Pötsiä pöis, mutkat suoriksi ja rantakuntoon!

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Sedrik, 22.04.2009.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. zabaleta Banned

    Rekisteröitynyt:
    16.09.2009
    Viestejä:
    2 454
    Voisin kuvitella että meinaa sitä, ettei tarvitse rueta vähentämään ruuan määrää ja syödä normaalia vähemmän. Monesti käynyt itsellä ihan sama mielessä, muttei vaan oo ollut mielekästä aerobinen.
     
  2. Pärre Guudman

    Rekisteröitynyt:
    27.01.2014
    Viestejä:
    842
    Vähemmän syömistä :D
    Pari viikkoa vielä niin vyötärö on 80cm, lähtö oli 94cm.
    Ainakin mulle tää toimii. Kädet ja reidet ovat sentin sisään saman kokoiset kuin dieetin alussa.
     
  3. Seppo-eno

    Rekisteröitynyt:
    13.05.2007
    Viestejä:
    4 082
    Perkule. Millä mä saisin syötyä enemmän?? :D

    Salilla pystyy käymään tehokkaasti enää joka toinen päivä, kun salipäivän jälkeinen päivä kroppa on todella väsynyt. Tarkka ruokavalio on mulle suunniteltu (3000 kaloria), mut en pysty sellaisiin määriin mitenkään, mitä on suunniteltu (about 2500kal. syötävissä oleva määrä). Vaalean leivän ja pastat kun jätti pois, niin palautuminen hidastunut todella merkittävästi.

    Tilasin Glutamiinia ja lesitiiniä kun sellaisia ruokavalioon on merkattu, auttaisiko nuo palautumiseen? Syön lautasmallin mukaisen aterian salireissun jälkeen. Eli about 150g lihaa/kalaa/kanaa + perunaa 200g/riisiä 80g/täysjyväpastaa 50g ja lautasesta puolet täytetty salaatilla + raejuusto ja maitoa lasillinen. Päivän toinen ateria samansuuntainen. Muut "ateriat" sitten puuroa, mysliä, rahkaa, kanamunia, hedelmiä ja päivän aikana yks M-real viipale kinkulla/kalkkunalla.

    Dear Eki. Tarttis saada palautumista nopeammaksi. Ärsyttää, kun salipäivän jälkeinen päivä todella väsynyt olo. Mömmöjäkö sitä on salilta alettava huutelemaan, kun ei pysty syömäänkään enempää. Painoa pitäis kuitenkin saada reilusti alaspäin, lihaksista niin väliä.

    Niin ja salireissu pitää sisällään 20-30 minuuttia aerobista riippuen siitä onko se kuntopyörällä vai juoksumatolla tehtynä punttailun ohella.
     
  4. Kampele

    Rekisteröitynyt:
    05.01.2008
    Viestejä:
    22 804
    ^No ensimmäisenä tulee mieleen, että saatko tarpeeksi rasvoja? Kuulostaa siltä ettei tulisi. Toivottavasti nyt 1g/painokilo tulee.
    Toiseksi näinkin jännä vinkki, että SYÖ ENEMMÄN. :D

    Se vaatii vähän totuttelua, että saa ahdettua 3000kcal puhtaalla ruoalla, jos tottunut pienempääm määrään.
    Yksinkertaisesti joka aterialla vedät mahan täyteen. Lisäät pikku hiljaa aamupuuron, perunan, makaroonini jne määrää.
     
  5. kermeli

    Rekisteröitynyt:
    14.11.2011
    Viestejä:
    1 382
    Miksi? Itse juuri syönyt dietillä jokaikinen päivä tummaa riisiä ja nyt ajattelin juuri vaihtaa makarooniin :D

    Ei jaksa perunoita kuoria. :D
     
  6. Volmari

    Rekisteröitynyt:
    20.09.2004
    Viestejä:
    1 713
    Jos maha ei vedä enempää kiinteää sapuskaa, niin ota ne kalorot sitten nestemäisessä muodossa. Lisäät vaikka palkkariin kunnolla maltoa tai teet sen maitoon. Toinen vaihtoehto on lisätä ruokavalioon kaloritiheitä ruokia, vaikka sitten pähkinöitä.
     
  7. m1n1m11

    Rekisteröitynyt:
    07.11.2013
    Viestejä:
    897
    Kahviin öljyä :D

    http://www.hs.fi/hyvinvointi/a1305903355474
     
  8. Kampele

    Rekisteröitynyt:
    05.01.2008
    Viestejä:
    22 804
    Kummassa on enemmän hiilaria: 100g perunaa vai 100g makaroonia? ;)
     
  9. Pärre Guudman

    Rekisteröitynyt:
    27.01.2014
    Viestejä:
    842
    On lähtenyt joo aika hurjia määriä tosiaan. Vatsaontelon sisäisellä rasvan poistumalla selittäisin tuon.
    Olkapäät ovat jännittäessä säikeiset ja verisuonet pullottaa. Reisissä on jännittäessä aika hyvä erottuvuus jo.
    Vielä hiukan jenkkaa perkele.
     
  10. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    Aika monella kyse on ulkomuodosta. Kehonkuvia on erilaisia ja vaikka useimmat kehonrakentajat hakevatkin kreikkalaisista patsaista tuttua fysiikkaa niin moni juoksija pitää toisenlaista fysiikkaa ihanteenaan.

    En osaa sanoa missä suhteessa omalla kohdalla on kyse ulkomuodosta, voimasta ja kestävyydestä (tai hyvästä yleiskunnosta.). Väittäisin että suurin osa motivaatiosta syntyy ulkomuodosta, mutta hyvänä puolena siinä on se että voima ja kestävyys kehittyvät väkisinkin samalla.

    Työ on vaativaa 100%:sti päällä tehtävää hommaa joka alkaa näillä kilometreilla jo rasittamaan jatkuvan istumisen vuoksi. Voimailu / kehonrakennus on tietyssä mielessä täydellinen vastakohta vaikka yhteneväisyyksiäkin löytyy. Työstä johtuvat säryt ja rasitukset ovat kyllä jääneet salille eli resepti toimii. Lisäksi mentaalinen suorituskyky on noussut samaa tahtia fysiikan kanssa sillä sohvaperuna vaan ei jaksa.

    2003 OECD tutkimuksen mukaan suomalaisista oli ylipainoisia 43,1% ja läskejä 12,8%. Vuosi sitten omakin BMI viimein kivunnut sinne 25 hujakoille, mutta sitten iskivät lapsuuden traumat ja koulukiusaamiset niin pahasti että aloitin liikkumisen.
     
  11. TheThh Banned

    Rekisteröitynyt:
    10.02.2011
    Viestejä:
    7 268
    Tomi Takamaa? En tunne kehonrakentajia nimeltä.
     
  12. TheThh Banned

    Rekisteröitynyt:
    10.02.2011
    Viestejä:
    7 268
    Kiva jos sulle toimii. Eipä mikään sanomasi kumoa tuota tutkimustulosta :) Itseäni naurattaa aika kun stereotypiat heräävät henkiin.
     
  13. TheThh Banned

    Rekisteröitynyt:
    10.02.2011
    Viestejä:
    7 268
    No mutta jäbähän ihan suuttuu :) Tiedät hyvin että stereotyyppistä on lyhyelle miehelle alkaa bodaamaan :) En toki väitä että kaikki lyhyet ovat koulukiusattuja tai edes lyhyet bodarit :kippis:
     
  14. TheThh Banned

    Rekisteröitynyt:
    10.02.2011
    Viestejä:
    7 268
    No siltä minustakin tuntuu, jotkut ovat aika kireällä vaikka saleilun piti lievittää sitä stressia ja olla iloinen asia :confused:

    Kiitoksia fiksusta ja rehellisestä postauksestanne :)
     
  15. jeppejehupoika

    Rekisteröitynyt:
    07.01.2009
    Viestejä:
    2 437
    [​IMG]

    tähän kun pääsen, sitten hyvä, jalatkin optimikokoiset :smoke:
     
  16. m1n1m11

    Rekisteröitynyt:
    07.11.2013
    Viestejä:
    897
    Niin. Ei kai sen pitäisi valtaosalta salimarkkuja olla pois, jos joku läskeihinsä tyytyväinen perustelee kotona tietokoneella istumisen ihanuuden sillä, että salilla istuvat ovat perseeseen nussittuja koulukiusattuja.

    Millaista vastaanottoa odotit?
     
  17. Kampele

    Rekisteröitynyt:
    05.01.2008
    Viestejä:
    22 804
    Itse en tunne ketään muuta alle 170cm (tarpeeksi lyhyt..?) pitkää tyyppiä omista piireistä, jotka näyttävät bodareilta.
    Pari aika isoa lyhyttä painonnostajaa nähnyt salilla, mutta bodareita en. :confused:

    Itse pelasin junnuna 8v jalkapalloa, mutta se kuihtu kasaan kun ei riittänyt pelaajia.
    Pienellä paikkakunnalla ei sitten muuta ollutkaan, kuin punttisali, niin jämähtänyt tähän.

    Ihan hyvä valinta, jos miettii kuinka ruipelo olisin näissä mitoissa jalkapalloilijana. :D
     
  18. TheThh Banned

    Rekisteröitynyt:
    10.02.2011
    Viestejä:
    7 268
    Ajattelin vain testata kuinka objektiivisesti murot osaavat asioihin suhtautua. Näköjään niitä fiksujakin on.
     
  19. TheThh Banned

    Rekisteröitynyt:
    10.02.2011
    Viestejä:
    7 268
    Hmm eikös Lionel Messi ole joku 169cm? Hän silti tuskin aloitti jalkapalloilun ja urheilun vain näyttääkseen miehekkäämmältä kiusaajilleen :)
     
  20. dibs

    Rekisteröitynyt:
    13.03.2014
    Viestejä:
    105
    Suuttumien taitaa olla vähän turhan vahva ilmaisu, kun postauksesihan oli selvästi "hauska" provo. Et selvästikään käy edes salilla niin ihmettelen mitä tyydytystä postailusi tuottaa sinulle. Mutta hupinsa kullakin :kahvi: Meneillään oleva salibuumi on muokannut jo oman käsitykseni mukaan hieman tätä stereotypiaa, mutta eihän se välttämättä Internetistä selviä.
     
  21. Kampele

    Rekisteröitynyt:
    05.01.2008
    Viestejä:
    22 804
    Öö en oikein ymmärrä miten tämä liittyy tähän? Eikö puhe ollut, että lyhyet ihmiset aloittavat bodauksen, koska heitä on kiusattu?
    Jalkapalloa pelaamalla kun ei oikein pääseä "isompaan kuntoon".

    Edit. Tosin en usko että automaattisesti lyhyet kiusatut aloittavat punttia siksi, että kiusataan.
    Eiköhän ihan samalla tavalla voi aloittaa esim. itsepuolustus kurssit. Varmasti vähän nopeampi ja parempi prosessi pistää kampoihin. Isot lihakset kun tappelussa ei välttämättä auta yhtään, vaan jopa heikentää suoritusta. Toki ohan sitä näyttävämpi ja ehkä ei niin helposti uskalleta aloittaa riitaa/kiusaamista/wadevör.

    Aika turhaa tästä kuitenkin tässä ketjussa spekuloida. Eiköhän sitäkin varten murossa ole joku kiusaus ketju.
     
    Viimeksi muokattu: 30.03.2015
  22. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
  23. unnie

    Rekisteröitynyt:
    09.01.2014
    Viestejä:
    593
    itse olen tuo pingispelaaja mutta isommilla mahamakkaroilla
     
  24. JJTM

    Rekisteröitynyt:
    29.08.2000
    Viestejä:
    1 202
    Oma habitus taitaa olla yläkropan puolesta tuo keihäänheittäjä (Breaux) ja alakropasta kiekonheittäjä (Setliff). Yläkropan kun vielä saisitreenattua tuon kiekonheittäjän malliseksi niin se olisi hyvä alku :) Minua ei pieni rasvaprosentin kasvu huoleta kunhan pysyy jossain 20 tienoilla.

    Aika lyhyitä veijareita nuo maratoonarit. Jotenkin vaikuttavat paljon pitemmille tv-lähetyksissä aina.
     
  25. hezaurus

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2002
    Viestejä:
    8 520
    Mutta katoppa jalkojen suhdetta yläkroppaan. 167cm maratoonarilla on lähes yhtä pitkät kintut kuin 180cm kuulantyöntäjällä. 'Luotuja' juoksemaan.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti