Pari viikkoa vanha peliläppäri - äänipiiri hajosi?

Viestiketju alueella 'Ongelmat' , aloittaja a1m, 11.04.2019.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. a1m

Rekisteröitynyt:
    13.06.2005
    Eli ostin elämäni ensimmäisen peliläppärin pari viikkoa sitten. MSI:n GP73 Leopard 8RF - koneen, jota ei löydy edes MSI:n omilta sivuilta.

Kone ollut nyt jotakuinkin käytössä viikon ja eilen asensin Windowsin ja Intelin uusimmat ajurit koneeseen. En tiedä tarkalleen missä vaiheessa, mutta jossakin välissä volamerkin päälle ilmestyi punainen ruksi. Nyt n. 3 tuntia myöhemmin olen tullut siihen lopputulokseen, että koko äänipiiri on kärähtänyt tästä paskasta.

Olen yrittänyt nyt pari tuntia asennella ääniajureita laitehallinnan kautta ja mikään ei auta. High def audion kohdalla on kolmio ja virheteksti

"
    Laitetta ei voi käynnistää. (Koodi 10)
    {Toiminto epäonnistui}
    Pyydetty toiminto ei onnistunut."

Olen ladannut niin Realtekin ja Intelin sivuilta uusimmat ääniajurit ja yrittänyt manuaalisesti näitä asentaa ja jokaisella kerralla tulee vain ilmoitus "laitteessa on jo asennettuna paras mahdollinen ohjain".

Ääni- video -peliohjaimissa ei ole muutakuin Nvidian kilke. Tänne jos yritän asentaa käsin "Lisää vanha laite" -valikosta Realtekin ajuria, niin koko kone menee bluescreeniin ja kaatuu.

Olen jo kertaalleen asentanut koko Windowsin uudestaan, mikään ei muuttunut.

Parastahan on tietenkin, jos yritän MSI:n sivuilta etsiä ja ladata ajureita, koko konetta ei sieltä löydy. Muita hieman samannimisiä kyllä löytyy, mutta näissä on eri rautaa sisällä.

Mitäs tässä nyt vielä pitäisi yrittää vai laitanko vain reklamaatiota ja palautan tämän paskakasan?

Rauta:

i7 8750h
    GTX 1070
    16GB DDR4
    Win10

2. Tarantella

Rekisteröitynyt:
    27.03.2015
    Viimeksi muokattu: 11.04.2019
  3. a1m

Rekisteröitynyt:
    13.06.2005
    Ainiin totta unohdinkin jo tuon. En vain ymmärrä mikä tuo LA only on.

Olen tuolta nuo Realtekin ajurit ladannut, ajanut sen oman setupin, kuin yrittänyt laitehallinnan kautta asentaa, ei väliä, mikään ei muutu.

Title
    Realtek Audio Driver
    Version
    6.0.1.8612
    Release Date
    2019-02-22
    File Size
    33.9 MB

Viimeksi muokattu: 11.04.2019
  4. a1m

Rekisteröitynyt:
    13.06.2005
    Dodiin latasimpa nyt neljännen kerran tuon ajuripaketin ylläolevalta tukisivustolta. Purin zipin, ajoin kansiosta setupin ja boottasin koneen. Tämä oli siis ensimmäinen kerta koko Windowsin uudelleenasennuksen jälkeen.

Mikään ei ole muuttunut. Punainen raksi edelleen läsnä, mitään audiolaitteita ei löydy, laitehallinnassa kolmio samalla tutulla paikalla ja ääni- video- peliohjaimissa vain sama Nvidian kilke.

5. Desgorr

Rekisteröitynyt:
    11.10.2010
    Jos onnistuu, niin kokeile disabloida biosista tuo äänilaite, boottaa Windowsiin, sammuta kone ja äänilaite takaisin päälle biosista.

https://www.laptopmag.com/articles/access-bios-windows-10

Ubuntun Live tikulla voisi kanssa kokeilla, niin näkee onko vika vain Windowsissa vai jossain muualla.

6. a1m

Rekisteröitynyt:
    13.06.2005
    Olipas se nysä Bios, ei ollut mitään valintoja äänilaitteille.

En enää oikein keksi mitä tässä kokeilisi, alkaa loppua oma ymmärrys tästä paskasta.

7. a1m

Rekisteröitynyt:
    13.06.2005
    Päivitetty bios, tehty cmos reset laitteen pohjasta + biossista. Asennettu Windows 10n vanhempi versio, ei mitään vaikutusta.

Hyvä laite :)

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi