellä oikeanlainen vanneteippi/nauha?
     
  24. lestat

    Rekisteröitynyt:
    25.01.2004
    Viestejä:
    439
    Juu, rengas oli hyvässä iskussa vielä pari päivää sitten. Kunnes jouduin vaihtamaan venttiilin, ja nyt ei vaan enään saa lyötyä ilmaan niin että renkaat iskeytyis uriin.

    Näin videon missä rengasraudalla asetettiin rengasta vähän vanteille ennen ilman puskemista. Pitänee yrittää huomenna sil viisiin.
     
  25. kq0130

    Rekisteröitynyt:
    30.03.2003
    Viestejä:
    1 182
    Juu ei pysty. Polvet tulee kurkkuun jne. 178cm vaatii sen 18".
    Sesonki oli ja meni. Nyt myydään ei oota tai vääriä kokoja. Odottele jonnekin jouluun asti jolloin voit uuden mallin tilata tai sitten tyydyt johonki toiseen malliin.
    Jos esim. 1000€ pistät pyörään niin ulkonäkö jo jonkin verran ratkaisee, että itse odottelisin uusia malleja.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti