Playerunknown's Battlegrounds

Viestiketju alueella 'Pelit ja konsolit' , aloittaja Spxi, 27.03.2017.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. ela61

Rekisteröitynyt:
    25.04.2017
    Event modi tuli ja meni ja oli kyllä hauska. Oon ite aina ollut FPP miehiä, mutta nyt sen eventmodin innoittamana pelaillut TPP. TPP tuntuu näin about 600h FPP-pelituntien jälkeen easy modilta.

Viimeksi muokattu: 27.03.2018
  2. aeinola

Rekisteröitynyt:
    07.07.2015
    Toi on aika jännä juttu. Itse en enää osaa edes pelata TPP:tä. Jotenkin vaikea siirtyä ADS:ään siitä 3rd personista. FPP:ssä on se ampumanäkymä aina päällä. Oon muutenkin jotenkin paljon aggressiivisempi FPP:ssä. Ei jää sijaa taktikoinnille niin paljoa kun ei oo "ylimäärästä" dataa vihuista. Enempi intuitiolla kohti ääntä/näköhavaintoa.

3. JayCool

Rekisteröitynyt:
    23.03.2005
    Vähän kyl harmittaa että eventissä ei ole FPP -versiota. Oli vähän ekalla pelikerralla hukassa :D Mut täälläkin odotetaan 4x4 karttaa... Tulee rytinä! :D

4. aeinola

Rekisteröitynyt:
    07.07.2015
    Kattelin kun striimaajat pelas tuota 4x4 karttaa ja ne jotka haluavat toimintaa alusta loppuun tulevat olemaan todella iloisia. Itse pidän suuren kartan temposta enemmän, toki nykyisellään se ei ole sieltä toimivimmasta päästä. Isoon karttaan pitäs muuttaa sen ringin käytöstä hiukan. Rinki pitäisi sulkeutua nopeammalla intervallilla mutta sellaista vauhtia että voi juosta sitä karkuun. Samalla vois tehdä siitä ringistä tappavemman. Kukaan ei "vahingossa" kuole silloin alueeseen mutta perseily alueen rajalla kun se liikkuu koituu kuolemaksi.

5. mosh327

Rekisteröitynyt:
    04.01.2014
    mitä isompi kartta sen parempi mielestäni, mutta siilloin joutuisivat tekemään tästä ensimmäisen Battle Royalen.... (Arma) ok
    Btw ainola, jos sitä hauskaa haluat niin linkitä mut steamissa ja katsotaan missä hauskuuden sietokyky liikkuu :)

6. Sabbe

Rekisteröitynyt:
    10.12.2000
  7. Feuersturm

Rekisteröitynyt:
    07.11.2002
    Hieman on tullut näpytettyä nyt tätäkin kun kovasti kehuivat jo viime vuonna. Vaikea oli myydä tällaiselle 2000-luvun alun RTCW/ET-jäärälle kerrasta poikki -peliä, jossa on mallinnettu ballistiikka, realistinen hajonta ja muu todellisuuden simulointi. Olen tottunut vähän enemmän siihen, että mapin päästä päähän voi ampua yhdestä reiästä vaikka lippaan viivasuoraan, pääosumia tarvitaan useampia, kuolema on korkeintaan puolen minuutin hengähdystauko, liike ja toiminta on verrattain nopeaa ja tappoja satelee kymmenpäin korkeintaan parinkymmenen minuutin erissä. Ei juurikaan tylsiä hetkiä.

Ja sitten on tämä. Tunnelma on kyllä isosta skaalasta huolimatta parhaimmillaan melko tiivis. Kaukaiset laukausten äänet, luotisateen ropina... ihan kiitettävää jännitystä saatu aikaan hyvin toteutella äänimaailmalla. Toimii hupina suorituspelaamista paremmin, koska vihollisiakaan ei välttämättä näe pitkään aikaan sitä yhtä tai kahta alussa kohdattua hiippailijaa lukuun ottamatta, tai sitten ne ovat niin kaukana, ettei niiden perään ehdi ampua kuin pari kertaa ennen kuin vetäytyvät suojaan. Puolet pelaajista tuntuisi kuolevan parin ensimmäisen minuutin aikana, mahdollisesti kärsimättöminä ryntäillessään. Tavallaan tällainen selvitymishenkinen laukaustenvaihto, kyttääminen ja jännääminen on vahvuus, mutta asiaan kuuluvaa luppoaikaa kertyy myös niin paljon, että touhu menee helposti tylsänpuoleiseksi päivystämiseksi. Kun pitää edetä, ei joka paikkaa voi pitää silmällä ja monesti siirtymissä käy niin, että ensimmäisenä havaituksi tullut on se, joka putoaa pelistä. Pitkiltä etäisyyksiltä ampujaa ei oikein voi havaita, mikä saakin kohteessa aikaan paniikinomaisen väistelypiruetin, mutta PUBG:ssä liike on sen verran hidasta, että silloin on jo liian myöhäistä.

Tuo hajonta on kyllä melko rankkaa välillä. Ammuin kerran jollain perusrynkyllä tai vastaavalla ADS:n läpi noin 150 metrin päässä keikkuvaa ukkoa, oli optiset tähtäimet ja mitä lie vakaimia ja pidätin shiftillä hengitystä, mutta singlenäkin paikaltaan ammuttaessa luodit paukkuivat metrikaupalla yli, ali, oikealle ja vasemmalle, vaikka kohde oli hollilla koko ajan. Ehkä ase ei sitten ollut oikea tuolle etäisyydelle, mutta voinee kuvitella, millainen kulttuurishokki on katsella oman kädentyön ja oletetun varman tapon menevän ns. hukkaan realistisen ballistiikan takia. Ehkä tässä juuri on se perverssi viehätys, koska se eroaa täysin siitä, millainen tausta itselläni on nettiräiskinnöissä.

Tänään taas tuo hajonta muistutti itsestään, kun sain vihun ajettua rakennukseen sisälle todennäköisesti henkihieverissä ja lähestyin paikkaa sellaisesta kulmasta, missä on vain alas raolleen laskettu ovi. Vihu näki todennäköisesti minut ulkosalla, mutta huomasin samassa, kun ukkeli ryntäsi kohti ikkunaa ja yritti kiertää vasemmalta selustaan. Olin kulman takana kuitenkin valmiina yllätysmomentti puolellani ja olen ehtinyt tottua pitkälti siihen, että haulikolla yllätys meinaa yleensä varmaa tappoa. Nyt oli kuitenkin sarjatulta alla ja luotin siihen, että full autolla kyllä lakoaa vihu kuin vihu jos ehdin vaan ampua ensin näin läheltä. Ehdinkin, ja ammuin suoraan kohti noin 4 metrin päästä ilman mitään hiiren kakkosta tai ADS:ää, koska noin läheltä oletin hajonnan olevan yksi ja sama. Väärin. Varmaan puoli lipasta meni lonkalta harakoille ja vihu ehti ampua ohi pari kertaa muistaakseni S12K:lla, joka on se hienohko rynnäkköhaulikko tai sen sellainen, mutta osui lopulta ja kuolin siihen. Mikäköhän aikavääristymä sen sarjatulen nieli? Pitääkö tässä ampua vaan hirveää tahtia singlejä nakuttamalla? Olen kyllä huomannut, että se on tehokasta, mutta jotain rajaa.

Myös aiemmin monesti tapahtunutta: kyyristyessä ikkunan takana laukaukset kilpisyvät ikkunoiden alakarmeihin, vaikka ADS:n kautta asiaa tarkasteltuna aseen ja alakarmin välissä on vallan hyvin tilaa ampua ulos. Ei ole nimittäin kerta tai kaksi kun on käynyt niin, että vihu juoksee pihan poikki istuvana ankkana ja itse vedän sarjan tähtäimen läpi suoraan kohti vain todetakseni, että kaikki laukaukset jäivät ikkunan alakarmiin. Kusettivat saatana.

Tuo sama ongelma tuli esiin eilen, kun otin autosta suojaa. Vihu oli erän lopulla seurannut matkaani mäelle ja ampui pari kertaa selkäpuolelta ohi, jolloin ehdin ovien ja eturenkaan taakse turvaan. Pää pilkotti 15 metrin päästä rinteen takaa ja ajattelin, että ehdin kyllä nousta esiin hieman eri kohdasta ja ampua pari kertaa ennen kuin kaveri ehtii ottaa minut hollille. Otin suunnilleen oikean asennon third personissa, nousin konepellin takaa ylös ADS päällä, red dot suoraan vihun otsaan ja nakutin neljä-viisi nopeaa laukausta, mutta kaikki osuivat 15-20 senttiä alemmas auton konepeltiin.... argh. Antakaa edes tehdä omat virheet, älkääkä tehkö niitä puolestani, jos se ei ole liikaa vaadittu.

Hauskojakin juttuja sattuu. Kerran huomasin vihun menevän sisään viereiseen rakennukseen etuovesta. Menin perään toista kautta ja kävin kaikki kulmat läpi nopeasti, mutta totesin third personista tiedustelun jälkeen, että ukko oli asettunut käsi vakaana yläkertaan portaita vahtimaan. En voinut mennä ylös, koska olisin juossut suoraan ansaan, joten sen sijaan heitin savukranaatin yläkertaan, juoksin alakerrassa kierroksia ja ammuskelin ikkunat paskaksi. Kun menin vilkaisemaan, miten psykologinen sodankäynti oli vaikuttanut määrätietoiseen vaanijaan, ukko vatkasi epätietoisena kulmassaan asetta vasemmalta oikealle hirveää vauhtia ja eleistä oli tulkittavissa vahva "MITÄ HELVETTIÄ TAPAHTUU???" -henki. Uzi automaatilla ylös ja röpötys eikä taistelutahtonsa murtanut soturi ehtinyt tehdä mitään.

Ehkä tässä juuri on se pointti, että jokainen tappo tai kuolema on parhaimmillaan oma pieni tapahtumaketjunsa. Pelin vahvuudet ovat pitkälti myös sen heikkoudet. Pari tuntia viikossa on riittänyt, saa nähdä tuleeko miten tavaksi.

8. JayCool

Rekisteröitynyt:
    23.03.2005
    Hyvä kirjoitus. Kiitos siitä.

Olen itsekkin pari kertaa ikkunan karmiin ampunut, kun tähtäimen kautta katsonut, että nyt on hollilla.
    Mutta olen jotenkin tämän itselle selittänyt, että tähtäin voi olla parhaimmillaan n. 10cm korkeammalla kuin piippu. Jolloin se mitä näet tähtäimestä niin ei kerro täyttä totuutta.
    Eli ajatellaan esim. 2x tähtäin. Tähtäimen kautta katsottu keskipiste ja piipun suunta kohtaavat vasta toisiinsa n.50m (hatusta heitetty metrimäärä) jos piirretään janat. Eli jos objekti on piipussa melkein kiinni niin tähtäin ei tätä sinulle kerro.

Mutta tosiaan tässä pelissä tunnelma on parasta mitä rahalla voi saada. Mitä parasta.. se on pään sisällä luotu juttu. Joku rambo ottaa kylmän viileästi tilanteen kuin tilanteen.. En minä. Mitä lähempänä on vihu niin sen korkeammalle syke nousee. Voe veljet!

9. Moloch

Rekisteröitynyt:
    04.11.2010
    Minulla kun ei ole modernia PC:tä enää millä pelata, niin olen tutustunut PUBG Mobile Android -vesioon.
    Sekin on kyllä hyvä. Ja toimii jopa esim. Moto G5 luurissani ihan kelvollisesti kun valittuna on "Smooth/Medium" grafiikka-asetukset. Eilinen päivitys (olikohan 0.4.0) toi mukavia uusia juttuja kuten lean/peak toiminnon ja training rooms yms. Ja grafiikka muuttui mielestäni nätimmäksi.

10. aeinola

Rekisteröitynyt:
    07.07.2015
    Mulla herää lähinnä kysymys että onko ihmiset käyny inttiä lainkaan? Jos on niin onko nukuttu oppitunneilla. Jos intti on jääny välistä tai on nukkunut oppitunneilla niin kai se maalaisjärkikin sanoo että piippulinja ja tähtäyslinja on täysin eri asia. Tähtäyslinjaa voi jopa säätää riippuen kuinka pitkälle matkalle halutaan se kohdistaa. Nyt se järki käteen ihmiset.
    PUBG ei ole mikään jonneräiskintä (= point and klick peli) joka on kuorrutettu "sotimisella", se on paljon lähempänä oikeaa simulaatiota, vaikkakin selvästi pelin puolella. Sanoisin että hyvä kompromissi toimivan pelin ja aidon simulaation välillä.

11. Hexamus

Rekisteröitynyt:
    21.02.2018
    Eipä ole tullut aikoihin pelattua tätä ja nyt voisi ehkä uudestaan kokeilla. Mutta, mutta... Saakohan tässä vieläkään vaihdettua tuota pelin sisäistä nimimerkkiä? Joskus oli puhetta, että sen saisi vaihdettua julkaisun jälkeen, mutta en nopealla vilkaisulla löytänyt mistään tätä mahdollisuutta. Itsellä on kännissä ja läpällä laitettu puolitörkeä nimimerkki, joka on vielä kaiken lisäksi väärin kirjoitettu. Se olisi kiva saada vaihdettua, että kehtaa puolituttujenkin kanssa pelailla.

Edit: Opettelin käyttämään googlea ja sieltä selvisi, että eipä taida olla mahdollista vieläkään :(

Viimeksi muokattu: 25.04.2018
  12. Feuersturm

Rekisteröitynyt:
    07.11.2002
    Hmm. Huomasinpa tuossa taas erään session aikana, että jopas saa ottaa läheltäkin ennakkoa jaardikaupalla tai sitten tungin reppuun slowmo -luoteja. Vähän myöhemmin tuli eteen tilanne, jossa ammuin pari laukausta vihun suuntaan, osuin pari kertaa, mutta otin siipeen viimeisen ampumani laakin jälkeen ja astuin pois tulilinjalta, mutta noin kaksi sekuntia myöhemmin tuli ruutuun "you killed x with UMP9...". Siis pienen ikuisuuden viimeisen ampumani laakin jälkeen. Tämä selittää myös nuo death camissa ja spectatorina nähdyt haamuosumat ja täysin epäsynkassa nähdyt tapot, joissa pelaajan crosshair tulee viisi metriä kohteen perässä, mutta punaväri tirskuu kernaasti.

Tästä herääkin kysymys, joutuuko tässä kompensoimaan lentoratojen lisäksi näin rankkaa lagia? Peli ei kerro ollenkaan, onko vasteaika pelin ja palvelimen välillä 50 vai 2000 ms. Joskus näkee kuminauhaefektiä, mutta joku klassinen lagometer olisi kyllä perin hyödyllinen. Minneköhän tuo matchmaking yleensäkin heittää? Tällaiseen peliin ei tekniset epävarmuustekijät kyllä oikein ole tervetullut lisä.

13. aeinola

Rekisteröitynyt:
    07.07.2015
    Lagia tosiaan esiintyy silloin tällöin. Toisissa buildeissa enempi kuin toisissa. Aina uuden patchin jälkeen saa heittää noppaa että kumpaan suuntaan ollaan menty. Tämä taitaakin olla PUBGin kaikkein suurin murhe. Replayt ja Spectator modet mun käsittääkseni on aika "viallisia", niihin ei pidä luottaa faktana. Hauskaa pelaaminen kuitenkin on. Viime yönä 1-man squadissa 9 tapolla voitto. Hupaisaa trollata squadeja ninjailemalla. :D

14. Hexamus

Rekisteröitynyt:
    21.02.2018
    Nyt tulee tyhmä kysymys, mutta

Mistä saa avaimia laatikoiden aukaisemiseen? Tiedän kyllä, että niitä myydään steamin kauppapaikalla, mutta mistä nämä myyjät ovat avaimet saaneet? Jostainhan niitä on pakko ilmestyä, jos avain aina häviää, kun sillä avaa laatikon.

15. SiB77

Rekisteröitynyt:
    22.09.1999
    Pelintekijä niitä myy.

16. Hexamus

Rekisteröitynyt:
    21.02.2018
    OK, just huomasinkin tuon. Ja sitten pääsemmekin jatkokysymykseen .
    Suoraan tekijältä ostettuna avaimet maksavat tämänhetkisen kurssin mukaan 2,09€ ja Steamin kauppapaikalla ovat 2,12€ ja 2,65€. Miksi porukka ostaa noita avaimia Steam-yhteisön kauppapaikalta, kun suoraan tekijältä saa halvemmalla?
    Tää koko kaupankäynti menee kyllä täysin yli mun hilseen. Miksi joku on valmis maksamaan kymmeniä tai jopa satoja euroja jostain pelihahmon vaatteesta tms? Ehkä mä oon liian vanha näihin kuvioihin.

17. thrill

Rekisteröitynyt:
    20.02.2009
    Kauppapaikan avaimissa on hintoihin lisätty prosenttiosuus myynnistä valvelle. Eli esim. tuote hinnoiteltu 2.50. Myyjä tästä saa 2.30 ja valve verottaa 0.20€

Viimeksi muokattu: 02.05.2018
  18. aeinola

Rekisteröitynyt:
    07.07.2015
    Mä ymmärrän paremmin että joku haluaa maksaa satoja euroja pelihahmon vaatteesta kuin että joku maksaa miljoonia (jopa kymmeniä tai satoja miljoonia) vituilleen maalatusta taulusta joka esittää jotain lihavaa naista. Esimerkkejä vois kaivaa pilvin pimein mistä kukin on valmis maksamaan. Tästä päästään toteamukseen että ihmisiä on aivan järkyttävä määrä tällä pallolla ja jokaiselle on eri asiat eri arvoisia. Joten ehkä se ei ookkaan niin ihmeellistä?

Oon pelannu PUBGia reilu vuoden aikana vähän päälle 600 tuntia. Maksoin pelistä 30 euroa ja oon myyny toto digitaalista roinaa varmaan about 80 euron edestä. Jos Valve ja Bluehole siitä vielä jotain tienaa niin hyvä juttu. Eipähän oo tarvinu pelejä enää ostella euroilla. :D

19. JayCool

Rekisteröitynyt:
    23.03.2005
    Sama homma.. oon iteki tienannu jo pelin hinnan takaisin myymällä kamoja. Harmi ku osien laatikoiden arvo on todella minimaalinen.

20. tmee

Rekisteröitynyt:
    26.01.2015
    millä tasolla xboxilla pelaavat pitää tuota aim accelerationia? eilen tuli asetettua nollaan, niin tähtäys tuntui tarkemmalta. Nollassa tuo on ilmeisesti sama kuin perinteisissiä fpp peleissä, vaikka porukka tuntuu ymmärtävän tuon väärin. Eli 10 tuo peli kiihdyttää ohjaimen liikkeestä liikkumisen heti täysille, kun nollassa ohjain kiihtyy tietyllä käyrällä nollasta täysiin, niinkuin noiden sauvojen kuuluukin toimia?

Voin toki olla täysin väärässä, korjatkaa jos jollaion on tarkempaa tietoa.

Pitää nyt hetki koittaa pelata tuo nollassa ja tunnustella miten se vaikuttaa peliin, mutta äkkisesltää tähtääminen muuttui tarkemmaksi.

21. Sabbe

Rekisteröitynyt:
    10.12.2000
    Mikäli paluu Pubgiin mietityttää, voin suositella. Uusi lumikartta (Vikendi) on nimittäin erittäin hyvä. Muutenkin hyviä parannuksia pelissä viime aikoina. Testiservulla lumikartta toistaiseksi, pitäisi tulla 19. päivä varsinaiseen peliin.

22. JayCool

Rekisteröitynyt:
    23.03.2005
    Eilen kerkesin muutaman matsin pelata ja kyllä Vikendi oli hyvä. Harmillisesti Chicken Dinner jäi Duo:ssa yhen tapon päähän. Ehkä tänään :D

23. Narf

Rekisteröitynyt:
    10.02.2005
    Vikendi on oiva lisä peliin, kaipaisi vähän optimointia vielä että peli pyörisi sulavammin.
    Nyt joutuu koko ajan käyttämään jotain kikka kolmosia millä epätoivoisesti hakee lisää sulavuutta pelin pyörimiseen.

24. wakio

Rekisteröitynyt:
    13.09.2011
    Vikendi on kyllä hyvä kartta, ihan erilainen pelattavuudeltaan kuin aikaisemmat. Kolmannen ympyrän sulkeuduttua reunoilla riittää vipinää, siinä saa olla tarkkana kun pelaajia ilmestyy sieltä ja täältä. Erangelissa ja Miramarissa siinä vaiheessa siirrytään helposti vielä ajoneuvoilla pelialueelle, jolloin vihun saapumisen kuuluu mutta Vikendissä juostaan alueelle (ympyrä liikkuu hitaampaa), joka aiheuttaa noita yllättäviä kohtaamisia.

25. aeinola

Rekisteröitynyt:
    07.07.2015
    En vertais Vikendiä Erangeliin tai Miramariin. Ihan eri kokoset ja sen vuoksi luonteeltaan erilainen. Vikendihän on saman kokoinen kuin Sanhok ja alueen supistuminen etenee samalla tavalla. Vikendi vaan maastoltaan ja teemaltaan paljon miellyttävämpi kuin Sanhok. Mutta nää on näitä mielipide juttuja. ;)

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen