Pötsiä pöis, mutkat suoriksi ja rantakuntoon!

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Sedrik, 22.04.2009.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Cumbo

    Rekisteröitynyt:
    01.04.2010
    Viestejä:
    1 506
    Mistä Niken Romaleos 2:et sais halvimmalla? Onko 3-mallin julkaisusta tietoa?
     
  2. latexii

    Rekisteröitynyt:
    01.11.2000
    Viestejä:
    2 781
    Paa siihen lattialle levytanko, otat siitä "penkkimäisen" punnerrusotteen ja teet sitten niitä etunojia lisäpainoilla. Hieman eriasia ottaa tuki koko kämmennellä.
     
  3. Sepander

    Rekisteröitynyt:
    15.03.2006
    Viestejä:
    4 974
    Eipä noita saa oikein mistään huomattavasti halvemmalla. ~200€ joutuu pulittamaan joka tapauksessa, ellei sitten bongaa käytettynä jostain. Usan rogue fitness kaupassa hinta posteineen on jotain 230usd, eli se on sama kuin tilais Sportheavystä ja maksaa 210€. Kolmosista ei mitään tietoa, mutta veikkaan, että maksaa ihan vitusti.

    Vaihtoehtona Nikelle olis Antan nostokengät, jotka on kuin kopiot Romaleoksista. Hookgripin kaupasta posteineen joku 210usd.
     
  4. JJTM

    Rekisteröitynyt:
    29.08.2000
    Viestejä:
    1 203
    Romeleoksia mietin itsekin, mutta huonon saatavuuden ja monipuolisemman käytettävyyden puolesta päädyin Inov8 fastlift 225 -kenkiin. Noissa ei ole yhtenäistä pohjalevyä (taite jalkapöydän kohdalla), joten pysyy tekemään pohkeet yms. samoilla kengillä. Toimii salikenkinä loistavasti kaikessa paitsi mavessa. Koron nosto on sama kuin adidaksen powerlifteissä ja adipowereissa, mutta sopivat omaan jalkaani paremmin kuin adidaksen versiot. Ulkonäöllisesti olivat myös enemmän omiin silmiin sopivat.

    Hyvin tuntuvat kyykyssä toimivan ja varsinkin highbarilla ja kapealla asennolla nostettaessa ero on suuri tavallisiin tasapohjiin.

    Samalla tuli hankittua Titan THP -polvisiteet. Noilla oli uusien kenkien kanssa mukava tehdä uudet kyykkyenkat :)
     
  5. jeppejehupoika

    Rekisteröitynyt:
    07.01.2009
    Viestejä:
    2 437
    Perus collegehousut, adidakset tietty :)
    Pakko testata kaupassa etukäteen, hirveästi eroja pituudessa ja reisen ympäryksesssä. Pääasia että ei purista reisistä. En ymmärrä kun saman merkin collegehousuissa voi olla 15cm pituuseroja lahkeen pituudessa vaikka koko on sama.
     
  6. Myocyte

    Rekisteröitynyt:
    26.07.2008
    Viestejä:
    574
    Jos teen lajinostoja, silloin yleensä nostotrikoot, jos apuliike- tai kyykähdyspäivä, niin silloin mennään ihan normivermareilla.
     
  7. Pärre Guudman

    Rekisteröitynyt:
    27.01.2014
    Viestejä:
    842
    Shortsit aina jalassa ja sääret on usein naarmuilla selkäpäivänä.
    Jotkut pitkät sukat olisivat varmaan hyvät.
     
  8. latexii

    Rekisteröitynyt:
    01.11.2000
    Viestejä:
    2 781
    Gazozit, saa näköjään parilla kympillä poistomyynnistä. Printit eivät vaikuta treeniin joten ei ole paskankaan väliä miltä näyttää. (enkä mene sinne näyttäytymään kuten miljoonat muut, vaan suorittamaan) Hyvin tuntuvat hengittävän, mikä on itselle tärkein tekijä (+ vetoketjutaskut) Minun jalkaani ei mitään hikittäviä kökköcollareita tule.
     
    Viimeksi muokattu: 22.09.2016
  9. Recycle Banned

    Rekisteröitynyt:
    19.08.2011
    Viestejä:
    2 689
    Katsoin Gazozin poistomyynnin tarjonnan ja on kyllä niin karmeita housuja, että minun jalkaan tuollasia ei tule. Pitänee varmaan käydä ostamassa jotkut perus collarit paremman puutteessa.
     
  10. jeppejehupoika

    Rekisteröitynyt:
    07.01.2009
    Viestejä:
    2 437
  11. Mikko Laine

    Rekisteröitynyt:
    28.06.2001
    Viestejä:
    1 487
    Taas näitä joitain ärsyttäviä treeniohjelmaviestejä:

    Tein kyykyssä ja penkissä venäläisen ohjelman mukaiset kuusiviikkoiset rykäisyt ja molemmissa maksimi nousi viidellä kilolla. Penkissä 110 -> 115 (ja tuo 110 oli melkoisen tuore maksimi, 105->115 meni kahdessa kuukaudessa) ja kyykyssä 130 -> 135, eli mun kohdalla ainakin ihan toimiva ohjelma. Lisäksi sain varmuutta 90-95% sarjoihin, joissa en ole uskaltanut varsinkaan kyykyssä tehdä ykkösiä enempää. Nyt kuitenkin tarkoituksena kokeilla maastavedossa ja pystypunnerruksessa jotain vastaavaa voimaohjelmaa, mutta tällä kertaa jatkaa muitakin liikkeitä samalla. Tavoitteena olisi pystärissä 75 ja mavessa 180 ja niiden mukaan laskettu venäläisohjelmat. Penkkiä ja takakyykkyä wendlerin 531:n mukaan tässä ohella.

    Treeni 1:
    Leuanveto
    Pystäri 6x2 (eli venäläisen ohjelman kevyt päivä)
    Penkki 531
    Kulmasoutu
    ...jotain. Kokeilin kerran tämän ja meni alle tunnissa. Aikaa olisi tehdä jotain muutakin.

    Treeni 2:
    Mave 6x2 (kevyt päivä)
    Kyykky 531
    Vatsat, esim voimapyörää, lankkua tai jalannostoja dippitelineessä.
    ...ehkä jotain. Veikkaan, että tämäkin menee nopeasti, mutta vielä en ole kokeillut

    Treeni 3:
    Leuanveto
    Pystäri (raskas päivä)
    Alataljaa tai soutua käsipainolla
    Vinopenkki käsipainoilla 3x12 tjsp
    Ehkä tännekin vielä jotain, jos yhtä nopea kuin ykköstreeni

    Treeni 4:
    Mave (raskas päivä)
    Etukyykky 3x8 tjsp
    Vatsat
    Polven koukistus (olen täysin laiminlyönyt tämän ennen. siksi mukana)

    Nyt on muut paitsi kakkostreeni kokeiltu ja aika toimivilta kokonaisuuksilta vaikuttavat. Treenit menevät melkoisen nopeasti verrattuna edelliseen ohjelmaani, niin aikaa olisi tehdä jokaisen lopussa vielä jotain. Nyt olen kokeillut jotain bodailuja, mitä aikaisemmin en juurikaan ole tehnyt. Ainakin siis hauiskääntöjä ja polven koukistusta.
     
  12. Seppo-eno

    Rekisteröitynyt:
    13.05.2007
    Viestejä:
    4 082
    Hoi tyypit.

    Otetaan hypoteettinen ajatelma. Tyyppi X treenaillut muutaman vuoden omatoimisesti ilman kenenkään opastuksia rikkomatta itseään 3-5 kertaa viikossa ja viimeiset puoltoista kuukautta ohjelmassa vihdoin ja viimein ollut maastaveto. Selkää peläten, pienillä painoilla tähän asti, kunnes tänään sitten maksimien kokeilu. Lopputulos heikohko omasta mielestä (170 kiloa).

    Mietin vain että kuinka suurta roolia oikea tekniikka tuossa näyttelee? Jonkun ammattilaisen avustuksella lisäkiloja maksimeihin? Tai ainakin selkä säilyy. :)
     
  13. Mechanical Man

    Rekisteröitynyt:
    01.12.2001
    Viestejä:
    1 295
    Paha kenenkään sanoa, kun kukaan ei nähnyt tekniikkaa... Ilman tekniikkaa rikot itsesi.
     
  14. Seppo-eno

    Rekisteröitynyt:
    13.05.2007
    Viestejä:
    4 082
    Jep, olipas hölmö kysymys.

    Juurikin tuo on pelottanut että jotain rikkoo selästä. Yrittänyt kyllä tuubista katsella ja sivusilmällä vilkuilla toisten tekniikoita, mutta vaikea sanoa omasta tekemisestä. Nooh, mut rikkonut en vielä ole itseäni, se varmaan jotain kertoo ettei nyt ihan vituiks mene.
     
  15. Mechanical Man

    Rekisteröitynyt:
    01.12.2001
    Viestejä:
    1 295
    Eipä se kerro. Pullistumat saat ajan kanssa kun teet päin helvettiä. En suosittele koittamaan. Pyydät jonkun kuvaamaan vaikka sen sun tekemisen niin saat sitten neuvoja.
     
  16. Mikko Laine

    Rekisteröitynyt:
    28.06.2001
    Viestejä:
    1 487
    On kyllä salilla tullut nähtyä semmoista kissanselkämavea, että sattuu pelkkä katsominen. Mutta eihän siinä kehtaa mennä asiasta mainitsemaan kun ne lämmittelee samoilla painoilla, mitkä itsellä on maksimina. Mavessa tekniikka ei välttämättä tuo lisää kiloja, mutta pitää paikat ehjänä.

    170 kilon maksimin heikkous tulee tietty suhteuttaa omaan massaan. Eri asia 60-kiloiselle kuin 110-kiloiselle vetää tuommoiset.
     
  17. Recycle Banned

    Rekisteröitynyt:
    19.08.2011
    Viestejä:
    2 689
    Jos jotain kiinnostaa niin Fitnesstukulla kohtalaisen halpaa protskua kun 4kg Whey80 irtoaa hintaan 36,90e tai 1kg hintaan 9,90e.
     
  18. jeppejehupoika

    Rekisteröitynyt:
    07.01.2009
    Viestejä:
    2 437
    ja 10euroa pois koodilla: ALENNUSKOODIFM
     
  19. Seppo-eno

    Rekisteröitynyt:
    13.05.2007
    Viestejä:
    4 082
    Joo, kyllä nyt vähän säpsähdin ja ymmärsin homman. Täytyy tosiaan joku pyytää tsekkaamaan tyyli, ennenkuin uudelleen (joskus hamassa tulevaisuudessa) taas kokeilee tuota. Jonkinlaista tason mittausta lähinnä hakenut noilla maksimeilla. Selkää en missään tapauksessa halua särkeä. Tuohon selän pitämiseen suorana olen kyllä keskittynyt ja mitä nyt tuubista katsellut jotain videoita. Siinäpä oikeestaan pohjat lähteä mavettelemaan.

    Sali jossa käyn, niin en ole nyt parin vuoden aikana koskaan nähnyt kenenkään tekemässä tuota maastavetoa. Että sellainen sali. :D
     
  20. peneplaani

    Rekisteröitynyt:
    13.10.2010
    Viestejä:
    303
    Danke söön!
     
  21. Kaaaapo

    Rekisteröitynyt:
    06.08.2009
    Viestejä:
    2 489
    Kannattaa opetella hakemaan kunnon paineet keskikorppaan ennen vetoa, ja jos tekniikka yhtään epäilyttää (ja miksei muutenkin) kannattaa tehdä sarjatkin ykkösinä. Eli toistojen välissä ylös ja uudestaan paineet kroppaan. Ilman kunnon paineita voi mennä selkä notkollekin, ja sekään ei ole selälle hyväksi.
     
  22. Pokkus

    Rekisteröitynyt:
    11.07.2005
    Viestejä:
    3 970
    Ei paha hinta, mutta pelkkää konsentraattia ja aspartaamia :\ Mitkäs noista on hyviä makuja?
     
  23. Recycle Banned

    Rekisteröitynyt:
    19.08.2011
    Viestejä:
    2 689
    Konsentraattiahan nämä halvat tahtovat olla hinnan takia. Saahan tuolta hera-isolaattiakin, mutta hinta on sitten 80€/4kg. Minttusuklaata olen vetänyt eniten, se on ihan hyvää. Samoin vanilija toimii kohtalaisen hyvin. Eipä sitä kuitenkaan maistella kun jauhot sheikkeriin, neste perään ja kerralla kurkusta alas.

    EDIT: Jos haluaa muuta kuin konsentraattia ja makeutuksen pitää olla jotain muuta kuin aspartaamia niin silloin tätä. Itse tilasin eilen samanlaisen 4kg pöntön, tosin en stevialla makeutettuna. Olen vetänyt nyt viimeiset 6kg näitä Selfin protskuja ja omasta mielestä tavara on todella hyvälaatuista. Sekoittuu hyvin, hyvät ravintoarvot ja ennenkaikkea kaikista parhaimman makuinen protsku. Huomattavasti paremman makuista kuin Whey80 tai Fastin vastaavat.

    http://www.pps-shop.fi/self-omninutrition-micro-whey-active-stevia-limited-edition-p-2374.html
     
  24. Mikko Laine

    Rekisteröitynyt:
    28.06.2001
    Viestejä:
    1 487
    Tämä "paineet keskikroppaan"-asia oli semmoinen, mitä en itse tajunnut. Joku sanoi vain, että vedä paineet, toinen, että jännitä vatsa aivan kuin odottaisit lyöntiä siihen. Tajusin vasta, kun sanoittiin, että vedä henkeä pallealla. Olin ennen tätä vetänyt vain rinnalla ja yrittänyt pitää vatsan kireänä, mutta sehän meni väärin.

    Ja kiitokset jeppejehulle multakin. Ei jäänyt paljoa hintaa heralle.
     
  25. Mechanical Man

    Rekisteröitynyt:
    01.12.2001
    Viestejä:
    1 295
    Lisäksi ihmiset eivät osaa taittaa lantiosta. Vaan taittavat alaselästä aivan liian usein (kun ei ole tarpeeksi venyvyyttä). Pahimman näköistä kuitenkin kyykyssä kun kyykätään syvemmälle kuin takareidet antaa periksi.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti