Pistaasipähkinät koukuttaa mutta hinta vetuttaa

Viestiketju alueella 'Ruoka ja juomat' , aloittaja couchbotato, 29.05.2011.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. couchbotato

Rekisteröitynyt:
    29.01.2010
    Tässä uusi välipalacomboni testissä, ES ja pirkka pistaasipähkinät.
    Näitä pistaasipähkinöitä myydään jenkeissä valmiiksi kuorittuina, isoissa 1kg purkeissa eikä maksa juuri mitään.

Suomessa... :(

LIDL on parhaan makuiset ja edullisimmat, 500g pussi hyvin suolattuja pistaaseja on 6 euroa muistaakseni vai 6,99e peräti

Mutta K kaupassa oli 500g pussi sitten jo 9,90e ja näytti epäilyttävältä

2. wertiy

Rekisteröitynyt:
    27.06.2008
    Tukusta saa varmasti ostettua kun ravintoloissa käyttävät noita valmiiksi kuorittuja, mutta hinnasta ei oo mitään tietoa. Muuta vaihtoehtoa ei tietääkseni ole ellei jossakin punnitse kaupassa ole.
    Nää on omaakin herkkua, mut harvoin tulee syötyä hinnan takia. Muistan kun aikoinaan Ruotsissa ollessa ostettiin kilon pussi kuorellisia eikä maksanut paljoa mut siitä on jo kymmenisen vuotta. Haaparannassakin maksavat lähes saman verran kuin Suomessa vaikka kaikki muut pähkinät siellä ovatkin paljon halvempia.

3. Maketsu

Rekisteröitynyt:
    15.01.2009
    S-kaupassa on X-tra pistaasit 400g pussi jotain 4,50 euron paikkeilla. Mielestäni laatu on hyvä, ei ole montaakaan aukeamatonta pähkinää pussissa. Itse pidän noista kovasti. Lidl on myös hyvä, ehkä vähän kovemman tuntuisia kuin x-trat.

Ite tykkään repiä noita auki, varmaan kyllästyis nopeeta jos vetelin vaan kuorittuja kourallisen kerralla.
    Tukusta muistaakseni sai kuorittuja, kilohinta kympeissä. Pistaasien hinta ei liene yllätys, suomi kun on euroopan kalleimpia maita mm. ruoan suhteen.

Viimeksi muokattu: 29.05.2011
  4. couchbotato

Rekisteröitynyt:
    29.01.2010
    pitäis oikeesti perustaa joku MuroTukku mistä me ostetaan pistaasipähkinät, kuivalihaa ja energiajuomia. Eipä sitä muuta sitten tarvitsekaan!

Vittuun S ja K marketit, pistetään MUROMARKET pystyyn!!

5. mika321

Rekisteröitynyt:
    17.04.2005
    Olen itse yrittänyt netistä katsella erilaisia pähkinöitä, mutta ei oikein ole löytynyt sellaista nettikauppaa, mistä noita voisi kohtuuhinnalla tilata. Jossain oli luokkaa 25 kg:n säkeissä edullisesti, mutta tuo on sitten jo vähän liikaa yhdelle hengelle syötäväksi.

6. DarioG

Rekisteröitynyt:
    23.02.2011
    Itse myös olen koittanut vähän kyttäillä pistaasipähkinöitä netin kautta. Tuollainen 25kg säkki olisi itsellenikin hiukan liikaa, mutta jos Turun seudulta löytyy kiinnostuneita, niin voitaisiin laittaa kimppatilausta pystyyn. Itse olen valmis ottamaan max. 10kg itselleni, kun nuo säilyvät muutaman vuoden normaalisti, niin ei ole vaaraa että menisivät "vanhaksi".

Muistatko mika321, missä sivustolla oli tuollaista 25kg säkkiä myynnissä?

7. couchbotato

Rekisteröitynyt:
    29.01.2010
    pistaasi www linkki herättää kiinnostusta täälläkin suunnalla
    talven pimeiksi illoiksi vaikka 12,5kg

hmm pitänee sitten hankkia jotkut työkalut nimittäin lähtee kynnet jo irti jos noin paljon alkaa käsin availemaan :D

8. Raiggu

Rekisteröitynyt:
    30.01.2006
    Tallinnastahan saa myös halvemmalla.

9. Dragofix

Rekisteröitynyt:
    01.09.2008
  10. mika321

Rekisteröitynyt:
    17.04.2005
    Wholesale Pistachios - Wholesale Nuts - Wholesale - NutsOnline

Muistaakseni se oli tämä.. ja pakkauksen koko oli 25 lb, eli se olikin vähän yli kymmenen kiloa.

Mutta ilmeisesti eivät lähetä eurooppaan, en ainakaan löytänyt sivulta mainintaa. Lisäksi jos tuosta joutuisi maksamaan tulleja tms. niin tulee nopeasti kannattamattomaksi..

Näyttää olevan yli 200 lbs:n tilaukset puoleen lähetyshintaan... mutta varmaankin US only.

11. Cetearyl

Rekisteröitynyt:
    24.04.2011
    Pistaasihimot vähenevät kummasti, kun pussista löytyy söpö musta mato, joka haluaa lähikontaktiin naaman kanssa.

12. Maketsu

Rekisteröitynyt:
    15.01.2009
    Olen muuten jokusen kerran kuullut ihmisten löytäneen pistaasisäkistä madon tai matoja. Onkohan kyseessä joku pistaasimato :D

13. strummer

Rekisteröitynyt:
    28.03.2002
    Redditin ketjun innoittamana päätin tutustua ;) They're worse than Crack... : pics

Onhan noi hyviä, mutta juurikin kivaa näprätä niitä auki. Työkaluja ei siis tueta, mutta en kyllä yritäkään avata noita tiukasti kiinni olevia, kummiski kynnet menis ennen pitkää.

edit: niin tuossa ketjussahan on, että käyttää niitä avattujen kuoria toisten avaamiseen ;)

Viimeksi muokattu: 02.06.2011
  14. mpe

Rekisteröitynyt:
    07.06.2009
    Noissa liikkeissä on yleensä aika kallista. Nimi johtaa harhaan, siellä ei säästetä hinnassa, ehkä säkällä pakkauskuluissa...

Pistaasipähkinät on kyllä pirun hyviä. Onneksi ei vielä ole itselle tullut matoa pussista, voisi jäädä pähkinöiden syöminen pitkäksi aikaa... Tuo oli hyvä vinkki, että niitä avattujen kuoria voi käyttää apuna, kun avaa muita. Kyllähän siinä sormenpäät on aina ihan hellänä kun noita on hetken repinyt auki.

15. Maketsu

Rekisteröitynyt:
    15.01.2009
    Nojoo. Ei ole kyllä halvimmat kilohinnat. Ehkä tuo nimi viittaa siihen että voi ostaa monia eri laatuja pieniä määriä, ettei tartte ostaa valmiiksi pakattuna samoja tuotteita kalliissa 500 gramman pusseissa. Ihan pätevä kauppa, tuli monesti ostettua kaikkia erilaisia pähkinöitä,suklaakuorrutteisia juttuja yms. snackseja illaksi.

16. mpe

Rekisteröitynyt:
    07.06.2009
    Joo, tuohonhan se nimi oikeasti varmaan viittaa, mutta kyllä kilohinnat on melko korkealla. Tosi hyviä pähkinöitä ja juurikin noita suklaakuorrutteisia juttuja siellä on, sitä en kiellä. Jossain vaiheessa itsekin kävin ostamassa erikoisempia juttuja useasti.

17. pieniapina

Rekisteröitynyt:
    01.06.2003
    makuuni/filmtown oli ennen ainaki hyvä paikka ostaa.. kun samaan hintaan sai kun karkitkin..

18. Oikeassaolija

Rekisteröitynyt:
    11.09.2010
    Pistaasit maistuu mutta kilohinta on varmaan jo lähes tupla 2011 tasoon nähden. Miksiköhän se on noin rankasti noussut ja saako jostain edullisemmin?

19. sono-thermism

Rekisteröitynyt:
    11.03.2015
    Ylivoimaisesti halvimmat pistaasit on pistaamisydämet (siis ilman kuoria) irtosnackseina Prismassa/S-ryhmässä ja K-kaupoissa esimerkiksi. Ne maksaa 15e/kg, siis vaan 7.5e/kg jos niissä olis kuoret. MUTTA nämä ei kylläkään ole suolattuja, niin ehkä et halua niitä. Ilman suolaa ne ei ole yhtä hyviä, mutta voihan niitä suolata itse. Koska niissä ei ole suolaa, niitä voi hyvin panna leivonnaisiin, kekseihin, tehdä pistaasimarsipaania ja semmosta.

Lidl:issä olen joskus kans nähnyt alennuksella tavallisia suolattuja pussissa, jotain 9.5e/kg. Itse asiassa, tällä viikolla on joku pienempi alennus jossa saa niitä 13e/kg.

20. TeknoR

Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
  21. Olav

Rekisteröitynyt:
    31.08.2011
  22. autsi

Rekisteröitynyt:
    18.06.2008
    Oiskohan joku löytänyt mistään nettikaupasta hyviä tarjouksia?

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen