Perussuomalaiset

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Tiedonlouhija, 08.10.2008.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Kala

Rekisteröitynyt:
    06.08.2000
    Voit ihan itse käydä läpi eri maiden suhtautumisen ulkomaalaisväestöön. Erittäin harvassa maassa ulkomaalaisia käsitellään yhtä hyvin kuin Suomessa, sillä tämä on lähinnä pohjoismaalainen trendi. Tai oli, koska Ruotsi, Tanska ja Norja alkoivat jo nuivaantua, varsinkin Tanska.

Ps. miksi, näin lähteitä kärttävänä, et itse mainitse lähteitäsi kuvitteellisten väitteiden tueksi? Vai pitääkö sitä erikseen haluta? Jos vaikka alkuun pistäisit parin sivun ajalta lähteitä väitteidesi tueksi.

Viimeksi muokattu: 10.12.2018
  2. beatme

Rekisteröitynyt:
    24.04.2013
    Suomi on napannut jälleen yhden kärkisijan kansainvälisessä vertailussa – mutta tällä kertaa hyvin kyseenalaisen sellaisen. Euroopan unionin perusoikeusviraston tuoreen selvityksen mukaan Suomi on nimittäin EU:n rasistisin maa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1d87fd4d-9eab-4f3d-9398-76604d37ff95

Että siinä nyt kahden viikon takaa.

3. Turmelo

Rekisteröitynyt:
    24.08.2002

Niin ja maksetaanhan veroa myös mm. Eläkkeistä ja työttömyysetuuksista ja kyllähän nekin menee yhteiskunnan kiertoon:facepalm:.

Mutta asiaan, olisihan se opettavaista nähdä oikea laskelma, että missä se oikea nettomaksajan raja menee kun otetaan huomioon myös välilliset vaikutukset. Riittääkö se yleinen hieman yli 50% työllisyysaste pääosin matalapalkkaisilla aloilla siihen? .

Tämä ei perustu mihinkään faktaan vaan raaka veikkaus, että ei riitä. Varsinkaan kun kokonaisuudessaan otetaan huomioon koko Suomen työllisyys, verokertymät, julkisen sektorin kulut ja silti rahat ei riitä ja lisää lainaa pitää vuosi vuodelta ottaa ja kasvattaa valtion velkataakkaa.

4. lolleropallero

Rekisteröitynyt:
    31.05.2017
    Eli keksit päästäsi ”tilaston”, johon uskot itse? Aloitetaan sillä, että etsit sen käyttämäsi lähteen minulle, niin minä kirjoitan sinulle linkit auki Jussi-pojun omiin plokikirjoituksiin ja esiintymisiin kameroiden edessä.
    Pidätän hengitystäni odotellessa, joten ethän ole liian hidas?

5. Kala

Rekisteröitynyt:
    06.08.2000
    Ahaa, eli näin päästään omista todisteluvelvoitteistaan eroon, vaatimalla muilta mahdottomia ja keksimällä omia perusteita todisteluun :D
    Tavalliseen tapaasi tunget sanoja muiden suuhun - tällä kertaa väität minun keksineen tilaston päästäni, vaikken ole tilastoista puhunutkaan.

6. Blackstone

Rekisteröitynyt:
    11.10.2002
    Jos paska kaurapuuro ja kylmät oltavat ovat rasismia, niin olkoon sitten niin. Tämähän on oikeastaan houkuttelevuustekijän kannalta hyvä uutinen.

7. lolleropallero

Rekisteröitynyt:
    31.05.2017
    En mä tästä mihinkään ole menossa. Kuten sanottu, niin kunhan löydät mulle lähteen tuolle ”tilastollesi” (www.kielikello.fi kertoo lainausmerkkien käytöstä seuraavaa: ”Lisäksi lainausmerkeillä voidaan joskus osoittaa kirjoittajan asennetta, esimerkiksi ironista tai kriittistä suhtautumista johonkin ilmiöön.”), niin mä näytän sulle kädestä pitäen ne kaikkien nähtävillä olevat kirjoitukset. Löydät ne kyllä itsekin, jos et malta odottaa itseäsi. Myönnän, että ensimmäisestä lainauksestani lainausmerkit puuttuvat, pahoitteluni siitä.

Mutta kun sanot, että tehtävä on mahdoton, niin miten olet päätynyt kyseiseen lukemaan? Olet ilmeisesti onnistunut mahdottomassa tehtävässä aiemminkin, niin luulisi siitä jäävän jonkinlainen muistijälki aivojen syövereihin. Itse pidän hyvin epätodennäköisenä, että maailmassa olisi vain kaksi ihmistä sataatuhatta kohtaan, jotka jakaisivat ”näkemykseni ulkomaalaisten perusoikeuksien kattavuuden osalta”. Vielä epätodennäköisempänä pidän sitä, että sinulla on asiasta tutkittua tietoa, sillä sitä varten sinun tulisi tietää tarkasti kantani asiaan. Mutta kuitenkin esität hyvin tarkan luvun asiasta (kolme desimaalia on tässä yhteydessä hyvin tarkka) haluamatta paljastaa lähteitäsi. Mikäli et halua niitä paljastaa tai kykene selittämään paremmin kuin ”käy itse läpi”, niin asia on minun osaltani loppuun käsitelty. Odotan saavani tähän jonkun äärimmäisen nasevan loppukommentin, joka menee luokkaan ”sainpas viimeisen sanan”.

8. Kala

Rekisteröitynyt:
    06.08.2000
    Heitän haasteen: kerro minulle maa, jossa on Pohjoismaita suopeampi suhtautuminen ulkomaalaisiin, sisältäen myös riittävän tuen toimeentuloa varten sekä ilmaiset terveyspalvelut. Maahan pitää voida saada kolmannen maailman henkilön oleskelulupa ilman työ- tai perhesuhdetta tai YK:n pakolaisstatusta. Jottei menisi saivarteluksi, niin myönteisten päätösten suhteen pitää olla yli 20%. Paljon helpompi näin päin, kuin koota lista lähemmäs parista sadasta valtiosta, joissa on Suomea nuivempi suhtautuminen ulkomaalaisiin, erityisesti nk. paperittomiin. Tässäkin on paljon helpotettu tehtävää Suomeen verrattuna.

Viimeksi muokattu: 10.12.2018
  9. Blackstone

Rekisteröitynyt:
    11.10.2002
    Liian vaikeaa suvakille, varsinkin kun oikeilla mittareilla kuvattuna tulos saattaisi olla epäsuosiollinen. Nythän tässä suvakkia miellyttävissä otoksessa oli vain haastateltu kokemuksien pohjalta näitä insinöörejä ja lääkäreitä. Ja tottahan pojat aina puhuvat, aina ikää ja kengännumeroa myöten... Usko näihin Suomen syntyvyyden pelastajiin on kova.

10. beatme

Rekisteröitynyt:
    24.04.2013
    Ja vain meidän valehtelevat kyselyssä, johon muualla vastataan rehellisesti? Huomasit varmaan, että osassa asioista oltiin hyviä, täällä ei poliisit pysäytä ihonvärin perusteella.

11. SniperFin

Rekisteröitynyt:
    08.08.2002
    • 1.1 Jotta keskustelu olisi kaikille mieluisaa ja rakentavaa, noudata keskusteluissa hyviä käytöstapoja, kunnioita muita kirjoittajia ja vältä turhaa kiroilua.
    Nuo kokemuspohjaiset rasismi tuntemukset on kyllä vähän niin ja näin, minulla esim. on omakohtaista kokemusta.
    Muutama kesä sitten oltiin vaimon kanssa eurooppa turneella muutama viikko. Sieltä palattuamme menimme loppulomaksi kotikulmille sukuloimaan.
    Vaasassa menin sitten kaljalle vanhojen nuoruuden kavereiden kanssa ja siinä sitten kaljan saatuamme moitin pojille että on tää suomi kyllä kallis maa, just
    tultiin ulkomailta ja siellä sai kaljan baarissa kolmasosalla tai jopa neljäsosalla näitä hintoja.
    Muutaman metrin päässä ollut neekeri nainen (siinä oli joku 5 hengen ryhmä neekereitä)aloitti kauhean ulinan mulle ja rupesi selittämään että minä minä valitan ulkomaalaisista ja että olenko rasisti.
    Se siis kuuli vain sanan ulkomaa ja siitä päätteli että keskustellaan heistäja (virheellisesti) veti samantien rasistikortin pöytään.

Toki esim. jossain joensuussa kuulapää episodin aikaan varmaan huudeltiin, tapeltiin ja suurinpiirtein kaikille neekreille tuli rasistisia kokemuksia. Mutta
    tässä pitää huomioida se, että kaikki kokemukset johtuivat yhdestä pienestä paskasakista jotka aktiivisesti hakivat tilanteita joissa syntyy konflikti.
    Samahan se on jossain taloyhtiössäkin jossa asuu paljon ei suomalaisia. Siellä on muutama jäärä joka vittuilee kaikille ja kaikki kokevat rasismia, suurin osa ei ulkomaalaisista
    kuitenkaan ei toimi mitenkään rasistisesti. Muutama vuosi sitten tuli joku dokkari joka kertoi juuri tällaisesta tilanteesta. Yksi vanha jäärä, joka sitten pehmeni kun dokkarin teon aikana pakosta tutustui
    näihin afrikan ja lähi-idän naapureihinsa.

Tällaisissä kyselyissä ei mitenkään selviä se, kuinka laaja on se porukka joka on nämä rasistiset kokemukset aiheuttanut ja sen takia johtopäätös "suomi on rasistinen maa" on pelkkien kokemusten perusteella sanottuna
    erittäin kyseenalainen.
    Itselläni on tasan yksi omakohtainen kokemus rasistisesta tilanteesta jossa kaksi parikymppistä tyttöä vittuili rasistisesti parille neekeri miehelle.

12. beatme

Rekisteröitynyt:
    24.04.2013
    Ja vain suomimamut kokee tilanteet väärin ja valehtelevat, kun kysytään asiasta?

13. julla

Rekisteröitynyt:
    23.09.2007
    Suomessa on hyvin ohjeistettu että kaikista vastoinkäymisistä kannattaa syyttää rasismia.
    Esim. iRakilainen perseilee ravintolassa ja poistetaan järjestysmiesten toimesta -> rasismia.
    Jonotustilanteessa kunniakansalaisen etuilusta ja älämölöstä ei tykätä -> rasismia.
    Ilmainen ruoka 5-6 kertaa päivässä ei maistu -> rasismia.
    Diskorahaa ei saa tarpeeksi ja kielletään tyttöihin koskeminen ilman lupaa -> rasismia.
    Jne jne.

Tästä se Suomen korkea sijoitus 'rasistisuudesta' tulee hyvin todennäköisesti.

Viimeksi muokattu: 11.12.2018
    Kala tykkää tästä.
  14. beatme

Rekisteröitynyt:
    24.04.2013
    Ja sinullakin on kättä pidempää faktaa ulkomailta ja heidän tilanteesta? Kerrot varmaan miten Ranskassa tai Italiassa kyseiset asiat ohjeistettu ja opetettu. Italiassa opetettu, että poliisi pysäyttää sut ihonvärin takia, mutta rasismia ei sitten ole hyvä mainita tai fyysistä väkivaltaa?

15. splice

Rekisteröitynyt:
    16.07.2011
    Eipä nyt valkopestä rasismia vähemmän haitalliseksi ilmiöksi kuin se todellisuudessa on.

Rasismi on kuin syöpä, pienet etäpesäkkeetkin voivat olla hengenvaarallisia.

16. julla

Rekisteröitynyt:
    23.09.2007
    Jos poliisina toimisi AI (tekoäly) joka perustaisi toimintansa pelkästään matemaattisiin malleihin ja statistiikkaan, mamuja pysäyteltäisiin vielä enemmän. Sitä voi sitten mielttiä onko kyseessä rasismi vai looginen statistiikkoihin ja todennäköisyyksiin perustuva toiminta.

Esimerkiksi Saksassa 40% KAIKISTA henkirikoksesta epäillyistä on ulkomaalaisia, ja JOKA KOLMANNELLA 18-25 vuotiaalla mamu miehellä on rikosrekisteri. Eli todennäköisyys että pysäytetystä mamusta löytyy jotain poliisia kiinnostavaa on paljon suurempi vs kantis.
    https://www.mtv.fi/sarja/uutisjutut...paillyista-40-prosenttia-ulkomaalaisia-977553

Viimeksi muokattu: 11.12.2018
  17. beatme

Rekisteröitynyt:
    24.04.2013
    Kauheasti kyllä kirjoitat, mutta etpä vastannut kysymykseeni. Onko ne "meidän" mamut jotenkin enemmän taipuvaisia valehtelemaan rasismista, mutta puhuvat kuitenkin totta poliisien käyttäytymisestä? Vai miten tuo nyt meni mielestäsi.

18. lolleropallero

Rekisteröitynyt:
    31.05.2017
    Persuilla ollut Sebastian Tynkkysen johdolla taas vauhti päällä Oulussa. Siellä on kuulkaas oikein joukolla miälenosoitettu, ja kun joku työssä käyvä maahanmuuttaja oli saanut puheenvuoron kertoakseen, kuinka ei hyväksy raiskaamista, niin johan siellä oli väkijoukko ollut käymässä päälle. Siis kaikki useampi kymmen ihmistä, joita päiväkännäämisen ohessa kiinnosti lähteä torille miälenosoittamaan.

19. julla

Rekisteröitynyt:
    23.09.2007
    Kun nyt noita persuja olet jatkuvasti mollaamassa, olisi mielenkiintoista tietää, onko sinun mielestäsi Lähi-Idästä tai Afrikasta tulevilla turviksilla:

- parempi peruskoulutus kuin persuilla keskinmäärin?
    - länsimaisemmat arvot kuin persuilla keskinmäärin?
    - demokratian kunnioitus suurempi kuin persuilla keskinmäärin?
    - vähemmän rasisteja kuin persut keskinmäärin?
    - naisten itsemääräämisoikeuden kunnioitus suurempi kuin persuilla keskinmäärin?
    - Suomen lakien kunnioitus suurempi kuin persuilla keskinmäärin?

pienempi/suurempi/samaa luokkaa?

Olisi kiinnostavaa kuulla näihin vastauskset myös käyttäjiltä @splice @beatme @yks-vesa-vaan .

Viimeksi muokattu: 12.12.2018
  20. juujuunaas

Rekisteröitynyt:
    08.10.2018
    • 1.2 Turhien viestien kirjoittaminen on kiellettyä. Keskustele asioista, älä toisista käyttäjistä.
    Minua kiinnostaisi tietää kirjoittajien lolleropallero, splice ja yks-vesa-vaan koulutustaso? Onko heillä parempi koulutustaso kuin persuilla keskimäärin?

21. juujuunaas

Rekisteröitynyt:
    08.10.2018
    Uksittaistapaus.

22. beatme

Rekisteröitynyt:
    24.04.2013
    Tärkeintä ihonväri ja alkuperä. Ei se ole rasismia, koska hänenkin taustoissa voi olla hämäryyksiä.

23. beatme

Rekisteröitynyt:
    24.04.2013
    No useampi mamu osaa kirjoittaa sanan keskimäärin oikein..

Ei mua joukot kiinnosta. Paskan mamun tai persun ajatukset, niin sama asia. On persuissakin järkeviä yksilöitä, vaikka ei nyt heti tule mieleen. Poliitikoistakin ne otti ja lähti puolueesta.

24. draco76

Rekisteröitynyt:
    04.12.2005
    https://yle.fi/uutiset/3-9528779
    "Alle 30 prosentilla perussuomalaisten jäsenistä on korkeakoulutus. Puolueen kannattajista sellainen on kymmenellä prosentilla."

Tiedoksi jotta osaavat vastata.

25. beatme

Rekisteröitynyt:
    24.04.2013
    Huonosti hoidettu kysely. Kuitenkin väitöskirjan omaava johtaja ja esimerkiksi Orpo vain maisterismiehiä.

Murossa aika huono veto lähteä huutelemaan koulutuksen perään. Mamutusketjujen ulkopuolella varmaan aika miehekäs muromitallakin mitattuna keskimääräinen koulutustaso :)

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen