Pokemon Go! (iOS, Android)

Viestiketju alueella 'Pelit ja konsolit' , aloittaja epestus, 10.07.2016.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Juge

Rekisteröitynyt:
    28.06.2000
    Sanotaan vaikka, että keskimäärin pokemon/1min catch rate ilman stoppien pyöräyttelyä yms.
    Puolet heitoista menee curve, great hit ja first try jolloinka tulee se 210exp ja loput ilman first try bonusta jolloin tulee se 160exp
    Tällöin neljässä tunnissa tulee expaa catcheistä ~44400 ja dustia ~24000 jos vain jaksaa tahkota pelkästään pokemoneista.
    No mitäs tuolla saa evolvattua?? lvl29-31 maksaa poweruppi sen 5000 dustia joten saat ~5 kertaa power upattua pokemonja tuolla määrällä.

Pelkästään vakiona on exp/dust suhde 2:1:een. tuohon vielä tupla exp eventti ja lucky egg.. Ei hyvä. Jotenkin tuota pitäisi tasapainottaa.
    Niin kuin totesit jo tuossa niin ihan juuri tämän expan helpon farmaamisen takia meillä on korkea levuisia tyyppejä pieni cp:illä monneilla.
    Joku ratkaisu voisi olla, esim, että hautomisista tulisi reilusti dustia. Pistäs ainakin jengin liikkeelle.

Viimeksi muokattu: 11.09.2017
  2. Tmu^

Rekisteröitynyt:
    09.08.2009
    Täällä eräs hieman vanhempi pelaaja on huomannut kuinka helposti expaa raideilta kertyy ja täten niitä ahkerasti kiertääkin autolla päivittäin. Sen +20 raidia käy parhaimmillaan päivään lucky egin kanssa ja tällä hetkellä on kolhta levelillä 39. Kaikki monnit hänellä taitaa olla lvl20 munakokoisia korkeintaan, sekä IV-arvoista ja edes monnien iskuistakaan ei ole juurikaan perillä. Dustia kuitenkin löytyy sen yli miljoonan, kun ei ole mitään ikinä uppaillut. Sillä reilulla miljoonallakaan dustia ei vielä kuuhun mennä, jos on aikomusta virittää yhtäkään monnia tappiin asti. Yhden monnin munakokoisesta maksimiin asti uppaus maksaa sen 205k dustia.

Expan saanti tosiaan on naurettavan helppoa nykyään, mikäli raideilla jaksaa käydä. Enää korkea leveli ei kerro millainen pelaaja on kyseessä, sillä kuka tahansa "harrastelija" leveleitä voi nopeasti suorittaa, koska peli sen nykyään mahdollistaa. Korkea leveli ei siis enää kerro, että sieltä löytyy huippuhyviä monneja, tai edes tietotaitoa koko pelistä. Tykkään tosin itsekin syytää saleille vaikka millaista roskaa, jonka sitten voi palauduttuaan heittää suoraan roskikseen.

:kahvi:

3. Jack Horny

Rekisteröitynyt:
    31.10.2003
    Joo. Eli heppu pyörii autolla ympäri lääniä ja syytää eläkerahansa raidipasseihin ja onnenmuniin. Eiköhän se olisi kuitenkin ympäristön kannalta parempi vaan seisoskella sen RAY:n hedelmäpelin äärellä S-marketin aulassa kuten muutkin peliaddiktoituneet eläkeläiset. :rolleyes:

4. Tmu^

Rekisteröitynyt:
    09.08.2009
    Jep. Mikäs siinä, jos kerran tykkää hommasta, mutta on sinällään sääli, että peli on mennyt siihen, että tämä on nykyään Pokémon Auto Raid GO. Jengi pelaa peliä pääsääntöisesti vain juosten legeraidien perässä. Toivottavasti tulisi jotain porkkanaa porukalle pelata ihan vain muutenkin. Esim. viime vuoden takainen Halloween eventin uusinta olisi erittäin tervetullut tuplakarkkeineen.

Viimeksi muokattu: 08.09.2017
  5. Runt

Rekisteröitynyt:
    10.03.2011
    Tuskin ihan hetkeen mitään porkkanaa normi pelaamiselle tarjoillaan. Mewtwo on ovella ja uudet leget vaihtaa maan osia kk välein, joten tovi menee vielä samalla kaavalla kuin nyt. Itse en halloween eventistä niin pitänyt (poislukien ensimmiänen päivä), alkoi tympimään samat pokemonit toistensa perään. Toisaalta taas eventit ovat juuri se juttu tässä pelissä mikä pistää liikkumaan, joten tervetulleita ovat kyllä.

Osa pelaajista ampuu itseään nilkkaan hieman exp:n keruussa. Kiireellä ja rahalla pelataan itsensä nyt 40lvl eikä ajatella mitä pelaaminen sen jälkeen on? Ei ihan hirveästi jää peliin sisältöä/saavutettavaa kun tuon rajapyykin tavoittaa. Expaa kuitenkin kertyy jatkossakin pelaa tätä peliä sitten miten tahansa. Miksi sitä exp pitää yrittää metsästää mielin määrin nyt, etenkään kun tuo Entei ei ole edes mistään kohtaa pelin parhaimpia pokemoneja? Eikös monnit saa myös upittua tappiin kun saavuttaa 39lvl:n, joten tuo viimeinen lvl ei varsinaisesti tuo kuin suuremman egon peliporukassa. Vähän kun heittäisi rahaa/aikaa hukkaan entei raideilla pyöriessä, järkevämpi tapa kerätä nämä viimeiset expat olisi perus monnien nappaaminen dustin keräämiseksi. Raideista toki saa rare candyjä mutta tuskin 39lvl pelaajalla karkeista pulaa on.

Itse tällä hetkellä sijoitan kolikkoni vain ja ainoastaan hauduttimiin. Muuten pelillisesti pyrin laajentamaan pokemon arsenaaliania niin että eri tyyppisiä pokemoneja löytyisi +2kpl +30lvl hyvillä hyökkäyksillä jolloin jokaiseen taisteluun löytyisi hyvä countteri.

6. Mindstar

Rekisteröitynyt:
    31.08.2013
    Rare Candy ja TM:t on tärkeintä legeraideista. Itselläkin on moni vanha pokemon saanut uuden elämän noilla tm:lla. Ovat olleet vain jemmassa paskojen liikkeiden vuoksi, nyt kun niille on saanut liikkeet kuntoon voi niitä ruveta käyttämään.

7. frozenkiwi

Rekisteröitynyt:
    04.04.2017
    Kukin tavallaan. Itse käytän nykysin rahani lähinnä raid passeihin ja lucky eggeihin. Ok, hautomalla saisi paremmin dustia mutta mitään muuta en näin lvl 39 pelaajana jolla dexi täynnä saa munista irti. Tänään oon hommaamassa PoGo plussan niin tästä eteenpäin dustin keruu ilman hautomoitakin tulee nopeutumaan.

Sitten kun gen 3 julkaistaan, niin saatan alkaa taas ostamaan kunnolla incuja ja vähentämään raidaamista koska sitten on taas hautomalla mahollista saada jotain uutta dexiin. Mulla on jo yli 2 000 haudottua munaa, josta voikin jo päätellä että ennen raideja munat olivat mun paras expan tuottaja evolvauksien ohella joita myös tullut tehtyä reilusti (noin 3 500). Nyt kun legeraidit tuli niin 10 000 expaa tulee paljon halvemmaksi vrt. munien hauduttaminen. Ja raideilla tapaa usein uusia ihmisiä joiden joukosta saattaa yllättäen vaikka löytää itselleen uusia frendejä, joten sosiaalinenkin puoli on iso syy sille, miksi nautin tällä hetkellä pelissä eniten juuri raidaamisesta.

Ainut haittapuoli tässä rahankäyttötaktiikassa on tosiaan se että dustia ei tule yhtä nopeaan, kuin jos ostaisin hauduttimia, mutta kuten sanoin niin plussa tulee ainakin jonkin verran helpottamaan tätä ongelmaa.

Mulla oli suoraan sanottuna loppukeväästä/alkukesästä suomidexin täytyttyä moti loppumassa koko paskaan. Raidit toivat ainakin itselleni kaivattua raikkautta ja vaihtelua peruspelaamiseen. Tuskin oisin noussut tasolta 37 -> 39 reilussa kahessa kuukaudessa ilman niitä.

Hieman toivon että gen 3 julkaistaan viimestään loppuvuodesta koska niihin aikoihin tulen saavuttamaan nykytahdilla sen himoitun levelin 40 niin en kyllä ala pakkasessa pelaamaan tuntikaupalla edes plussan kanssa ellei pelissä ole mulle jotain uutta sisältöä/tavoteltavaa. Saisivat oikeesti lisätä peliin jo uusia leveleitä. Kohta alkaa olla täällä Suomessakin level 40 pelaajia jo satamäärin.

Ja itse sain kovasti himoitsemani Dragoniten dexiin juurikin halloween-eventin ansiosta joten siinä mielessä tuo oli minulle erittäin mieluisa event sillä muuten olisin vielä vuodenvaihteessakin keräillyt karkkeja Dragonairille. Ja pokemonit saa tappiin jo levelillä 38, joten siinä mielessä 39 on turha välitaso 38:n ja 40:n välissä.

Viimeksi muokattu: 13.09.2017
  8. Runt

Rekisteröitynyt:
    10.03.2011
    Kukin pelaa tyylillään ja tekee valintasa itse, en tuomitse raideissa juoksevia tai muitakaan pelaajia, ei vain oma ajattelumalli osu yksi yhteen aina muiden kanssa.
    Sisällöstä jos puhutaan niin eihän tässä pelissä koskaan ole ollut eikä tuskin tule olemaankaan "sisältöä" jos ei lasketa dexin keräämistä täyteen ja 40lvl saavuttamista. Muulta osin peli on pelkkään pallon pyörittelyä ja puhelimen näytön näpyttämistä jatkuvalla kaavalla. Kummasti tuo silti vain ihmisiä koukuttaa, myös minua.
    Pelissä "pärjää" jos on rahaa/aikaa, ,uille pelaajille kyse on vain dexin täyttämisestä ja leppoisasta ajan vietteestä.

PoGo:a suosittelen, helpottaa dustin keräämistä kummasti, joskin pokemonien karkaus % on jotain ihan käsittämätönsä verrattaen käsin keräämiseen. Journalia ei edes kannata reissujen jälkeen katsoa läpi, tulee vain paha mieli kun näkee mitä kaikkea kivaa sitä tällä kertaa pääsikään karkuun.

Candyihin ja TM:n voisi vielä ottaa sen verran kantaa (jos niiden takia raideissa juostaan), kyllä se stoppi niidenkin tarpeellisuuden kohdalla tulee suht äkkiä vastaan. Onhan se hienoa saada liikkeet kohdalleen mutta 2000CP vapo on ainakin itselleni jo sellainen että ei väliä mitkä iskut siellä on kun en sellaista tällä hetkellä tule pelissä koskaan käyttämään (parempia vino pino). Candyt toki on jees mutta ei näilläkään tee loputtomasti mitään kun dustin tarve iskee vastaan yllättävän nopeasti.
    Nämä candyt ja TM:t ovat varmasti hyviä perus pelaajalle mutta hieman enemmän pelaaville näitäkin kertyy aivan liikaa pitkässä juoksussa suhteessa dustiin.

9. Mindstar

Rekisteröitynyt:
    31.08.2013
    Rare candya itse ainakin tarvin niihin pokemoneihin joita ei vaan tule vastaan. Tai munista tulee harvakseltaan, kaikille ei vaan viitsi kävellä candyja evolvaukseen tai power uppaukseen. Candyjä kuluu kuitenkin kiitettävästi level 30:nen jälkeen. TMia kuluu välillä tukku pelkästään yhteen pokemoniin, kun sattuu se huono arpaonni kohdalle. Itse olen virittänyt eri raideja varten sopivat setit salipokemonien lisäksi, kunhan sais edes kaikki 2500+ cp:set kohilleen. Liikkeillähän on suurempi vaikutus kuin IV:llä.

10. frozenkiwi

Rekisteröitynyt:
    04.04.2017
    Tässä kyllä osut täysin naulankantaan. Rareja oli kertyny taas varastoon yli 700 ni nyt oli jo pakko heittää muutama kymmenen niitä Blisseylle. Tähän mennessä olin käyttänyt niitä vain legendaarisiin.

Viimeksi muokattu: 13.09.2017
  11. Juge

Rekisteröitynyt:
    28.06.2000
  12. Juge

Rekisteröitynyt:
    28.06.2000
  13. Runt

Rekisteröitynyt:
    10.03.2011
    Nyt on eventti omaan mieleen, motivoi ainakin itseäni pelaamaan todella hyvin.

Millaisia määriä porukka on kerännyt dustia tähän mennessä?
    Itselle kertyi kahdessa päivässä 300k ja tänään vaivaiset 40k kun muut kiireet ovat painaneet päälle. Pitänee vielä lähteä lurettamaan vaikka kyllähän tuo lenkkeily se paras tapa olisi sitä dustia nyt kerätä.

14. Tmu^

Rekisteröitynyt:
    09.08.2009
    Kyllähän tuota dustia nyt mielellään keräilee, kun siihen kerran annetaan oiva mahdollisuus. Myös spawnipisteitäkin on hieman lisätty. Pari päivää on nyt ehtinyt pelaamaan ja siihen ne kunnon pelipäivät taitavat ehkä jäädäkin. Reilu 400k tähän mennessä dustia eventin aikana kertynyt. Jos vielä yrittäisi repiä toisen mokoman jahka muulta elämältä kerkeäisi.

Viimeksi muokattu: 25.09.2017
  15. Tmu^

Rekisteröitynyt:
    09.08.2009
    Dodi, alkaahan se sitten tämäkin täälläpäin maailmaa ja sunnuntaina saa nähdä miten tuo käytännössä menee ja millaisilla porukoilla matsit käydään. Mahdollisimman paljon pallojahan olisi tarkoitus nappausyritykseen saada. Kutsuthan tuli täysin randomisti raidanneille pelaajille ja käsittääkseni 40 kutsua per sali tulee maksimissaan. Kahdelle eri salille tuli kutsut täälläpäin.

:kahvi:

16. Jack Horny

Rekisteröitynyt:
    31.10.2003
    Onko tullut vastaan kattoa sille, montako omaa monnia voi olla samanaikaisesti saleilla? Nyt nimittäin tuli: 20 mörköä. Kannattipa pelata täällä kehitysmaassa: nyt noi mun 20 poksua istuu jumissa ties miten monta viikkoa ilman että pääsen rahastamaan kolikoita, kun ei täällä ambomaalla pelata. :mad:
    Naurettavaa rajoittamista.

17. Tmu^

Rekisteröitynyt:
    09.08.2009
    Tuo tuli koettua jo samana yönä, kun salit aukesivat uudestaan uudistuksen myötä. Sen yhden ja ainoan kerran olen tällä systeemillä sen 20 monnia saleille pistänyt.

18. Juge

Rekisteröitynyt:
    28.06.2000
  19. Jack Horny

Rekisteröitynyt:
    31.10.2003
    Pokemon Gon pelaaminenhan ja krediittien saaminen gymeiltä on nyt pitkälti kiinni muista pelaajista. Jos tänään laitan mörköni salille, toivon että joku vastapuolen pelaaja käy sen sieltä tiputtamassa 8 tunnin ja 20 minuutin kuluttua. Tämä on optimaalitilanne; silloin saisin itse maksimituloksen minimipanostuksella.

Mutta vastapuolen siirtojen ennustaminen ei välttämättä aina mene kohdalleen. Mörkö saattaa tipahtaa paljon toivottua aikaisemmin, jolloin niitä pitäisi sitten saada lisää useammalle salille. Jos haluaa varmistaa vuorokauden 50 kolikkoa, saleja pitää miehittää ajoissa ennen kuin päivä uhkaa päättyä ja saldo siirtyy seuraavan vuorokauden puolelle. Ja täytyy miehittää sellaisia saleja, joilla käy joku muukin, etteivät möröt jää sinne istumaan päiväkausiksi tienaamatta mitään.

Joskus onnistaa niin, että yhdellä salilla saan päivän viiskymppisen suoraan, joskus ei viisikään salivaltausta tuota paljon mitään. No entäpä sitten tänään, kun lumimyräkkä iskee koko maahan eikä kukaan halua lähteä tuohon säähän ulos saleja valtaamaan? Toivottavasti olette ehtineet rahastaa päivän viiskymppisen jo aamulla, sillä ennen iltaa ainakaan minä en viitsi lähteä tuonne värjöttelemään. :D

20. Jack Horny

Rekisteröitynyt:
    31.10.2003
    Mitä helvettiä, loppuiko se pikachu-tuplaeventti jo? Kolme tuntia 12-15ko se vain oli? Johan oli nysä!

21. Terminaattori

Rekisteröitynyt:
    09.08.2010
    Tarvis kavereita pokemon go:hon. Vieläkö joku pelaa tätä?

Viimeksi muokattu: 05.10.2019

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi