Poikani haluaisi kasata oman tietokoneen

Viestiketju alueella 'PC-konepaketit' , aloittaja ElluSuominen, 20.12.2017.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. ElluSuominen

Rekisteröitynyt:
    04.11.2017
    Hei! Ajattelin, että tämä olisi oikea palsta teidustella asiasta. Eli onko järkevä idea ostaa 12-vuotiaalle pojalleni tietokoneen osat joululahjaksi, joista hän kasaisi tietokoneen itse. Hän itse ehdotti tätä, eikö olisi helpompaa vain ostaa valmiiksi kasattu? Hän sanoo että tulee halvemmaksi, mutta en kyllä tiedä kun on niin kalliita nämä tietokonejutut muutenkin! Mitä jos jotain hajoaa?

2. novoiperkele

Rekisteröitynyt:
    21.09.2001
    Siitä se oppii, kun tekee. Kokemuksesta saatua taitoa ei voi mitata rahassa.

3. H-K_Blu

Rekisteröitynyt:
    24.03.2016
    hmm.. kyllä 12v:nä jotain amigan lisämuistia tuli jo laitettua. Sillon ei edes ollut intterwebbiä mistä katsella ohjeita. Melko minimaaliset riskit näissä kyllä on nykyään.

4. Tarantella

Rekisteröitynyt:
    27.03.2015
    Näillä keskutelusaiteilla on ollut noita 12-13 vuotiaita kasaajia. Monilla tosin on ollut ongelmia terminologian ja kokonaisuuden ymmärtämisessä, jos apua tarvitaan. Jos pojalle jostain löytyisi tarpeen tullen vähän apua ja tukea kokoamisessa, olisi hyvin tärkeää vaikeuksien tulessa.
    Suurin ongelma on se, että monilla tuonikäsillä ei pinna tahdo vaikeuksien tullen riittää, tuokin tietysti on aika henkilökohtainen asia.
    Toisaalta se kyllä on varsin kehittävää ja monet saavat todella pitkäaikisen harrastuksen tuolta pohjalta, mutta en voi kuin suositella ja toivoa parasta.

Koneen kasaamisesta löytyy kyllä melko hyviä opettavaisia videoita (suomenkielisiä tosi vaikeaa löytää).

Viimeksi muokattu: 20.12.2017
  5. novoiperkele

Rekisteröitynyt:
    21.09.2001
    Internet on tosiaan ystäväsi ja lähes kaikki löytyy selkeinä video-oppaina.

6. Tarantella

Rekisteröitynyt:
    27.03.2015
    Noista videoista on todella paljon apua. Otetaan takaisin tuo suomenkielisyys, näin maailma kehittyy kaikenkielisille.

7. H-K_Blu

Rekisteröitynyt:
    24.03.2016
    Niinjoo.. ja osillahan on omat takuunsa jotka yleensä pakettikonetta pidemmät. Harvoin siinä menee yhtä komponenttia enempi hajalle jos jotain käy.

// ja itsekasattu yleensä päivitettävissä huomattavasti paremmin = pitkäikäisempi

8. mAzq_

Rekisteröitynyt:
    20.09.2011
    Yllä olevien videoiden avulla kokoaminen onnistunee hyvin. Täältä foorumeilta saa varmasti myös tarvitteaessa apua. Itse kasasin oman ensimmäisen koneeni suurinpiirtein poikasi ikäisenä, tosin isän avustuksella. Itsenäisesti sitten jo hyvinkin pian kavereille yms, aika lailla kerrastahan tuon oppi.

Ja tosiaankin halvemmaksi tulee kuin valmis koneet, saa laadukkaammat ja pitkäikäisemmät osat koneeseen ja ennen kaikkea oppii itselleen hyödyllisen taidon joka laskee yleensäkin kynnystä touhuta elektroniikan kanssa.

9. Wipsu

Rekisteröitynyt:
    25.04.2010
    Kyllähän tuo videoiden ja mahdollisen avun kanssa onnistunee. Koneen kasaaminen ei tosiaan ole mitään rakettitiedettä, voisi verrata palapelin kasaamiseen. Pienellä perehtymisellä esim sinäkin osaat auttaa, jos ei muuten niin foorumi(e)n avulla tarpeen vaatiessa.)
    Hintaan ja ikään liittyen: itse ostin hieman vanhempana ensimmäisen koneeni, vanhemmat kauhistelivat myös kasaamista ja hintaa. n. 1000e oli hinta yhteensä. Kaikki menivät hyvin, sama kone on käytössä vieläkin. Ikää koneella siis n. 7v. Näyttis hajosi pitkän ajan jälkeen, mutta EVGA:n takuun kautta lähettivät nopeasti uuden. Sen jälkeen olen päivittänyt näyttiksen, jonka ostin käytettynä. Myös kovalevyjä olen pari hankkinut ja lisää ramia 8gb. 8GB:llä vielä pärjäisi, niin periaatteessa 1200e olen koneeseen yhteensä käyttänyt. Vieläkin pelit pyörivät hyvin 60fps fullHD:na, haastavimmat eivät enää täysillä asetuksilla. 7 vuoden aikana hintaa on tullut alle 200e / vuosi.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen