Partco ja paska asiakaspalvelu

Viestiketju alueella 'Elektroniikka ja HW-modifiointi' , aloittaja mato1980, 01.03.2017.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. mato1980

Rekisteröitynyt:
    18.02.2011
    Partco on komponentteja ja laitteita hankkivalle valikoimansa puolesta kohtuullisen hyvä paikka. Asiakaspalveluun ei siellä vaan viitsitä panostaa ja jos sitä mieltä siellä ollaan ettei asiakaspalvelulla ole merkitystä ja pärjätään ilman asiakkaita, niin samalla linjalla jatkamalla Partcon myyjien voi olla kohta aika alkaa miettiä uuden työpaikan etsimistä kovasti kilpailluilla työmarkkinoilla.

2. Viliz03

Rekisteröitynyt:
    07.04.2007
    Hyvin on molemmat abikot saatu ostettua partcosta. Ei valittamista. Voin jatkossaki kantaa rahani sinne.

3. jounika

Rekisteröitynyt:
    17.07.2009
    Jaa, olisi mielenkiintoista tietä, millaista ongelmaa on ollut.

Itse olen muutaman kerran tilannut sieltä. Viimeksi oli ainakin oikein mainio palvelu, tilasin tuotetta x 5 metrin pätkän, hinta oli alle kympin. Heillä pisin oli vain 4 metrin pätkä ko tuotetta, olivat koittaneet 2-3 kertaa soittaa ennen s-postia kysyäkseen sopiiko 4+1m toimitus.

4. StiNgeRWeb

Rekisteröitynyt:
    07.09.2001
    Itselläni ei ole koskaan ollut Partcon kanssa mitään ongelmia. Ovat palvelleet puhelimitse, sähköpostin välityksellä sekä ihan myymälässä naamatusten kiitettävän hyvin. Osaavat ehdottaa vaihtoehtoisia/korvaavia tuotteita jne. Joskus tietty heillä on kiireessä sattunut esim keräysvirheitä mutta ne ovat hoituneet mallikkaasti kun on asiallisesti niistä huomauttanut.

5. Kustu

Rekisteröitynyt:
    24.07.2004
    Kokemusta sekä postin kautta tilaamalla että paikanpäällä käymällä, Haagassa ja nyt tässä uudessa paikassa, aina ollut hyvä palvelu.

6. Ormu

Rekisteröitynyt:
    09.10.2006
    Ei ole minullakaan ollut mitään ongelmia Partcosta hankittaessa. Meinasiko aloittaja perustellakin tätä avautumista jotenkin? :confused:

7. aakku823

Rekisteröitynyt:
    04.01.2012
    Partcossa on kyllä ihan hyvä palvelu. Yksi myyjä on vain melko ylimielinen, varsinkin asiakkaita kohtaan, jotka eivät ymmärrä elektroniikasta niin paljoa.

8. Griffin

Rekisteröitynyt:
    29.11.1999
    Aina on ollut kyllä hyvä palvelu.

Jospa valottaisit tapaustasi nyt hieman..

9. Jude

Rekisteröitynyt:
    20.06.2003
    Tiskillä hyvät ja avuliaat myyjät, ei ikinä mitään moitittavaa.

10. hermannipelle

Rekisteröitynyt:
    01.04.2013
    Kerran kävin ja ei mitään valittamista.

Sen verran voin valottaa, että olen harrastuspohjalta pari liettä saanut asennettua.

11. LM2

Rekisteröitynyt:
    29.11.2010
    Juttelin joskus tuttujen elektroniikkamyyjien kanssa. Ei ollut Partcosta. Joku sanoi suurinpiirtein, että hän myy elektroniikkaa, ei opeta sitä. Joskus myös turhauttaa pistää paljon aikaa pikkuostokseen. Kai nuo riippuvat myyjästä ja kiireestä, mutta jotain perää noissakin on.

Se hyöty näistä foorumeista, kursseista ja kouluista on, että asiat voi selvittää etukäteen, eikä vasta kaupassa.

12. Pakana

Rekisteröitynyt:
    01.01.2000
    Kyllä munkin mielestä Partco on ihan OK mesta. Kun otetaan huomioon kuinka hidasta pikkutilpehöörin myynti on, niin myös hinnat ovat myös yllättävän edulliset.

13. Basu

Rekisteröitynyt:
    16.12.2006
    Olen minäkin Partcosta usein ostanut, eikä ole valittamista.

14. _Akseli

Rekisteröitynyt:
    26.05.2009
    Olen itse asioinut Parcon tiskillä varmaan parikymmentä vuotta säännöllisesti ja uskon tietäväni hyvin tämän viestiketjun ap:n kommenti. Palvelu on nimittäin ihan normipalvellua sitä yhtä kaveria lukuunottamatta. Jos osutte tämän kaverin juttusille, päivä on pilalla. On ollut monen monta kertaa mielessä soittaa firman omistajalle ja antaa palautetta.
    Olenkin siirtänyt ostot pääosin muualle kyseisen sankarin vuoksi.

15. Griffin

Rekisteröitynyt:
    29.11.1999
    Mites se asiointi sitten menee pieleen?

16. _Akseli

Rekisteröitynyt:
    26.05.2009
    Kyseisen kaverin tekemisten analysointiin ei kannata kenenkään käyttää aikaa. Ne, ketkä tuntevat tapauksen, tietävät kyllä hyvin mistä puhutaan.
    Olen tilannut aika paljon tavaraa Partcosta ja yleisesti ottaen palvelu ja palvelun laatu ovat aika keskitasoa. Joskus tulee tilauksissa virheitä, mutta pääosin toiminta ok. Ihan normitasolla mielestäni. Omistajamuutosten myötä tilauksia käsittelee nykyään ilmeisesti myös sellaisia joilla on vähemmän alalta kokemusta ja se kyllä näkyy.

17. Griffin

Rekisteröitynyt:
    29.11.1999
    Tottakai siihen kannataa käyttää aikaa, jotta muutkin tietävät, mikä menee pieleen. Monet eivät selkeästikään ole huomanneet pieleenmenemistä.

18. Exap

Rekisteröitynyt:
    01.04.2016
    Eiköhän se Partcossa asiointi ole samaa luokkaa kuin vaikka Biltemassa tai Motonetissä asiointi. Sieltä nyt jotakin hakee kun pitää nopeasti saada jotakin jota ei viitsi päivää tai paria odottaa; korkeaa laatua ei kannata odottaa, eikä palvelukaan nyt ole aivan tohtorismiestasoa.

Mutta ihan samaan kategoriaan menee kuin asiointi vaikka vapaavalintaisessa pizzapaikassa. Jos nälkä on niin kyllä sen huonommankin pizzan sitten mahaan vetäisee. Ja ei ole pakko käydä uudestaan jollei halua.

Partcossa itse olen asioinut satunnaisesti ehkä kerran tai pari kuussa. Farnellit, Mouserit sun muut toimittelevat ihan mukavasti, enkä valita niidenkään palvelusta; palvelun taso kun on melko itsestä kiinni verkko-ostoksissa ihan samoin kuin Partcolla asioidessakin: jos tietää mitä haluaa, ja näkee netistä että sitä on hyllyssä, niin what's the problem ? Ja on se nyt aikuisen oikeesti niinkin, ettet varmaan mene lidliinkään kyselemään henkilökunnalta neuvoja siihen kannattaisiko sinun ostaa kevyt- vai rasvatonta maitoa; tai tilsittiä vai edamia; tai broiskunfilettä vai koipipaloja; sikanautaa vai naudanjauhelihaa; kardemummaa vai pippuria.

En halua siis syyllistää ketään koska voi olla että ymmärrän väärin aloittajan ja muidenkin kommentteja, mutta en nyt oikein ymmärrä miksi joku odottaa Partcon tiskin myyjältä apua tietämättömyyden ongelmiinsa yhtään sen enempää kuin vaikkapa liidelin kassalta. Vaikka itsekin katson nyt ehkä jotakin erektoniikasta ymmärtäväni, ei minultakaan nyt ihan joka Partcon komposta kannattaisi neuvoa kysyä.

Jos menet siis tiskille valmiin Partcon tuotenumeron kanssa ja pyydät sitä 10 kpl, valita vasta jos saat väärää tuotetta tai väärän määrän... eikö ?

Itse en ole kertaakaan Partcon myyjän toiminnasta virhettä löytänyt. Voi olla että minulla on siis ollut vain tuuria ?

Viimeksi muokattu: 07.03.2017
  19. MoB

Rekisteröitynyt:
    04.08.1999
    Kyllä minä olen saanut sieltä aina ihan hyvää palvelua. En sitten tiedä onko naamavippi tai jotain kun siellä on parikymmentä vuotta tässä juoksennellut hakemassa akuuttiin tarpeeseen yhtä sun toista komponenttia. Hiljaisena aikana viitsivät jakaa omia vinkkejäänkin jos on tarpeeksi mielenkiintoinen ongelma ratkottavana.
    Ei siis ole mitään pahaa sanottavaa ko. lafkan palvelusta.

20. ChiKung

Rekisteröitynyt:
    29.12.2001
    Sellainen kioski, että ostoslista kannattaa tehdä valmiiksi. Mutta kunhan se on valmiina, markalla saa merkkareita. Introverttina en sen kummempaa asiakaspalvelua osaa kaivata.

Ainoa valittamisen aihe, että muuttivat kauemmaksi täältä toimistolta katsottuna.

21. StiNgeRWeb

Rekisteröitynyt:
    07.09.2001
    Juu, jos on enemmän kuin kolme artikkelia ostettavana niin valmis ostoslista helpottaa asiointia. Itsekin keräilen ostoslistaa exceliin Partcon osanumerolla varustettuna ja printtaan sen mukaan kun lähden käymään.

Ja tosiaan itselläkin ainoa valittamisen aihe on se että muuttivat huonompaan sijaintiin omiin ajoihin nähden. Ennen olivat sellaisessa paikassa että melkeinpä joka viikko tuli ajettua työreissuja melkein vierestä niin oli helppo pistäytyä.

22. LM2

Rekisteröitynyt:
    29.11.2010
    Sanokaas lyhyesti mikä ero on siinä, että kaupasta saa palvelua tai sitten kyselee liikaa (varsinkin ruuhka-aikaan).
    Tämä siksi, että ymmärrettäisiin se ero. Hyvästä kaupasta saa palvelua, esim halvempi vastaava komponentti kuin mitä kysyy tai vastaavaa.

Eli miten ostat kompokaupasta.

23. StiNgeRWeb

Rekisteröitynyt:
    07.09.2001
    Mun mielestä on hyvää palvelua jos kysyy että onko nämä yhdet konkat tarkoituksella tavallisia kun muut on lowesr-mallia kun ostoslistassa on noin kymmentä sorttia konkkaa sun muuta tavaraa. Tuossa kyseisessä tapauksessa ne olivat tarkoituksella tavallisia koska niiden sijoituspaikka oli ahdas eikä ollut tarvetta että nekin olisivat lowesr:iä. Entä jos olisinkin jotakin poweria uudelleenelkottanut ja olisin epähuomiossa laittanut ostoslistaan väärän komponentin? Tuollaisessa tapauksessa oli mielestäni ihan ok että varmistetaan asia.

Samoin on ollut tapaus että tarkoituksella ostin eräitä tosipaskoja eli todella halpoja liittimiä erääseen protoon niin kysyttiin että olenko ihan varma että haluan niitä tosihalpoja tosipaskoja vai pistetäänkö kalliimpia ja parempia. Lopulliseen laitteeseen tuli aivan eri tyyppiset liittimet mutta protoilu oli helpompaa toisilla liittimillä koska oli jo niihin sopivat mittajohdot olemassa.

Nyt tosin tulee mieleen yksi tapaus ajalta kun Partco oli vielä Haagassa. Joku ilmeisesti amiksessa oleva oli ostamassa komponentteja ilmeisesti johonkin koulutyöhön liittyen ja kyseli kaikkea mahdollista tyhmää myyjältä. On varmaan ainoa kerta kun olen nähnyt Partcon myyjän ehkä hieman tympääntyneenä mutta ymmärrän kyllä täysin turhautumisen kun kyseinen sankari kyseli about jokaisesta osasta jotakin, esim "onko tämä nyt ihan oikea vastus kun tämä on sininen, meillä koululla nämä ovat kaikki beigen värisiä?" jne.

24. kkh

Rekisteröitynyt:
    16.04.2015
    Olis voinut tämä aloittaja, "mato" hieman perustella omaa näkemystään huonosta asiakaspalvelusta. Ehkäpä hän oletti saavansa tiskillä myös suunnittelupalveluja omaa toteutustaan varten tms.

Omat kokemukset Partcosta on pelkästään myönteisiä. Itse laitan yleensä verkkokaupan kautta listan komponenteista kerättäväksi ja noudan kun ilmoitus "noudettavissa" tulee. Ei mene aikaa turhanpäiväiseen tiskillä odotteluun.

25. velleri

Rekisteröitynyt:
    27.02.2005
    Itse muistaakseni joskus tilasin partcolta jotan kasan. Hintahan siellä on kova, mutta jollainhan se on heidänkin elettävä... Kaikki komponentit vaikutti aidolta ja kaikki tuli määrissä, mitä pitikin. Toimituskin oli kohtalaisen nopea.

4/5 antaisin arvosanaksi, 1/5 osa pois hinnan takia.

PS. AP lienee tosiaan kysynyt liikkeessä jotain tyylin "mite mä kytken nää", " mikäs näistä ny o plus näistä on plus", tms...

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen