Pötsiä pöis, mutkat suoriksi ja rantakuntoon!

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Sedrik, 22.04.2009.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. samunoz

    Rekisteröitynyt:
    23.11.2010
    Viestejä:
    1 321
    Tyylikäs käyttöliittymä kyllä mutta tuo Fatsecret näyttää jotenkin yksinkertaisemmalta käyttää.
     
  2. Neg0t Banned

    Rekisteröitynyt:
    24.12.2002
    Viestejä:
    937
    Eipä oo tänne tullut hetkeen vilkaistuakaan. Pidin 3 viikkoa kaikesta treenaamisesta breikkiä ja hitaasti aloittelin uudestaan hermotellen liikkeet läpi. Nyt on sitten taas vähän isompi vaihde päällä ja tulokset noussut kohisten breikin jälkeen. Nyt on tullut tehtyä pyramidilla aikalailla kaikkea.

    tänään sitten piti ottaa erilainen tunnin murhatreeni :

    Raakaa rinnallevetoa variaatioilla
    Rive+työntö 40/50/60/70/ kolmosia ja 80/90/100 ykkösiä pari kolme toistoa jokaista ja vipana 105 kg ykkönen
    Rive+etukyykky+työntö samoilla painolla aina kerran ennen korotusta
    Rive+työntö+valakyykky 40/50/60/70 samalla formaatilla

    >tää on muuten oikeasti aika vittumainen liike :D


    tähän sitten perään:

    Alatalja kapealla kahvalla, joka toinen viikko sitten leveällä tangolla jossa tippuu sarjamaksimit 30 kilolla
    70/80/90/100 kymppejä
    110/120/130/140 vitosia
    ja vipana päätin koittaa 150 kilolla ja perkele meni ekaa kertaa koko pakka 5 toistoa. Jäi aika hyvä fiilis :D
     
    Viimeksi muokattu: 18.08.2016
  3. Recycle Banned

    Rekisteröitynyt:
    19.08.2011
    Viestejä:
    2 689
    Suosituksia Versojen / Taffereiden kaltaisista vetoremmeistä, mielellään mallia Ebay/Amazon? Jotenkin ajatus sotii pirusti sitä vastaan, että pitäisi maksaa esim aidoista Versoista 60-70€. Periaatteessa siis halvat brändittömät hakusessa.
     
  4. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    Cobra Grip:it. En muista mitä maksoin mutta selvästi versoja edullisemmat. Olen ollut tyytyväinen. Vaikuttavat laadukkailta. Olikohan amazon josta tilasin?

    Esim: https://www.amazon.co.uk/Alternative-Power-Deadlifts-Adjustable-Neoprene/dp/B017WPD250
     
  5. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    Ei voi muuta sanoo ku hattua nostaa, vai miten se meni :D

    Jumaleisson :eek:
     
  6. Kaaaapo

    Rekisteröitynyt:
    06.08.2009
    Viestejä:
    2 475
    Uskaltaisin väittää, että painonnostajat kyykkäävät määrällisesti enemmän kuin voimanostajat. Osa myös tuloksellisesti. Kyykky on siis aika vahvasti myös painonnostoa, vaikka se ei olekaan sen kilpailumuoto.
     
    Viimeksi muokattu: 19.08.2016
  7. Master Bates

    Rekisteröitynyt:
    10.02.2011
    Viestejä:
    1 015
    [​IMG]
     
    Viimeksi muokattu: 07.12.2016
  8. Neg0t Banned

    Rekisteröitynyt:
    24.12.2002
    Viestejä:
    937
    Jos puristusvoimasta on puutetta treeneissä niin osta enemmin captains of crushin trainer ja 1. gripperit. Ei tarvi remmejä ees mavessa isoilla raudoilla kun tulee puristeltua grippereitä satunnaisesti koneen äärellä.
     
  9. Sepander

    Rekisteröitynyt:
    15.03.2006
    Viestejä:
    4 974
    CoCit on kyllä parhautta.
     
  10. Pärre Guudman

    Rekisteröitynyt:
    27.01.2014
    Viestejä:
    842
    Voimailu ilman remmejä ja estetiikkatavoitteelliset remmien kanssa.
     
  11. Myocyte

    Rekisteröitynyt:
    26.07.2008
    Viestejä:
    574
    Remmien käyttö ihan sallittua voimaurheilussa monestakin syystä.
     
  12. Neg0t Banned

    Rekisteröitynyt:
    24.12.2002
    Viestejä:
    937
    Tottakai on, mutta monet käyttää remmejä liikaa. (tää menee vähän mutuiluksi)
    Perustelen asiaa sillä että kämmenessä ja sormissa on paljon pieniä lihaksia joista osa niistä ulottuu kyynärvarteen vastaten puristusvoimasta. Nämä lihakset ovat sikäli jänniä, että niiden voima ei näy samalla tavalla ulospäin kun ranteen liikkeestä vastaavien lihasten. Voimaa niihin voi kuitenkin kehittää ja käden voimakas nyrkkiin puristaminen pitäisi aiheuttaa reaktion joka ulottuu nyrkistä, käsivartta pitkin, koko vartaloon. Mitä enemmän jännitystä pystyt luomaan sitä parempi. Kukin toki tyylillään :)
     
  13. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    Jokainen käyttää tai on käyttämättä remmejä miten tykkää. Mitään haittaa niiden käyttämisestä ei ole, ellei sitten ole tavoitteena puristusvoiman MM. Siihenkin voi toki olla parempi tehdä toisenlaisia harjoituksia kuin roikottaa tankoa?

    Anyways: Arto ja soittajan sormet: (About 28min. kohdalta alkaen)


    Melko ymmärrettävää että oopperan (basso)klarinetisti laittaa versat kätösiin heti lämppäripainojen jälkeen.
     
  14. Marshal

    Rekisteröitynyt:
    21.06.2006
    Viestejä:
    2 361
    Tuon videon perusteella sinulta jää suurin osa voimasta käyttämättä rinnallevedossa : vie polvet tangon _alle_ rinnallevedossa ja kun tanko on jossain nivusten alapuolella ja kun kroppa ja selkä on suorassa ja jalat kasassa, räjähdä ja ponnista vasta sitten.
     
  15. Myocyte

    Rekisteröitynyt:
    26.07.2008
    Viestejä:
    574
    Ehkäpä näin, siitä en osaa sanoa. Ainakin painonnostossa liiallinen tangon puristaminen tuo jännitystä kyynärvarsiin, joka ei ole mikään maailman paras asia nostoteknisesti. Samoin kovaa ja monesti harjoittelevat usein käyttävät remmejä vetoihin ja temppusarjoihin ihan vain niiden sormien ja kämmenien säästämiseksi.

    Rinnalleveto nyt joka tapauksessa tehdään ilman remmejä, ja sekin jo osaltaan säästää niitä näppivoimia mitä tarvitaan tangon poimimiseen näissä liikkeissä. Joku pelkkä veto sitten erikseen, siinä voidaan olla jo sellaisissa romuissa, että alkaa näpitkin irtoamaan.
     
  16. Pärre Guudman

    Rekisteröitynyt:
    27.01.2014
    Viestejä:
    842
    Aina olen remmejä käyttänyt milloin missäkin ja puristusvoima on silti verrattain kova.
    BJJ-treeneissä ei käsi kovin helpolla irtoa kauluksesta.

    Death grip :)
     
  17. samunoz

    Rekisteröitynyt:
    23.11.2010
    Viestejä:
    1 321
    Fatsecret ohjelman mukaan perusaineenvaihdunta kulutukseni on 2300kcal. Painoa siis 85kg. Viimepäivinä kalorivaje on ollut 200-1100 kcal. Makrojakauma ollut jotakuinkin 35% rasvaa, 30 hiilarit ja 35% proteiinit. Grammoissa ollut kaikkia hieman yli tai alle 100g. Miltä kuulostaa?
     
  18. S62B50

    Rekisteröitynyt:
    16.06.2009
    Viestejä:
    7 270
    Mä en vain pysty vetämään sarjoja yli 130 kilolla ilman remmejä tavallisessa mavessa. Sumossa onnistuu kyllä, kun käsien ote kiiltävällä pinnalla. Röpelöpinnalla känsät huutaa hoosianna, niin ettei viikkoon tartte vetää edes leukoja. Omalla kohdalla on vain pakko käyttää remmejä, kun mennään yli 130kg ei vain voi mitään... en kyllä remmejä käytä missään muualla. Monella salimarkulla mitä haastattelin oli vähän sama homma, kuin mulla. Ei se otevoimasta ole kiinni vaan siitä, että nahka repeää.
     
  19. Skikuda

    Rekisteröitynyt:
    26.01.2008
    Viestejä:
    3 369
    Saatta olla väärällainen ote, todennäköisesti tanko liian syvällä kourassa jolloin se vetää nahan rullalle ja myttyyn tangon "eteen" nostaessa. Laske tankoa vähän lähemmäs sormia.

    [​IMG]
     
  20. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    Toki tiesit että tuo on vain karkea arvio? Luotettavamman tason saat vasta pitkällä aikavälillä ja kokemuksella.

    Vaje on vissiin ollut alle kokonaiskulutuksen eikä BMR:n? Ihan ookoo prosenteilta nuo kuulostavat, tosin itse säätäisin rasvoja vähän alemmas ja hiilareita vastaavan määrän ylemmäs.
     
  21. samunoz

    Rekisteröitynyt:
    23.11.2010
    Viestejä:
    1 321
    Tiesin toki. Kokonaiskulutuksesta kyllä. Tuntuu että ohjelma myös liioittelee harjoituksien kulutusta. Miksi laskisit rasvojen määrää?
     
  22. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    Yleensä se noin taitaa olla. Yksilöllistä toki vähän sekin. Kannattaa huomioida että about kaikki ohjelmat ilmoittavat harjoituksen kulutuksen niin että siinä on myös BMR mukana. Eli jos tunnin rupeama jotain on kuluttanut vaikkapa 700kcal niin syömistä ei voi tasapainotilan kannalta lisätä 700kcal vaan 700kcal - tunnin BMR (about 100kcal) eli 600kcal on harjoituksen tuoma kulutuksen lisäys.

    Koska optimitilan kannalta rasvoja tarvitaan vain minimimäärä. Se mikä kunkin mini sitten on, on kokonaan toinen asia. Oma hormonitoiminta tuntuu pysyvän about kunnossa kun syön pääsääntöisesti noin 50g rasvoja vuorokauteen ja noin kerran viikossa sitten monipuolisesti enemmän noin 100g edestä.

    Hiilarit ovat tärkeitä kun treenataan kovaa ja ne auttavat kehoa palautumaan nopeammin. Myös hermoston kannalta hiilareiden riittävä saanti on oleellista sillä keskushermoston kyky palautua kovasta käskytyksestä on melko lailla riippuvainen hiilareiden saannista.

    http://www.jtsstrength.com/articles/2016/01/04/carbs-the-training-fuel/

    IMO erittäin mielenkiintoinen pätkä hiilareista ja aivoista: http://scicurious.scientopia.org/20...dy-is-fuel-for-the-brain-a-story-of-glycogen/
    Keskivertojantterin (~75...80kg istumatyö) hiilarisuositus on (jonkun lähteen mukaan) noin 150g / pv. Voi miettiä riittääkö sama 150g silloin kun treenataan useammasti viikossa ja välillä kovaakin -> joten itse teen niin että pidän rasvat ja proteiinit riittävällä tasolla (50g ja 150g) ja loppu sitten (mielellään hyvistä) hiilareista.
     
  23. Cumbo

    Rekisteröitynyt:
    01.04.2010
    Viestejä:
    1 506
  24. Hauki on kala

    Rekisteröitynyt:
    20.06.2013
    Viestejä:
    363
    Tuli pitkästä aikaa käytyä pps-shopissa ostamassa heraa. Juttelin siinä myyjän kanssa niitä näitä ja jotenkin puhe kääntyi vanhaan Crazeen, jonka väitin olevan ainoa koskaan toimiva pwo. Kyseinen myyjä uhosi, että heidän oma pwo nimeltään A-1 on ainakin yhtä hyvää. Luonnollisesti ajattelin tuon olevan paskapuhetta mutta tuotteen hinta oli niin halpa, että päätin kokeilla. Yllättäen joudun myöntämään olleeni väärässä, tämä toimii yhtä hyvin kuin vanha Craze. Parin trrenin jälkeen epäilen tuollaista 10 -20% voimanlisäystä. Nämä pari treeniä on ollut vähän sekalaista vääntöä mutta tänään tein lliikettä, jonka tulokset muistan ulkoa. Kyseessä on painopakkalaite, joka emuloi pystypunnerrusta. Laitan siihen aina koko pakan ja toistot on normaalisti 5/5/4-5. Tänään meni 10/8/7. Tosin tuossa ekassa jaksaisin kahteen ekaan tehdä yhden tai kaksi lisää, jos oikein stemppaisin mutta ihan hyvä lisäys kuitenkin.

    Tosin samoin kuin Craze niin tämä ei sovi aerobiseen treenaamiseen. Käytiin eilen kaverin kanssa nekkailemassa ja 15 minuutin jälkeen olin niin hiestä märkä kuin olisin suihkussa käynyt vaatteet päällä.
     
  25. samunoz

    Rekisteröitynyt:
    23.11.2010
    Viestejä:
    1 321
    Hyvä pointti.En tullut ajatelleeksi tuota BMR vähennystä. Tuntuikin vaikealta saada syötyä riittävästi työpäivän aikaan kuin katsoi noita työn kulutuksen lisäystä.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti