Pötsiä pöis, mutkat suoriksi ja rantakuntoon!

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Sedrik, 22.04.2009.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. MikaHakK

    Rekisteröitynyt:
    05.07.2006
    Viestejä:
    2 665
    Mietin aivan samaa.
     
  2. Tavoteilluin poikamies

    Rekisteröitynyt:
    06.02.2009
    Viestejä:
    1 462
  3. sawataqe

    Rekisteröitynyt:
    29.07.2001
    Viestejä:
    1 829
    Aika kaukana lahjakkuudesta, mulla vaan kädet ollu aina suht voimakkaat, harmi vaan ku olkapää välillä penkatessa reistailee, niin se junttaa alle 70kg:ssa.

    Arnoldin KK teen, eli seisaaltaan tehdään hauikset.

    Kyynärpäät läskeissä kiinni ja siitä hitaasti nostaen ja hitaasti laskien alas.
     
  4. Spede

    Rekisteröitynyt:
    25.01.2000
    Viestejä:
    2 726
    Salilla kun kuuntelee juttuja niin kyykkyä ei voi tehdä kun polvet/selkä/[keksi tähän joku] vihoittelee mutta penkkiä runnotaan vaikka olisi olkapäät, kyynärpäät ja ranteet paskana :)
     
  5. Forze

    Rekisteröitynyt:
    01.07.2005
    Viestejä:
    977
    Itse kanssa treenaan jalat 3x viikossa, Hyvin imo kerkeää palautua. Jos jalkatreenit jää väliin 1-2viikkoa niin jalat on kyllä niin jumissa että treenamisesta ei tule mitään, ensimmäisen kerran jälkeen.

    1. Syväkyykky 5x5
    2. Mave 5x5
    3. Jalkaprässi 8-15x3 ja Askelkyykky 8-15x3

    Mitä isojen "hanskojen" hankkimiseen tulee niin isopojat joskus sanonut että ojentajatreeni kasvattaa niitä huomattavasti enemmän kuin haukkarin treenaaminen :)
     
  6. Sepander

    Rekisteröitynyt:
    15.03.2006
    Viestejä:
    4 974
    Kai ne on jotain "pitää olla isot rintalihakset ja kädet" -koulukuntaa. On se vaan jännä, miten monet kekskittyvät vain käsivarsiin ja rintaan. Mielellään vain penkki/hauis-komboa joka treenipäivälle.:D
     
  7. Markqq

    Rekisteröitynyt:
    28.10.2008
    Viestejä:
    2 292
    Ai hitto kun käy kateeksi kahtella Pokkuksen kuvia. Oma lähtötilannehan oli se, että vähä yli vuosi sitten aloitin salilla käymisen (aluksi 2 kertaa viikossa, nykyään käyn 3 kertaa viikossa. Keho kyllä kestäisi 4 kertaa viikossa joten miksipäs ei..?). Kaiken kukkuraksi olin ylipainoinen (olen vieläkin) ilman mitään lihasta, eli siis hintelä kuin heinä. Syyskuussa täytän 22v.

    No edistystä on kyllä tullut aivan hurjasti, tosin läskiä pitäisi saada enemmän pois. Päällepäin ei lihakset meinaa näkyä muutenkuin yläkropassa, lähinnä sen takia kun on sitä laardiläski-ihraa tuolla alla.

    Koko teini-iän ollut ylipainoinen ja ennen sitäkin (parhaimmillaan 110kg, 170cm pitkä), nyt junnataan siellä 84kg~ + lihasta tullut paljon. Melkeen koko elämän ollut vähemmän tai enemmän läski.

    Vielä kuin saisi ravintoa karsittua ja vielä enemmän terveellisempään suuntaan ja lisää reeniä ja lenkkejä niin ehkä vuoden parin päästä oikeasti alkaa jo näyttää siltä, että kehtaa rannalle mennä :D

    Pikkuhiljaa.... Paitsi että voisi nopeuttaa tuloksia, jostain pitäisi löytää se MOTIVAATIO :)

    Joskus voisi laittaa kuvaa tänne, kun vain uskaltaa.

    Salireenistä sen verran että vedän vuorotellen jalka/selkäpäiviä (yhteen viikkoon siis osuu jompaakumpaa kaksi kertaa):

    Jalkapäivään kuuluu:

    Etu/takakyykky tangolla
    Pohkeet laitteessa
    Takareidet laitteessa
    Jalkaprässi jos en vetänyt kyykkyjä tarpeeksi

    Yläkroppa/selkäpäivä:

    Vipunosto
    Takaolat
    Pystypunnerrus
    Maastaveto
    Kulmasoutu
    Selkäreenit penkillä

    Molempiin päiviin kuuluu:

    Penkkipunnerrus
    Ojentajat
    Vatsat
    Leuanveto (jalkapäivänä usein enemmän), joskus teen myös ylätaljaa
    Hauis erikseen jos on aikaa tai jaksaa

    Jäiköhän jotain.. lisättävää? Ja siis parin viikon välein vaihdan painoja ja sarjoja.
     
    Viimeksi muokattu: 13.05.2013
  8. Kaaaapo

    Rekisteröitynyt:
    06.08.2009
    Viestejä:
    2 494
    Siihen, että pohkeet, jalat tai jotkut muut lihakset ei kasva, on usein hyvin yksiselitteinen syy: liian vähän treeniä suhteessa muhin lihasryhmiin.
    Vai voiko joku, jolla ei mielestään pohkeet kasva, sanoa rehellisesti käyttäneensä pohkeiden treenaamiseen yhtä paljon aikaa ja treenannut niitä yhtä kovalla intensiteetillä kuin esim hauiksia?

    Tai ne, joilla ei jalat kasva, niin onko jalkatreenit olleet ihan oikeasti yhtä kovia kuin yläkropan treenit, ja onko niitä treenattu myös yhtä usein? Reidet + pakarat kuitenkin kattaa aika huomattavan osan kehon lihasmassasta ja kestävyys on ihan eriluokkaa kuin pienemmillä lihaksilla.

    Rinta-, selkä- ja varsinkin käsiliikkeeitä näkee tehtävän kyllä failureen asti sekä pudotussarjoja tai restpauseja jne, mutta hyvin harvassa on ne kerrat, kun joku tekee kyykyssä, vedossa, prässissä tms muita kuin suoria sarjoja ja eikä nekään ole edes lähellä failurea.
    Pointtini ei ole se, että pitäisi tehdä erikoistekniikoita, vaan se, että tuo kertoo jo aika selkeästi sen, kuinka paljon niihin jalkatreeneihin panostetaan.
     
  9. sonofman

    Rekisteröitynyt:
    20.02.2004
    Viestejä:
    568
    Täysin totta Kaapon teksti tuossa yllä. Itse huomannut saman asian ja alkanut keskittyyn siihen. Tänään tein viimeksi salilla jalkoja failureen asti. Noita ei vaan ilman salikaveria voi tehdä kyykyssä tai prässissä. Reidenojennuslaitteella onnistuu ja boxissa kyykkäämällä.
     
  10. duris

    Rekisteröitynyt:
    17.04.2002
    Viestejä:
    184
    Tuo on kyllä totta. Monella (myönnetään, itsellä on kanssa) käytössä nelijakoinen jona yhtenä päivänä treenataan jalat ja 3 treenikertaa varattu sitten yläkropalle. (selkä, olkapäät+haukset, ojentajat+rinta)
     
  11. latexii

    Rekisteröitynyt:
    01.11.2000
    Viestejä:
    2 781
    Monella tuo "failure" näkyy kyykyssä joko niin että tehdään pari toistoa jotenkuten oikein, sen jälkeen kuvioihin tulee vajaat 15cm pyllistyskyykyt tai sitten kammetaan ne egopainot selällä kun jalat ei jaksa .. ts. harva sen oikeasti tekee oikein (kaikki toistot) ..
     
  12. Tavoteilluin poikamies

    Rekisteröitynyt:
    06.02.2009
    Viestejä:
    1 462
    Mulla alkanut vatsalihaksetkin kasvamaan tuon kyykyn tekemisen jälkeen. Tosin jokainen treeni on nyt aika kova. En tee olleenkaan vatsoja salilla koska tuntuu, että tuossa kyykyssä ne saa huutia aika mukavasti.
    3 x kyykky viikossa ja kerran mave viikossa niin kyllä siinä tulee vatsallekkin jo runtua.
     
  13. latexii

    Rekisteröitynyt:
    01.11.2000
    Viestejä:
    2 781
    Syviin vatsoihin noi ottaa etenkin hyvin, jossei käytä esim. vyötä.
     
  14. Tavoteilluin poikamies

    Rekisteröitynyt:
    06.02.2009
    Viestejä:
    1 462
    Vyötä tulee käytettyä kahdessa viimeisessä sarjassa, ettei tekniikka petä.
     
  15. latexii

    Rekisteröitynyt:
    01.11.2000
    Viestejä:
    2 781
    Mulla petti kerran vyöstä solki ja sen jälkeen tekniikka ja sen jälkee välilevy :mad:
    Tämän jälkeen vyö sai jäädä.
     
  16. tom_gore

    Rekisteröitynyt:
    03.12.2005
    Viestejä:
    8 099
    Tänään saapui gorillasportsista 2x 10 kg käsipainot. Niillä pärjäilee nyt jonkin aikaa ja tangoissa on hyvin varaa lisätä painoja sitten tarpeen mukaan.

    Läskin sulaminen on hidasta, mutta varmaa. Tällä hetkellä vaaka on nyt pysähtynyt tuohon 81-82 väliin. Jos se siinä pysyy samalla, kun reeni"tulokset" paranee niin on kai sekin ihan ok, vaikka mielellään tuota painoa saisi olla lähempänä se 78 kg.
     
  17. Pokkus

    Rekisteröitynyt:
    11.07.2005
    Viestejä:
    3 995
    Näinhän tuo on, että kädet ja olkapäät ovat vahvat verrattuna muuhun kroppaan. Koko kroppa treenataan läpi kerran viikossa, myös ne jalat ja selkä ;) Tämän olen täällä tainnut jo aiemminkin kertoa, mutta selkä taitaa voimallisesti olla vahvin alueeni ja volyymia se saa todella paljon selkäpäivänä. Jostain syystä se ei kasva tai sitten en vain osaa sitä kunnolla jännittää kuvia varten. Tosin kameran 2 sekunnin ajastin ei hirveästi anna edes aikaa poseeraukselle sen jälkeen kun laukaisinta on painettu :) Viimeksi selkätreenissä mm. otin lämmittelyksi 24 toistoa leukoja alkuun leveällä myötäotteella ja joku aika sitten otin 7 toistoa 50%:n lisäpainoin omapainosta, joten kyllä siellä jotain voimaa on. Suorin jaloin mavea taisin viimeksi ottaa 8 toiston sarjoja 140kg:llä.
     
  18. Pokkus

    Rekisteröitynyt:
    11.07.2005
    Viestejä:
    3 995
    Olisinko nyt eilettäin tehnyt 8 toiston käsipainosarjoja seisten 45lbs:llä (20,4kg). Tuosta sitten yleensä jatketaan erilaisin variaatioin muita liikkeitä pienemmillä painoilla 30-35lbs. Toistotavoite sinne 6-8 haarukkaan. Puhdas tekniikka on kaiken a ja o itsellä.
     
  19. Pokkus

    Rekisteröitynyt:
    11.07.2005
    Viestejä:
    3 995
    Niinpä. Itse en ole tehnyt penkkiä yli puoleen vuoteen tangolla, kun rintalasta ei kestä sitä ollenkaan. Käsipainoin pystyy tekemään paremmin ilman ongelmia ja sillä ollaankin nyt menty pitkään.
     
  20. Pokkus

    Rekisteröitynyt:
    11.07.2005
    Viestejä:
    3 995
    Onhan tuota tullut vuosien varrella kokeiltua vaikka mitä, mutta minkäs teet kun joka kerta kun volyymia tai treenipainoja nostaa niin ongelmat polvien kanssa alkaa uudestaan. Tästä syystä oon taas joutunut olemaan jonkun aikaa treenaamatta kyykkyä ollenkaan ja nyt ollaan muutama viikko yritetty palautella sitä taas takaisin kuvioihin. Kyykyn tilalta on toki tehty aina jotain muuta kuten prässiä, hackia jne., joita omat polvet kestävät huomattavasti paremmin. Oma 10 toiston ennätys kyykyssä taitaa ollakin juurikin tuolla 120kg kieppeillä silloin kun sitä pystyin kunnolla treenaamaan hiukan pidempään. Tämä kuitenkin parin vuoden takaa jo.

    Oman kroppani tiedän sen verran hyvin, että se ei kestä liian kovaa volyymia. Tätä yritin vajaa pari vuotta sitten selän ja rinnan kanssa eli otin pieneksi projektiksi, että treenasin pelkästään rintaa ja selkää 4 kertaa viikossa omalla lähisalilla. Mukavastihan siinä tulikin tulosta suht lyhyessä ajassa, mutta lopputuloksena oli vieläkin kipeä rintalasta sekä pitkään jatkunut yläselän kipu. Viimeisin tosin on saattanut tulla jostain muualta kuin tuon treenin seurauksena. Pelkään vain, että jos samaa yrittäisin jalkojen kanssa, niin alkuun menisi hyvin, mutta sen jälkeen joku paikka prakaa ja sitten ei taas treenata ollenkaan.
     
  21. Pokkus

    Rekisteröitynyt:
    11.07.2005
    Viestejä:
    3 995
    Tuohon boldattuun kohtaan voin antaa tuon oman esimerkin, josta kirjoitin tuossa jo muutama oma viesti takaperin eli nuo omat kyynärvarret. Miksi ne ei sitten omalla kohdalla kasva samaa tahtia kuin hauikset, vaikka treeniä saavat varmasti vähintään yhtä paljon kuin ne hauiksetkin? Eiköhän tuo ole vain genetiikasta kiinni eli meikän geeneillä ei liha niihin kyynärvarsiin tartu vaikka tekisin mitä. Sama tuntuu koskevan myös noita omia pohkeita.
     
  22. Sepander

    Rekisteröitynyt:
    15.03.2006
    Viestejä:
    4 974
    Genetiikkahan se määrää aika paljon minkälainen lihaksisto ihmisellä on. Toiset kerää lihasta hyvin alakroppaan ja toiset yläkroppaan. Sitten on näitä luontaisia atleetteja, jotka näyttää tasaisen hyviltä joka osa-alueella ilman dopingiakin. Hyvä esimerkki on vaikka vatsapalat. Muoto, määrä ja symmetrisyys vaihtelee paljonkin yksilöjen välillä. Jollakin on 6-pack ja toisella 12-pack. Olettaen tietysti, että verrattavilla kehoilla suunnilleen sama rasvaprosentti.
     
  23. Keljumus

    Rekisteröitynyt:
    26.09.2007
    Viestejä:
    1 065
    Volyymihän ei välttämättä muutu mihinkään vaikka treenaisit jalat useamman kerran viikossa. Pari kolme kertaa viikossa kolme kovaa kutosta kyykkyä ja suorin jaloin maastavetoa ei varmasti ole volyymimielessä liikaa.

    Uskoisin polviongelmienkin pysyvän tuolla määrällä kurissa. Omien kokemusten mukaan polvien ongelmat liittyvät koviin sarjamääriin, ei niinkään isoihin painoihin. Esim. reisien ojennus laitteessa ottaa kovasti polviin ja kun monella on tapana ottaa jalkatreenin lopuksi vaikka kymmenen sarjaa tuota niin kyllähän siinä melkoisesti tulee mekaanista rasitusta.
     
  24. Sepander

    Rekisteröitynyt:
    15.03.2006
    Viestejä:
    4 974
    Tämän olen huomannut itsekin. Ojentajalaite tuppaa kipeyttämään polvet joka kerta. Ihan turha kapistus etenkin, kun etu-/hack-kyykyllä saa paremman treenin etureisille.
     
  25. molari

    Rekisteröitynyt:
    04.11.2012
    Viestejä:
    7 738
    Tuo on kyllä aivan liian vähän verrattuna tuollaiseen yläkroppaan. Ei se kyykyn tekemättömyys minusta ole mikään ongelma. Prässi ajaa ihan riittävän hyvin saman asian jalkojen kannalta. Kannattaa varmaan kokeilla jotain erilaista, mutta hankala tietysti sanoa, mitä se olisi. Luultavasti kuitenkin enemmän treeniä. Minusta treeniohjelmissa on ihan turhaan tuota x kertaa viikossa ajattelua, koska eihän se kroppa tiedä viikonpäivistä mitään. Tekee uuden treenin silloin, kun edellisestä on palautunut, tarkoittaa se sitten vaikka 1,3333 kertaa viikossa.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti