Pötsiä pöis, mutkat suoriksi ja rantakuntoon!

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Sedrik, 22.04.2009.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Kremnen

    Rekisteröitynyt:
    30.10.2008
    Viestejä:
    709
    Ihaan omaan ja monien muiden kokemukseen perustuen: eivät ne nyt ihan täyttä shaibea ole.

    Ateriafrekvenssillä voi olla suurtakin merkitystä.

    Elimistön perusaineenvaihdunnan tiedetään voivan sopeutua jopa 40% ja säätelijänä on aivot sen mukaan miten se päättelee kropan saavan ravintoa. Feedback mekanismi ei ole tarkka eli huijattavissa.

    Koska sinäkään et perustellut väitteitäsi mitenkään, niin minäkään en tee niin.
     
  2. JouBqa

    Rekisteröitynyt:
    10.03.2010
    Viestejä:
    3 117
    juuri niin kuin blurris sanoi
     
  3. Myocyte

    Rekisteröitynyt:
    26.07.2008
    Viestejä:
    574
    Ihaan omaan ja monien muiden kokemukseen perustuen: kyllä ne useimmiten täyttä shaittia ovat.

    Kokonaiskalorit ne tuossa on ne jotka sitä NEATtia hinaa alaspäin, ei ateriafrekvenssi.

    Muuten olen alkuperäisen postauksesi kanssa samaa mieltä, lihaskuntopuoleen kannattaa suurella vajeella ollessa kiinnittää eniten huomiota.
     
  4. isomittari

    Rekisteröitynyt:
    07.02.2005
    Viestejä:
    65
    Nyt on 4 ja puoli viikkoa takana projektia ja paino on tippunu hitaasti mutta varmasti eli 80,5 -> 77,9. Elämänmuutoksina lähinnä tiettyjen, kaloripitoisten ruoka-aineiden poistaminen, pähkinöiden syönnin lisääminen (pitää nälän pois, paljon proteiinia, laihduttava vaikutus, mukavasti kuitua) ja liikunnan lisääminen. Kohta siis puolessa välissä projektia ja painoa ois tiputettava vielä kolmisen kiloa.
     
  5. Koidar

    Rekisteröitynyt:
    26.10.2008
    Viestejä:
    254
    Tulipa tuossa kiinnostuttua crosstrainerista, kun anttilan mainosta huvikseen vilkaisin. Gymstick 101-grosstrainer olisi ollut 150€ "tarjouksessa". Kävin paikan päällä kokeillemassa ja pettymys oli valtaisa. Hirveä rimpulla paska, sama kuin ajelisi liian pienellä 21:s vaihteisella maastopyörällä ykkösvaihteella.

    Kiinnostus kuitenkin jäi crosstrainereita kohtaan. Ei tarvisi aina työpäivän jälkeen lähtä uimahallille asti. Minkäänlaisia kokemuksia erilaisista pyöristä ja mistä kannataisi alkaa ostaa? Ei saisi olla mahdottoman kallis kuitenkaan, mutta pitäsi olla vastusta.
     
  6. kq0130

    Rekisteröitynyt:
    30.03.2003
    Viestejä:
    1 182
  7. Alfie B

    Rekisteröitynyt:
    19.12.2008
    Viestejä:
    235
    En suosittelisi. Vie tilaa, ruma ja en jaksa uskoa että sitä jaksaisi pidemmän päälle käyttää. Lisäksi noihin laitteisiin saa upottaa todella paljon, että saa laadukkaan. Mutta jos kuitenkin päätät ostaa, niin käytetty lienee paras. Concept2-soutulaite on ainut jonka voisin kuvitella omaan kotiini.
     
  8. Nitrokeke

    Rekisteröitynyt:
    24.02.2010
    Viestejä:
    44
    Onkos muilla murolaisilla dilemmaa, jossa urheilu ja terveellinen ruokavalio kulkevat vahvasti käsi kädessä? Sitten kun ei urheilla, niin liukuu helpommin epäterveellisten elämäntapojen / ruokien pariin?

    Olen huomannu, että itselläni käy näin erittäinkin usein. Tämä on taas huono asia, koska urheilun jäädessä vähemmälle, sitä olisi hyvä korjata terveellisellä ruokavaliolla. Kun on hyvä treeniputki päällä, eikä hirveästi ryyppää tms, niin tulee syötyä todella hyvin ja terveellisesti. Kun taas urheilu jää vähemmälle, niin kuvioihin tulee myös epäterveelliset ruuat. Ärsyttävää.
     
  9. Justin Case

    Rekisteröitynyt:
    23.04.2011
    Viestejä:
    483
    Et ole yksin tämän ongelman kanssa. Liikkuminen loppuu niin tulee mukaan huonot ateriarytmit ja roskaruoka :/ Siitä kuitenkin hyvä että kun taas starttaa kuntoilun niin suorastaan pakko syödä oikein, ei tee edes mieli ällötellä millään moskalla.

    Kai sen kanssa on vain pärjättävä.
     
  10. Volmari

    Rekisteröitynyt:
    20.09.2004
    Viestejä:
    1 713
    Joo tuttua juttua, vissiin aika yleinen ilmiö. Itselläni ei ruokailut mene koskaan roskaruuan puolelle, mutta sitä enemmänkin tulee sitten puputettua kaikenlaisia hiilareita. Kunnon punttikuurin aikana sitä jotenkin tulee tarve syödä enemmän proteiiniä ja muutenkin terveellisemmin.
     
  11. Myocyte

    Rekisteröitynyt:
    26.07.2008
    Viestejä:
    574
    Ruokavalioni pysyy suurinpiirtein samana riippumatta treenijaksosta. Totta kai voimakaudella voi vähän nostella kaloreita, mutta ei mitenkään ihmeemmin.
     
  12. Nitrokeke

    Rekisteröitynyt:
    24.02.2010
    Viestejä:
    44
    Tämä juurikin kiinnostaa, että miksi urheilu vaikuttaa elimistöön siten, ettei tee edes mieli roskaruokaa? Tuleeko urheilun myötä kropalle tarve kunnollisille ja oikeille rakennusaineille, joka taas johtaa terveelliseen syöntiin?
     
  13. Aaaron

    Rekisteröitynyt:
    16.12.2005
    Viestejä:
    502
    Tuskin, vaan urheilu tuottaa mielihyvää ja urheilemattomuudella sitä samaa mielihyvää haetaan sitten jostain muualta, esim. syömisestä tai päihteistä.
     
  14. Justin Case

    Rekisteröitynyt:
    23.04.2011
    Viestejä:
    483
    Voihan se olla jokin psykologinen juttu, kun urheilee niin haluaa tuloksia joten minimoi ihan mielellään kaiken mikä vaikuttaa negatiivisesti. (paitsi alkoholi)
     
  15. Arska^f

    Rekisteröitynyt:
    24.09.2002
    Viestejä:
    2 943
    Pitää kyllä myöntää että urheilu ei ole itelle tuottanut mielihyvää koskaan, ellei se ole lähinnä hauskanpitoa ja siinä ohessa saa liikuntaa. Tai ehkä joskus ala-asteella siitä jotain sai mutta sekin mielihyvä tuli kilpailuvietistä eikä liikunnasta itsestään. Itsekuria en juuri omista vaan teen ja syön mitä haluan mutta nyt viimein se on alkanut näkyä liikaa. Loppui nimittäin ennen kesää tuo käytännössä ainoa "kova" liikunnallinen harrastus eli säbä. Ja koko kesäkin meni pipariksi eikä tullu liikuttua melkeen yhtään kun polvet ei kestänyt mitään.(kondromalasia) On meinaan harvinaisen paha yhtälö ettei ole mitään tekemistä/ei voi tehdä ja sitten makoilee soffalla ja mässäilee vaan puoli vuotta putkeen. Ei näytä kauniilta lopputulos.

    Mutta nyt koitan pistää hommalle pisteen, ensin pitäisi alottaa reisilihasten kuntoutus kun se kuulemma auttaa parhaiten tähän vaivaan. Se on vaan aika vaikeeta keksiä reisille treeniä mikä ei aiheuta polvien poksumista. Mutta alotellaan nyt vähitellen ja toivon että pääsee jossain vaiheessa takas säbäilemään. Siitä jos joutuisi pysyvästi luopumaan niin on kyllä liian kova paikka. Toivottavasti saan itteäni vähän kuriin mässäilyn osaltakin, on mennyt niin överiksi kun ei ole jaksanu välittää mistään enää polvien mennessä niin pipariksi.

    Itseasiassa eka kerta elämässäni kun pitäisi laihduttaa, vaikka painoa on vaan reilu 80. Aina olen aika "riisitikku" ollut kunnes liikunnalle tuli täysi loppu. Joka kerta kun tuon masun nyt näkee niin tuntuu että joku olisi läpsäissyt tuoreella lahnalla poskeen. Ehkä se viimein motivoi kuntoilemaan niin että siitä saisi edes osittain elämäntavan.
     
  16. Ei toimi ainakaan meikän kohdalla. Mitä enemmän urheilee, sitä isompi nälkä ja tekee mieli syödä mitä vaan roskaa. Menee ihan 1:1 tuo liikunnan määrä ja ruokahalun kasvaminen. Yleensä vielä sillä tavalla, että kun suihkusta pääsee pois niin meinaa jo kuolla nälkään.

    Tämä. Olen aina ihmetellyt niitä jotka sanovat tulevansa jotenkin autuaiksi urheilun jälkeen. Ainoat mitä itse saan urheilusta on väsynyt kroppa, nälkä ja tieto siitä että tein jotain mikä on hyväksi. Ei vissiin toimi se endorfiinihomma mikälie onkaan kaikkien kohdalla...
     
  17. Justin Case

    Rekisteröitynyt:
    23.04.2011
    Viestejä:
    483
    Itellä on sillain jännä että ku käy salilla paljon ni on ihan älytön nälkä, toki sitä vois vetää jotain roskaa mutta kun tietää että syö kunnolla oikein heti niin saa sitä lihastakin paremmin. Jos taas laukkoo sen parituntia vaikka sählyssä niin ei oikein tee mieli ruokaa. Hikiurheilusta katoaa ruokahalu ja salilta se tulee kolminkertaisena. Sehän ei haittaa jos nälkäänsä syö vaikka vähän liikaaki, jotain kanaa ja salaattia ja raejuustoa ja jne :) Palautusjuomista en ole ikinä perustanut.
     
  18. Alyniekka

    Rekisteröitynyt:
    03.06.2003
    Viestejä:
    2 666
    Aloitin eilen taas treenauskauden. Muistankin kun tänne toissa talvena päivittelin omia kilon pudotuksia. Tammi-huhtikuun aikana tippui 8kg hiihtämällä ja suht. kurinalaisella ruokailulla.

    Nyt samanmoinen pyrähdys, mutta tällä kerralla myös kuntosali mukaan. Joka aamu 1h lenkki ja illalla 20-30min hölkkäys. 3-4krt/vk salilla. Tää on siitä niin hauska homma kun nyt jo kaduttaa miksen aloittanut aikaisemmin.

    Urheilusuoritus vie n. tunnin päivässä. Siis jumankeuta TUNNIN ja siihenkö ihmisellä ei ole muka aikaa?! Sitten kun lumi on maassa niin hölkkä ja kävely vaihtuu taas hiihtoon. Hitsit mikä fiilis. Varsinkin kun tietää kehon muokkautuvan mukavasti kun kuntosali on mukana tässä.

    Mitä murot sanoo, onko kannattavaa ostaa proteiinituotteita? Auttaako ne perusurheilussa lihasten kasvuun miten paljon? Vaikka pitää yrittää tehdä hyvää ja terveellistä ruokaa niin välissä se jää ja huolettaa proteiinin tarve lihaksistolle.
     
  19. Justin Case

    Rekisteröitynyt:
    23.04.2011
    Viestejä:
    483
    En ole mitään lisävalmisteita ikinä käyttänyt, rahkaa, kanaa, raejuustoa, lihaa muuten, kalaa ja kananmunia ja jne :) syöt oikein ja heti salin jälkeen niin on ihan hyvin tuloksia tullut. Paljon proteiinipitosta ennen ja jälkeen salipäivän ja silloinkin, iltapalaks voi ottaa vaikka rahkaa ja munia, yöksi rakennusaineita.

    Kun harrastat tuota hikiliikuntaakin paljon niin muista lisätä ainakin aamupäivälle hiilareita jonkinverran, kerkeää kuluttaa pois eikä jää illaksi.
     
  20. Alyniekka

    Rekisteröitynyt:
    03.06.2003
    Viestejä:
    2 666
    Juuh. Menee vaan jääkaappi uusiks :|. Oli niin levoton näky kun katsoin. Atrian nakkeja, atrian lihapyöryköitä, pari valmishampurilaista ja muuta paskaa :S.. Pitää hommata nuita raejuustoja, tonnikalaa, kananmunia jne.. funlight mehu oli tosi hyvä sekoitella. Siinä no kaikkea oikeastaan 0%, mutta tuo makua perkuleesti nuihin proteiinipitoisiin "ruokiin"/välipaloihin kuten mauttomaan rahkaan.
     
  21. Myocyte

    Rekisteröitynyt:
    26.07.2008
    Viestejä:
    574

    Juuri näin. Huonoa ruokavaliota ei voi paikata millään pieruheralla, joten on hyvä alusta alkaen ottaa prodet ihan tavalisesta ruuasta.
     
  22. hkultala

    Rekisteröitynyt:
    18.06.2001
    Viestejä:
    8 284
    Tiedätkö, miten ruoan kokonaiskalorit mitataan?
     
  23. Lr_nrahyah

    Rekisteröitynyt:
    27.07.2011
    Viestejä:
    199
    Mulla vaan käy hermostuttamaan tuo, että pitäisi aina käydä hölkkäämässä jne. Vähintään kuukaudessa loppuu into kun sitä samaa vatsalihasohjelmaa tai lenkkiä väännetty joka ilta. Muuttuu tosi tylsäksi. Näin on käynyt useille harrastamilleni lajeille: sählylle, uinnille, juoksulle, kuntosalille... Pitäisi saada aina jotain uutta ja jännää, erityisesti pitäisi saada aina adrenaliinia samalla kun urheilee. Peruskunto on kyllä hyvä mutta ei kiinnosta mennä sateeseen juoksemaan, kuntopyöräkin on erittäin laimea poljettava jo ensimmäisen kymmenminuuttisen jälkeen. Salitreeni on ok, mutta siinä taas en kehitä juoksukuntoani.

    Käsittämätöntä miten joku voi innostua aina samasta 10km hiihtolenkistä???
     
  24. TERMINATOR TUHOAJA

    Rekisteröitynyt:
    17.07.2008
    Viestejä:
    1 061
    Älä suotta. Hyöty on marginaalinen, jos sitäkään.

    Mieluummin vaan siistit sen jääkaappis ja duunaat safkat aina jonkun protskupitoisen ympärille, ei toisinpäin.

    Lr_nrahyah:
    Välillä tulee hetkiä, jolloin ei huvita jumpata, mutta se on ihan tavallista. Se erottaa sohvaperunan ja atleetin, että atleetti käy tekemässä sen lenkkinsä, vaikkei täysillä hotsittaiskaan. Sohvaperuna jää kämpälle keksimään tekosyitä.
     
  25. Mteho

    Rekisteröitynyt:
    07.06.2001
    Viestejä:
    436
    Itselläni ainakin uinnin tylsyyteen on auttanut paikallisen uimaseuran harrastusryhmässä käynti. Nyt tulee opetusta ja uusia ideoita uintiin joten on mielenkiintoisempaa käydä yksinkin uimassa kun osaa tehdä altaassa muutakin kuin uida rintauintia kilometrin huonolla tekniikalla.

    Toisekseen ei kannata joka ilta yrittää käydä lenkillä ja tehdä vatsalihaksia kun aika helposti se menee tylsäksi. Parempi käydä välillä vaikka rauhallisella kävelyllä kuin jäädä sisälle jumittamaan kun ei juuri nyt jaksa juosta. Kannattaa myös laajentaa lajien määrää. Esimerkiksi sulkapalloa, tennistä, lentopalloa tmv. jos alkaa jollain porukalla käydä pelaamassa, niin tulee helpommin lähdettyä kun kaverit kyselevät pelaamaan ja lähteminen ole pelkästään omasta kiinnostuksesta kiinni. Lisäksi lajit, joiden aikana ehtii keskustella ovat hyviä siinäkin mielessä, että sosiaalisia suhteita voi pitää silloin yllä muutenkin kuin kaljalla käydessä.

    Kävelylenkeillä ja satunnaisilla sulkapallon peluilla ei tietenkään hankita mitään rantapojun kroppaa, mutta säännölllinen kevyt liikuntakin on paljon parempi kuin kerran vuoteen yli-innokas liikunnan aloitus ja muuten liikkumatta oleminen.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti