Pötsiä pöis, mutkat suoriksi ja rantakuntoon!

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Sedrik, 22.04.2009.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Recycle Banned

    Rekisteröitynyt:
    19.08.2011
    Viestejä:
    2 689
    Valitsen Mika Nyyssölän. Siitä voi katsoa, että miten isossa kunnossa voidaan olla alle 80kg sarjassa.
     
  2. Sotnikka

    Rekisteröitynyt:
    11.12.2014
    Viestejä:
    156
    Tämä ketjuhan on lähinnä muutaman saliautistin henk. koht. painonnostotulosten päiväkirja ja sitten välillä vähän väännetään sokerista ja postataan jotain random-tutkimustuloksia jostain asiaan liittyvästä tikusta. Lukekaa vaikka miten vanha kunnon Sedrik pudotteli painoa niin tiedätte mikä on ketjun tarkoitus.
     
  3. jFegAgPpXRQrUVLPOMg6YZv6O

    Rekisteröitynyt:
    31.08.2016
    Viestejä:
    39
    Koetin vähän kepillä jäätä, josko tuo loppuviestini neuvo menisi paremmin perille pienellä provokaatiolla, mutta provokaatio meni ehkä yli. Toivon kuitenkin että luit loputkin viestistä, sillä olin neuvoni kanssa ihan tosissani :)
     
  4. Pärre Guudman

    Rekisteröitynyt:
    27.01.2014
    Viestejä:
    842
    Se äijä seisoo laatikon päällä messuilla.
    Takki ja ovi.
    Manletit on manlettejä vaikka voissa paistaisi.
     
  5. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    Taitaa tuo punttien kolistelu olla ylivoimaisesti paras tie rantakuntoon joten triidin nimi on erittäinkin toimiva?

    Urheilualueellehan tämä kuuluisi, mutta siellä keskustelu varmaan tyrehtyisi tykkänään. IMO triidin funktio on saada edes jokunen muron ylipainoinen/räkäkuntoinen/kynäniskainen/jne... kaveri huomaamaan että fysiikastaan kannattaa pitää huolta.

    [​IMG]
     
  6. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    Okei. Laatikon päällä seisominen on typerää.

    Muutoin olen sitä mieltä että ihmisen dissaaminen sellaisen ominaisuuden takia johon hän ei voi vaikuttaa (pituus) on säälittävintä settiä mitä löytyy. Läskit muijathan tuota miesten pituutta yleensä mollaavat joten hyvässä seurassa olet?

    Disclaimer: Itse olen viimeisimmän tilastodatan perusteella about tasan keskimittainen suomalainen mies. Ikäryhmääni verrattuna yli keskiarvon, mutta kun nuoriso edelleenkin pitenee...

    P.S.
    Jack LaLanne oli myös määritelmäsi mukaan? voissa paistettu manletti.
     
  7. Steeltape

    Rekisteröitynyt:
    01.12.2009
    Viestejä:
    17 061
    Se on sinun mielipiteesi. Minä olen täysin eri mieltä.

    Miksi ihmeessä tyrehtyisi? Tuntuuhan teillä olevan asiaa aiheesta nytkin.

    Painojen nostotekniikoista ja määristä jaarittelu ei ainakaan minua saa huomaamaan muuta kuin että se on varsin tylsää toimintaa. EVVK. Kaikista kunnostahuolehtimistavoista minua ei kiinnosta tämä lainkaan, joten miten se saisi minua huomaamaan tuota kun ketju on pelkästään tätä? Siksi ehdotin joko ketjun muuttamista kokonaan voimailuketjuksi. Tai sitten voitte perustaa sille oman ketjun, niin kuin toit esiin.
     
  8. Pärre Guudman

    Rekisteröitynyt:
    27.01.2014
    Viestejä:
    842
    Pokkus on kuitenkin muistaakseni n.180cm eli normaali mies.
    Siinä varressa 80kg on kestävyysurhelija.

    Kuvissa lyhyet bodarit näyttää hyvältä, mutta ei livenä käännä kenenkään päätä.
     
  9. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    Okei. Lisätään listalle vaihtoehtona kalisteniikka. Ei tarvi kolistella rautoja.

    Itse ymmärrän rantakunnon niin että rasvat on minimoitu ja lihakset maksimoitu. Siihen ei taida voimaharjoittelua tehokkaampaa keinoa löytyä.

    P.S.
    Clint Eastwood oli yksi ensimmäisiä isoja näyttelijöitä jotka ymmärsivät hyvän fysiikan merkityksen. Clintti onkin treenannut koko ikänsä:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  10. cereal killah

    Rekisteröitynyt:
    20.06.2000
    Viestejä:
    3 244
    Lopultakin kaikkien murobodarien jälkeen joku jolla on pienemmät painot kuin itsellä :comp:
     
  11. Steeltape

    Rekisteröitynyt:
    01.12.2009
    Viestejä:
    17 061
    Se mitä tarkoitinkin, että eihän täällä puhuta muusta kuin "rautojen kolistelusta". Kyllä minä tiedän, että vaihtoehtoja on pilvin pimein.
     
  12. Pokkus

    Rekisteröitynyt:
    11.07.2005
    Viestejä:
    3 970
    Ei ole kyllä ikinä kestävyysurheilijaksi mua sanottu... Onhan se tietty vaikea uskoa, että 180cm ja 80kg natutreenaaja saa kehuja tai vittuilua tilanteesta riippuen kroppaansa liittyen. Jotkut muut käyttävät tiukempaa kamaa eikä silti kukaan huomaan mitään. Ottaahan se päähän kun kehitys ei näy. Jotkut treenaa vuosikymmenen eikä eroa aikaisempaan ole nähtävissä. Kummallisia juttuja nämä treeniasiat.

    Tuosta kuvasta näkee aika hyvin miten se paino ei kerro välttämättä yhtään mitään, vaikka varressa on mittaa ihan saman verran jokaisessa painoluokassa.

    [​IMG]

    Mitä tulee tuohon aiempaan leuanvetoviestiini, niin sehän liittyi tuohon aiempaan keskusteluun leuoista viime maaliskuulta:
    http://murobbs.muropaketti.com/thre...-rantakuntoon.577741/page-565#post-1716950401

    Nyt voisi hiukan alkaa panostamaan ja katsoa menisikö se 1xBW+60kg.
     
  13. Pärre Guudman

    Rekisteröitynyt:
    27.01.2014
    Viestejä:
    842
    Hyvällä tankkauksella ja hyvänä päivänä se on valinta :)
     
  14. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    No jos aiemmin on mennyt 8x55kg niin luulisi sen 60kg menevän heittämällä?

    Oma tavoite on saada 50% kehonpainosta ylös. 32kg olen kokeillut ja se meni melko nätisti, joten pidän omalla kohdalla 40kg mahdollisena. (Paino nyt 79kg)
     
  15. Kaaaapo

    Rekisteröitynyt:
    06.08.2009
    Viestejä:
    2 480
    On täällä ajanmittaa puhuttu pyöräilystä, juoksusta ja lenkkeilystä yleensäkin sekä ravinnosta ja erilaisista dieeteistä. Punttien kolistelu on vaan aika ylivoimainen laji rantakunnon edistämiseen. Tekniikoista on myös hyvä puhua, sillä moni, varsinkin aloittelija, saa helposti rikottua itsensä päättömällä kolistelulla.

    Voit itse aloittaa keskustelun mielestäsi liikuntamuodosta tai ravintoasioista täällä. Kyllä varmasti joku jotain kommentoi ja saatte keskustelua aikaan.
     
  16. Pokkus

    Rekisteröitynyt:
    11.07.2005
    Viestejä:
    3 970
    Niin siis 5x55kg olen aiemmin vetänyt. Siitä on aikaa ja silloin kondis oli paljon parempi kuin nyt. Mutta ei tuo 60kg ole varmaan kovin ison työn takana, jos viimeksi meni se 52,5kg aika kylmiltään kokeilemalla. Jos tätä alkaisi vaikka joka treenin yhteydessä harjoittelemaan, niin eiköhän se parin kuukauden sisällä viimeistään sieltä tulisi. Tosin nyt ei taas treenata mitään viikkoon tai kahteen, kun flunssa iski päälle.
     
  17. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    Tämä. Valittamisen sijaan voi tosiaan yrittää keskustella mieleisestään tavasta hankkia rantakunto.

    Harrastaako kukaan täällä soutua? Olen ottanut Concept 2:lla tehtävän 2km vakioharjoituksen jalkapäivän lämmittelyohjelmaan. Ei todellakaan ole paikat enää kylmänä kun sen aluksi rykäisee.
     
  18. Mikko Laine

    Rekisteröitynyt:
    28.06.2001
    Viestejä:
    1 487
    Hetken kesti tajuta, että jostain laitteesta oli kyse eikä veneestä. :)

    Itsehän mökillä ollessa korvaan salitreeniä (kun en salillekaan jaksa lähteä) mm. järven poikki soutamisella. Lisäksi kehonpainotreeniä, mutta usein lämmittelyt ja välillä pidempikin rykäisy juurikin soutuveneellä.

    Työpaikan lähisalilla tulee myös vedeltyä soutulaitteella 500m usein lämppäriksi. Harmi vaan, kun kotoa lähimmässä ei moista ole, niin joutuu kuntopyörää polkemaan.

    Ja pitikin mennä kehumaan venäläisohjelman tuomaa kehitystä... Tuli sitten flunssa heti tuon keskiviikkoisen treenin jälkeen. Ei pahaa. Töihinkin pääsin, mutta kurkku kipeä, väsyttää ja vetämätön olo. Tänään sitten parempi fiilis ja otin ohjelman mukaisen kevyen päivän (eli 6x2x80%). Vähän painot tuntuivat normaalia raskaammilta, mutta kunnialla tuo meni kuitenkin läpi. Mietiskelen vain nyt, miten maanantain maksimikokeilut menevät. Ehkä viikonlopun lepo riittää.
     
  19. Myocyte

    Rekisteröitynyt:
    26.07.2008
    Viestejä:
    574
    Eihän täällä edes käytännössä juuri kukaan harrasta painonnostoa :smoke:
     
  20. Pärre Guudman

    Rekisteröitynyt:
    27.01.2014
    Viestejä:
    842
    No ei :)
    Se että tekee salilla noita liikkeitä ei vielä tee sitä harrastukseksi.

    Jos käyn kavereiden kanssa höntsäämässä kerran pari viikossa pystyä, en koe harrastavani potkunyrkkeilyä tai thaiboxingia.
     
  21. Neg0t Banned

    Rekisteröitynyt:
    24.12.2002
    Viestejä:
    937
    Asiaan liittyen ;D Ainakin vierestä. Mä oon nytte tuon puolentoista vuoden rivettelyn jälkeen vihdoinki päässy opetteen tempausta kunnolla. Asiaa kävin joskus aikaisemmin valmentajan kanssa asiaa läpi ja käski tehdä ensin valakyykkyä jonkin aikaa. Harvoin pääsee tuon valmentajan oppeihin ja nyt on tehty viimeset kaksi viikkoa 3 kertaa viikossa 30-40 kilolla tempausta yleensä jotain 40-50 toistoa yhteensä, sit kaveriksi vielä valakyykkyjä sekä perinteistä riveä. Varmaan joskus kuukauden päästä lähetään sitten nostelemaan enemmän mutta kun puntti ei oo mun päälaji niin siinä ei oo tarkoitus jättirautoja vetää. Viime viikolla tuli raakana 107.5 rinnalle ja vielä onnistu työntö, tempauksessa isoin millä nyt on puhtaita tehty on 55 kiloa. Tempauksesta on kyllä nopeaa löytynyt paljon pähkinää kendon puolelle. Mutta oli vittu sitte kipiänä paikat ekan kerran jälkeen. Lisää liikkuvuutta tuosta ainakin tulee. Jos en tekis kendoa niin varmaankin tulis opeteltua tätä lajia enemmän.
     
  22. Myocyte

    Rekisteröitynyt:
    26.07.2008
    Viestejä:
    574
    Tempausvalan lisäksi kannattaa ottaa mukaan myös pudotusvala, siinä jo vähän emuloidaan sitä allemenoa toisin kuin valassa, joka on lähinnä liikkuvuusharjoite.
     
  23. teemuta

    Rekisteröitynyt:
    28.04.2010
    Viestejä:
    1 070
    Tuli kuntosalikortti otettua kun ennen oon käynyt perheenjäsenten kanssa satunnaisesti salilla. Nyt oiskin androille hakusessa treenipäiväkirja mihin sais liikkeet, painot ja toistot laitettua. Mielellään jos vielä päivät ja saliohjelman sais samaan niin ois aika hienoa. Saa pari euroa maksaakkin jos sattuu. Mieluummin pidän kännykkää taskussa kun vihkoa kannan.

    Toisekseen, 3-jakoista teen. Onko mitään saliohjelma suosituksia vai meenkö nykyisellä:
    1. Päivä: rinta: penkki, vinopenkki käsipainoilla ja se "rintakone". Ojentajat taljalla ja sitten ranskalainen penkki vai mikä onkaan missä tanko viedään niskanpäälle jossa samalla maataan selälllään penkillä. Päälle hauista. Teen 3 sarjaa 10-12 toistoa.

    Päivä 2: selkä eteen ja taakse talja ja "selkäkone" joka on olkapääkoneen vastakohta eli vedetään alaspäin. Olkapäät: olkapääkone ja vino/suora käännös käsipainoilla. Vatsoja siihen kylkeen.

    3. Päivä: Jalkoja prässillä, kyykky koneella, ojennus koneet jne. Vatsoja lisäksi.

    Olkapäät ja rinnan teen eri päivinä koska tuntuu että vievät toisiltaan tehoja. Yritän tehdä ns. Supersarjoja.
     
    Viimeksi muokattu: 06.09.2016
  24. Suiza

    Rekisteröitynyt:
    15.11.2000
    Viestejä:
    990
    ..........
     
    Viimeksi muokattu: 29.12.2019
  25. teemuta

    Rekisteröitynyt:
    28.04.2010
    Viestejä:
    1 070

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti