Perkeleen naapurit, mitä tehdä?

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Muroasiamies, 18.03.2007.

1. jounika

Rekisteröitynyt:
    17.07.2009
    Kaikki osallistuu kustannuksiin. Siinäkin tapauksessa, että asbestit olisi asennettu asuntojen asukkaiden teettämissä rempoissa.

2. Teepee1

Rekisteröitynyt:
    11.11.2014
    Juuri näin.. Taloyhtiö voi sitten halutessaan pienentää tai vaikka poistaa kokonaan kyseisen asukkaan maksut. Esim tapauksessa jossa kyseinen huoneisto on remontoitu asukkaan piikkiin aiemmin niin että asbestit poistettu.
    Itselläni viimeisin rivitaloasuminen loppui vähän vastaavaan tapaukseen. Voin vannoa etten enää ikinä asu sekuntiakaan rivitalossa.

Viimeksi muokattu: 25.07.2017
  3. Teepee1

Rekisteröitynyt:
    11.11.2014
    Itse suosittelisin väkivaltaa. Tuo stoori on jo sitä luokkaa ja kyseinen naapuri kategorisoituu väkisinkin vaimon ja lastenhakkaajaksi niin ei mua kiinnostaisi keskustella paskan vertaa. Samalla laittaisin kyllä kämpänkin myyntiin voin luvata että tuo tilanne ei tuosta helpota ennenkuin jompikumpi muuttaa huisin helvettiin.

Viimeksi muokattu: 25.07.2017
  4. Raaka-Rane

Rekisteröitynyt:
    19.09.2010
    Joo näin vähän muistelinkin. Tämän naapurin kämppä on päätykämppä ja pohjaratkaisultaan erilainen muista kämpistä ja siitä ero tulee.

Tässä vaan henkisesti joutuu valmistautumaan ensi viikon taloyhtiön kokoukseen, jossa joutuu varmaan tappelemaan ja siltoja polttamaan.

5. p150313

Rekisteröitynyt:
    13.09.2004
    Jos teillä on (ulkopuolinen) isännöitsijä taloyhtiöllä niin siirtäisin tuon asian kertomisen sen vastuulle. Ja sen voi tehdä muiden asioiden lomassa niin ettei sormella osoiteta tätä naapuria, joka ei meinaa maksaa.

6. Hatutusvara

Rekisteröitynyt:
    13.01.2013
    Asun väistöasunnossa ihan oman kotini vieressä. Naapurini muutti pois ja sain tämän asunnon siksi aikaa kun omaa asuntoani rempataan. No kaikki on ihan hyvin mutta tässä asunnossa tarkastaja on käynyt n. kuukausi sitten ennen asukkaiden pois muuttoa.
    Mikä sitten on vialla? Lattiasta on revitty muovimaton palasia, kaapinovia sekä runkoja on hajoitettu, lieden uunia ei voi käyttää koska rupeaa savuamaan heti ja kyllä on ihan siistin näköinen puhdas uuni.
    Lattiat ovat jossain eritteessä jalat jää kiinni, kylpyhuonen on seiniä täynnä pitkiä mustia hiuksia kuten lattiakaivo... Kolme kertaa olen pessyt kylpyhuoneen lattian ja ihmettelen mistä hemmetistä sitä tummaa lika vettä vaan tulee!
    No olen vuokranantajaan ollut yhteydessä ja heillä on vastaus " asunto on tarkistettu ja se on kunnossa. " ? Niin se on kuukausi ennen kuin edellinen asukas on muuttanut pois!
    Hieman vaan vituttaa vaan.

Ja tuo oman asuntoni remppa on peruskorjaus joka tehdään kaikkiin 35 asuntoon tässä kiinteistössä.

Viimeksi muokattu: 11.08.2017
  7. lolleropallero

Rekisteröitynyt:
    31.05.2017
    Vaikutta siltä, että henkilö joka tuon on ennen naapurin pois muuttoa käynyt tarkistamassa, on vain kurkannut ovesta sisään ja todennut, että kunnossa on. Tuollaiset kusipäät tekevät aina muiden elämästä vaikeampaa.
    Itse asuin aikanaan Hoasilla jossain tuolla hevonperseessä ja muuttaessani kämppään naureskelin, että pesukoneen tuloliitos on näemmä tulpattu talouspaperilla. Kuitenkin se on mennyt tarkastuksessa läpi, joten ajattelin homman olevan ihan kunnossa.
    Aikanaan sitten muutin asunnosta pois ja päätin tulpata tämän samalla tavalla. Lopputuloksena 45 euron vähennys palautettavaan vuokravakuuteen, koska tulppaus oli suoritettu määräysten vastaisesti. Otin hieman kierroksia ja lähetin Hoasille palautetta valokuvien kanssa, että miltä tuo näytti tullessa. Ei mitään apua, koska "se nyt vaan on niin".
    Seuraavaan Hoasin asuntoon muuttaessani otin sitten asiakseni ilmoittaa kaikki viat ja puutteet heti ensimmäisenä päivänä, ja samalla ilmoitin vähän ylimääräisiäkin siltä varalta, että seuraavien muutaman vuoden aikana olisi tarpeen porata seiniin reikiä tai jo valmiiksi huonokuntoinen asunto rapautuisi kuviteltua nopeammin.
    Tuossakin asunnossa oli tehty äärimmäisen huono loppusiivous, mutta sehän ei näemmä Hoasia kiinnostanut. Ei vaikka siitä heille ilmoitettiin välittömästi.

Mutta tuohon sinun ongelmaasi palaten, niin valitettavasti vaikuttaa vähän huonolta. Mikäli ilmoitat hänelle nämä ongelmat vasta kuukausi sisään muuton jälkeen, niin itsekin nykyisenä vuokranantajana suhtautuisin skeptisesti. Riippumatta siitä, milloin olen itse käynyt asunnon tarkastamassa. Selvää on, että jotain on pielessä, mutta vaikea tuossa kohtaa on osoittaa syyllisyyttä suuntaan tai toiseen.

8. neko

Rekisteröitynyt:
    10.11.2005
    Asuntoon oli tehty tarkastus kk ennen muuttoa, ja ilmeisesti oltu nyt aika pikaisesti yhteydessä vuokranantajaan. Jos käsitin oikein huonosti nukutun yön ja paikkauksen jälkeen.

Itse valittaisin lisää kunnes jotain tapahtuu, ottavat huomioon vaikka vuokrassa. Mutta jos siihen väistöönkin on tulossa peruskorjaus, niin eivät varmaan viitsi paljoa satsata siihen ennen.

Viimeksi muokattu: 12.08.2017
  9. Hatutusvara

Rekisteröitynyt:
    13.01.2013
    Juuri näin. Tarkastaja kävi tässä asunnossa kuukausi ennen kuin muutto tapahtui. Kun sain avaimet tänne niin tottakai kuvasin asunnon vauriot ja olin yhteydessä vuokranantajaan. Vuokra on tässä saman suuruinen kuin omassa asunnossani, vaikka tämä on suurempi. No ensiviikolla toivottavasti tapahtuu jotain...

10. lolleropallero

Rekisteröitynyt:
    31.05.2017
    Ymmärsin siis aamu-unessa vain väärin. Sattuuhan näitä. Toivottavasti selviää pian ja kaikki kääntyy parhain päin.

11. Hard-Decoded

Rekisteröitynyt:
    26.09.2016
    No niin, tarina jatkuu. Uudet lukijat, tarinan perusteelliseen alustukseen voi ensin tutustua pari sivua taaempana.

Sain kuulla, että tuohon rajalle olisi viimeinkin tulossa se verkkoaita sen koiran takia ja ollaan odoteltu, että milloin se aita siihen oikein ilmestyy.

Eilen sitten tuli naapurilta viestiä (tuo ylin tuossa alla), johon vastasin tänään ja koko loppu keskustelu käytiin juuri äsken whatsapissa:

Naapuri: Kysyin rakennusvalvonnasta aidan rakentamista koskevaa tietoa niin rajalle rakentamiseen vaatiivat rakennusluvan, asemakaavan, aidan korkeuden, pituuden ja värin ilmoittamisen ja kaiken lisäksi vesijättöalueelle ei minkään laista saa rakentaa ilman että lunastaa sen maa alueen ensin
    Minä: Miten korkean meinasit tehdä? Maks 120cm ei tarvii lupia, kysyin rakennusvalvonnasta.
    Naapuri: En aatellu tehdä minkäänlaista
    MInä: Mitäs sä sit laitoit tuon eilisen viestin?
    Naapuri: Kunhan laitoin vaan
    Minä: No kuitenki se on fakta, ettei siihen mitään lupia tarvi, varmistin asian.
    Naapuri: Haha riippuu millasen siihen laittaa ja mihin sen laittaa
    Minä: 120cm korkee verkkoaita ei tarvi lupaa
    Naapuri: No rakenna sit sellane jos sellasen kerran tarviitte
    Minä: Lain mukaan sinä/te olette koiran omistajina vastuussa siitä.
    Naapuri: Niin ollaan mut missään ei kielletä ettei se saa olla pihas irti ilman aitausta
    Minä: Huoh. Eihän se pysy siinä pihas...
    Naapuri: Ha ha haaa haista paska

Tähän en enää sitten alentunut vastaamaan mitään.

Viimeksi muokattu: 24.08.2017
  12. Tommi_82

Rekisteröitynyt:
    27.11.2003
    Ja minua itseäni kun on vituttanut naapurustossa käynnissä oleva autopurkaamo toiminta :D
    Onneksi ei vielä ole tuollaista sekopäätä kohdalle sattunut...

13. Hard-Decoded

Rekisteröitynyt:
    26.09.2016
    Jos naapuri katselee tilannetta 50 metrin päässä omalla tontillaan, kun koira tekee pikaisen läpiajon pihassani ja nappaan koiran kiinni, niin luuletko että tuo onnistuu? Eikä koira kyllä annakaan kiinni, ilman että tulisi purentadamagea (veikkaus).

14. Onko kyseessä taajama-alue? Eikös lain mukaan taajama-alueella koirat tule aina pitää kytkettynä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen: 24.08.2017
  15. jtuominen79

Rekisteröitynyt:
    11.05.2017
    Voishan tuollaisesta tietenkin kysyä kyttikseltäki et onko nyt ihan ok et naapurin koiruus juoksentelee pitkin poikin paikkoja.

16. Hard-Decoded

Rekisteröitynyt:
    26.09.2016
    Jos katsottte eka postaukset parin sivun takaa niin selviää, että landella ollaan ja muutenkin avattu tätä keissiä vähän paremmin.

Viimeksi muokattu: 24.08.2017
  17. Powertrippin

Rekisteröitynyt:
    29.02.2012
    Nuo naapurit on juuri sellaisia, että joskus on vain paras tehdä itse tarvittavat toimenpiteet ja antaa asioiden olla. Koska kusipää saa tyydytystä siitä, että saa olla kusipää. Rakentaisin oman aidan, että ei naapurin rakki pääse pihaan ja lopettaisin yhteydenpidon täysin.

18. Nightderanger

Rekisteröitynyt:
    28.01.2010
    Laita pihallesi avoimesti näkymään astia jossa on ulostuslääkkeellä terästettyä koiranruokaa (huom: ideani EI OLE vahingoittaa koiraa pysyvästi, pikku ripuli ei tervettä koiraa kaada), ja kerro toki naapurillesi asiasta. Koiran ripulipaskojen siivoaminen pari kertaa saanee aikaan aidanrakennusintoa.

Ideaa saa toki vapaasti kehittää tai soveltaa, mutta koiran vahingoittamisen tuomitsen jos se ei ole käynyt ihmisten kimppuun.

19. mitasmina

Rekisteröitynyt:
    08.06.2016
    itsellä oli "lievempi" koiraongelma pari vuotta sitten.Naapurin boxeri eleli kaikessa rauhassa vapaana pihassaan vuosia, kunnes vanhoilla päivillään koiraan iski dementia. Koira tuli tarpeilleen yleensä meikäläisen, tai jonkun muun naapurin pihaan. Vaikka en itsekään uskonut niin tämä http://www.neudorff.fi/tuotteet/kaepaelaemaeen-koirakarkote.html kylvettynä tontin rajalle piti koiran poissa sen aikaa, kun se jouduttiin lopettamaan.

Viimeksi muokattu: 30.08.2017
  20. nutjob

Rekisteröitynyt:
    13.06.2015

Itse en alkaisi tuollaisten kanssa enää neuvottelemaan. Kyselisin lainopillista neuvoa miten toimia kun koira tulee tontillenne. Onko esim. sallittua lopettaa koira ampumalla? Jos on, ilmoittaisin naapurille vain, että näin aion jatkossa toimia, mikäli koira erehtyy tontillenne ja uhkaa lapsia. En kyllä ampuisi koiraa, koska syytönhän tämä on omistajiensa kusipäisyyteen, käyttäisi vain rohkaisuna toimia vastuullisesti.Jos ei toimi, ottaisin selvää onko mahdollista tehdä rikosilmoitusta/ilmoitusta elsuun? Vaikka asuisit landella niin käsittääkseni koirat eivät saa juosta naapurin tontilla/pihapiirissä miten tahtovat. Kerro ettet perheesi kanssa voi käyttää omaa pihaasi naapurisi toimien vuoksi. Tuollaiset elämäm koululaiset eivät reagoi järkipuheeseen. Kuvittelevat olevansa maailman napoja joita muiden pitäisi niiata vaikka todellisuudessa ovat pohjasakkaa. Tätä sitten kostetaan maailmalle käyttäytymällä kusipäisesti.

Itse asun kerrostalossa ja tuollaisen koiraa rapussa ja pihalla irti pitäneen naapurin sain kuriin vasta tekemällä tästä rikosilmoituksen. Sitä ennen kokeilin pyytää nätisti, selitin että tämä hyökkäilee omien koirieni ja jalkojeni kimppuun, jne. Lopulta huusin ja raivosin mutta ei mitään. Ja tätä kesti yli vuoden. Rikosilmon jälkeen koira on ollut kytkettynä.

Viimeksi muokattu: 30.08.2017
  21. Hard-Decoded

Rekisteröitynyt:
    26.09.2016
    Tarinahan sai jatkoa tuossa pari viikkoa sitten. Naapuri rakensi viimein sen verkkoaidan isänsä ja appiukkonsa kanssa tuohon rajalle. Ilmeisesti vaimonsa pakottamana.

Luulin, että asia on sillä selvä, mutta ei. Naapurin piti vielä päästä sanomaan "viimeinen sana", ilmeisesti esiintymään jonkinlaisena "voittajana" tässä aita-asiassa, joten laittoi mulle viestiä, että "En oo ennen tavannu yhtä vittumaisia naapureita kuin te". Halusin tottakai, että rouvansa tietää millaisia törkyviestejä mies viesteilee, niin kerroin siitä hänelle viestillä. Rouva viesteili takas, että "Tosi epäasiallista, minä puhun sille."

Ei tainnu mies tykätä mitä rouva sanoi, kun 5 min päästä tuli viestiä, että "Oot kyllä yks mulkku en muuta sano heti XXX:lle viestiä laittamassa".
    Onhan se ikävää, kun rouva näkee millainen mies on oikeasti.

Seuraavista naapurin laittamista viesteistä päätellen oli napannut vaimonsa puhelimen ja poisti varmaan siitä tuon ja pari muutakin viestiä häneltä, jotka olin forwardoinut rouvalle. Uhosi vielä, ettei välit tule enää ikinä korjaantumaan. Noh, ei kyllä kiinnostakaan olla väleissä tuollaisen henkilön kanssa.

Onhan se hieman erikoinen mies, ei voi muuta sanoa.

Viimeksi muokattu: 13.09.2017
  22. pog

Rekisteröitynyt:
    12.10.2007
    "hieman erikoinen" on lievästi ilmaistu. Itse pysyisin tuollaisesta seinähullusta pitkällä.

Kuinka laajaa toimintaa? Itse viikoittain hitsailen ja rälläköin harrasteautoa pihassani, eikä minua vähempää voisi naapurien mielipiteet asiasta kiinnostaa, kun itse joudun kuuntelemaan heidän polttopuiden sirkelöintiä, moottoripyörien tyhjäkäynti papatusta yms.

23. Tommi_82

Rekisteröitynyt:
    27.11.2003
    Jaa-a, on tuossa parin vuoden sisään useampikin paalausikäinen, tietyn saksalaismerkin edustaja purettu osiksi. Romun keräykseen menevät korit sitten lojuvat pihassa enemmän tai vähemmän aikaa.
    Ainakaan omaan silmään tuollainen 90-luvun alun ruosteinen kori pukkien päällä täynnä irtoromua ei ole mikään kovin mieltä ylentävä näky.

24. TeknoR

Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Missäpäin Suomea? :D

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus