Pötsiä pöis, mutkat suoriksi ja rantakuntoon!

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Sedrik, 22.04.2009.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. jeppejehupoika

    Rekisteröitynyt:
    07.01.2009
    Viestejä:
    2 437
    Jotenkin suhtaudun varauksella näihin palautusjuomat-ovat-turhia uutisiin, esimerkkinä tuo hamppari"tutkimus", jossa muistaakseni oli joku 12 ihmistä ja "palautusjuoma" oli mitä oli. Joskus oli joku olutuutinen jossa olut nesteytti ihan yhtä hyvin kuin palatusjuoma, joten johtopäätös oli että olut tai palkkari, ihan sama. Sama tuon maitokaakaon kanssa, haluaisin tietää onko mitattu lihaskasvua, kuinka monella, kuinka pitkällä aikavälillä, kuinka pitkään harrastaneilla, millä treenitavalla, arvioita lihasarkuudesta, voiman lisääntyminen yms? Itse en treenin jälkeen mitään kiinteää jaksa/pysty syömään ainakaan tuntiin. Olen aivan naatti kun olen treenin jälkeen polkenut kotiin. Treenin lopuksi rutistan yleensä viimeiset voimat ulos, ja hiestä märkänä hoipertelen pukkariin, palkkari naamariin ja fillarilla kotiin, hikeä puskee vielä 30min salin jälkeen.

    edit. ja yksilölliset ominaisuudet, en esim. millään pysty lipittäämään mitään maltoa treenin aikana tai jälkeen, kestää iltaan asti että vatsa tuntuu tyhjältä. Kauhistellen luin kun joku pakkiksella vetää 50g ennen treeniä, 50g aikana ja lopuksi 50g maltoa palautusjuomassa.
     
  2. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    Voihan sen ajatella niinkin päin että palkkari toimii vähintään yhtä hyvin kuin hamppari. Eli palkkarit eivät ole turhia vaikka noista jutuista voi sellainenkin kuva suurelle yleisölle tulla.

    Koska työ ja lapset, niin treenit ovat lähes aina myöhään illalla. Ei huvita mennä täydellä mahalla nukkumaan, joten palkkari + hedelmiä on omalla kohdalla 100x parempi vaihtoehto kuin hampurilaisateria ranskalaisineen.
     
  3. Kampele

    Rekisteröitynyt:
    05.01.2008
    Viestejä:
    22 804
    Ite vetäisin tossa tilanteessa pienen palkkarin salilla ja kotona sitten niitä hedelmiä ja rahkaa/kananmunia/raejuustoa/tms päälle, että tulee yöksi hidasta protskua. Levossa se lihas kasvaa ja silloin olisi hyvä olla jtn rakennusaineita kropassa. :)
     
  4. Jumputin

    Rekisteröitynyt:
    08.01.2002
    Viestejä:
    110
    Jep, kyllähän suurin osa tutkimuksista tukee käsitystä, että palkkarista olisi hyötyä treenin jälkeen.
    Helposti kuitenkin nykyään liioitellaan proteiinin saantia, kun melkoisen vähälläkin määrällä lihas kasvaa (0,8-1 g / painokilo) kunhan vain on laatu kohdillaan.

    Tässä vielä linkkiä lihastohtorin vanhahkoon artikkeliin aiheesta. Siellä myös linkkejä tutkimuksiin.
    https://lihastohtori.wordpress.com/...it-lihaskasvussa-mika-on-tieteellinen-naytto/
     
  5. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    Välipäivän iltapalana kokeiltu broccoli/raejuusto/kana komboa. Aika jees.
    Broccolin höyrytin ja tuunasin voinokareella, suolalla, hunajalla ja sitruunalla.

    Pidemmän tauon jäljiltä mainiot DOMSsit joita sofistikoituneesti korostaa lievä lentsulämpö. On sentään kylki kunnossa joten elämä hymyilee jälleen. :geek:

    Tauolla sain taas yhden sentin pois vyötäröltä, joten taidanpa sittenkin jatkaa cuttia ainakin juhannukseen saakka. Housukoko on nyt 34" ja normileikkaus ahdistaa reisistä, mutta mahan kohdalla on tilaa. :eek2:

    Kaikille leikkaajille Scoobyn motivoiva video. Äijä on tuossa 54? vuotias:

     
    Viimeksi muokattu: 23.04.2015
  6. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    I don’t bother answering this question in public because people believe what they want to believe, and that’s fine with me. To those of you who say you “know” I use steroids, I suggest you read “know or suspect” unless your career ambition is to be a Walmart greeter. Reminds me of a funny saying but its often true with people – “my mind is made up, don’t confuse me with the facts!If it comforts people to think that I got big and ripped by using steroids rather than 30+ years of lifting 5 days a week, that is fine by me. People often have these crazy expectations for bodybuilding and when they fail to get the body “they deserve“, then they just naturally assume that anyone who has gotten that physique has somehow cheated. Again, whatever comforts them is fine with me. I still consider it the ultimate compliment when someone asks if I use steroids. I know I am not convincing anyone here because again, people believe what they want to believe but take a gander at the section titled “signs of steroid usage” on my expectations page.

    http://scoobysworkshop.com/2015/04/21/does-scooby-use-steroids/
    Siihen nähden että on säännöllisesti nostellut punttia yli 30 vuotta? Ehkä Scooby käyttää antianabolisia estääkseen liiallisen lihasmassan kehittymisen?
     
  7. latexii

    Rekisteröitynyt:
    01.11.2000
    Viestejä:
    2 781
    antianabolisia eli katabolisia.. nooo kaikkihan natuja on kunnes toisin testataan vai miten se oli :)
     
  8. latexii

    Rekisteröitynyt:
    01.11.2000
    Viestejä:
    2 781
    Värillä on väliä ! se tekee kato ton...
     
  9. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    Postaan silmänvalkaisumateriaalina Jack LaLanne:n natufysiikkaa:
    [​IMG]
    [/quote]
    Jaskahan kuoli 2011, 96 vuoden ikäisenä. Treenasi useita tunteja päivässä vielä yli 90 vuotiaana.
     
  10. latexii

    Rekisteröitynyt:
    01.11.2000
    Viestejä:
    2 781
    Toikin on vähä sellainen juttu että toisaalla saattaapi olla esim. pro horkut sallittuja.. + maailmalla on ihan vähän vahvempia "lisäravinteita" lisäravinnekaupoissa.

    Eli mihin vedetään aina nämä natuilut... Menen jenkkeihin ja vedän kitusiini 10vuoden ajan siellä myytäviä prohormoneja + piristeitä, sekä miljoonia muita Suomessa kiellettyjä nappeja, niin olenko vielä natu?¿
     
  11. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    Tässäkin asiassa on se harmaa alue siinä välissä. IMO turha noita on pohtia sillä jokainen tekee ratkaisut omalla kohdallaan.

    Omaan lisäravinnepalettiin kuuluu: Prodejauhe, kreatiini, beta-alaniini ja sitrulliinimalaatti.
    Lisäksi tavanomaiset: D ja K-vitamiini, arginiini, sinkki, magnesium ja kalaöljy. Ruokasooda ja kofeiini (espressot...).

    Kaipa noistakin joku keksii sanoa että douppausta...
     
  12. latexii

    Rekisteröitynyt:
    01.11.2000
    Viestejä:
    2 781
    Eli kukaan jenkki ei olisi natu :) jos siellä prohorkkuja myytäis / myydään laillisesti. Itse hamstrasin DMAA 1,3:sta kun sitä vielä sai.. eli minäkään en ole natu, koska tuo on Suomessa kiellettyjen aineiden listalla.
     
  13. m1n1m11

    Rekisteröitynyt:
    07.11.2013
    Viestejä:
    897
    http://www.ergo-log.com/testosteroneibuprofen.html

    Older athletes should be able to boost their testosterone level temporarily by taking ibuprofen. Certainly if they take it after training, when the muscle cells are sucking anabolic hormones out of the bloodstream, ibuprofen might have an ergogenic effect. [Hmm. We wonder whether there's some naturally occurring substance that works in the same way as ibuprofen…]

    Pitäisikö natujen varoa buranaa? :kahvi:
     
  14. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    Nyt et ehkä lukenut ihan tarkasti. Aiheena oli testojen käytön pimittäminen tulehduskipulääkkeiden avulla. Lisäksi jatkuva käyttö kuukausitolkulla pilaa mahasi noin 100%:lla varmuudella.

    Laajempi näkökanta. Anabolisia efektejä on saatu aikaan vain 60-85 vuotiaiden ikäryhmässä ja syynä luultavasti se että vanhoilla harjoituksen jälkeinen tulehdustila on voimakkaampi (ja siten enemmän lihasta tuhoava) kuin nuoremmilla ja tulehduskipulääkkeiden anabolinen vaikutus perustuu silloin tuon tulehdustilan hillitsemiseen. Mitä nuorempi olet, sitä todennäköisemmin tulehduskipulääkkeet haittaavat proteiinisynteesiä sen sijaan että niistä olisi apua:

    https://www.t-nation.com/training/do-pain-pills-impair-muscle-growth
     
  15. m1n1m11

    Rekisteröitynyt:
    07.11.2013
    Viestejä:
    897
    Luin, mutta tuo tarttui huvittavana yksityiskohtana silmään. Josta summasummarum, missä ne natuilun rajat nyt sitten oikeasti menevät. Jos päätä särkee, eikö HC-natu voi ottaa edes buranaa.
     
  16. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    No sitten kalaöljykin menee samaan kastiin sillä sen käyttö laskee kortisolitasoja -> lyhyempi katabolia.
     
  17. Pärre Guudman

    Rekisteröitynyt:
    27.01.2014
    Viestejä:
    842
    Prohormoonit ovat oikeastaan "vielä ei-kiellettyjä steroideja".

    Nimityskin on harhaanjohtava. Käsitys on se, että ovat jotain esiasteita varsinaisista steroideista, vaikka ovat ihan oikeita steroideja.
     
  18. m1n1m11

    Rekisteröitynyt:
    07.11.2013
    Viestejä:
    897
    Njoo. Itse luokittelen nuo niin, että yksi aine maksimoi olemassaolevan suorituskyvyn (piristeet) ja toinen taas vaikutuksellaan suoraan kasvattaa lihasta (anaboliset). Piristeporukan irvistellen lasken edelleen natuksi, anabolisen en. Siis jos anabolista ainetta nimenomaan käytetään lihasta kasvattavassa mielessä, kuten esim. buranaa (niin naurettavalta kuin se kuulostaakin) niin ei ole natu. Sillä selvä. Koska hommaan kuluu kaikilta yhtä paljon aikaa ja vaivaa, en osaa aidosti ja oikeasti irvistellä niille jotka ovat päättäneet ottaa lisäaineet elämäänsä. Henkilökohtaisia valintoja, itse pärjään ilman ja hyvä niin.
     
  19. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    Tajusin juuri miksi veden kittaaminen auttaa cutilla.

    Jääkaappikylmä vesi on vajaat 8 asteista. Kehonlämpö puolestaan vajaat 37.

    Yhden vesilitran lämpötilan nostaminen 30:llä asteella vaatii 132kJ energiaa eli noin 31kcal. Eli reilut kolme (kylmää) litraa vettä vuorokaudessa vaatii keholtasi 100kcal panoksen pelkkään lämmittämiseen!
     
  20. m1n1m11

    Rekisteröitynyt:
    07.11.2013
    Viestejä:
    897
    6 litraa = 200kcal. Ei tarvitse juosta varttia, paitsi kusella ;)
     
  21. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    Kolme litraa urheilevalle 80kg mieshenkilölle menee yli?

    Lihakset toimivat paremmin kun ne saavat tarpeeksi vettä. Vesi on myös tarpeellinen elementti rasvanpolton yhteydessä. Juominen nyt kannattaa muutenkin, mutta tulin vain ajatelleeksi että kylmän veden juominen (silloin kun keho ei taistele lämpötilaa vastaan) toimii myös negatiivisena kalorilähteenä, sillä sitä menee sisään suhteellisen paljon ja sen lämmittämiseen kuluu energiaa.

    Ei näitä pohdiskeluja tarvitse niin vakavasti ottaa.
     
  22. jeppejehupoika

    Rekisteröitynyt:
    07.01.2009
    Viestejä:
    2 437
    ja talvella kannattaa alottaa diettaus ja kulkea vähissä vaatteissa, kroppa polttaa läksiä kropan lämmittämiseen, kämppä myös kylmäks. Yöt kun tutisee ilman peittoa ei pysy kalorilaskurin mittarikaan mukana vauhdissa :D

    edit: läppä läppänä, muistelen että tuosta jääkylmän veden lipittämisestä oli juttua jo silloin joskus vuosia sitten kun diettasin
     
  23. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    Oliko vika laskelmissa vai ylipäänsä pohdiskelussa?
     
  24. Kampele

    Rekisteröitynyt:
    05.01.2008
    Viestejä:
    22 804
    Huomenna olis mättöpäivä. Viimeksi 2vk sitten ollut.
    Pitää lähettää hakemaan kauratyynyjä kaupasta ja aamullakin voisi jonkun pullan vetää aamupalaksi. :kippis:

    Vappuna sitten nesteytetään kroppaa. :rolleyes:
     
  25. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    Se nyt oli enemmänkin tämmöinen "showerthoughts" - tyyppinen juttu. En ajatellut ottaa laskelmiin käyttöön. Muutenkin vedän fiilispohjalta vaikka Scoobykin siitä varoittaa.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti