Pötsiä pöis, mutkat suoriksi ja rantakuntoon!

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Sedrik, 22.04.2009.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Kampele

    Rekisteröitynyt:
    05.01.2008
    Viestejä:
    22 804
    Eikö siinäkin ollut DMAA? Saahan tuota Enklantista tilattua.
     
  2. zabaleta Banned

    Rekisteröitynyt:
    16.09.2009
    Viestejä:
    2 454
    Saahan sitä tilattua helposti, mutta kun ei sitä nyt douppaamaan aleta ;). Jos on hyviä latureita tiedossa jotka ei sisällä mitään ns ylimääräistä niin ehdotuksia otetaan vastaan. Sen toki olen kuullut että tuo Frenzy toimii...
     
  3. Kampele

    Rekisteröitynyt:
    05.01.2008
    Viestejä:
    22 804
    Itse en mitään hirveitä kiksejä noista DMAA latareista ole saanut. Creashockki on ihan jees tavaraa.
     
  4. zabaleta Banned

    Rekisteröitynyt:
    16.09.2009
    Viestejä:
    2 454
    Pikavilkaisulla ihan ok. Ainoa miinus se, että tuossa on kreatiini samassa paketissa. Tosin mikäs pakko sitä on sitten erikseen enää vedellä...
     
  5. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    Lentsu selätetty ja salille heti. Glorious feeling is glorious.
     
  6. jak_pdgm

    Rekisteröitynyt:
    25.11.2005
    Viestejä:
    1 638
    Oletko menossa leikkaukseen?
     
  7. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    Hakisin toisenkin mielipiteen ja valinta tietysti sille kantille joka takaa tulevaisuudessa paremmat saleilut. Tsemppiä!
     
  8. jak_pdgm

    Rekisteröitynyt:
    25.11.2005
    Viestejä:
    1 638
    Ok. Minulla kun oli lievä nivustyrä, niin tuomio oli heti että leikkaukseen ja siihen mennessä älä juokse tai nosta mitään painavaa.
     
  9. Ernomies

    Rekisteröitynyt:
    01.12.2000
    Viestejä:
    2 324
    Huh huh, sen tiedän kudosten paranemisesta, että haava saavuttaa alkuperäisen tai lähes alkuperäisen(90%) vahvuutensa puolen vuoden jälkeen. Sulla on tyränalku ja viikon päästä salille?
     
  10. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    Nyt olisi kiva saada jotain lähteitä. Ei kuulosta uskottavalta. Ensinnäkin paranemisvauhti riippuu iästä, testosteronitasoista ja ravinnosta + hivenaineista ja tietysti operaation suuruudesta.

    Esimerkki erään tyrälajin hoidosta:
    http://www.webmd.com/digestive-disorders/laparoscopic-inguinal-hernia-repair

    Raskasta liikuntaa saa harrastaa kun operaatiosta on kulunut neljä viikkoa.

    Ei täysin verrattavissa oleva juttu, mutta viime joulukuussa reväytin vasemman kyljen melko kunnolla (alhaalta). Kipu haittasi nukkumista ja sängystä nousu oli kohtalainen operaatio. Kolme viikkoa revähtymästä aloitin treenaamisen ja noin neljä viikkoa siitä kyykkäsin täysillä.
     
  11. Ernomies

    Rekisteröitynyt:
    01.12.2000
    Viestejä:
    2 324
    http://en.m.wikipedia.org/wiki/Wound_healing#/media/File:Wound_healing_phases.png

    https://books.google.fi/books?id=k1...age&q=hernia healing six months wound&f=false

    Tietty nyt ei ole ketään ainakaan vielä leikattu..itselläni venähti jotain vatsalihaksia tehdessä lapaluiden välistä loppusyksystä ja kesti kuukauden kun oli kivuton. 3kk myöhemmin sama kohta meni uudestaan ja taas kuukausi meni, vielä välillä tuntuu..
     
  12. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    Alempi lähde tosin käsittely tyrän korjaamista keinokudos? verkolla ja siinä varmaan kauemmin meneekin. Ehkäpä ajan lyhyemmäksi mieltäminen on seurausta siitä että kudosten maksimikestävyyttä ei käytännössä koskaan tarvita, joten jo 50% vaiheessa olet enemmän kuin kyvykäs toimimaan maksimisuorituskyvylläsi.
     
  13. Ernomies

    Rekisteröitynyt:
    01.12.2000
    Viestejä:
    2 324
    Itselläni on muromittaisessani esinahan väärällä puolella tiettyjen aktiviteettien yhteydessä aina uudestaan samaan kohtaan tuleva pieni haava. Tämän sain ensimmäisen kerran joskus 2007. Kyllä sitä maksimikestävyyttä tarvittaisiin.
     
  14. Oestrus Taurus

    Rekisteröitynyt:
    30.10.2011
    Viestejä:
    2 414
    http://nyt.fi/a1305952184949?ref=tf...utm_medium=tf-desktop&utm_content=articlepage

    Taas mieelen todistusaineistoa siitä miten imagollisin kuvin voidaan hallita suuria massoja, tuntemalla heidän heikkoutensa. Varsinkin jos yksilöllä sattuu olemaan huonoja omatunnon kysymyksiä narsismissaan niistä, miten ajatukset luovasta hulludestaan on rajoitettu imagoon, joka hakee hyväksynnän luonnottomana massan voimista. luonnottomana ja sokeana, niin itsestään kuin muista, tai vaikkapa holokautikysymyksestä ja todellisen kehityskeskustelun ammentamisesta. Jokaisen tarvitsisi löytää sisäinen adhd:nsa, rauhoittaaksen itsensä mielen. Adhd, joka ei taida sittenkään olla sairaus, vaan psykologinen taipumus muita myötäilemättömään ajatteluun. En aio tehdä itsestäni uutta "pantaleijonaa" tai nalle karhua. Pidän omasta 23bmi:ni, tarpeeksi ja jos olisi päätettävä, haluanko olla "nalle vain pullea" tai näätä, kokisin näädän roolin omakseni. Näädät ovat lutuisia, jos niin sovitaan! Ja miksipä ei sovita. Näädät, nuo yönsaalistajat, todelliset pelimiehet... Miksipä en olisi itsekkin pelimies, villi ja vapaa. Voisin tuntea sisäisen petoni ja julman luontoni höpöttämällä yhdynnän aikana vaikka jääkiekkoa, yrittäen imitoida Antero Mertarantaa, ihan vaan kiusalla ettei naisparka saa sitäkään vähää osaa suuresta orgamista, kiusa se on pienikin, näädän sadomasokismi. Onpa kehittävää ja hupia havaita hyötyvänsä suuresti "orjien" tiedostamattomasta tuskasta samastua trendiin. Kehottaisin kumminkin vapautumaan.
     
  15. jeppejehupoika

    Rekisteröitynyt:
    07.01.2009
    Viestejä:
    2 437
    vaikka ylläoleva postaus on vappuspykoosin voimilla kirjoitettu, kommentoin kuitenkin. Osa toki nauttii siitä liikunasta ja on tyytyväisiä nähdessään kovan työn tulokset, esimerkisi lihaksien muodossa. Ei tätä toisia varten (aina) tehdä.
     
  16. Sepander

    Rekisteröitynyt:
    15.03.2006
    Viestejä:
    4 974
    Jahas, lonkan limapussi on sitten tulehtunut. Varmaan ylirasittunut juoksusta ja kyykkäilystä. 2 kertaa viikkoon tulee tehtyä jalat salilla ja 3 kertaa viikossa juoksua. Huomasin kuukausi takaperin, kun ekan kerran alkoi tykyttävää kipua olemaan lonkassa makuuasenossa. Pitkään istuminenkin alkaa vihlomaan ja joskus tuolilta nouseminen teki kipeää.

    Tän mukaan: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00907
    2 viikkoa lepoa, kylmähoitoa ja tulehduskipulääkkeitä pitäis rauhoittaa. Jää nähtäväksi.
     
  17. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    Your body is your most priceless possession; you've got to take care of it! - Jack LaLanne.
     
  18. ikuhappy

    Rekisteröitynyt:
    19.05.2011
    Viestejä:
    816
    Innostuin tässä punnertelemaan päivittäin. Mutta onko tässä mitään järkeä vai olisiko järkevämpää jättää välipäiviä muulloinkin kun silloin kun unohtaa/laiskottaa? Vai onko se ihan sama jos palauttelupäivänäkin laittaa sen kymmenen aamuin illoin? Lähtötaso on 30 puhdasta putkeen, joten sinänsä tuo kymmenenkin punnerrusta rasittaa varmaan jonkin verran.
     
  19. Mikko Laine

    Rekisteröitynyt:
    28.06.2001
    Viestejä:
    1 487
    Jokin aika sitten facebookissa oli kuukauden punnerrushaaste, joka taisi alkaa viidellätoista ja joka päivä viisi enemmän kuin edellisenä. Haasteena oli siis punnertaa tavoiteltu määrä päivän aikana eikä välttämättä yhteen pötköön.

    Kuitenkin viimeiset päivät alkoi olla mulle sen verran HC, että punnerruspäivä kun osui saliohjelmassa, ja etunojapunnerrukset päälle, niin seuraavana päivänä kyllä tunsi. Olisin loppuvaiheilla kaivannut välipäiviä, mutta tein tuon nyt sen FB-haasteen mukaan. Ehkä kolme päivää punnerrusta, tauko, kolme punnerrusta, tauko... olisi ollut itselleni normisalihommien päälle tehtynä hyvä tahti.
     
  20. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    Varmaan tuommoinen haaste jollain tapaa menee jos ei muuta ole, mutta kuntosaliharjoittelun yhteydessä joutuvat paikat varmasti liian koville.

    Muutenkin pelkkä jatkuva punnertelu kehittää pidemmän päälle vain kestävyyttä, joka ei rintalihasten ja ojentajien kohdalla mikään helvetin tärkeä ominaisuus ole... ellei sitten tykkää tehdä polttopuita käsisahalla.

    IMO kun punnerruksia alkaa menemään riittävä määrä putkeen (30+) niin siirrytään kohti yhden käden punnerruksia. Ensin vaikka niin että toisen käden alla on pieni jumppapallo tai niin että toista kättä viedään yhä kauemmas sivulle jolloin toinen käsi tekee enimmän osan työstä ja toinen lähinnä tukee.
     
  21. Neg0t Banned

    Rekisteröitynyt:
    24.12.2002
    Viestejä:
    937
    Pitkästä aikaa tännekkin kirjoitella :D Tammikuusta aloin käymään vuoroviikoin kuntopiirissä ja puntilla. Tuo setti tuo mukavasti vaihtelua treeeniin ja kun on vielä kolme kertaa viikossa Kendoa juhannukseen saakka niin ei pääse maistumaan puulta. Kesällä on Kendossa pieni tauko ja saa keskittyä agressiivisesti rasvanpolttoon. Pyöräilykuntoa tuli huhtikuussa jo kerättyä ekan 250 kilometrin verran. Kyllä se läski vaan alkaa aika hyvin liikkua. :)

    Puntille räätälöitiin aivan soppeli lajikohtanen setti. Mavea kiellettiin tekemästä, perusteluna oli että tulee mies liian hitaaksi. Pakko se on kait pitkän linjan painivalmentajaa uskottava.
    Nykysetti on jotain tämän tyyppistä kun pitäs saada itelle pomppua ja keskipakkaa rakennettua. Painikuntopiiri ja Kendo pitää lopusta treenistä kyllä huolen.

    -15 min alkulämpö ja venyttelyt
    - Rinnalleveto 10xTanko, 10x30, 10x40 ja riippuen fiiliksestä teen 50kgllä 6-8 toistoa.
    - Rinnalleveto + lyönti yläviistoon ja terävä palautus ( onko tää clean&jerk variantti tjsp) 10xTanko, 10x30 ja 5x40 kilolla. Tuossa tulee muuten aivan sairaalloisen kuuma!
    - Valakyykky ( jos on pari mukana ) ihan kevyellä 30 kilolla läpi muutama setti. Tätä hiotaan tuossa vähän myöhemmin lisää kun alkaa löytyä linjaa paremmin..
    - Kuntopallon kanssa vatsat ja kyljet kolme settiä kolmen kilon pallolla. Tähän loppuun kaveriksi vielä 10 linkkaria ja 30-60 sekkaa lankkua ;)
    - Selinmakuulta suorin jaloin pystystä ojennukset sivuille ja keskelle, 3 liikettä on yksi toisto. Tietty pieni tauko keskellä joka toistolla.

    Lisäksi otin treeniä täydentään muutamia liikkeitä
    - Sotilaspenkki 20-40-60 kympin sarjat ja 70 kilolla 2x5
    - Alatalja 30-50-70-85-100 kympin setit
    - Muutama setti olkapäitä ja käsiä käsipainoin.
    - Kotona vielä jälkiverryttely

    ps : jalat jatkaa kasvua aika raikkaaseen malliin, vasen pohje huitoo siellä 53 sentin hujakoilla nyt :D
    [​IMG]
     
  22. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    :eek2: Ristus.
     
  23. Neg0t Banned

    Rekisteröitynyt:
    24.12.2002
    Viestejä:
    937
    Vasen jalka tekee hemmetisti töitä Kendossa, joutuu treenaan oikeeta erikseen vähän enemmän kun vuoden mäiskimisen tuloksena on 3 cm eroa pohkeessa. :(
     
  24. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
  25. johanmild

    Rekisteröitynyt:
    26.09.2013
    Viestejä:
    1 160
    Ei saatana :D mitä oot piikittäny tohon :D
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti