Pötsiä pöis, mutkat suoriksi ja rantakuntoon!

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Sedrik, 22.04.2009.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. S62B50

Rekisteröitynyt:
    16.06.2009
    No siis sillon, kun mä ton ostin niin mukana tuli kaiken maailman reseptivihkot joka oli varmaan se syy miksi en lähteny oikein kokeilemaan. Tai no jäätelö-vichy-suklaakastiketta tein kyllä ahkerasti. Jos menee liian monimutkaiseksi, niin taatusti tulee paskaa. Kiiwi-Banaani-Hunaja toimii itselleni hyvin (pari kauhee menee joskus mansikkapulveria).

2. Sepander

Rekisteröitynyt:
    15.03.2006
    Mullakin olis vähän samanlainen kokemus alkuun noiden blendereiden kanssa. Ostin ekan tehosekoittimen OBH Nordica mallia halpis jota en aluksi edes käyttänyt kuin korkeintaan kerran kuussa. Jossain vaiheessa kuitenkin innostuin smoothieista ja käyttö lisääntyi siinä määrin, että blenderi oli pyörimässä joka päivä. No eihän tuommonen muovinen halpis kestänyt kuin sen kuukauden. Nopeasti oli osaa paskana. Sijoitin sitten kunnon tehosekoittimeen, jota olen käyttänyt nyt toista vuotta joka päivä. Muistaa vain pestä kunnolla heti jokaisen käyttökerrran jälkeen. Rutiiniahan tuosta tulee melko äkkiä.

3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. JJTM

Rekisteröitynyt:
    29.08.2000
    Komppaan tätä. Sportlifen hera vaahtoaa ihan älyttömästi. Käytännössä puolet shakerista on samantien täynnä hienoa vaahtoa, kunhan vaan vähän heilauttaa. Eikä se vaahto tosiaan oikein häviä, vaikka kävisi saunassa siinä odotellessa. Recossa ei ole tuota featurea, mutta ei sekään maun puolesta pärjää Massin tuotteille.

Fitnesstukun herat on hinnaltaan ihan ok, mutta aika monet näistä on todella pahanmakuisia massin heroihin verrattuna. Fitnesstukun banaani on yksi pahimman makuisista heroista mitä on tullut juotua.

5. S62B50

Rekisteröitynyt:
    16.06.2009
    Täh? Ai Star Nutritionin whey-80? Kyllä tuo mielestäni yksi parhaista on joka ei aiheuta kakomista. Mulla on nyt samaa satsia maustamaton joka sellaisenaan on aika hirveää veden kanssa, mutta menee. Aiemmin oli pistaasio=paskaa sitten oli jääkahvi=en kyllä saanut mitään kahvifiilistä ja minttukaakao=ei tämäkään kummoinen. Banaani saattaa olla joilllekin ehkä liian makeaa, mutta mielestäni yksi parhaista joka menee yhdellä huikalla alas. On noita muiden valmistajien mansikoita ja suklaita koitettu, mutta pysyn jatkossakin maun ja hinnan puolesta star nutritionin tuotteissa.
    Samoin tuolla arvosteluissa banaani on oikeastaan se mitä eniten kehutaan.

6. laoz

Rekisteröitynyt:
    08.12.1999
    Puuh vihdoin ohi 100kg -> 90 kg reilu 2kk aikana. Penassa ei tulos tippunut mutta leukojen määrä nousi 18->25. Dietin salaisuus oli että söi 1000kcal arkisin ja viikonloppuna yhtenä päivänä 3000kcal. Ja diettipäivänä saattoi olla hamppariateria vedellä ja salaatilla mäkkärissä. Kahvia meni se 1l päivässä mustana... vie hyvin näläntunnetta. Onneksi kevytlimsat pystyin vaihtamaan veteen tai sokeriversioihin.

Viimeksi muokattu: 12.03.2016
  7. JJTM

Rekisteröitynyt:
    29.08.2000
    Juurikin tuo. Olin juuri napostellut massin 4kg banaanin ja tilasin tuota kehujen pohjalta. Ainakin tuon vertailuparin pohjalta, meinasi pukata ensihörppy takaisin kun odotin sitä aikaisempaa banskun makua. Makuasioita tietenkin kaikki, mutta makeaksi en tuota pysty millaan sanomaan ja mielestäni sekoittui selkeästi huonommin. Suklaan makuiseen heraan sekoitettuna siitäkin 4kg setistä selvittiin, mutta ei sitä makunautinnoksi pystynyt väittämään.

Mutta jos ei ihan nöpönuuka ole maun puolesta, niin ihan hyvä hinta-laatusuhde star nutritionissa on. Omiin makuhermoihin massin tuotteet on vaan uponneet paremmin, eikä hinta noista alekampanjoista (kolme kahden hinnalla jne.) ostettuna ole sen kalliimpi.

8. hezaurus

Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Onhan se lopulta pääasia että tekee sitä mistä itse tykkää. Miinuskaloreilla ollessa jos treenikin alkaa tökkimään niin ei se yleensä hyvää tiedä.

Tulokset eivät olleet tässä se pääasia vaan se että voimatasojen säilyminen yleensä kertoo myös lihasten säilymisestä. Ja rohkenisin väittää että yli 90% netin natuista todistavat kirjoituksissaan väkevästi raskaampien sarjojen puolesta lihaskoon kasvattajina.

Raskaiksi / voimasarjoiksi laskisin kaikki sellaiset sarjat joissa maksimisuoritus puhtaalla liikeradalla jää enintään kymmenen toiston tietämille puhtaalla liikeradalla. Ja sehän ei tarkoita sitä että näitä sarjoja kannattaisi tehdä loppuun asti, vaan tekee esim. sen perinteistäkin perinteisemmän 5x5 suorituksen em. raudoilla, keskittyen liikerataan, supistukseen, jne..

IMO ainakin omalla kohdalla alkaa yhä enemmän näyttää siltä että ns. perinteiseen failureen asti treenaamisesta on pelkkää haittaa. Esim. kyykyssä ja penkissä lasken failureksi sen että nosto menee todella hitaaksi tai liikeradassa fuskataan. Eli esim. jos seitsemän kyykkyä menee puhtaasti, kahdeksannessa alkaa avustus lantiolla ja kymmenes on hidasta kiemurtelua niin enintään seiskoja tehdään, eikä niitä tarvi tehdä joka kerta vaan keskittyy siihen että saa lyhyemmillä 'voimasarjoilla' enemmän kokonaisvolyymiä sekä liikeradan harjoittelua kasaan. Em. metodilla olen saanut tuloskehitystä (ja lihaskasvua) taas pikkuhiljaa aikaiseksi.

Ja koska lihakset eivät tiedä paljonko rautaa tangossa on niin voimaahan voi tehdä myös lisäämällä noston eri kohtiin taukoja, käyttämällä kuminauhoja lisänä, jne...

Alkaa jo mennä ohi alkup. jutun, mutta...

Travis on synnynnäinen lahjakkuus, mutta tästä haastattelusta saa valtavasti vinkkejä harjoitteluun:

9. jermu1982

Rekisteröitynyt:
    24.03.2013
    nyt ois n2kk aikaa pudottaa painoa ja kiinteyttää? mitä suositellaan näin lyhyelle ajalle? jotain paastoa vai vaan kalorit alas? nykyään käyn n.3-4 kertaa viikossa salilla ja pari kertaa viikossa aerobista. tavoite 77-72kg. alku paino mitä 3kk sitten oli nii 83. ja nyt on kilot jääny junnaa paikalle

10. nappati

Rekisteröitynyt:
    21.11.2014
    Paljon paino nyt?,paljonko kalorit vai lasketko vai syöt "tuntumalla".Alkuun liikuntaa rupeis välttämättä lisäämään jos kalorit ei aivan mahottoman alhaalla jo ole.Mutta aika nopeaa pudotusta tavoittelet imo ellet sitten ole 160cm.

11. jermu1982

Rekisteröitynyt:
    24.03.2013
    paino on vaihtelavasti 76,5-78. 174 oon pitkä. syön tuntumalla mutta muutaman kerran ottanut kalorit ylös ja jotain 1800-2000 ja aika lailla samanlaisilla seteillä mennään päivittäin.. jotain 4 kg aattelin vielä tiputtaa tai sitten vaan hieman mahaa pienemmäksi..

12. Pokkus

Rekisteröitynyt:
    11.07.2005
    Taas tuli toistettua sama eli 5 päivän risteilyn aikana tuli painoa noin 5kg lisää :D No kävin mä 3 kertaa siellä salilla, joten varmasti suurin osa on lihasmassaa... :rolleyes: Aika kovan turvotuksen tuolla saa aikaan muutamassa päivässä, vaikka alkoholia ei kulunut kuin muutama olut. Kaloreita en laskenut, mutta veikkaan niiden helposti huitelevan jossain 6000-8000 kalorin tuntumassa päivittäin. No eiköhän tuosta suurin osa poistu seuraavan parin viikon aikana. Tosin tänään iski vielä flunssa päälle, joka tulee hidastamaan prosessia. Kuukauden päästä olisi luvassa uusi 7 päivän setti, joten ei tässä kovin paljon ehdi saamaan mitään pysyvää aikaiseksi.

13. Pärre Guudman

Rekisteröitynyt:
    27.01.2014
    Nestettä tuo on ja max 1kg rasvaa. Ei se ruoka imeydy niin hyvin.

14. latexii

Rekisteröitynyt:
    01.11.2000
    Tuossa meillä onkin aika iso eriävä käsitys. Omassa pääkopassa ~10 toistoa mieltyy puhtaasti (lihasmassaa kasvattavaksi) bodytreeniksi.

Viimeksi muokattu: 13.03.2016
  15. Sepander

Rekisteröitynyt:
    15.03.2006
    Painonnostotreenien alettua ajattelin kasvattaa kalorinsaantiani yhdellä lisäaterialla päivässä, kun tuumasin, että kulutus kasvanee jonkin verran. No kasvoihan se kulutus enemmän kuin kuvittelin. Paino on tippunut 2 kiloa helmikuun alusta, eli vieläkin enemmän pitäis syödä. Tässähän ukko on kohta vararikossa, kun ruokaan menee rahaa niin helvetisti.

16. Mikko Laine

Rekisteröitynyt:
    28.06.2001
    Pitäs jotain kait tehdä tän ikisemidieettailun suhteen. Vaaka näyttää lukemaa 80-83, mutta jokin pakkomielle on sen saamiseksi pysyvästi alle 80 kiloon. Arkena menee hyvin, mutta viikonloput altistavat mässäilylle. Viime viikonloppuna sukulaistytön synttärit ja lastenkutsuilla tietty kakkua tarjolla. Tänä viikonloppuna omat synttärit ja kyllähän sitä nyt vähän pitää sen kunniaksi mässäillä... Ja taas on viikon aikana leikatut kalorit vedetty päivässä takaisin. "Joojoo, kyl mä nyt tän jälkeen" ja kohta onkin pääsiäinen ja voinhan mä nyt parit Mignonit syödä. Ja pääsiäisoluitakin ostin Alkosta jo muutamat jemmaan. Prkl. Puolitoista vuotta sitten pudotin 10 kiloa kuukaudessa ja kokonaisuudessaan jotain 15 puolessa vuodessa (lähtötilanne elokuussa 96 ja minimit joulukuussa 79, mutta alun pöhö mukaanlukien ehkä tuo 15), niin kyllä selvästikin osaan sen pudotuksen tehdä. Nyt ei vaan irtoa tahdonvoimaa. Ehkä motivaatiota ei vaan ole tarpeeksi, kun periaatteessa olen ihan tyytyväinen peilikuvaan. Enemmänkin. En pari vuotta sitten olisi voinut uskoakaan näyttäväni tältä.

No se vuodatuksesta.

Salilla ennätyksiä menee rikki. Mavessa nostin 10x145 ja penkissä 5x100. Edellinen toistoennätys satasella oli viime joulukuulta kolme, joista viimeinen nosto veti munat kattoon. Nyt meni viisi varmaa ja puhdasta. Viidennen jälkeenkin oli fiilis, että vielä yksi, mutta en halunnut riskeerata epäonnistumista loppuun. Kolmea lähdin tavoittelemaan, niin tämä oli melkoinen ylläri. Jokohan nousis 110 kerran?

Teen siis Wendlerin 5/3/1 progressiolla ja noista maven 145 oli 3+-sarja ja penkin satanen oli 1+. Maveen ainakin menee vitonen lisää treenimaksimiin tämän jakson jälkeen, mutta penan ekstratoistoista huolimatta normitahtia +2,5.

17. Rokkiizz

Rekisteröitynyt:
    14.05.2014
    Minkälaisia havaintoja olet tehnyt failureen - treenaamisen vaikutuksista? Jos lähtökohta on parantaa hermotusta (voimaa) niin tuo failureen tekeminen ei ole välttämättä hirveän järkevää ainakaan usein tehtynä. Taas Lihasmassaa silmälläpitäen, itse olen ainakin saavuttanut hyviä tuloksia kys. metodilla. Menen itse harvakseltaan alle 6 toiston sarjoihin ja teen kaikki sarjat failureen asti ja vajaita toistoja päälle. Eiköhän se tärkein asia kuitenkin ole, että tekee sitä mitä pitää mielekkäänä. Sarjojen pituuksilla ei ole oikeasti niin suurta merkitystä kuin annetaan ymmärtää, itse ainakin antaisin enemmän painoarvoa sille intensiteetille jolla ne tehdään.

Vähähiilarisella dieetillä kannattaa kuitenkin käyttää enemmän isoja romuja, sillä kun hiilarit ovat kropasta vähissä, niin ei pitkistä sarjoista oikein tule mitään kun mehut loppuvat kesken.

18. hezaurus

Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Mulla on se ongelma että tahtoa jatkaa senkin jälkeen kun ei pitäisi löytyy liikaa. Tämä johtaa todella helposti ylilyönteihin ja joka kerta kun vertaa johonkin 'viralliseen' ohjelmaan niin tuntuu että edelleenkin teen liikaa ja liian kovalla intensiteetillä.

Eli se failure voidaan käsittää monella tapaa. Esim. penkistä saa fuskaamalla (perse ylös, kyynärpäät sivulle, etuolkapäät käyttöön, jne) toiston...kaksi lisää, mutta se kostautuu välittömästi heikompana palautumisena ja väärän liikeradan oppimisena. Sama juttu kyykyssä ja mavessa. Mavessa innostuin taas liikaa ja tein ihan liian rajusti kun kyykkyvolyymiäkin on ja tuloksena se että sekä mave että kyykkytulokset alkoivat laskea ja alaselkä ilmoitti taas olemassaolostaan.

Nyt on korjailtu mokaa parisen viikkoa ja päästään taas nousu-uralle. Kyykyssäkin otin viime kerralla vyön käyttöön ja kyllähän se lähes kymmenen kiloa tuo lisää voimaa kun saa alaselkään lisää tukevuutta kasvaneen vatsaontelon paineen avulla.

Näin se luultavasti on.

19. hezaurus

Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Onhan se raja häilyvä käsite, ja jossain kymmenen (puhtaan) toiston paikkeilla aletaan varmaankin siirtymään enempi lihasmassan puolelle, mutta entäpä jos teet samaisella painolla (jolla saat juuri ja juuri 10 puhdasta toistoa) esim. 3 x 5 niin että pyrit mahdollisimman puhtaaseen liikerataan mahdollisimman suurella nopeudella?

Ollaanko edelleen lihasmassan kasvatuksen puolella vai enempi voimaosastolla?

20. Rokkiizz

Rekisteröitynyt:
    14.05.2014
    Aika vaikeahan noihin on rajaa vetää, kun kaikki sarjat lyhyestä pitkään kuitenkin kehittävät sekä voimaa että lihasmassaa. Itse kokisin 1-6 toiston sarjat voimaa kehittäviksi, ja 6 - 12 toiston sarjat taasen lihasmassaa. Kuitenkin, jos tavoitteena on molemmat niin ainakin itse olen kokenut isoissa liikkeissä 6-8 toiston sarjat optimaalisiksi.

Jos pystyy tekemään jollain painoilla 10 toistoa, on se tällöin noin 60% maksimista. 3x5 sarjoillahan tuo tarkoittaa aika räjähtäviä toistoja, joka kyllä lisää voimaa. Tästä päästään taas siihen, että sillä toistojen määrällä ei oikeasti ole niin suurta merkitystä, vaan sillä miten liikkeet suorittaa. Jos laitan salilla 140kg penkkiin, ja kellutan sitä rinnalla 30 sekuntia, punnerran ylös ja räkkään, niin varmasti sekin kehittää lihasmassaa. En ole voimannoston kilpailumielessä lopettamisen jälkeen tehnyt kertaakaan määrättyjä sarjoja, pelkästään fiilispohjalta pituuksia ja tyylejä vaihdellen ja kehitys on ollut huomattavaa.

Tuohon failure hommaan vielä, jos treeniohjelma on esimerkiksi 2 tai 3 jakoinen, silloin tuosta jatkuvasta ylitreenaamissesta on kyllä varmasti haittaa, ainakin isojen lihasryhmien kohdalla. Itselläni kestää näistä rinta, selkä ja jalkarääkeistä palautuminen 4-5 päivää, joten ei niitä kahta kertaa viikkoon pystyisi samalla intensiteetillä.

Oli muuten ihan mielenkiintoinen rintatreeni tuossa eilen, ensin vinopenkkiä, sitten sotilaspenkkiä kyynärpäät levällään, giljotiinipenkkiä ja lopuksi tavallista. Kaikissa 4 sarjaa, 6-10 toistoa failureen (+ vajaita). Kipu tällä hetkellä rinnassa aivan infernaalinen, joten tuntuisi toimineen.

21. latexii

Rekisteröitynyt:
    01.11.2000
    Olen omissa treeneissäni ainakin nykyään enempi panostanut siihen nimenomaan että joka toisto tuntuu, eikä vain neljä viimesintä. Tällä periaattella jos teen 6-12 niin sen miellän kyllä meneväksi lihasmassan kasvatukseen. Tuo "perille" menevä vitonen o aikalailla rajamailla mihin sen luokittelisin(?). Jos tehdään tyyliin viisi ykköstä ja pitkät palautusajat, miellän sen voimapuolen jutuksi... Jos vedetään vaikka lyhyellä palautusajalla kolme vitosta niin ehkä enempi menee lihasmassan puolelle.

(tuo viisi ykköstä tarkoittaa sitä että jokaisessa toistossa jäädään lähtöasentoon huilaamaan, ottamaan happea useaksi sekunniksi paikat lukittuina.. Aika helvetin moni tuntuu tätä suosivan esim kyykyssä. Itse pyrin välttämään. ja muutenkin kannattaa rasittaa sitä lihasta eikä hermostoa.. toinen palautuu pari pvää ja toinen vkon pari)

22. hezaurus

Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Tämä on mielenkiintoista tietää. Tosin kokeneet tekijät ovat tutkimuksissakin osoittautuneet hyviksi arvioimaan treenin kuormittavuutta joten fiilispohja ilmeisesti toimii kunhan taustalla on riittävästi rakenteellista harjoittelua johon verrata?

Olisikin... 80kg nousee penkistä totaaliseen failureen asti tehtynä nyt 10 kertaa (oma paino <82kg), mutta maksimi mitä olen nostanut on 92,5kg. 95 voisi mennä mutten olen vielä kokeillut. Mavessa 10x115kg, mutten ole koskaan 140kg enempää edes yrittänyt sillä 140kg oli jo todella tiukassa. Kyykystä menee pakon edessä 10x100kg, mutta 165kg kyykky on todella kaukana... Eli 80..85% on mulla tuo 10 toistoa suhteessa maksimiin.

Joko mulla on huono hermotus tai sitten kaikki lihassolut ovat kestävyysversiota... :(

Itsellä alkaa tuota ikää olla niin paljon että 4-5 päivää alkaa olla jo lähellä maksimitaukoa joka lihasryhmällä voi olla ettei ala tulemaan takapakkia / paikallaan polkemista. Jossain 9-12 ensimmäisen kuukauden jälkeen lopetti kerran viikossa treenaaminen toimivuutensa ja nyt teen jalat kolmisen kertaa ja muut lihasryhmät noin kahdesti viikossa.

Mulla käy yleensä niin että jos saan aikaiseksi infernaaliset kivut niin seuraavalla kerralla menee sitten selvästi heikommin...

P.S.
    Ei nuo heikohkot voimatasot niin hirveästi harmita sillä lihas ainakin toistaiseksi vielä kasvaa joten sillä mennään. :o

23. molari

Rekisteröitynyt:
    04.11.2012
    Siinä näkyy voimannostotausta. Ei se tuollaista ole juuri kenelläkään. Itselläkin esim. penkissä se on. 75 %, mikä on ilmeisesti varsin tavallinen suhde.

24. Rokkiizz

Rekisteröitynyt:
    14.05.2014
    Pyörittelin lukuja nopeasti päässä, ja kyllähän nuo sinne 70% menee. Ajattelin että 10x100 voisi olla ykkösenä jotain 135 luokkaa, mutta eihän se ole lähelläkään 60%. Tokihan näissä on niin paljon eroja ihmisten ja liikkeiden kohdalla, ettei tuo loppujen lopuksi kerro mitään.

Tosiaankin niin noissahan on suuria vaihteluita ihmisten välillä, mutta tuo tavallisin lienee jossain 70% kieppeillä. Jos pohjakuntona on tuo 10x80kg, niin lyhyelläkin piikkauksella pääsisit helposti sadan pintaan, kun hermotus ei tällähetkellä kerran ole vielä hereillä.

Makuasiahan tuo on muutenkin, toiset tykkäävät tehdä isotkin lihasryhmät muutaman kerran viikkoon vähän rennommin, kun itselleni taas sopii että tapan isot lihakset kerran viikossa loppuun, ja annan sitten 5-7 päivää lepoa. Olen pitänyt tämän "rungon" nyt samana 6 vuoden ajan, ainoastaan liikkeitä ja tekniikoita vaihdellen, ja ainakin toistaiseksi kehitys on ollut suhteellisen tasaista. Utti Hietalahan tällaiset 6 - jakoiset haukkui pystyyn, mutta itselläni on toiminut niin ei syytä muuttaakkaan. Itselläni noissa tavanomaisemmissa ohjelmissa tulee ongelmaksi lähinnä se tunne, että jää treenit kesken kun lihaksesta ei oteta kaikkea irti. Se kun taas sitten tuppaa vaivaamaan yöunia, kun tuntuu että on luovuttanut kesken :D

25. molari

Rekisteröitynyt:
    04.11.2012
    Joo, minä muistelen, että itse tein aika tarkkaan 135, kun meni aika tarkkaan 10 x 100. Se on 74 %. Suhde säilyi lähes aina samana, mutta niin kyllä treenikin, eli liekö niin ihmekään.

26. Rokkiizz

Rekisteröitynyt:
    14.05.2014
    Jep. Itse muistan tehneeni jokunen vuosi takaperin 6x120 ja 2x140, ykkönen oli tuolloin 155. Kymppiä oli muistaakseni 110 kilolla joka olisi n.70%. No mutta väliäkö tuolla.

Pitäisi muuten saada itseään niskasta kiinni ja kokeilemaan ykköstä, noista sarjoista on tullut 7 toistoa lisää neljälläkympillä. Jos samassa suhteessa menisi, ykkösen luulisi kolkuttelevan 180, mutta varmaan tullut hermotus takapakkia kun se on jäänyt vähemmälle huomiolle..

Nuo ykköset ovat kyllä henkisesti raskaita, eikä ole kyllä kauheasti tullut mietittyäkään. Tollainen bodailu on paljon mukavampaa laiskanmiehen hommaa.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen