Paskanjauhanta ketju

Viestiketju alueella 'Viihde-elektroniikka, kamerat ja Hifi' , aloittaja jooseppijuu, 16.03.2014.

Viestiketjun status:
Viestiketju on suljettu.
NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. jooseppijuu

Rekisteröitynyt:
    13.12.2007
    millähän perusteella sinä nano täällä keskutelet?

2. jooseppijuu

Rekisteröitynyt:
    13.12.2007
    niin tuossa testissä eroja ei havaittu, koska siinä heyrst onnistui huijaamaan kuulijoita, AIVAN KUTEN HÄN ITSE SEN TOTESI

jos sinulla ei ole mitään kokemusta hifistä tai kaapeleista, niin millä perusteella edelleenkin pystyt keskustelemaan asiasta?

3. jooseppijuu

Rekisteröitynyt:
    13.12.2007
    Tarviiko olla fysiikantohtori, jotta voi kuulla eroja kaapeleissa?

sitäkö yrität sanoa?

eikö sähköoppia tuntematon voi testailla kaapeleita?

sitäkö yrität sanoa?

4. jooseppijuu

Rekisteröitynyt:
    13.12.2007
    keskuteluun osallistuminen vaatisi sen, että olisi EDES JOTAIN KOKEMUSTA ASIASTA.

toisin kuin sinulla, minulla on paljon eri kokemuksia eri kaiuttimista, vahvistimista ja kaapeleista.

myös kokemusta eri cdsoittimista, daceista.... jne jne jne löytyy....

5. HeZaH

Rekisteröitynyt:
    19.02.2010
    Eli heyrstin sanomiset vaikuttivat siihen, mitä testaajat luulivat kuulleensa :D

Tuo kertoo jo ihan hyvin sen, että mitään eroja noiden kaapelien välillä ei ole ollut. Kaikki muut tässä threadissa ymmärtävät tämän, paitsi JJ. :D

6. jooseppijuu

Rekisteröitynyt:
    13.12.2007
    häviöllä ja paljon?

ainoat joilla voi olla kokemusta asiasta on buffa ja gale.

eli olen häviöllä ja paljon tilanteessa 2-1...

huhhuijaa!

7. heyrst

Rekisteröitynyt:
    31.12.2001
    Eroja juuri havaittiin saman yhden ja saman kaapelin välillä.

Jep jollei kaapelia edes vaihdeta välissä vaikka äänessä kuullaan eroja niin pahemmin voi kaapelissa eroa ollakaan. Riitti kun vaan luultiin vaihdon tapahtuneen.

8. Tero70

Rekisteröitynyt:
    01.06.2012
    Kyllä mulla on kokemusta ainakin 30v. ajalta monenlaisista kaapeleista. Eri pituisista ja paksuisista, mutta varsinaisia sokkotestejä ei ole tullut tehtyä. Mulle on jo aikanaan viisaammat selittäneet asian, aivan kuten täälläkin, että ihmiskorvin kuultavia eroja ei oikein mitoitetuissa johdoissa löydy. Enkä ole sellaisia havainnut, vaikka mm. jossain vaiheessa vaihdoin vanhat ohuet (en muista nyt halkaisijaa) perus "harmaavarpus-johdot" hienoihin paksuihin läpinäkyvällä muovipinnoitteella oleviin kuparijohtoihin. Pitkään olin vanhoilla kuunnellut ja uteliaana odotin, että olisiko jopa jotain vaikutusta ääneen. Oli ne niiiiiin hienotkin vanhoihin verrattuna, mutta ei, ei pystynyt havaitsemaan äänessä mitään muutosta.

Siis pitkään kuunnellut, samat laitteet/kaiuttimet, sama tila. Olisi luullut, että jos muutosta olisi tullut, olisin kyennyt sen havaitsemaan. Kuulokin oli ja on edelleen todettu hyväksi, mutta ei, ei havaittavaa muutosta.

Vaikken sähköopista itsekään juurikaan mitään ymmärrä, niin kyllä tuon jokainen täysjärkinen jo noilla selityksillä, mitä tässäkin ketjussa nähty, kykenee sisäistämään. Lisäksi vielä se, että muissa kuin Joosepin testeissä eroja ei ole maailmallakaan kyetty havaitsemaan. Nämä riittää hyvin minulle, ei ole mitään tarvetta kyseenalaistaa.

9. Tero70

Rekisteröitynyt:
    01.06.2012
    Ja perustat tuon kokemusväitteen mihin?

Tuo sinun 2-1 laskelmahan on aivan huuhaata, mutta laskeppa nyt vaikka siitäkin, paljonko olet prosentuaalisesti altavastaajana. :D Menikö tuokin vaikeaksi, no voin selventää PALJON.

10. buffa

Rekisteröitynyt:
    25.08.2010
    Hypex NCore400 päätteet
    Proceed AVP2 etuvahvistin
    Elac FS609CE kaiuttimet

Kuunteluhuoneena neuvostokolhoosin betonihelvetti.

Olen kokeillut monisäikeisiä kuparisia, single core kuparisia, monisäikeisiä hopeoituja kuparikaapeleita, monisäikeisiä hopeakaapeleita, Single core hopeoituja kuparikaapeleita. Poikkipinta-alan ollessa 0,5mm2-8mm2.

Samanlaisia kaapeleita olen kokeillut välikaapelipuolella(ei nyt sentään 8mm2), enkä ikinä ole mitään eroa huomannut.
    Parhain kaapeli ollut monisäikeinen kupari Van Damme 2x2,5mm2 kumikaapeli, koska se on niin helppoa työstää ja siistin näköistä. Erilaisia liittimiäkin olen kokeillut haarukasta banaaniin ja holkkeihin yms.
    Ikinä en ole mitään eroa kuullut. Jos olen sellaista jossain joskus väittänyt, niin olen varmaan ollut kännissä, tai joku on ase ohimolla pakottanut sellaista sanomaan.

Oliko tuo settini tarpeeksi kallis ja hyvälaatuinen kaapeleiden testaamiseen?

11. jooseppijuu

Rekisteröitynyt:
    13.12.2007
    Oletko buffa sitä mieltä, että kun oot yhdellä laitteistolla noita kokeillut niin sillä perusteella sen voi yleistää kaikkiin laitteistoihin?

eli mielestäsi mitkään (hifikaapeleiksiluokiteltavat) eivät voi kuulostaa erilaisilta missään seteissä?

miksi et ole tätä asiaa käynyt kertomassa HH puolella?
    tai sanotko että sadat HH käyttäjät kuulevat omiaan?

12. heyrst

Rekisteröitynyt:
    31.12.2001
    Onko sulla itsellä usein tapana mennä uskovaisten foorumille kertomaan että heidän uskonsa on väärin? Moni heistäkin kokee että Jumala puhuttelee heitä. Määrällisesti enemmän heitä kuin HH:n foorumi. Toki myös uskossa eri vahvuudella kuten HH:n tapauksessa ei sielläkään ihan kaikkea kaikki usko.

13. Crasso

Rekisteröitynyt:
    11.07.2012

Höpö höpö. Itselläkin on ollut hifikamaa parikymmentä vuotta ja setin hintalappu pyörinyt yli kymppitonnin tasolla (euroissa). Huonekin on laskettua kattoa myöten akustoitu. Kaapeleita on kokeiltu ja niitäkin on käynyt useamman satasen hintaisia ihan uskottavuuden, elvistelyn ja koristelun nimissä. Kaapelijumppaa on myös tehty erinäisissä kuunteluilloissa joissa vehkeet ovat olleet huomattavasti hintavampia (testattu esim välikaapeleita cd/dac ja vahvari välillä). Erot jos niitä on ollut ovat olleet naurettavan pieniä. Eli ihan näin esimerkkinä kyllä täällä muutkin on niitä testannut. Meistä iso osa (epäilen) on kasvanut ulos uhoamisvaiheesta eikä jaksa kaapelijumppaa kun sen todellinen merkitys on selvinnyt olemattomaksi. Kaapelitouhu on niille, jotka haluaa tuunattavaa kun paalu ei riitä pikeisiin kohteisiin, vaimo ei anna tehdä niitä tai setti on ns. finaalissa. Fiksumpi rukkaa ääntä esim DSP:llä kuin tahallaan p*skoilla kaapeleilla. Sillon tosin pitää tietää mitä tekee.

Ps. Avoimen ja sokkoilun lisäksi olen verrannut välikaapelin vaikutusta ihan looppi nauhoituksella ja vaihekäännöllä. Käytännössä signaalit nollautui eli tuolla kaapeliparilla ei ollut mitään eroa (tee se itse koksu Tasker 850 tunnettu myös Niinimaen lightning nimellä muistaakseni vs joku cordialin hyllytavara). Nyt setissä on ollut hopeista välijohtoa kun oli niin nättiä (Norstone).

Pps. Kokeileppa vaikka gearslutz foorumia mitä ammattilaiset tuumii aiheesta ;)

14. HeZaH

Rekisteröitynyt:
    19.02.2010
    Onkos sielläkin samanlaisia asian tuntijoita kuin JJ & hihifoorumin sakki? :think:

15. Crasso

Rekisteröitynyt:
    11.07.2012

On siellä niitäkin, mutta ammattipiireissä tuntuvat arvostavan toimintavarmuutta ja kun on ymmärrys ja kyky mitata ja vahvistaa niin haihattelut karsiutuu aika nopeasti pois... AES luentoja kannattaa myös netistä katsoa (löytyy esim youtubesta). Eli Audio Engineering Society... Siellä on pari helmeä pätkää jossa nauretaan aistoharhoille ja hifi-kuukiville.

16. HeZaH

Rekisteröitynyt:
    19.02.2010
    Se noissa hihifoorumeissa onkin vähän vikana, kun siellä tulee jos jotain asian tuntijaa vastaan. Varsinkin kun noviisina rupeaa lukemaan, niin voi saada aivan väärän kuvan siitä, miten asiat oikeasti ovat. Tämän huomasi aikanaan Head-fi:ssä, kun tuli vähän enemmän luettua, mitkä kuulokkeet ja vahvarin sitä sitten hommaisi. Päädyin lopulta Denonin Ah-d2000:een ja Corda Swingiin. :)

17. buffa

Rekisteröitynyt:
    25.08.2010
    Voi jessus, mikä vänkääjä. Olen kokeillut myös muunlaisissa seteissä. Olen koko harrastushistoriani aikana(n.20v) omistanut varmaan 200 eri settiä, joissa erilaisia kaapeleitakin on käynyt. En ole huomannut eroja.

Siksi en kirjoita HH tästä aiheesta, koska siitä on vängätty vuosikaudet päätymättä mihinkään lopputulokseen. Täällä sinä(trolli) ja HH:ssa monta muuta, jotka uskovat kaapeleiden eroihin. Aivan turha vängätä samasta asiasta vuosikaudet, mutta näin se vaan on.

Samalla tavalla tieteilijät ja uskovaiset tuputtavat kummatkin omaa totuuttaan. Sinäkin olet uskovainen, usko siihen mihin uskot ja tee mitä tykkäät. Mene keskustelemaan HH uskonnostasi. Turha alkaa tänne tuputtamaan tuollaista paskaa.

Sanon vielä, että trolli mikä trolli. Tuhlaan aikaani tässä ketjussa enää vain popkornikuppi kädessä.
    Jatkakaa te muut, jot tykkäätte.

18. Tommi_82

Rekisteröitynyt:
    27.11.2003
    Kyllä tästä alkaa olla maku mennyt, joosepin viimeinenkin uskottavuus meni siinä vaiheessa kun alkoi sotkemaan muiden keskustelijoiden äitejä mukaan.
    No, jotain positiivistakin, jos joku aloitteleva hifisti harkitsee käärmeöljykaapeleita ja eksyy tähän keskusteluun niin tulee varmasti toisiin ajatuksiin :)
    Mutta kaikkea hyvää joosepille valitsemallaan tiellä...

19. Powerplay

Rekisteröitynyt:
    17.11.2013
    Eikai se nyt onnistunut tavotteessaan, skipata sokkotesti tavalla tai toisella? :confused:

20. Tero70

Rekisteröitynyt:
    01.06.2012
    Tästä olet useasti maininnut. Nyt voisit viisaana ja kokemusta omaavana, suurin piirtein ainoana jolla on kompetenssia tässä keskustelussa ollakaan, sivistää meitä tyhmiä ja kertoa, mistä tämä johtuu?

Haluaisin mielelläni kuulla asiantuntevan vastauksesi. :D

21. Tommi_82

Rekisteröitynyt:
    27.11.2003

Tarviiko tuo nyt enää mitään sokkotestiä..? Kyllä tuo kaikki vänkääminen kertoo jo totuuden, mitään eroja ei ole eikä niitä jooseppikaan kuule (kuulee toki sen mitä haluaakin kuulla, kalliimpi kuulostaa paremmalta) Jos niitä olisi ja jooseppi ne kuulisi kuten on vakuutanut, olisi sokkotestikin ollut läpihuutojuttu.

22. heyrst

Rekisteröitynyt:
    31.12.2001
    Eikö se kuitenkin jooseppijuun tapauksessa ollut niin että kaikki itse tehty tai modattu kuulosti paremmalta kuin kaupallinen. Ilman sokkotestiä tai mittauksissa tietenkin. Ja vähintään 10x isommaksi arvo nousi kun 300€ nousi 3000€ arvoon. Olihan se usb-kaapelikin parempi ääneltään kuin kaupalliset.

23. junkass

Rekisteröitynyt:
    11.04.2008
  24. HeZaH

Rekisteröitynyt:
    19.02.2010
    Ihminen kuulee mitä haluaa. :cool:

25. Kinslayer Moderaattori

Rekisteröitynyt:
    15.05.2003
    Eiköhän tämän ketjun elämä ollu tässä. Jos haluatte piuhoista väitellä niin alustakaa kunnollinen ketju sille seuraavaksi. Tämmönen perseily alustajalta ei vetele.

Viestiketjun status:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri