Pötsiä pöis, mutkat suoriksi ja rantakuntoon!

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Sedrik, 22.04.2009.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Gale

    Rekisteröitynyt:
    18.11.2007
    Viestejä:
    233
    Kiitokset vinkeistä. Lisäillään intrahiilarin määrää nykyisestä 60:stä ja kokeilen tuota proteiinin laskemista. Kulutus tässä (onneksi) putoaa muutaman viikon sisään, kun motocrosskausi loppuu talveksi niin ehkä pääsee vähän syömään vähemmänkin.
     
  2. Recycle Banned

    Rekisteröitynyt:
    19.08.2011
    Viestejä:
    2 689
    En tiedä, että juotko mitään treenin aikana, mutta moni suomalainen bodari on sanonut treenin aikaisen hiilihydraatin olevan helppo keino lisätä kaloreita. Samalla treeniteho nousee merkittävästi, mutta itsellä ei ole tästä kokemuksia. Eli siis vedät treenin aikana määrän X Maltoa tai Vitargoa niin tulee ainakin kaloreita.
     
  3. Suiza

    Rekisteröitynyt:
    15.11.2000
    Viestejä:
    990
    ..
     
    Viimeksi muokattu: 11.10.2018
  4. jeppejehupoika

    Rekisteröitynyt:
    07.01.2009
    Viestejä:
    2 437
    Aiai kun teki hyvää käydä hieronnassa. Vielä kun tämä viikko on lepoviikko niin saa lihatkin vähän levätä ja sitten taas paukuttamaan ensi viikolla. En olisi alkuun uskonut miten hyvältä tuntuu, salitaustaakin jo vuosia ja vasta tänä vuonna ensimmäistä kertaa hierojalla käynyt. Varmaan auttaa tuloksissa, pitää ottaa rutiiniksi.

    Vaimokin innostu pudottamaan raskauskiloja vuoden alusta kun lopettaa imettämisen. Eipä tosin siitä mitään pullukaa tullutkaan, ehkä joku 5kg lisää. Kiva se on koko perheen kanssa käydä kevyellä lenkillä kuin yksinään tahkoa.
     
  5. Mechanical Man

    Rekisteröitynyt:
    01.12.2001
    Viestejä:
    1 295
    Millaisessa maastossa mahtaa tuo työmatkapyöräily tapahtua? Täällä mäkihelvetissä 10km suuntaansa käy ihan kunnon treenistä. Eriasia sitten jossain ophjanmaan tasaisella maastolla. Käsittääkseni motocross on myös erittäin rankkaa treeniä. Tuohon päälle vedät vielä 5 kertaa salia. En itse ainakaan yhtään ihmettele ettei lihasta tule, eihän kropalla ole aikaa sitä kasvattaa.

    Tiputtaisin ensimmäisenä salikerrat 3:een ja jos työmatkapyöräily on mäkisessä maastossa, niin vähintään 3 päivää sitä pois.
     
  6. Gale

    Rekisteröitynyt:
    18.11.2007
    Viestejä:
    233
    Eipä tuossa mitään ihmeempää rinnettä ole mankeloidessa ja muutenkin otan sen treenin jälkeisenä palauttelu-aerobisena, sillä käyn treenaamassa aina aamusta ennen töitä eli intensiteetti ei ole mitenkään kovaa. Tuota pyöräilyä tulee keskimäärin 2-3 päivänä viikossa, kun jonkin verran olen pois toimistolta tai etätöissä.

    Motocrossissa tosiaan sykkeet ovat sitten siellä 75%-100% maksimista koko treenin ajan, eli onhan tuo aika mielenkiintoista vetää vaikka 30min kisaerän treeni, jonka aikana keskisyke on 176 (maksimit itselläni 186). Nuo jäävät nyt valitettavasti talvikaudella pois eli palautumiselle jää automaattisesti lisää aikaa.

    Kyllähän kun tässä miettii, niin menee nuo treenit kesäkaudella vähän överiksi, vaikka aika kova aerobinen kunto löytyy (esim. cooper-tulos 3300). Olen nyt lisännyt hiilareiden määrää, ja katsotaan mitä tapahtuu, kun crossitreenit jäävät pois :)
    Kiitokset kommenteista.
     
  7. Mechanical Man

    Rekisteröitynyt:
    01.12.2001
    Viestejä:
    1 295
    Ei aerobinen kunto poista palautumisen tarvetta. Ei pidä mennä sekoittamaan asioita.

    Mutta tosiaan jos crossit jää pois, niin sillä jo näkee paljon kunhan pitää syömisen samalla tasolla.
     
  8. Rockbear

    Rekisteröitynyt:
    24.03.2012
    Viestejä:
    1 019
    En mä mitään lomia pidä! Viikonloput vapaata, silloinkin ajattelee että mitäs mä tässä yksin teen?
     
  9. Skikuda

    Rekisteröitynyt:
    26.01.2008
    Viestejä:
    3 369
    Onko kellään kokemuksia tai tietoa polvituen valinnasta? Ajattelin kokeilla kun toisessa polvessa on joku semi krooninen tulehdustila joka tuppaa aina äitymään parkettiurheilussa. Tämä sitten tietysti vähän haittaa salihommia sitten kun pelien jälkeen pitää leepuutella polvea pari päivää ennenkuin pystyy esim kyykkäämään ääriasentoon.

    Ajattelin kokeilla jos polvituki auttaisi. Mitä noissa tulisi ottaa huomioon? Vai onko ne niin "tarkkaa hommaa" että pitäisi mennä suoraa fyssarilta kysymään..
     
  10. Sepander

    Rekisteröitynyt:
    15.03.2006
    Viestejä:
    4 974
    Ei tuo tuen valinta mielestäni mitään tarkkaa hommaa ole, ellei ole toipumassa jostain vakavasta vammasta tai leikkauksesta. Jos ihan tukevaa polvitukea hakee, niin Rehbandin power line -tuet. Niissä on semmoset kiristettävät nauhat. Itse olen käyttänyt painonnostossa Hookgripin tukia/lämmittimiä. S-kokoa ku laittaa, niin on mukavan kireät ja voi käyttää kyynärpäissäkin. Ainahan se on parempi, jos pääsee itse kokeilemaan, niin ei tarvitse ostaa sikaa säkissä.
     
    Viimeksi muokattu: 17.10.2016
  11. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    On triidi mennyt hiljaiseksi. Neg0t:kin ulkona.

    Syyskausi meni oikein mukavasti slow bulkatessa. Vajaat neljä kiloa nostin aamupainoa reilussa kolmessa kuukaudessa (77->81kg). Tuloskehitys hidasta, mutta sitä sentään pitkästä aikaa tuli. Parhaiten edennyt liike ehdottomasti seisten tehty perinteinen pystypunnerrus (tangolla) jossa surkea 10x40kg tulos koheni siedettävään 8x50kg tulokseen. Ehkä vielä joskus pääsen pystypunnertamaan 'miesten' painoilla eli vähintään vitosen sarja 60kg tangossa. :p

    Penkissä tein enemmän volyymiä ja vähän pienemmällä intensiteetillä. Kevättalvesta asti vaivannut selkävamma, joka mystisesti esti totaalisesti takakyykyn, mutta jo muutaman viikon leppuuttelun jälkeen salli etukyykyt ja myöhemmin maven, alkaa olla siinä määrin kauan loistanut poissaolollaan että uskallan aloittaa takakyykyt pitkän tauon jälkeen.

    Leukoja vedetty nyt helmikuun alusta noin 4100 kpl. Kyllä se selässä näkyy ja tuntuu. Yleensäkin lihasta on tullut lisää joka paikkaan, mutta voimaa ei (pystäriä lukuunottamatta) juurikaan :D. Liekö tämä sitten meidän ikämiesten ongelma vai mikä? Toivottavasti ei mitään piilevää / alkavaa hermorappeumaa... :eek:

    Tästä lähtee kuuden viikon dieetti jonka tarkoituksena palata takaisin 77-78kg aamupainoon (<0.5kg pois / viikko) ja siitä taas uusi massakausi jonnekin helmikuun lopun tienoille. Volyymiä rukataan dieetin ajaksi pienemmälle ja voimatasot olisi tarkoitus ylläpitää ottamalla joka toinen treenikerta (per lihasryhmä) päivän maksimi ohjelmaan. Ei tosissaan vaan semmoinen teknisesti virheetön hyvä ykkösnosto ilman kovaa psyykkausta.

    Makroprosentit (Hiilarit/Prode/Rasvat) = 45/30/25 ja päivittäiset kalorit keskimäärin 2200..2300kcal. (Oletan että ylläpito olisi jossain 2700..2800 välillä). Salipäivinä ehkä 2500kcal riippuen siitä miten paino lähtee laskemaan.
     
    Viimeksi muokattu: 31.10.2016
  12. Mikko Laine

    Rekisteröitynyt:
    28.06.2001
    Viestejä:
    1 487
  13. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
  14. Marshal

    Rekisteröitynyt:
    21.06.2006
    Viestejä:
    2 365
    Mikä olisi hyvä liike käsille jossa kehittyy mahdolliset kyynerpään alueen lihaksistot?

    Itse olen aikoinaan nostanut paljon rautaa mutta nyt viimeiset 7vuotta olen harjoitellut harvinaisen yksipuolista painonnostoa, ja tuntuu että vedossa vasen käsi oireilee kyynerpään alueelta ja jotenkin tuntuu että käsistä tältä alueelta on kadonnut lihaksistoa ja ehkä ongelma johtuu tästä katoamisesta.
     
  15. Pokkus

    Rekisteröitynyt:
    11.07.2005
    Viestejä:
    3 970
  16. Skikuda

    Rekisteröitynyt:
    26.01.2008
    Viestejä:
    3 369
    Onko kukaan bongaillut hyviä hera (80%) alennuksia netistä?
     
  17. latexii

    Rekisteröitynyt:
    01.11.2000
    Viestejä:
    2 781
    Viimeksi muokattu: 18.01.2017
  18. MetalGenius2000

    Rekisteröitynyt:
    29.05.2008
    Viestejä:
    53
  19. Phobos

    Rekisteröitynyt:
    28.02.2001
    Viestejä:
    245
    Fitnesstukku mainostanu tänään 10,90/kg omaansa. Itse ostan aina steviaversiota mutta sitä ei tuohon hintaan ole.
     
  20. mattipappa

    Rekisteröitynyt:
    24.03.2001
    Viestejä:
    460
    Reissulta palattua ei ruokavarastot oikein olleet ajan tasalla ja puuroa ei jaksanut syödä joten piti keksiä jotain muuta. Keksin annoksen joka on helppo tehdä ja maistui ainakin mulle, resepti menee näin;

    Tonnikalaa öljyssä
    Riisikakkuja murustettuna oman maun mukaan, 3-5 kpl toimii hyvin.

    sekoitetaan ja lisätään ketsuppia jos maistuu. Näin valmistat nopeasti vähähiilihydraattisen ja maistuvan aterian jonka raaka-aineet säilyvät pitkään. Sopii hyvin dieetillä kun tulet väsyneenä kotiin eikä jaksaisi laittaa ruokaa. Saa käyttää mutta ei ole pakko.
     
    Viimeksi muokattu: 19.02.2017
  21. The Grenadier

    Rekisteröitynyt:
    03.04.2008
    Viestejä:
    633

    Riisikakut on pääasiassa hiilaria.
     
  22. Täytelaku

    Rekisteröitynyt:
    25.06.2014
    Viestejä:
    408
    Ja grammoina riisikakku painaa? Aivan oikein, ei mitään. Eli hiilareita on vähän.
     
  23. Embankment

    Rekisteröitynyt:
    02.12.2006
    Viestejä:
    1 268
    Millaisia vaakoja/puntareita tyypeillä on? Itse tuli hankittua tuommoinen AEG:n kehonkoostumusvaaka. Jotenkin ei tunnu ihan yhtä tarkalta & toimintavarmalta kuin perinteinen mekaaninen vaaka eikä tuota voi kalibroidakaan mitenkään. Nuo kehonkoostumustuloksetkin taitavat olla enemmän suuntaa antavia.
     
    Viimeksi muokattu: 06.04.2017
  24. Marshal

    Rekisteröitynyt:
    21.06.2006
    Viestejä:
    2 365
    Olen harrastanut yksipuolista painonnostoa nyt useita vuosia ja nyt on kädet tuosta kyynärpää-ranne akselilta aika olemattomat. Jäntevyyttä on siis siellä kyynärpään puolella mutta se kyynevarren sisäpuolinen alue (mistä verikokeetkin yleensä otetaan) ranteeeseen saakka on ohutta ja heikon näköistä. Mikä olisi hyvä liike tätä aluetta vahvistamaan?
     
  25. latexii

    Rekisteröitynyt:
    01.11.2000
    Viestejä:
    2 781
    vasara ja rannekäännöt...
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti