Pötsiä pöis, mutkat suoriksi ja rantakuntoon!

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Sedrik, 22.04.2009.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. hotohoto

    Rekisteröitynyt:
    12.09.2003
    Viestejä:
    38
    Pokkus taitaa keskittyä lähinnä rinta/olka/käsi-treeneihin? Hyvässä kondiksessa onkin niiltä osin, mutta minusta häiritsevän paljon on selkä ja jalat jäljessä. Ainakin siis aiemmin postattujen kuvien perusteella. Mutta en ole täällä vittuilemassa, kunhan sanoin. Kukin tavoitelkoot sitä omaa ihannekuntoaan.
     
  2. Pokkus

    Rekisteröitynyt:
    11.07.2005
    Viestejä:
    3 995
    En keskity vaan treenaan koko kroppaa tasaisesti. Tästä olen kirjoittanut jo aiemmin tässä ketjussa useampaankin kertaan. Olkapäitä mm. erikseen treenaan vain kerran kahdessa viikossa ja silloinkin lähinnä sivu- ja takaolkapäitä muutaman liikkeen verran. Voimallisesti selkä on ehkä vahvin alueeni ja rinta taas yksi heikoimmista.
     
  3. Volmari

    Rekisteröitynyt:
    20.09.2004
    Viestejä:
    1 713
    Sellasia ne geeninperkeleet on, vaikka kuinka treenaisit tasapuolisesti niin jotkin lihasryhmät eivät vain suostu kasvamaan muiden tahtiin. Omalla kohdalla heikkoutena ovat kädet ja olkapäät, niitä ei vaan saa millään kasvamaan. Sen sijaan jalat, selkä ja rinta ottavat paljon paremmin treeniä vastaan.
     
  4. Pokkus

    Rekisteröitynyt:
    11.07.2005
    Viestejä:
    3 995
    Sanoppa muuta :) Kyllä itsekin olisin mieluummin ottanut geenit "tasaisesti kasvaville" lihaksille, mutta minkäs teet kun arvonnassa ei nyt tällä kertaa noin käynyt...
     
  5. bb12

    Rekisteröitynyt:
    23.12.2012
    Viestejä:
    1 424
    No on lookkia mutta mihin tuolla sit pystyy...
    Kiinnostaa muuten tommosilla massoilla (oletetaan että kuva on tosi) menee coopperi/10m- tasatyöntöhiihto tai joku sotilasesterata tai leuanvedot /köysikiipeily.

    Kyllä ketteryys ja toistot kärsinee jo kun tietty raja ylitetään? Mutta mitä kukin haluaa.
     
  6. Heath

    Rekisteröitynyt:
    17.06.2013
    Viestejä:
    7
    Eikö täällä kukaan nyt osaa aloittelijaa auttaa alkuun? Tossa pari viestiä ylempänä, ei paljoa vaadi kokeneelta bodarilta.
     
  7. Suiza

    Rekisteröitynyt:
    15.11.2000
    Viestejä:
    990
    .....
     
    Viimeksi muokattu: 28.12.2019
  8. Skikuda

    Rekisteröitynyt:
    26.01.2008
    Viestejä:
    3 332
    Ei helvetti tämä on taas tätä. Pokkus nyt ole lähelläkään sellaista massaa mikä oikeasti haittaisi kestävyyttä vaativissa lajeissa tai vaikuttaisi "ketteryyteen". Tässä vielä isompia kavereita:

    Kuvassa ultramaratoonari David Goggins.

    [​IMG]

    Kuvassa painnonnostaja Dmitri Klokov joka liikkuvuudessa, ketteryydessä ja räjähtävyydessä (mm vertikaalihyppy) vie jokaista murtomaahiihtäjää 100-0

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  9. Pokkus

    Rekisteröitynyt:
    11.07.2005
    Viestejä:
    3 995
    Cooperia en ole juossut sitten intin, koska inhoan pelkkää juoksemista. Intissä 12 vuotta sitten taisin juosta sen reilun 2400m ja silloin en salilla edes käynyt. Samoin hiihto kuuluu niihin lajeihin, jota en voisi enempää inhota :) Vastakysymyksenä voi heittää, että mitä sillä 4000m coopperillakaan tekee yhtään sen enempää, jos ei jaksa mitään maitotölkkiä painavampaa nostaa? :rolleyes:

    Liikkuvuudeltani olen luultavasti kuitenkin ketterämpi kuin keskiverto muro. Kämmenet saan maahan kokonaan jalat suorina. Keppijumpalla voi vedellä kädet suorana kepillä pään yli selän taakse ilman mitään ongelmia suht kapealla otteella. Leukoja meni selkätreenissä reilu viikko sitten tasan 30 toistoa. Dragon flag vatsoja mennyt tässä viimeaikoina 2x15 toistoa. Nuo ehkä kertoo jotain siitä omasta suorituskyvystä omaa kroppaa vastaan. 30 toiston leukasarja alkaa vaatia jo sitä kestävyyttäkin hiukan. Aerobinen kuntoni voisi silti olla paljon parempikin, sitä en käy kieltämään.

    Ja ihmettelen, että mikä edes saa miettimään sellaista, että kuvani olisi feikki tai jostain muusta otettu? Onkohan nuo kaikki muutkin toistakymmentä tänne laittamaani kuvaa feikkejä... :rolleyes: Eipä ole paljon intressejä itsellä tuollaisen harrastamiseen. Pitää varmaan seuraavalla kerralla kirjoittaa ”Muro” hauikseen, kun ei muuten uskota... :)
     
  10. [​IMG]

    [​IMG]

    Vetää 69 leukaa.

    Juoksee Cooper-testissä 3 700 metriä.

    Nostaa maastavedossa 240 kiloa.

    Leposyke on 31.

    Tehoa on 0,93 hevosvoimaa (60 kilon tanko maasta suorille käsille 30 kertaa 70 sekunnissa.)


    Maailman kovakuntoisin mies tulee Suomesta, katso kuvakooste - HS.fi - Urheilu
     
  11. sahanpuru

    Rekisteröitynyt:
    01.05.2007
    Viestejä:
    585
    Helpoiten mikon kuntoon pääsee kasvattamalla ensin nostolihakset. Senjälkeen pitämällä proteiinin taso korkealla ja kehittämällä juoksulla sydämen lepotaso 30 paikkeille.
     
  12. Kaaaapo

    Rekisteröitynyt:
    06.08.2009
    Viestejä:
    2 494
    Aah, sehän olikin helppoa. Ei hetkeäkään kun koko tämä foorumi on Mikon kunnossa. :kippis:
     
  13. Recycle Banned

    Rekisteröitynyt:
    19.08.2011
    Viestejä:
    2 689
    Nyt päästiin siis bodauksesta crossfittiin. Olen päässyt seuraamaan kohtuullisen läheltä, kuinka yksi kaveri tuota lajia harrastaa (viime vuoden SM-finalisti). On se kyllä hullua hommaa, muuta ei voi sanoa. Vaatii mielestäni paljon enemmän optimointia ja tasapainottelua muun elämän välillä kuin bodaus. Treenimäärät on kovia ja treenit vieläkin kovempia, eli laji vaatii todella paljon irtiottokykyä. Hullujen hommaa, ei itsellä kuupa kestaisi :think:
     
  14. ChiKung

    Rekisteröitynyt:
    29.12.2001
    Viestejä:
    975
    Kyllähän ne valitettavasti toistensa poissulkevia ovat. Aerobinen kunto ja lihasmassa siis. Näin ainakin minulla. Läpipasko kun olen.

    Vai helpoiten pääsee Mikon kuntoon puntilla... :) Rohkenen epäillä. Vertaisin tuota lajia sellaisiin, joissa lihat tulevat "sivutuotteena". Vaikkapa telinevoimistelijoilla. Ei tarvitse/pysty paljon punttia nostaa, kun päivät keikkuu renkailla.

    Tuo on kyllä sellainen kunto, jota itse arvostan. Yleensä kun "huipun" voisi voittaa jossain lajissa; Maratoonarin voimanostossa tai voimanostajan satasta pidemmällä matkalla. Mikolle en pärjäisi oikein missään yksittäisessäkään lajissa.

    Kärjistäisin touhun siten, että... Treeni antaa kasvuärsykkeen, ruoka kasvattaa. Sama pätee sekä lihasten kasvatukseen että dieettiin. Treenillä pidetään proteiinisynteesi korkeana. Massaa hakiessa riittävällä proteiinimäärällä ja kaloreilla kasvetaan. Dieetillä kun ollaan kevyesti alikaloreilla, "poltetaan" sekä rasvaa että lihasmassaa. Treenillä ja riittävällä proteiinimäärällä yritetään minimoida lihasten palaminen dieetillä.

    Yhtä aikaa näitä on vaikea tehdä. Siis kasvattaa lihasmassaa ja dieetata. Saattaa onnistua aloittelijoilla tai muilla keinoin keplotellessa. Jos on taipumusta malttamattomuuteen, on helpompi jakaa kaudet ns. massakauteen ja dieettiin. Tuloksia saattaa näkyäkin jossain, ainakin vaa'alla. Muuten se muutos on erittäin hidasta.

    Joka tapauksessa kehitys on muutenkin niin hidasta, ettei sitä kannata pitää ainoana motivaationa. Tökkää äkkiä siihen. Opittava nauttimaan treenistä ja opittava pitämään ruokailurytmiä elämäntapana. Tekee vaan itselleen hallaa, jos yrittää olla kovakin jätkä kiduttamalla itseään paskalle maistuvilla "probodarisafkoilla" yms. Jostain syystä aina netissä tuntuu olevan näitä "syön rahkani pelkiltään, kun kovat jätkät tekee niin" tai "en käytä mausteita" jne. Treeni tosin saa tuntua pahalta ja siitä oppii ennemmin tai myöhemmin jopa nauttimaan.

    Alkuun kannattanee lähteä siitä, että otat jonkun simppelin treeniohjelman, jossa pääpaino on perusliikkeillä. Apuliikkeet on tarkoitettu apuliikkeiksi, eli niitä lisäillään ohjelmaan sitten, kut et saa enää perusliikkeillä kaikkea irti.

    Ota ensimmäiseen ohjelmaan vaikkapa seuraavat liikkeet: Jalkakyykky (syvälle!), suorin jaloin maastaveto, leuanveto leveällä (tai ylätalja, jos ei mene leukoja), kulmasoutu tangolla, penkkipunnerrus, pystypunnerrus. Niin ja vatsat - vältät tulevaisuudessa selkäongelmia.

    Jos käyt kerran viikossa salilla, niin tee kaikki samaan treeniin. Jos enemmän (2-4 kertaa), niin jaa kahteen treeniin. Esim. toisessa treenissä jalat ja toisessa yläkroppa. Valmiita ohjelmia on netti pullollaan, mutta tee silti perusliikkeitä. Ne vemputtelut on syytä jättää vemputtelijoille. Tuo Arskan kultainen kuusikko voisi olla ihan ok alkuun.

    Ai miksi perusliikkeitä? Jos en täysin väärin muista, niin jalkakyykyssä rasittuu lähes puolet lihasmassasta. Sopii verrata vaikkapa hauiskääntöön tai rannerullailuun... :) Kyl se lihasmassa tulee reisistä ja selästä.

    Sitten se ruokavalio. Pyrit syömään kuudesti päivässä. Ei siitä rakettitiedettä tarvitse tehdä. Tässäkään ei helposti näe metsää puilta, vaan kiinnittää johonkin palkkarin laatuun huomion, kun samalla päivän ruokailut saattaa olla ihan mitä sattuu. Eli pääasia että syöt kuudesti päivässä. Pikkuhiljaa alat sitten kiinnittää huomiota siihen, mitä syöt. Jokaiselle aterialle on helppo lisätä proteiinia jos ei tunnu riittävän. Tsekkailet vähän ravintosisältöjä siinä sivussa. Päivässä olisi hyvä saada vähintään se noin 2g/rasvaton painokilo laadukasta proteiinia. Tasaisin väliajoin syöminen on tärkeä olipa tavoitteena bulkki tai dieetti. Sapuskaa pitäisi saada tasaisesti pitkin päivää.

    Itse teen siten, että pyrin saamaan tuon proteiinimäärän maitotuotteista, lihasta, kananmunista ym. Kasvikunnan protskut saavat olla siinä ekstrana, eli niitä en jaksa laskea mukaan.

    Minulla tosin tavoite ei koskaan ole ollut lihasmassa. Joskus maksimivoima, mutta nykyään tuo ruokapuoli on lähinnä elämäntapa ja treeni harrastus. Hyvää vastapainoa nöräilylle.

    Tuossa vielä kuva voimatreenin sivutuotteista. Jalat rimppakintut, kun edellisestä kovasta kyykkytreenistä vuosia (välilevyn liukuma).
    [​IMG]
    Edit.
    Minäkin vastaan tähän, vaikka kysymys oli osoitettu Pokkuselle. Leuanvedoissa pr 42 toistoa. Yhdellä kädellä kaksi toistoa. Natoradan aikaa en muista. Tasatyöntöhiihtoa en ole kokeillut, kun suksia en omista. 10 km juoksusta sen sijaan tulee aika perjantaina. Alle tunti tavoite. Coopperin käyn kokeilemassa myöhemmin.

    Pelkkä salitreeni on vain johonkin rajaan asti hyvä juttu. Se aerobinen kunto kyllä alkaa pudota jossain vaiheessa väistämättä. Tosin kyllä se putoaa vaikka ei mitään treenaisikaan. :) Jos on vuosia pelkkää salitreeniä takana, kannattaa kyllä harkita muutakin lajia rinnalle. Vaikka sitä bodypumppia.

    Arkipäivän esimerkki. Työpaikalle tuli porajyrsin. Päivän istuskellut koneella vääntämässä spice-simulaatioita. Eihän se painanut kuin 150 kg, joten kahteen pekkaan nostettiin pöydälle. Kevythän tuo on, kun tuollaisia painoja nostelee salilla yksinkin. Ei muuta kun nurkasta kiinni ja laite pöydälle. Armoton rusaus epäkkäässä ja pää ei pyörinyt pariin viikkoon mihinkään. Jos ei olisi pelkkää punttitreeniä ollut takana, tuskin tuotakaan olisi käynyt. Eli olisi joko tajunnut vähän pyöritellä olkapäitä tai ottanut kolmannen kaverin mukaan nostamaan.

    Harvemmin siitä maksimivoimasta on hyötyä arkielämässä. Mitä nyt joskus joutunut siirtämään jonkun autoa parkkihallissa vetokoukusta nostamalla. Haittaa sen sijaan voi olla, kun tulee kylmiltään revittyä liian helposti. Yleensähän ne loukkaantumiset tulevat suhteellisen pienillä painoilla (alle 40 % maksimeista). Voimahan ei ole pelkästään painosta kiinni, vaan myös kiihtyvyydestä. Kauppakassin jaksaisi kantaa paremmin bodypumppitreenillä, eikä itseään teloisi liian isoilla painoilla.

    Itse vaan vihaan bodypumppia.
     
    Viimeksi muokattu: 19.06.2013
  15. Vuoristo

    Rekisteröitynyt:
    04.06.2013
    Viestejä:
    6
    Viitsisittekö Pokkus ja ChiKung pistää videota maksimisarjojenne leukatekniikasta? Vaikka takaapäin, ettei naama näy. Kännykkävideo riittää. Kirjaimellisesti uskomattomia tuloksia.
     
  16. Pokkus

    Rekisteröitynyt:
    11.07.2005
    Viestejä:
    3 995
    Jos himassa olisi tanko, niin voisin kuvatakin. Salilla en viitsi mitään alkaa kuvailemaan :/ Pitää katsoa jos löytyisi tanko jostain ulkoa, jossa voisi kokeilla.
     
  17. hunaja-muro

    Rekisteröitynyt:
    21.01.2004
    Viestejä:
    503
    Kannattaako treenata noin rankasti jos ei ole mihinkään kisoihin menossa?

    Jos haluaa näyttää naisten mielestä hyvältä, ei tutkimusten mukaan kannata olla mikään bodari. Parempi on olla hoikka ja edes kohtuullisessa lihaskunnossa niin on enemmän naisten suosiossa.

    Siihen ei vaadita mitään monta kertaa viikossa treeniä. Riittää että treenaa edes kerran tai pari viikossa ja on sellainen ruokavalio ettei ole läski. Ulkonäköä enemmän vaikuttaa huumonrintaju, varallisuus, ym.

    Naisten kiinnostus bodareihin ei ole ihan selaista kuin moni luulee. Samoin kiinnostus rikkaisiin läskeihin on vain tietyn tyyppisten naisten juttuja.

    Hyvä että reenaatte tosissaan kuitenkin. :kippis:
     
  18. Pokkus

    Rekisteröitynyt:
    11.07.2005
    Viestejä:
    3 995
    Ei helvetti sentään, juuri ja ainoastaan vain naisten takia itse ainakin käyn salilla :facepalm: Näin perheellisenä kun se vielä on erittäin tärkeä pointti... Tuo vaan sattuu olemaan todella typerä yleistys/kysymys ja sen voi kuulla vain naisen suusta sanottuna. Sama homma kuin se, että salilla käydään sen takia, että voidaan tapella :D Miehillä kun on kännissä pakonomainen tarve päästä aina sanomaan, että voittaisivat, jos alettaisiin tappelemaan. Itse olen noissa tilanteissa, että WTF? En minä halua kenenkään kanssa tapella :confused: Seuraavaksi halutaan välttämättä alkaa vääntää kättä, ottaa merimiespainia tjsp... Naiset taas usein selvinpäin niin selittävät, että ei mies liian lihaksikas saa olla, mutta odotas kun nekin vähän viinaa saavat niin heti ollaan kropassa "muka vahingossa kiinni" vähän kokeilemassa... Eipä nuo minua haittaa, mutta niin hauska nähdä kuinka se mieli aina muuttuu kun hiukan vapautuu alkoholin kanssa.

    Kokemuksesta voin kyllä sanoa, että iso ero flaksissa onko kropassa hiukan lihasta vai ei. Kummasti se vaan vetää naisia puoleensa. Näin pitkään seurustelleena kun baarissa noita hyökkäävimpiä naisia saa ihan hätistellä pois... No eipä tässä tosin baarissa ole pitkään aikaa käytykään.
     
  19. buffa

    Rekisteröitynyt:
    25.08.2010
    Viestejä:
    1 879
    Perkele, pääsi mavessa alaselkä vähän notkahtamaan maanantaina. Tuntui muljahdus ja alkoi sattumaan niin saatanasti. Nyt tosin alkaa jo helpottamaan, mutta ei uskalla salille pariin viikkoon mennä.
    Kuun lopussa lähtö jenkkeihin, niin siellä pääsee sitten koeponnistamaan hotellien saleja :)
     
  20. ChiKung

    Rekisteröitynyt:
    29.12.2001
    Viestejä:
    975
    Vähemmän järkeä on käydä kisoissa, kuin treenata omaksi ilokseen. Kisatreenissä menee maku koko touhuun, kun homma alkaa tuntua pakkopullalta. Sillä pytyllä, minkä kisoista saattaa saada mukaan, ei ole mitään arvoa. Vielä vähemmän sillä saa naista. Sama pätee "missikisoihin" (bodaukseen) kuin voimanostoon. Hetkellisesti ollaan "hyvässä kunnossa" (bodylavalla) tai sattuu vaan sinä päivänä nostamaan eniten (voimanostossa). Harrastuksena treenaavana voi olla läpi vuoden ja vuodesta toiseen suurin piirtein samassa kunnossa.

    Kovakin treeni voi olla hyvää vastapainoa muuten vähemmän fyysiselle työlle. Pääsee olemaan omassa kuplassaan ja saa nostaa painavia esineitä. Itse koen rentouttavaksi. Kuten aiemmin sanoin, minulle ruokavalio on lähinnä totuttu elämäntapa ja salitreeni puhtaasti harrastus. Sen kummempaa tavoitteellisuutta minulla ei ole. Joskus halusin nostaa isoja painoja, mutta nykyään pyrin olemaan kiinnittämättä huomiota rautamääriin. Vielä vähemmän kiinnitän huomiota ulkonäköön. Lihat tulevat mielekkään harrastuksen sivutuotteena jos ovat tullakseen.

    Harvassa asiassa muutenkaan on järkeä. Erityisesti mitä tulee harrastuksiin. Hyötyliikunta on ehkä niitä ainoita, jossa on järkeä. Sitä taas ei oikein voi pitää harrastuksena.

    Ps. Maksimisarjasta ei ole videota. Jossain saattaa olla klippi isommista lisäpainoista. Ei kuulu tapoihini ottaa videoita suorituksista, vaikka hyvä tapa olisikin seurata omaa tekniikkaa.
     
  21. RantuRambo

    Rekisteröitynyt:
    25.12.2012
    Viestejä:
    2 523
    :confused::D:p:(:eek:

    Ei tulisi mieleenkään naisten vuoksi käydä salilla. Itseni vuoksi siellä käyn puhtaasti. En ole lähimainkaan missään kisakunnossa ja vaikka olisinkin sellainen ei kiinnosta lainkaan. Naisten vuoksi en jaksa paljoa elämässä repiä. Jos kelpaa, niin hyvä, mutta repikööt itse pelihousunsa jos haluavat lähemmin tutustua.
     
  22. duris

    Rekisteröitynyt:
    17.04.2002
    Viestejä:
    184
    Kovaa on kyllä arvostelu/kuittailu/vaatimukset kun joku postaa kuvan, jossa kunto huomattavasti parempi kuin keskivertomurolla.
     
  23. Narf

    Rekisteröitynyt:
    10.02.2005
    Viestejä:
    4 124
    Totta :D

    Kauhea ulina. En itsekkään haluaisi noin isoja lihaksia kuin Pokkuksella mutta jos Pokkus haluaa isot lihakset ja tiedän että ne on kovan työn tulos niin hattua pakko nostaa.

    Ei noita lihaksia millään ajatuksen voimalla ja nettikirjoittelulla kasvateta.

    Nimenomaan mitä kukin haluaa. Ei ole mitään väliä mikä Cooper tulos on jos treenaa kroppaa isoksi eikä Cooperia varten.

    Aika sama mikä leuanveto tulos on jos tarkoitus on tehdä ulkomuotoon vaikuttavia suoritteita eikä yrittää saada mahdollisimman monta leukaa.

    Ymmärrän pointtisi mutta moni nainen pitää esim. tiukassa kunnossa olevaa futarin kroppaa mielekkäämpänä verrattuna bodarin kroppaan.

    Uskoisin että Ozk yritti tätä kysyä.
     
  24. sahanpuru

    Rekisteröitynyt:
    01.05.2007
    Viestejä:
    585
    Bodariksi ei kasvea yhdessä yössä. Bodarit syntyvät 10-15 vuoden aktiivisella saliharrastuksella. Katseletko fast & furious6 lihaksikkaita miehiä ja vin diseliä, että ompa ruma koska on noin iso mies? :think: Sama pätee naisiin. Timmimpi on nätimpi.
     
  25. Ozk

    Rekisteröitynyt:
    01.01.2013
    Viestejä:
    129
    No jaa. Lukutaidossasi on parantamisen varaa. Ihan asiallisesti keskustelu mielestäni käy eikä ketään solvata. Mielipiteitä on monia ja tavoitteet erilaisia.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti