Polkupyörä -thread

Viestiketju alueella 'Urheilu' , aloittaja Jammaz, 28.05.2008.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. paskalokki

    Rekisteröitynyt:
    30.07.2009
    Viestejä:
    7 962
    Lähinnä tasamaata, mitä nyt pääkaupunkiseudulta löytyykään.

    Tietty jostain pitää aina tinkiä, mutta luulisi tuon silti ylipäänsä olevan laadukkaampi kuin 300 euron markettipyörät, ainahan sitä parempaa löytyy tietty.

    Lähetetty laitteesta GT-N7100 käyttäen Tapatalk 2:sta
     
  2. JuhaH

    Rekisteröitynyt:
    30.01.2003
    Viestejä:
    1 873
    En mä usko että kiekotkaan tulee ongelmaksi jos katsoo vaan että ne on perinteiset 36-pinnaiset kiekot, eikä lähde mihinkään kovin muodikkaannäköisiin halpisvaihtoehtoihin.
     
  3. paskalokki

    Rekisteröitynyt:
    30.07.2009
    Viestejä:
    7 962
    Porvoosta ja Sportti Thurmanilta Nishikin 401-malli loppu tuossa 24" kokoluokassa. 550 euroon tarjottiin Thurmanilta Nishikin Intro Disciä, tosin tuota saa netistä 530 euroon. Vai olisikohan se tarjous ollut 450 euroa? Ei perkele muista.

    Nishikin 501:stä luvattiin 800 euroon, kun OVH 899. Tosin menee reippaasti yli budjetin.

    Tuusulan Suomen Polkupyörätukussa kävin ja Insera Reflexiä mekaanisilla levyjarruilla 499 eurolla. V-jarruilla 399 ja hydraulisilla levareilla 599. Tosin kauppa, myyjät, asiantuntevuus (vai sen olemattomuus pikemminkin) ja koko meininki kaupassa ei edes innostanut kokeilemaan tuota, vaikka kokoamisessa olisikin vartin verran saanut odotella.

    Myyjä oli jostain itäblokin maasta ja kertoi esitteestä tietoja mitkä itsekin huomasin suoraan kun katsoin pyörää maallikkona.

    Konan filtsuja tekisi mieli testata kovan hypetyksen takia, mutta Bikeshop sijaitseekin sitten Turussa.

    Hätiköityjä päätöksiä en näin kalliin satsauksen kanssa halua tehdä, mutta ulos olisi älytön hinku jo fillaroimaan. :comp:
     
  4. paskalokki

    Rekisteröitynyt:
    30.07.2009
    Viestejä:
    7 962
    Huomenna Cyclecenteriin katseleen ja kokeileen Nishikin 401 2013 vuoden mallia ja Nishikin Intro Disciä myöskin 2013 vuoden versiona.

    Laittelin mailia, että mihinköhän myymälään kannattaa suunnistaa niin eiköhän tuokin huomisen aikana selviä.

    Olisi mahtava saada kyllä nyt viikonlopuksi pyörä, oli tuolla 401 sen verta kevyt rullata fillariliikkeen pihalla eilen.
     
  5. kaapula Banned

    Rekisteröitynyt:
    04.02.2004
    Viestejä:
    697
    Olen aloittamassa maastopyöräilyä ja pitäisi löytää sopiva pyörä "vaativalle aloittelijalle". Pisti silmään käytetty GT Avalanche 3.0. Onko kenelläkään kokemusta? Reitteinä olisi suurimmalta osin mäkiset metsäpolut, mutta myös pyörätiellä pitäisi päästä eteenpäin satunnaisesti.

    Voi myös suositella/tarjota vastaavaa käytettyä pyörää. Budjetti olisi 250-500 euroa.
     
  6. paskalokki

    Rekisteröitynyt:
    30.07.2009
    Viestejä:
    7 962
    Eihän tuolla Cycle Centerillä ole kumpaakaan varasrossa. Tilaamalla saa. Hieno pulju.

    Lähetetty laitteesta GT-N7100 käyttäen Tapatalk 2:sta
     
  7. Harriprkl

    Rekisteröitynyt:
    29.10.2011
    Viestejä:
    173
    Bike Planetissa on yleensä ollut ihan hyvin Nishikejä pitkin kautta. Kannattaa tietysti soittaa kun kyseessä on noin iso koko.
     
  8. paskalokki

    Rekisteröitynyt:
    30.07.2009
    Viestejä:
    7 962
    Ei ole 2012 vuoden mallia ollenkaan ja 2013 mallissakaan ei ole 24" kokoa Vantaalla, eikä ilmeisesti Espoossakaan. Hintana tuo 749 euroa.

    2012 vuoden 401 Nishiki, juomapulloteline ja Abus Ketaro level 9 U-lukko pakettihintaan 700 euroa tasan. Tuollaisen tarjouksen sain paikallisesta ja ensihuolto 35 euroa kun sen aika tulee. Ilmeisesti muualta ostetuille pyörille kalliimpi.

    Kävin korttelin ympäri pari kertaa vetämässä ja kyllähän tuo tuntui hyvältä rullata, helppoa ja kevyttä. Tietty tuota perseen kipeytymistä ei lasketa mukaan.

    Nishikin Intro Disciä kokeilin eikä tuo ollut edes samasta maailmasta omasta mielestäni. Ajotuntua paljon huonompi, huonommat säätövarat ja tietty komponentit huonompia, vaikka tuossahan sitä ei huomannut.

    Tiukassa on mietintämyssy, työmatka-ajoonhan tuolla lähtisi mielellään kun persekin tottuu ja kuntoilun kannalta myös.

    Pyöräilyhousut voisivat olla kuulemma hyvä idea myös, shortisen alle vedettävät boxer-mallit toimivat varmasti itsellä parhaiten.
     
  9. jukei

    Rekisteröitynyt:
    31.03.2006
    Viestejä:
    193
    Itsekin olen samallalailla pyörää etsimässä ja ei tuolla budjetilla tietääkseni kauhean ihmeellistä mankelia saa. Jos saisi venytettyä budjettia siihen 800e niin alkaisi fiksuja vaihtoehtoja tulemaan.
     
  10. Zelll

    Rekisteröitynyt:
    08.11.2004
    Viestejä:
    1 001
    Varusteetkin sitten maksaa jo aika hyvin jos ei ennestään ole. Pyöräilytarvikkeet on aika kalliiita :(
     
  11. jarith70

    Rekisteröitynyt:
    16.09.2012
    Viestejä:
    357
    Mitäs viisammat asiantiimoilta tuumii. On tässä nyt tullut poljettua tuommosta 100 - 120 km/viikko tahtia, 30-40 km lenkkiä maastojyrällä, meneehän ne silläkin.

    Nyt ois tyrkyllään noin 20 vuotta vanhaa "sporttia" ilmaiseksi, merkki on vielä hukassa mutta selvinnee näinä päivinä. Kannattaako tommosista alkaa tekemään pyörää... Aikoinaan ollut kuulemma "kova ja arvokas" rassi, vähällä käytöllä. Kunnossakin pitäisi sinällään olla (oletettavaa että kumit on entiset ja varmuudella osat osittain ruosteessa).
     
  12. Harriprkl

    Rekisteröitynyt:
    29.10.2011
    Viestejä:
    173
    No jos koko stemmaa itsellesi ja runko on hyvässä kunnossa, niin kyllähän siitä voi saada ihan hyvän pelin. Voimansiirtoa ja laakeristoa varmaankin uusiksi, mutta kunnosta rippuen voi päästä vähälläkin rahalla jos muuten kyseessä on ihan laatukalu.
     
  13. JuhaH

    Rekisteröitynyt:
    30.01.2003
    Viestejä:
    1 873
    Kaikki vanhat maantiepyörät tahtoo olla "kovia ja arvokkaita rasseja", ainakin jos myyjältä kysyy. Usein totuus on vähän muuta, mutta soivia pelejä noista yleensä lenkkikaveriksi saa jos niitä on pidetty edes jokseenkin säädyllisessä kunnossa. Mulla on aktiiviajossa 24-vuotta vanha raaseri ja ei tuo ajo-ominaisuuksiltaan juurikaan häviä parivuotta vanhalle huippuosista kasatulle maantiepyörälle joka on ykköspyöränä. Painoa on vähän enemmän, kiekot ei ole ehkä yhtä jäykät, jarrut vähän tunnottomat ja vaihteet joutuu vaihtamaan rungosta, mutta saman ajamisen mielihyvän tuo tarjoaa kuin tuoreemmatkin pyörät ja keskareissa ei ole juurikaan eroa uuteen pyörään verrattuna.

    Tärkeintä on että pyörä on oikean kokoinen, maantiepyörissä kun geometria on suht armoton säädettävä jos runko on väärän kokoinen.

    Kysy rungon merkki, osasarja, jos rungosta löytyy käytetyn teräslaadun tyyppi, niin sekin on mielenkiintoinen tieto. Rungon alle on yleensä stanssattu koko, tai sitten sen voi mitata (vaakamitta emäputken keskeltä satulaputken keskelle). Vanhat maantierungot ovat käytännössä aina slouppaamattomia, joten tuo on helppo mitata. Laita tietoa tänne niin voi avittaa jos oma tietotaito riittää. Kuvakin olis kiva :)
     
  14. paskalokki

    Rekisteröitynyt:
    30.07.2009
    Viestejä:
    7 962
    Jatkan vielä omaa monologiani pyörän etsinnän tiimoilta.

    Soittelin pääkaupunkiseudun liikkeitä läpi, kaikista 24" 401 -12 loppu eikä lisää saa. Keravan Intersportista sanottiin, että Puhoksen Interissä saattaisi olla. Soitin sinne, ei ollut. Pienen hetken jälkeen myyjä löysi kuin löysikin haluamani mallin oikealla koolla 501 mallien välistä.

    Kävin hakemassa, samaan syssyyn tuo ym. Abiksen lukko, juomapulloteline ja ilmaiseksi puhuin vielä pullon tuohon.

    640 euroa paketille hintaa, vrt. tuo paikallisen 700 euroa ILMAN juomapulloa.

    Kymppi appiukon Volvon diisuleihin, eli säästöä tuli 50 euroa, ilmaiset asennukset ja plussapisteet.

    Äsken kun kotiin pyörän ajoin niin hyvältähän tuo tuntui. Rullaa mukavasti, vaihteet toimivat, jarrut pelaavat. No perse hellänä.

    Eiköhän tästä ole hyvä jatkaa, onko suosituksia bokserimallisista pyöräilyhousuista?

    Mitä ns. ensitoimia kannattaa tehdä ekan lenkin jälkeen? Mitkä ovat pyörän päivittäiset perushuollot? Tuleeko hankkia rasvaa tai jotain mitä ketjuihin lisätään?

    Tuo kalorimäärä ei nyt millään pidä paikaansa, tuolla tahdilla kun ei kunnolla edes hengästynyt niin puolen tunnin lenkillä tuota kyytiä alkaisi paino tippumaan kun lehmän häntä. :smoke:

    Vaikka iso kaveri olenkin, tuskin noin paljon kulutan.

    Todella tyytyväinen olen ostoksiini ja fillarointeja odotellessa! :kippis:
     
  15. luukkonen Banned

    Rekisteröitynyt:
    29.01.2005
    Viestejä:
    5 506
    Faijalla kanssa tallissa seisoo vanha colnago (en muista mallia, mutta runkoputket ei ole pyöreitä) joka on jäännyt eläkkeelle hänen aktiiviuralta 80-luvulta, mittatilauksena tehty hänelle ja vaihtajat juurikin rungossa ja jarrut melko onnettomat nyky mittapuulla, mutta on se hieno pyörä ja sitä ei tulla koskaan myymään pois, pyörien ferrari:)...

    Välillä ukko fiilistelee ja käy ajamassa korttelin ympärin, mutta tahtoo lonkkaleikatulle olla asento hieman turhan tiivis...
     
  16. Harriprkl

    Rekisteröitynyt:
    29.10.2011
    Viestejä:
    173
    Pakko todeta että aika esimerkillistä peräänantamattomuutta pyöränhankinnassa.

    Tarkoitatkö tälläisia boksereita joita normihousujen alla voi pitää? Aika monestakin Craftia myyvästä kaupasta löytyy.
    Vai tarkoitatko "boksereilla" ihan normi pyöräilyhousuja? Varmaan edullisimmat on Stadiumin oman merkin, SOCin vermeet.
    Kannattaa ehkä vähän selailla verkkokauppoja, niin saa käsitystä malleista ja yleisestä hintatasosta.
     
  17. tatup

    Rekisteröitynyt:
    20.07.2000
    Viestejä:
    416
    Haluaisin pilata cannondale bad boyni lokasuojilla. Mistä löytyisi hyvännäköiset 26 kokoiset?
     
  18. paskalokki

    Rekisteröitynyt:
    30.07.2009
    Viestejä:
    7 962
    Minulla vai? :smoke:

    Tuollaisia juuri, mutta koska pidän pitkälahkeisia boksereita välttääkseni reisien hitsautumisen, tulisivat pyöräilyhousut johonkin omien boksereiden ja shortsien väliin.

    Tosin tuntuu tällä hetkellä, että ei pehmustetut housut paljoa auta, kun penkki uppoaa perseeseen ja pakarat valahtaa yli reunojen. :smoke:
     
  19. duris

    Rekisteröitynyt:
    17.04.2002
    Viestejä:
    184
    Pehmustettujen alushousujen alle ei kannata enää mitään boksereita tunkea tulee vaan enemmän hiertymiä kun saumat hankaa. Ostaa vaikka parit pöksyt ja heittää toiset pesuun lenkin jälkeen.
     
  20. paskalokki

    Rekisteröitynyt:
    30.07.2009
    Viestejä:
    7 962
    Jokapäiväisessä fillaroinnissa tulee aika vähän vastaan, jos useampia niin lompakko. :smoke:

    Onko noista oikeasti apua? Käyttäjäkokemuksia kaivataan.

    Lähetetty laitteesta GT-N7100 käyttäen Tapatalk 2:sta
     
  21. ketunhäntä kainalossa

    Rekisteröitynyt:
    01.03.2009
    Viestejä:
    2 824
    mä oon ymmärtänyt, että jos käyttää pehmustettuja pyörävermeitä, niin ei pitäisi käyttää mitään sen pahemmin päällä kuin allakaan? lisäksi ne on kai lähinnä tarkoitettu helvetin kapeiden ja kovien maantiesatuloiden kumppaniksi, jollaista sun pyörässäsi ei luultavasti ole.perseellä kestää aina hetki tottua pyöräilyyn, ei tommonen joku 4km lenkki anna mitään osviittaa siitä tarviitko pehmusteita vai et. Satulaa voi myös koittaa säätää maltillisesti etu- tsi takasuunnassa, jolloin se asettuu istuinluillesi vähän eri tavalla.
     
  22. JuhaH

    Rekisteröitynyt:
    30.01.2003
    Viestejä:
    1 873
    Pehmustettujen housujen idea on, että hiertävä pinta muodostuu pehmusteen ja satulan väliin. Satulassa olevien pehmusteiden kanssa se muodostuu pehmusteiden ja ihon väliin. Kyllä niistä vaippapöksyistä iloa on kaikkien satuloiden kanssa, mutta nuo kovat maantiesatulat on ilman housupehmusteita ihan sietämättömiä.

    Hyöty riippuu tosissaan paljon satulasta. Itse käytän bibsien alla normaalisti kalsareita, todella pitkillä lenkeillä (150km tai yli) sitten pelkillä bibseillä.
     
  23. paskalokki

    Rekisteröitynyt:
    30.07.2009
    Viestejä:
    7 962
    Tiedän tämän kyllä, perse tulee kipeä olemaan vielä pitkään, mutta jatkoa ajatellen meinasin.

    Satulaa aletaan kuulemma vaihtamaan vasta, kun pyöräilyhousujen kanssa ei ole siitä sopivaa saatu.





    Eli tuo boksereiden pitäminen alla ei ole ongelma. Maantiesatulat näyttävätkin jo sellasilta mistä isomman kammion omaava nainen saa mielihyvää jo.

    Lähetetty laitteesta GT-N7100 käyttäen Tapatalk 2:sta
     
  24. ketunhäntä kainalossa

    Rekisteröitynyt:
    01.03.2009
    Viestejä:
    2 824
    Kenen näkemys tää on? Riippuu tietty ihan ajoista, mutta kyllä pitäisi olla mahdollista hankkia satula jolla pärjää ilman toppauksiakin, noi maantiesatulat poislukien. Niitä on oikeasti eri profiileilla, levyisinä ja halkiollisina, eikä pehmustettu housu niihin vaikuta. Se pyörän mukana tuleva joku perussatula ei välttämättä ole oikeasti mitenkään hyvä vaan se on joku sinnepäinkompromissi. Enemmällä ajamisella tulee kysymykseen esim. nivusalueen verenkierto, joka sitten mahdollisesti näkyy mieskunnossa jollain aikavälillä.
     
  25. Blockhead

    Rekisteröitynyt:
    01.09.2004
    Viestejä:
    42
    Minulla on ollut just tuollaiset Graftin bokserit käytössä ja kyllä niistä apua on. Shortsien ja housujen alla menee oikein hyvin. Ja kyllä se perse tottuu ajan myötä. Toki satulakin vaikuttaa, mutta kyllä se aloittelijalla perse kipeytyy satulalla kuin satulalla.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti