Pötsiä pöis, mutkat suoriksi ja rantakuntoon!

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Sedrik, 22.04.2009.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Kampele

    Rekisteröitynyt:
    05.01.2008
    Viestejä:
    22 804
    No se :D

    Ei varmaan nousis myötäotteella jo senkin takia, kun tuntuma niin outo.
    Riippuu kanssa kummalla puolella saa peukaloita pitää. :/
     
  2. JJTM

    Rekisteröitynyt:
    29.08.2000
    Viestejä:
    1 202
    Kyllä jos yhtään pitempiä sarjoja vetelee niin versa gripsit on aivan mainiot. Ei tulisi mieleenkään vetää jotain 10x200kg sarjoja ristiotteella enää. Ehkä hieman puristusvoiman kustannuksella, mutta pystyy keskittämään treenin siihen lihakseen mihin pitää. Ei vetoliikkeet ole mitään grippiharjoitteita. Sama leuanvedossa, ihan eri tavalla pystyy puristamaan viimeisetkin irti kun ei tarvitse otetteen pysymistä miettiä.

    240kg olen ristiotteella mavessa ottanut, mutta on se vaan silti gripeillä mukavampaa. Versat on yksi varuste mistä en enää luopuisi.
     
  3. Volmari

    Rekisteröitynyt:
    20.09.2004
    Viestejä:
    1 713
    Miten paljon nuilla versoilla saa lisää pitoja? Entä mites ne toimii esim. rinnallevedossa tai muissa dynaamisissa liikkeissä?
     
  4. JJTM

    Rekisteröitynyt:
    29.08.2000
    Viestejä:
    1 202
    TODELLA paljon. Ainakaan alle 250kg vetoliikkeissä ei ole tarvinnut otetta miettiä ollenkaan. Ne kun iskee kiinni niin se on sitten siinä, ei luista mihinkään ja voi keskittyä vaan pelkkään vetoon.

    Laakeroidulla tangolla myös rinnallevedot onnistuu hyvin, mutta itse pidän noita monissa liikkeissä niin että en kierrä pitoläppää tangon ympäri vaan kämmentä vasten (vedoissa ne pyöräytetään tangon ympäri vastapuolelta). Käytännössä korvaa täysin mankun käytön noin, vaikka saa tangon tuntumaan aavistuksen paksummalta. Esim. leuanvedossa tangossa voi otetta miettimättä roikkua niin pitkään kuin selässä on vaan pieninkin voimanripe käytettävänä.

    Oikeasti ihan parhain salivaruste, mihin on tähän mennessä tullut satsattua. Käytän kaikissa lajeissa poislukien kovimmat penkki- ja kyykkynostot, joissa varusteina on rannesiteet ja mankku.
     
  5. finalizer

    Rekisteröitynyt:
    11.08.2000
    Viestejä:
    168
    Jos ei kisaa voimanostossa, en näe mitään syytä miksi käyttäisi sormilukkoja tai ristiotteita maastavedoissa. Ensimmäinen vähentää puristusvoiman tarvetta kuten remmitkin ja jälkimmäinen lisää loukkaantumisriskiä verrattuna myötäotteeseen.

    Itse vetelen maastavedot aina remmeillä ja myötäotteella. Joskus koemielessä olen vetänyt 200kg ilman remmejä ja kyllä sekin näpeissä pysyi, vaikka puristusvoimaa en pahemmin treenailekaan.

    Mulla oli myproteinista ostetut versa-kopiot ja niillä ainakaan ei saanut yhtä hyvää otetta kuin remmeillä. Kätevämmät olivat kyllä käyttää, mutta aika nopeesti noista hajos tarrakiinnitykset ja sai jännätä sarjojen aikana paukahtaako toinen "versa" auki.
     
  6. JJTM

    Rekisteröitynyt:
    29.08.2000
    Viestejä:
    1 202
    Oisko ollut heikkolaatuinen kopio kyseessä, kun ei ole Versa Gripseissä ollut moisia ongelmia. Vuoden verran on noilla nyt tullut nosteltua ja edelleen tarraavat kuin uutena. Kaksi kertaa olen pessyt läpyskäosan fairyllä ihan varuilta. Itse saan ihan remmejä vastaavan otteen noilla
     
  7. Myocyte

    Rekisteröitynyt:
    26.07.2008
    Viestejä:
    574
    rinnallevetoa remmeillä en ole ikinä oikein ymmärtänyt, jotta vastaanoton saa kohdilleen pitää remmit olla niin löysällä että mieluummin sitten jättää poies.
     
  8. zabaleta Banned

    Rekisteröitynyt:
    16.09.2009
    Viestejä:
    2 454
    No ei tuommosta settiä kyllä kannatakaan vetää jos treenaa vaikka alle 2h tuon syönnin jälkeen :D
     
  9. JJTM

    Rekisteröitynyt:
    29.08.2000
    Viestejä:
    1 202
    Ei sitä tosiaan luonteva ole tehdä noin, mutta lähinnä tarkoitin että pidon puolesta onnistuu kyllä. RIVEssä yms. pidän juuri sillä toisella kuvailemallani tavalla, eli läpyskää ei pyöräytetä tangon ympäri ja kiinnitetä käsiä tankoon, vaan läpyskä jää kämmenen ja tangon väliin. Tuolla tavalla korvaa täysin mankun myös rinnallevedoissa ja liikkeissä joissa otetta pitää vähän pystyä keventämäänkin kesken liikettä.
     
  10. Asdqwerty

    Rekisteröitynyt:
    04.03.2015
    Viestejä:
    167
    Mistä löytyisi suht edullisesti treenipenkki, mieluiten kokoontaitettava, kotikäyttöön? Yli 200 näyttää useimmat maksavan, eikä paikallisista kierrätyskeskuksita löydy kun ab doer twistejä. Hakusessa siis pelkkä penkki käytettäväksi käsipainojen kanssa.
     
  11. m1n1m11

    Rekisteröitynyt:
    07.11.2013
    Viestejä:
    897
    Onhan noita prismat ja halpahallit täynnä,

    https://www.prisma.fi/fi/prisma/kettler-primus-painonnostopenkki

    Minullakin on kotona tuollainen "taitettava" mutta ihan kokonainen penkki. Ihan vitun iso se on taitettunakin. Jos et tarvitse tangolle ständiä niin kannattaa varmaan katsella sellaista jossa sellaisia ei tule mukana. Halvempiakin. Yleensä nekin saa niin että tukee selkää tai sitten taitettua ihan flätiksi.

    E:
    [​IMG]

    Korkeimmasta kohdasta pään korkeudella. Eli taittaminen ei mitenkään valtavasti tilaa säästä.
     
    Viimeksi muokattu: 29.06.2015
  12. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    Mitäs jos askartelisit / rakentelisit kotipenkin itse?

    Ideana tässä olisi se että ko. penkki toimisi tavallisena penkkinä tai säilytyslaatikkona 99% ajasta ja treeniä varten kipaiset varastosta / komerosta jykevästi tuetut jalat joilla tanko lepää. Säilytyslaatikkona toimivassa penkissä voisi olla esim. neliskanttinen tuettu reikä läpi josta jalat toisiinsa yhdistävä nelikanttinen putki kulkee. Tällä tavalla jalat seisoisivat tukevasti.

    Riippuen kämpästä ja sisustuksesta yo. voisi olla toimivakin vaihtoehto?

    DIY (pelkkä) penkki:


    Säädettävä kulma:
    [​IMG]

    [​IMG]
    http://materialicious.com/2012/05/fitness-at-home.html

    Lapinmiehen penkki:
    [​IMG]
     
    Viimeksi muokattu: 29.06.2015
  13. Asdqwerty

    Rekisteröitynyt:
    04.03.2015
    Viestejä:
    167
    Kävihän tuo mielessä, mutta ainoat työkalut jotkaa omistan ovat leatherman ja pari ruuvimeisseliä. Puhumattakaan tämän hetkisen asuntoni soveltuvuudesta nikkarointiin.
     
  14. Hyper Rävääjä

    Rekisteröitynyt:
    10.12.2010
    Viestejä:
    798
    :smoke:
     
    Viimeksi muokattu: 12.06.2018
  15. m1n1m11

    Rekisteröitynyt:
    07.11.2013
    Viestejä:
    897
    Itse laihduttaisin 12% rasvoihin ja siitä sitten bulkkaisin max. 18% ja sahaisin tuota väliä. Alemmilla rasvoilla testotasot ovat korkeammat joten helpompi kasvattaa lihasmassaakin. Enemmän omassa puntarissa tuossa painaa kuitenkin henkinen puoli, paljon mukavampi sahata väliä jolla ei vielä ole törkeän paksussa kunnossa. 17% rasvoista on minusta tilaa enintään 3% bulkata eikä sillä vielä älyttömästi realistisesti kasva. 12->18 ja bulkkausvaraa on jo tuplasti, jolloin bulkilla voi olla kaksi kertaa pidempään ja saavuttaa gainssitkin tuplana.
     
  16. Pärre Guudman

    Rekisteröitynyt:
    27.01.2014
    Viestejä:
    842
    Polta vaan rasvat pois, vedä vähän yli ja sitten koita toimiiko tämä uskoteltu superkompensaatio.
    Itse koitan kun saan dieetin pakettiin.
    Lähde asteittaan nostamaan kaloreita, mutta bulki mielummin varovainen kuin rohkea.
     
  17. jeppejehupoika

    Rekisteröitynyt:
    07.01.2009
    Viestejä:
    2 437
    Suunnitelmisssa oli alkaa kiristelee tossa 2016 alussa, mutta tuntuu että nyt jo voisi aloitella tossa elokuussa kun vuosi salia tulee täyteen. Lihaskasvu ei enää niin nopeaa, tuntuu että rasvaakin alkaa kertymään. Voishan sitä ruokavaliota viilata (karkit ja herkut pois), mutta jotenkin ei itsekuri riitä kun on "massakaudella". Töissäkin jatkuvalla syötöllä herkkuja tarjolla. Helpompi jätäää väliin kun on kiristyskaudella. Lisäksi jotenkin kaipaisin urheilullisesti aktiivisempaa elämää. Tai sitten kiristelee kolme kk (syys-loka-marras-) sitten lisää kaloreita maltillisesti ja keskittyis pelkkään saleiluun joulu-tammi-helmi, sitten kiristelyä kesään asti.

    Onko järkeä?


    Sitten taas pelkkää bodytreeniä plussakaloreilla puoli vuotta, sitten kiristelyä puoli vuotta jnejnejne
     
  18. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    Ilmeisesti pituutta löytyy reilusti jos yli 90kg painat 16% rasvoilla ja heikolla lihasmassalla?

    A) Aloitat hitaan kehonmuokkauksen jossa syöt about ylläpitotasolla, välillä aavistuksen alle (0-200kcal) ja teet samalla punttitreeniä. Lihasta tulee ja rasvaa lähtee samaan aikaan. Konsepti toimii 16..17% rasvoilla ihan hyvin sillä keho ei tavallaan ole vielä tuossa vaiheessa alikaloreilla vaan se saa kohtuullisista rasvavarastoista sen lopun mitä ravinnosta ei tule.

    B) Sama kuin yllä, mutta vajausta 250...500kcal / päivä ja vähän kevyempi punttitreeni siihen asti että olet tyytyväinen rasvoihisi.

    Kumpikin vaihtoehto päättyy sinne >10% tuntumaan josta sitten bulkkailet pari kiloa ylös ja hifistelet kireäksi aina kun siltä tuntuu. IMO on helpompaa olla 'bulkkikaudella' vain vähän yli ihannerasvoissa kuin bulkata isosti ja sitten taas laihduttaa isosti ja ikävästi. Mutta makuasioitahan nämä.

    Kummassakin vaihtoehdossa tärkeintä on ravinnon ja unen laatu. Kun kaloreita rajoitetaan niin jokaisen kalorin on parempi olla keholle hyödyllistä sorttia -> ei alkoholia (toki joskus vähän) eikä sokereita.
     
  19. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    Pelkästään tuolla saat positiivisia muutoksia aikaiseksi. Lisäät vaikka puolet karkkien ja herkkujen kaloreista (jotka siis nyt jäävät pois) kunnollista ravintoa ja tuloksia tulee sen ihmeempiä miettimättä.

    Kannattaa miettiä miksei riitä? Mikä on suhteesi ruokaan? Jos haluat tuloksia niin ruoka on kehosi rakennus- ja polttoainetta eikä tunteiden hoitamiseen tarkoitettua moskaa.
     
  20. jeppejehupoika

    Rekisteröitynyt:
    07.01.2009
    Viestejä:
    2 437
    Olen aina ollut nautiskelija, hyvää ruokaa ja juomaa, tietysti makeaa myös. Makealle aina perso, suklaalle varsinkin. Tuskin tunteiden kanssa mitään tekemistä, nyt oikeastaan elämänikin on parhainta mahdollista. Njooh, pitäis vaihtaa makea vaikka kuivahedelmiin, esim: http://www.amazon.co.uk/Forest-Feast-Premium-Doypacks-Exotic/dp/B00577T92Q/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1426873903&sr=8-1&keywords=dried mango , tässä kesällä on vaan houkutuksia niin paljon, erilaiset kirsikkaoluet, erikoislimpparit, artesaanijäätelöt yms :) Kavereiden kanssa kunnon läskimättögrillauksia herkkumajoneeseilla yms yms, taas ois perjantaina barbeque-bileet tiedossa, ensi viikon maanantaina kiertämään Porvoon kahviloita ja suklaapuoteja. voi veljet, kuola alkaa jo valuu suusta. Tossa viime vuoden herkuttelureissun satoja:


    edit: njooh, voipi olla että herkuttelu muutenkin loppuu syksyllä, kun ei tuu ulkona eikä oikein muuallakaan käytyä enää
     
  21. etusukunimi

    Rekisteröitynyt:
    21.01.2015
    Viestejä:
    3 630
    http://www.tori.fi/paijat-hame/Vatsalihas_painonnosto_penkki_20029238.htm?ca=10&w=3

    Vatsalihas-painonnostopenkki torista 15 euroa
    Ei varmaan ole omalla paikkakunnallasi mutta kyttää Toria ja löydät varmasti sieltä mitä haluat

    http://www.tori.fi/pohjois-pohjanmaa/Penkki_20020414.htm?ca=10&w=3

    Siinä Oulussa painonnostopenkki 5 euroa
     
  22. Seppo-eno

    Rekisteröitynyt:
    13.05.2007
    Viestejä:
    4 082
    Ei ole helppoa säädellä ruokavaliota niin tarkaksi, että mentäis 250-500 kalorin vajauksilla. Itse lähdin liikkeelle n. 3000 kalorin päiväsaannilla. Se oli aivan liikaa, sitä jatkuvaa ähkyä ei vaan jaksanut. Viime viikot menty about 2000-2200 kalorilla joka on sitten jo liian vähän. Harmi vaan että tuli herättyä liian myöhään liian suureen kalorivajeeseen.

    Tällä hetkellä kroppa aivan loppu, henkisesti valmis hautaan. Jatkuva väsymys ja mieli maassa. 3 kertaa viikossa salilla viime ajat on jo tuottanut tuskaa ja tänään eka maanantai varmaan puoleen vuoteen, kun ei vaan pysty lähteä salille.Noh, nostellaan taas kaloreita lähemmäs 3000:tta ja yritetään uusiks. Harmittaa vaan niin pirusti tuo löysä vatsanahka joka ei osoita kutistumisen merkkejä, perkele. Taitaa tuo ylimääräinen iho voittaa tän taistelun. Ainakin viikoks. :)
     
  23. Hyper Rävääjä

    Rekisteröitynyt:
    10.12.2010
    Viestejä:
    798
    :smoke:
     
    Viimeksi muokattu: 07.05.2017
  24. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    Hedonisti olen itsekin ja tykkään ihan hemmetisti laittaa safkaa, grillata, kokkailla, jne... Sokeri ei vain kuulu valikoimaan ja munkit, pullat, jne. eivät herätä minkäänlaista himoa. Päinvastoin.

    Ainoa perinteinen herkku jota menee on tumma suklaa. Täytteellä tai ilman.

    Voi olla. Voi olla olemattakin. Itsekin kuvittelin että aiempi erikoisolut harrastus oli täysin hallinnassa ja elämä oli mallillaan. Siinä vain on semmoinen mutta että elämä voi aivan mainiosti olla mallillaan ilman että kroppa on. Tämä ei nyt tarkoita sitä että kaikkien pitäisi jättää munkit ja pullat pois, mutta kireää kuntoa niiden kanssa nyt vain ei voi saavuttaa. Jos kireys ei kiinnosta niin juttu on eri. Itseä nyt vain sattuu kiinnostamaan enemmän tuo vatsarasva kuin munkin rasvat ja sokerit. There can be only one...

    Oluet ja grillaukset listasta ymmärrän, ja jäätelöäkin voi vähän syödä, mutta mitä aikuinen mies tekee erikoislimpparilla? ;)
     
  25. molari

    Rekisteröitynyt:
    04.11.2012
    Viestejä:
    7 738
    Sokeri on tavallaan huume. Jos ei muuta, niin ruokahan muuttaa suolistobakteereiden kantoja, mitkä taas ohjailevat ihmistä kuin marionettia. No, eivät ehkä ihan, mutta vaikuttavat kuitenkin mielihaluihin. Sokerista voi myös oppia pois. Mitä pidempään siitä on erossa, niin sen vähemmän sitä yleensä kaipaa. Sen sijaan tuhti sokeriannos vie sokerinnälän varmasti pois, mutta se tulee takaisin hyvin nopeasti ja yleensä viimeistään seuraavana päivänä kahta kauheampana.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti