Peleja Tosipelaajille

Viestiketju alueella 'Pelit ja konsolit' , aloittaja Bjorn, 22.07.2017.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Bjorn

Rekisteröitynyt:
    27.10.2000
    Olen huomannut kuinka nykypeleissä, tai vanhemmissakaan, ei tahdo vaikeustaso riittää. Olen pelannut useita pelejä läpi Hardcore- ja extreme-vaikeustasoilla, eikä tämä tunnu miltään. Ovatko pelit aina olleet näin vaisuja? Listatkaa tähän ketjuun meille hardcore-pelaajille pelejä joita voi suosiolla pelata vaikeimmalla vaikeustasolla.

2. Kirottu

Rekisteröitynyt:
    29.01.2003
    Dark Souls -sarja koettu?

Itse en ole pelannut, koska kasetti on mitä on.

Viimeksi muokattu: 22.07.2017
  3. karik134

Rekisteröitynyt:
    06.09.2008
    The Long Dark

4. jukula84

Rekisteröitynyt:
    29.01.2013
    Crash Bandicoot N. Sane Trilogy 100%sesti läpi

5. Rokkijani

Rekisteröitynyt:
    21.08.2016
    Kerro aloittaja, mitä pelejä olet jo pelannut ja kokenut helpoiksi? :)

6. Karhuherra

Rekisteröitynyt:
    03.02.2013
    Unohtamatta toki Demon's Soulsia ja Bloodbornea.

Tosin Souls-pelit ovat kyllä aika tavalla mainettaan helpompia pelejä. Dark Souls II & III lisäsisältöineen lienee noista vaikeimmat. Tietysti nuo kaksi ovat rakentuneet aika paljon haasteen, PVP:n, pomotappeluiden, buildien koklaamisen ja vastaavan varaan. Mitä tulee maailmaan, tunnelmaan, yksityiskohtaisuuteen ja mielikuvituksellisuuteen, niin niiltä osin ne ovat muihin Souls-peleihin verrattuna aika latteita esityksiä. Toki makuasioita nämä. Erilaisia ne joka tapauksessa kumminkin on.

Mutta aika pitkälle Souls-peleissä pääsee sillä, että suunnittelee hieman etukäteen mitä tekee, sopeutuu vastaan tuleviin tilanteisiin ja hyödyntää pelintekijöiden tarjoamia työkaluja. Tuohon kun lisää sen, että taistelumekaniikat iskostuu selkärankaan, ymmärtää tekoälyn toimintavan, hahmottaa etäisyydet ja osaa hyödyntää aseiden movesetit kunnolla, niin kuolemasta hyvin nopeasti muodustuu poikkeustapaus. En ole mikään kovin kaksinen pelaaja, mutta jos miettii vaikka Bloodbornea tai Demon's Soulsia niin suurin osa niiden alueista tutkittua ilman kuolemia, eikä kummassakaan ollut kuin pari pomovastusta jotka vaativat yli kolme yritystä.

Toki nuo ovat siinä mielessä aika old schoolia, että ne rakentuu pelaamisen ja toimivien pelimekaniikkojen varaan. Nykyäänhän trendi on tehdä peleistä mahdollisimman elokuvamaisia, itse pelaamisen jäädessä mielenkiinnottomaksi tusinatavaraksi, jota tehdään välivideoiden välissä.

Hieman pienemmistä peleistä Hotline Miami muistaakseni tarjosi jonkin verran haastetta. Jatko-osa taas tuntui haasteen osalta aika epäreilulta, kun suurin osa kuolemista oli sellaisia, että joku ampuu sinun kuvaruudun ulkopuolella sijaitsevalta alueelta. Eipä tuota tullut loppuun asti sen takia pelattuakaan.

7. Oriental

Rekisteröitynyt:
    10.07.2008
    Itse olen pelannut bloodbornea ja ds 3:a.

Dark souls 3 oli ainakin aika erilainen/"pettymys" vaikeustason suhteen, muiden jutuista oli sellainen käsitys että peli on pelkkää super-reaktiokyvyn vaativaa touhua, jossa kuolee jos ei osaa kilpeä käyttää ja oikeita armoreita pitää ym.

Noh tein ekaksi ukoksi sorcerer velhon, lähinnä pelkkää INT nostelin kunnes oli 60, eli muuten ukko oli nyrkillä tapettava + käytin "armoreina" pelkkiä riepuja jotka ei käytännössä tee mittään.

No olihan se alku aika vaikea, vaan ~1/3 pelaamisen jälkeen helpottui hahmon levelien myötä ja puolesta välistä eteenpäin ihan pirun helppo peli, kilpeä en käyttänyt kertaakaan koska ukko ei niitä jaksa kantaa:D

Suurin osa perusvihuista on "one shot, one kill", pomot menee näin:
    Ammu taika/pari, tee 2-8 ukemia ympäriinsä, repeat.

Pari bossia tuotti taikurilla vaikeuksia vaan suurin osa oli aikas helppoa, kun malttoi vaan vetää ukemia ympäriinsä(kevyt ukko = loikkii 2x kauemmas&enemmän kuin ritarit).

Pvp = iso osa vastustajista kuolee yhdellä/kahdella taialla, jos vaan osuu jne.

Eli ei kolmonen ainakaan kovin vaikea ole, mutta ei pitele kädestä ja on oikean pelin oloinen sen kautta. Ei siis mitään quest listoja ym helpotuksia.

Suosittelen.

Bloodbornessa tein trick-äijän, eli nopea ruoskakeppi käteen ja ainakin tuolla hahmolla se on pirun vaikea, ei tule yhtään armoa virheistä ja vihuja saa piestä aikalailla. Pistoolia jos osaisi käyttää niin lie helpottuu.

Sanoisin että bloodborne on vaikeimpia pelejä mitä olen pelannut, välillä turhauttavankin vaikea kun ei meinaa pärjätä vihuille jos ei tee perinteistä str ukkoa, toisin kuin souls3:ssa epäperinteinen velho = jumalvelho.

Muutenhan nykypelit on helppoja ja pitelee liikaa kädestä, vaan ei wanhojen pelien epäreilu vaikeuskaan aina kivaa ole.

8. nukkesoturi

Rekisteröitynyt:
    03.04.2015
    Tekisi mieli sanoa että Doom 2016 ultra nightmarella jossa kuolee kerta laakista ja peli alkaa alusta. Tosin, tuossa on pari ongelmaa.

1) Ultra Nightmaren saa päälle vasta kun on pelannut pelin kokonaan läpi.
    2) Sitten on sellainen ongelma että vihuja on kentällä kerralla 12 kpl kun IDtech6 ei parempaan pysty. Spawnaavat sitten sitä mukaan kun edellinen kuolee.

Normaali Nightmarella vedin viimosen kentän ja taisin vain kerran kuolla siinä. Ultra nightmarella pääsin muistaakseni muutaman chapterin läpi (chaptereita pelissä 13).

Noh, mainitsin tuon Doomin kun nyt tarjouksessa stiimissä -50% alennuksella ja hinta ~15 egee.

Edit: Nier Automata on suht haastava vaikeimmalla vaikeustasolla. Tosin sitä myydään atm täyteen hintaan :( Kandee varmaan katella jotain pelivideoita YT:stä (vaikeimmalla vaikeustasolla).

Viimeksi muokattu: 23.07.2017
  9. YGrizzly_

Rekisteröitynyt:
    19.10.2015
    Aikalailla kaikki noista dark soulsseista on lähes easymodella taikoihin pohjautuvilla tyypeillä, monesti tekevät niin paljon damagea että tosiaa pelistä menee ainakin itsellä maku. Melee hahmoilla itse sen takia tykkäänkin niitä pelata

10. Karhuherra

Rekisteröitynyt:
    03.02.2013
    Itse pelasin kanssa Bloodbornen läpi skill-buildilla, mutta itse en kokenut peliä mitenkään erityisen vaikeaksi. Alkuun kyllä tuntui ettei aseet tehneet juurikaan vahinkoa, mutta se johtui siitä etten pelannut tarpeeksi aggressiivisesti, enkä vielä oikein osannut hyödyntää aseiden movesettejä ja kombopotentiaalia. Toki minulta jäi Chalice Dungeonit pelaamatta, koska vetäisin tuon kaverin pleikalla läpi, joten puhun pelkän "pääpelin" vaikeustasosta.

Mutta tosi yksilökohtaistahan se on minkälaiseksi minkäkin pelin vaikeustason kokee.

11. Rokkijani

Rekisteröitynyt:
    21.08.2016
    Bloodbornessa tosiaan ne vaikeimmat loparit tulee syvimmissä chalice dungeoneissa eli eri kiroituissa luolissa. Ruoska ei tosiaan kamalan tehokas ole, mutta muutamissa tilanteissa/lopareissa vallan mainio. Saw cleaver/saw spear minun lempparit ja molemmilla aseilla saa vielä 20% lämää eri petoja vastaan. Saw cleaver ainakin aika ehdoton itselläni level 4 hahmolla, joka tarjoaa jo aika hullua haastetta erityisesti luolissa tai pääpelinkin puolella, kun kierrokset etenee. Tosin itse vielä ensimmäisellä kierroksella menossa.

Vaikeista peleistä odotan Mini Snesin Super Ghoul's & Ghostia. Meni se penskana läpi, mutta syksyllä odotan mukavia raivareita. :D

12. splice

Rekisteröitynyt:
    16.07.2011
    Suosittelisin tutustumaan realistisiin lentosimuihin, itse aloittelin joskus 90- luvulla ja vieläkin opettelu vaiheessa. Eli suomeksi, haastetta riittää ja vaikeustaso on varsin erilainen kuin missään muissa peleissä. Alla A-10C cold start nopeutettu n. minuuttiin, reaaliajassa menee huomattavasti pidempään. Vain pikkuinen pintaraapaisu eri järjestelmien monimutkaisuudesta.

Viimeksi muokattu: 23.07.2017
  13. SBeckham

Rekisteröitynyt:
    05.07.2015
    Jos vanhemmista peleistä tykkää niin NES:ille on kyllä suhteellisen paljon vaikeita pelejä, joista jotkut jopa ihan hyviä.

14. Joukahaine

Rekisteröitynyt:
    06.11.2013
    Tämä, oli crash 1 kyllä hetkeen hankalimpia tasohyppelypelejä mitä tullut pelattua, varsinkin tasot ku piti päästä kuolematta jos halus timantin. Sit noi pitäs kaikki mennä mahd nopeasti läpi ja kuolematta, ei kiitos:D

Toinen hankala peli joka jäänyt pelaamatta loppuun on Nioh. Itse en kyllä saa nautintoa näistä hankalista peleistä. Lähinnä turhautumista..

15. tollovaan

Rekisteröitynyt:
    16.03.2014
    Sherlock Holmes Nemesis (aka Sherlock Holmes vs. Arsene Lupin). Haluaisin todella nähdä sen, joka vetää pelin läpi ilman minkäänlaista ulkoista apua. Siihen on hyvä syy miksi pelissä sisäänrakennettu läpipeluuohje.

16. Ormu

Rekisteröitynyt:
    09.10.2006
    Viimeksi muokattu: 30.07.2017
  17. Dargol

Rekisteröitynyt:
    27.06.2011
    Ninja Gaiden ensimmäisellä Xboxilla :|

18. Felita

Rekisteröitynyt:
    05.05.2009
    Ja kesälomaprojektina voi aina koittaa vääntää vaikkapa Nethackin läpi :)

19. funkasaurus

Rekisteröitynyt:
    04.06.2017
    Battletoads.

20. A.LeCog Banned

Rekisteröitynyt:
    03.06.2017
    Far cry primal, siinä oli muistaakseni joku iha älytön vaikeusaste.. Kuolema, ni aina alusta, siinä olis sopivasti haastetta :comp:

21. Rullis

Rekisteröitynyt:
    25.04.2007
    Operation flashpoint. Klassikko, joka tarjoaa jokaiselle isin pikku kylmänsodan taistelijalle tarpeeksi haastetta. Aito rannikkojääkäri ottaa kaikki kartta-avustukset pois päältä hardin kanssa.

Hotline miami 1 & 2. Hyvää humppaa ja haastetta.

22. Quantum

Rekisteröitynyt:
    30.10.2003
    PS3:lle oli myös Ninja Gaiden. Lieneekö samasta pelistä kyse? Todella vaikea peli mutta hyvä.

23. Dargol

Rekisteröitynyt:
    27.06.2011
    Ninja Gaiden Sigma. Ei se ainakaan helpompi ole :D

24. Raatis

Rekisteröitynyt:
    05.01.2010
    Tosiaan Crashit vaatii pitkiä hermoja ja harmaita hiuksiakin taisi tulla. Sain kaikki timantit ja relicit platinalle crash ykkösessä ja se tunne oli verrarravissa voimakkaaseen orgasmiin. Etenkin Stormy Ascent kenttä oli palkitseva!

25. Bjorn

Rekisteröitynyt:
    27.10.2000
    Tuli juuri väännettyä Dark Souls III läpi extreme-vaikeustasolla, eikä vastusta ollut nimeksikään. Aikamoinen voittajafiilis. Lisää ehdotuksia otetaan vastaan.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen