Pötsiä pöis, mutkat suoriksi ja rantakuntoon!

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Sedrik, 22.04.2009.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Neg0t Banned

    Rekisteröitynyt:
    24.12.2002
    Viestejä:
    937
    No tuota mä oon painanu pahimmillaan 170 kiloa ja tätä isoa ruhoa on tullut aktiivisesti liikuteltua viimeset kaksi vuotta. Nytte mennään tuolla 135 kilossa ja alkaa löytyä lihoja esille paikoitellen :D Ehkä siellä ruokapöydässä on viihdytty turhankin hyvin :) Toki lähtökohta ei ollut pelkkä sohvaläski vaan jonkinlaista aktiivisuutta on silti aina ollut.
     
  2. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    Eikös Lontoon murre ole se de-facto toinen kotimainen?
     
  3. johanmild

    Rekisteröitynyt:
    26.09.2013
    Viestejä:
    1 160
    Joo siis kaikella hyvällä tarkotin ton kommentin. Hyvin kyllä lihas erottuu ja perkeleen iso pohjelihas sulla :)
     
  4. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    Aika paljon isommista proteiinimääristä tuolla puhutaan kuin mitä olen aiemmin ymmärtänyt tarpeelliseksi. En tiedä kuinka vahvasta näytöstä on kyse, mutta ilmeisesti cutilla sitä proteiiniä pitää saada ja paljon. Proteiinin tärkeys vielä korostuu kun lihasharjoittelun päälle lisätään aerobinen.

    Ote artikkelista:

    The collective agreement among reviewers is that a protein intake of 1.2-2.2 g/kg is sufficient to allow adaptation to training for athletes whom are at or above their energy needs 23-28,35-38]. However, bodybuilders during their contest preparation period typically perform resistance and cardiovascular training, restrict calories and achieve very lean conditions 2-6,17-21]. Each of these factors increases protein requirements and when compounded may further increase protein needs 33]. Therefore, optimal protein intakes for bodybuilders during contest preparation may be significantly higher than existing recommendations.

    In support of this notion, Butterfield et al. 22] found that male athletes running five to 10 miles per day during a slight caloric deficit were in a significant negative nitrogen balance despite consuming 2 g/kg of protein daily. Celejowa et al. 39] showed that five out of 10 competitive weight lifters achieved a negative nitrogen balance over the course of a training camp while consuming an average protein intake of 2 g/kg. Out of these five, as many as three were in a caloric deficit. The authors concluded that a protein intake of 2–2.2 g/kg under these conditions only allows for a small margin of error before nitrogen losses occur.
    Olen itse ottanut vähintään sellaista reilua grammaa per painokilo, mutta pitäisikö tässä nyt nostaa saanti tuonne 2g tuntumaan kun tarkoitus on kuitenkin olla ihan pienellä vajauksella koko ajan? (body recomp)

    Joka toinen päivä on salipäivä ja välipäiviin tulee nyt kevään kynnyksellä lisättyä pyörälenkit. (1-2h)
     
  5. Kampele

    Rekisteröitynyt:
    05.01.2008
    Viestejä:
    22 804
    Jos vaan reilun gramman syöt, niin syö ihmeessä enemmän.

    Itsellä dieetit ja reenit vapun jälkeen kusenu.
    Pe-la meno rapulassa, la pikku pumppi reenit, ma muuttohommia ja ihan puhki, ti eli tänään tuli kanssa muuttohommia tehtyä ja salille 30min päästä.

    Vapun jälkeen yhtenäkään päivänä syönyt hyvin. Tänäänkin aamu alkoi kahdella juuri tehdyllä munkilla. :D

    Huomenna tulee jääkaappi, niin pääsee(?) lopullisesti muuttamaan, niin ehkä saa ruokatottumuksista taas kiinni.
     
  6. Volmari

    Rekisteröitynyt:
    20.09.2004
    Viestejä:
    1 713
    I feel you, bro. Et ole ainoa jolla on mennyt hommat vähän lapaseen. Oma kevennys lähti hyvin liikkeelle, mutta sitten alkoi tulemaan kaikenlaista terveyskremppaa ja kuntoilut jäi vähemmälle. Samalla meni ruokavaliokin vähän hänekseen, liian vähän ja vääränlaista. Tähän päälle sitten tulikin sopivasti kirsikaksi kakun päälle kunnon flunssa. Eiköhän se homma tästä taas lähde käyntiin kunhan tervehtyy.

    Munkit on muuten liian hyviä, onneksi vappu on vain kerran vuodessa. Eukko leipoi kauheen kasan munkkeja johonkin tilaisuuteen, mihin ei sitten tullutkaan juuri ketään. Visu mies kun olen, niin ruokaa ei heitetä roskiin ja jonkunhan ne munkit pitää syödä. Siinä vaiheessa kun kurkusta menee alas päivän 8. munkki, niin homma ei näytä kauheen hyvältä :)
     
  7. f000

    Rekisteröitynyt:
    11.02.2004
    Viestejä:
    568

    Ei kai kukaan hullu syö alle 2g prodee missään vaiheessa? Dietillä mennään sitten lähemmäs 3g/kg.
     
  8. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    Noin 100g olen pyrkinyt päivittäin syömään. (82kg paino 17...18? rasvoilla). Pitänee ottaa yksi jatkossa yksi kauha enemmän, eli vähintään 120g / vrk. Kaippa sillä vielä näin ekana vuotena tuolla pärjää...

    120g on kuitenkin lähes 1.5x kehonpaino ja vielä enemmän jos suhteutetaan rasvattomaan massaan.
     
  9. m1n1m11

    Rekisteröitynyt:
    07.11.2013
    Viestejä:
    897
    Dieetillä 1,5-2,5x kehonpaino menee itsellä proteiinia, bulkilla 1,2-2x. Käsittääkseni edes 2,3x ei riitä katabolian estoon dieetillä noiden tohtorin suosimien tutkimusten mukaan.
     
  10. hkultala

    Rekisteröitynyt:
    18.06.2001
    Viestejä:
    8 284
    Vain ne hullut syö yli.

    Kaikki aiemmat tutkimukset sanoo, että kaikki yli n. 1.9 on varmasti täysin turhaa, ja yleensä jonkun 1.5 jälkeen ei huomata mitään eroa.
     
  11. m1n1m11

    Rekisteröitynyt:
    07.11.2013
    Viestejä:
    897
    Ketoosilla menee helposti yli. Ylipäätään dieetillä syön mieluummin proteiinipainotteisesti, pitäähän se nälän tunnetta poissa tehokkaammin kuin sama määrä hiilaria.
     
  12. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    Ne aiemmat tutkimukset liittyvät joko tasapainotilaan tai bulkkiin. Näyttäisi että yli 2g / painokilo ei ole lainkaan turhaa silloin kun ollaan cutilla.
     
  13. zabaleta Banned

    Rekisteröitynyt:
    16.09.2009
    Viestejä:
    2 454
    Dieetilläkin 2g/painokilo riittää aivan varmasti. Etenkin jos ei ole kyse edes rasvattomista painokiloista.
     
  14. Sepander

    Rekisteröitynyt:
    15.03.2006
    Viestejä:
    4 974
  15. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    Proffa kommentoi ruokavaliota 'ilottomaksi'. Muutenkin äijän kommenteista paistaa läpi vanha 'väärin sammutettu' asenne, eli mikään muu ei taaskaan kelpaa kuin virallinen ruokavalio.

    Jos hyväksyttäisiin se että maailmaan mahtuu helvetin monta erityyppistä ruokavaliota jolla kaikilla tulee toimeen ja jotka sopivat toisille paremmin kuin toisille. Perusjormalle tärkeintä on se ettei syö liikaa ja että ruokavalio sisältää edes jonkin verran terveellisiä ainesosia.
     
  16. jeppejehupoika

    Rekisteröitynyt:
    07.01.2009
    Viestejä:
    2 437
    .
    Voihan toi menu sopia Tomi Kokon tavoitteille, hänen treenitavoillaan, hänen elämäntyylillään jne mutta ei siitä voi vetää johtopäätöksiä että kaikille sopisi. Itseä vähän nauratti kaikki noi camucamut, lucumat, kalaharit ja muut, taitaa cocovi olla sponsorina. Lisäksi perustelut omille valinnoille vaikuttaa olevan lähinnä mielipiteitä joita ei perustella faktoilla, vaan tunteella. En nyt rehellisesti sanottuna jaksanut kovin tarkkaan lukea, proffan "Kananmuniakin on turhan paljon, ainakin osalla suomalaisista on sellainen geenivirhe, jonka seurauksena munankeltuainen nostaa kolesterolia." Mitä sitten, varokoot ne joilla se nostaa kolesterolia, ei muiden tarvitse välittää
     
  17. m1n1m11

    Rekisteröitynyt:
    07.11.2013
    Viestejä:
    897
    Sisustaja, ravitsemusassistentti, vaatetusassistentti, personal trainer . . onhan meillä paljonkin lähinnä homojen valloittamia huuhaa-virkoja jotka kuulostavat hienolta ja todelliselta sitä kuitenkaan olematta. Neuvot ja trendit voi hakea kahden viikon kurssin sijaan kahden euron lehdestä, mikä tietysti on kätevämpää kuin edes se kahden viikon kouluttautuminen. Ja toisaalta, kun ottaa huomioon miten meillä on tuollaisia neljän vuoden koulutuksella varustettuja huijareita (psykologia, uskonto, taiteet) paaluttamassa omaa reviiriään, niin eipä tuollaiset pikkutekijät paskaduuneineen jaksa moniakaan kiinnostaa. Tasan samaan aseman ja egon paalutukseen nuo hommat kuitenkin perustuu kuin muillakin tuollaisilla paska-aloilla jotka perustavat lähinnä mielipiteisiin. Homous tai raudan pumppaaminen siihen pisteeseen saakka että se alkaa näkyä eivät kuitenkaan takaa että mielipide on oikea. Eivätkä psykologien tai taidekriitikkojen arviot edusta muuta kuin komformistien ulinaa jossa spartalaiseen tyyliin isoimmalla äänellä varustettu on eniten oikeassa. Mitä väliä? Ei niin mitään, elleivät pilaa sinunkin elämääsi ulinallaan.
     
    Viimeksi muokattu: 08.05.2015
  18. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    Taas yksi treenikerta takana kun ei kyykyssä tapahdu mitään. Ilmeisesti on volyyminapit liian hiljaisella, joten tästä eteenpäin pannaan sitten tuplaten+.

    1. Kyykky (4 sarjaa)
    - välipäivä
    2. Muuta
    - välipäivä
    3. Etukyykky (4 sarjaa)
    - välipäivä
    4. Muuta
    - välipäivä

    Vaihtuu muotoon

    1. Kyykky + etukyykky + valakyykky (4 + 2 + 2)
    - välipäivä
    2. Muuta
    - välipäivä
    3. Kyykky + etukyykky + valakyykky (4 + 2 + 2)
    - välipäivä
    4. Muuta
    - välipäivä

    Jo on perkele jos ei ala tulosta tulla. Pitää vissiin tarkistaa syömisiäkin. Sarjapituudet 5-10 välillä. Etukyykky ja valakyykyt mukana jotta saadaan kyykyn liikerataa paremmaksi.
     
  19. latexii

    Rekisteröitynyt:
    01.11.2000
    Viestejä:
    2 781
    Määrittele ei tapahdu mitään ? .. vai luuletko että joka treenikerralla tulee aina toistoja enempi ja aina lisätään rautaa? Ukko kyykkää kohta 600kg...
     
  20. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    No sanotaanko että tämän vuoden tavoite olisi saada 100% ATG kyykyssä 10x100kg ja nykyisellään menee ehkä 6-8 x 80kg. Kyykkäämisen aloitin tammikuun lopussa. Kuvaavaa kyykylleni lienee se että teen penkissä isommilla painoilla kuin kyykyssä. Mavekin on mennyt eteenpäin hitaasti, mutta varmasti. Kyykky vain ei kulje.
     
  21. latexii

    Rekisteröitynyt:
    01.11.2000
    Viestejä:
    2 781
    Juu sama vika.. Ei ole koskaan kyllä oikein kulkenut, siksi tullut tahkottua kaikenmaailman erikoissettejä siinä ilman kg tavotteita (tosin sama pätee nykypäivän joka liikkeeseen)
     
  22. Pärre Guudman

    Rekisteröitynyt:
    27.01.2014
    Viestejä:
    842
    Mikäs sinulla siinä kyykyssä kusee? (ihan mielenkiinnosta kysyn)

    En itsekkään mikään kyykkyhirmu ole, mutta kovin pieniltä painoilta vaikuttaa. Ellet ole sitten pikku-ukko.
     
  23. frissy

    Rekisteröitynyt:
    28.10.2000
    Viestejä:
    6 033
    Karppaus työn alla ja yhtäkkiä tuli 2vko samassa painossa pysymistä ja nyt alkoi taas yhtäkkiä putoamaan. Noh, pääasia ette eteenpäin mennään :)
     
  24. latexii

    Rekisteröitynyt:
    01.11.2000
    Viestejä:
    2 781
    Suomalaisista sanottu että jo on voimaa mutta missä lihakset :D
     
  25. m1n1m11

    Rekisteröitynyt:
    07.11.2013
    Viestejä:
    897
    Itsellä jää vähänkin raskaamman lenkin jälkeen aina nestettä enemmän kiertoon kuin sitä poistuu. Jotenkin kiero homma, kun seuraavana päivänä pitäisi olla käytännössä kulutuksen puolesta 100g kevyempi mutta mittari näyttää ylimääräistä kiloa.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti