Parhaat "halpis" renkaat keskustelu

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja Dwarf, 24.12.2010.

1. Dwarf

Rekisteröitynyt:
    18.02.2004
    En ainakaan muista tälläistä triidiä... halvoista renkaista taitaa olla triidi, mutta siinä ei ollut keskustelua niiden hyvyydestä.

Päätin pistää tämän pystyyn koska itsellä on alla Norman+ (kitka + nasta renkaat) joilla on menossa toinen talvi... Kaikki nastat ovat vielä tallella ja osoittavat oikeaan suuntaan... ajan aika rajusti joten kehtaan jopa väittää noita renkaita kestäviksi :)

Kyseisiä renkaita ilmeisesti tehdään venäjällä ja intiassa, minun renkaat on tehty venäjällä... Kyseessä on siis nokia hakkapeliitta 2 kopiot. Ainut kulumisen jälki noissa renkaissa on se että nastojen ympärillä on sileää rengasta ~3mm joka suuntaan, mutta kohdat missä ei ole nastaa on täydessä iskussa...

Työkaveilla on jotkut ihme renkaat (en muista merkkiä) jotka tuli auton mukana uutena... tämän talven niillä ajanut ja jäljellä on max 1/5 nastaa... oikeastaan 1/10 saattaa olla lähempänä :)

Eli halvoissakin on eroja.. Kertokaa kokemuksenne ja mielellään renkaan hinta + ominaisuudet

Norman+
    - Maksoi ~60e per kumi kun ostin (hinta on noussut)
    - pito eteen ja taakse hyvä tai jopa erittäin hyvä
    - sivuttais pito heikko
    - Lumella pitää todella hyvin
    - Jäisellä asfaltilla ~ok
    - Märällä asfaltilla ~ok (kaikki nastat on huonoja märällä asfaltilla)
    - Kestävät... minun ajotavoilla on ihme että jokainen nasta on vieläkin paikoillaan (siis toinen talvi noilla menossa)

2. TeknoR

Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Mulla on kanssa yhdet "hakkapeliitta 2 kopiot" eli nuo Nordmannit. On kyllä identtinen kuvionti ja nastoitus hkpl verrattuna, mutta itelläni noissa on runkovikaa jokaisessa, eli pullistelee omituisesti.
    Muistaakseni omani oli tehty kiinassa, kun niitä koodeja tulkkasin.

3. OMGmercedes

Rekisteröitynyt:
    12.03.2004
    Anopin autossa monta vuotta vanhat hakka2 kopiot, olikohan juurikin nordmannit mitkä lie. Pintaa on kuin uusissa ja nastat tallella, mutta kun jouduin tuolla autolla yksi päivä ajelemaan, niin luulin että sillä on vielä kesärenkaat alla, pito oli jotain äärettömän surkean ja huonon väliltä. Voin suositella kaikille itsemurhaa hautoville.

4. megaesa

Rekisteröitynyt:
    08.12.2007
    Mulla on autossa kingstar "nasta"renkaat alla. Voin suositella vain masokisteille tai itsetuhoisille. Pito täysin olematon, maantiellä tuntuu siltä kuin ajaisit ilmalaivaa.

Pintaa kyllä löytyy vielä, mutta mahdollisimman pian olisi tarkoitus hävittää nuo alta. Sen verta hurjat ajaa liukkaalla :D

5. Von Kynnysmatto

Rekisteröitynyt:
    30.09.2010
    Roadstonet löytyy, ei mitään ongelmia ajaessa. +220kw etuvetoisella mennään ja hyvin pääsee eteenpäin, ei haittaa vaikka nastat vähnä katoavatkin. Sitä edellinen talvi kitkoilla joilla ajettu kesä, ei ongelmia niilläkään. Ei tuolla tarvitse talvella posottaa kuin kesäkelillä, ennakoi ja mutkat rauhallisesti niin hyvin pärjää.

6. anzie_

Rekisteröitynyt:
    25.10.2008
    Mulla oli edellisessä autossa viimetalvena aivan uudet olikohan Continentalin nastarenkaat. Nyt on uusi auto ja tässä on myös nuo Nordman+ renkaat, ja täytyy kyllä sanoa että perstuntumalta nämä ovat ainakin yhtä hyvät ellei paremmat kuin nuo Contit. Sivuttaispito tuntuu joskus liian vähäiseltä, mutta näillä kyllä oikeasti pärjää erittäin hyvin.

Tosin jotain tekemistä saattaa olla sillä että edellinen auto oli noin 1100kg ja uusi on 1500kg, kai siinäkin jo eroa syntyy?

7. manni

Rekisteröitynyt:
    01.08.2003
    Autossani on ollut tämän talven ajan aidot Green Diamond -kitkat. Neljä rengasta, kokona 175/70R13 maksoi 240 € asennettuna vanteille, muistaakseni 50 € + 10 € asennuksesta per rengas.

Renkaat olivat alla lokakuusta eteenpäin. Asfaltilla aistii runkojen olevan aavistuksen pehmeät, ominaisuus on talvirenkaassa pelkästään eduksi. Äänitaso on matalampi kun hyvissä kesärenkaissa.

Talvella pito on jokaisessa olosuhteessa erinomainen, hyvän nastarenkaan tasoa, mukavuuden ollessa maksimaalinen. Kovillakin pakkasilla kumiseos säilyy elastisena. Kiitos ylivoimaisen pidon, mukavuuden ja kustannustehokkuuden, ei tulisi mieleenkään valita muita renkaita autoni alle.

8. John Troll

Rekisteröitynyt:
    08.12.2001
    Nordman+ on tosiaan sama rengas kuin Hakkapeliitta 2. Tehdään Nokian tehtailla Venäjällä tms. halpismaassa. Ei ole minkään toisen osapuolen kopio. Nyt Hakkapeliitta 4 on uudelleen nimetty Nordman 4:ksi Talvirenkaat

Nordmaneista ei ole kokemusta, mutta HKPL4 on pitävä, joskin hirveän äänekäs rengas, joten uskoisin noiden olevan ihan pätevät. "Halpismerkeistä" joskus oli olla Kleber Kapnorit eikä niistä jäänyt mitään pahaa sanottavaa.

9. manni

Rekisteröitynyt:
    01.08.2003
    Valmistusmaasta ei kannata vetää johtopäätöksiä. Monet jopa sanovat, että Nokian tehtaat Venäjällä tuottavat parempaa laatua, kiitos uudempien laitteiden.

10. peLoGo?

Rekisteröitynyt:
    17.09.2009
    Uskoisin syyn laatuun löytyvän myös siitä, että työntekijät Venäjän tehtaalla ovat yhtä kännissä kuin Ladan tehtailla.

11. Koidar

Rekisteröitynyt:
    26.10.2008
    Takarenkaina ollut nyt tämän talvikauden käytössä nuo Kingstarit. Sivutaispito on kyllä melko surkea mutta eipä tuo haittaa. Käyttää vaan mahdollisimman vähän jarru ja mutkissa pitää pientä vetoa niin ei tule ongelmia. Renkaina kelvolliset kunhan ei pelleille kauheasti.

12. teppemies

Rekisteröitynyt:
    07.04.2005
    Taitaa useilla "halpiskumeilla" olla ongelmana, jos ei uutena, niin ajan kuluessa pito-ongelmat. Ainakin itsellä on sellainen käsitys, että valta-osassa halpisrenkaita pito laskee todella jyrkästi siinä, missä "laatukumi" vielä pitää ihan hyvin.

13. manni

Rekisteröitynyt:
    01.08.2003
    Nojaa. Autoni edelliset talvirenkaat olivat vuosimallia -98 ja viime talvena vielä pärjäsin niillä. Renkaat oli pinnoitetut nastat. Tuskin uudetkaan renkaat merkittävästi pitkäikäisemmät olisivat olleet.

14. Corex

Rekisteröitynyt:
    14.07.2001
    Henkilöauto aikoina oli sekä kesä että talvinakkeina useampaan otteeseen Kleberin renkaat. Ei kyllä mitään valittamista, perus 175/65 14" hinnat liikkui asennettuna jossain 200-240e välissä. On joku michelinin halpisbrändi että ei ihan kuraa.

15. JaRoDD

Rekisteröitynyt:
    23.02.2008
    Näistä oon kuullu pelkkää hyvää. Taitaa noita tuolla kaupungilla pyöriä peräti taksienkin alla ja se nyt ehkä jo sanoo jotain.

16. Sasseli

Rekisteröitynyt:
    06.06.2003
    Jaa minkä taksien? Eipä ole tullut vastaan.

Totta kai Manni kehuu noita renkaita maasta taivaisiin. Toisaalta niinhän hän kehuu Ladaansakin joka ketjussa...

Manni näyttää levittävän Green Diamond evankeliumia ympäri internetsiä. Lainaus:

"Mulla on ollut Lada Eurosamarassa Green Diamondit alla tämän talven. En ole koskaan ajanut yhtä hyvillä talvirenkailla missään autoissa. Pitoa on hyvin joka kelillä ja sulallakin ovat hiljaisemmat kun edelliset kesärenkaat. Jopa jääpinnalla saa aina hämmästellä hyvää pitoa. "

17. manni

Rekisteröitynyt:
    01.08.2003
    Jos löydän erityisen laadukkaan tuotteen pienellä hinnalla, koen velvollisuudekseni valistaa muitakin kansalaisia asiasta.

18. SandWiz

Rekisteröitynyt:
    21.06.2002
    Oletki hirveästikkin vertaillut noita muihin renkaisiin vai onko ainoa verrokki nuo edelliset yli 10 vuotta vanhat renkaat?

19. manni

Rekisteröitynyt:
    01.08.2003
    Työautossa on uudehkot, kalliit nastat, joita käyttänyt uudesta lähtien. Kotiväellä on uudempia automobiileja, joissa uusia laaturenkaita. Varsin paljon erilaisten renkaiden kanssa ajanut, mutta Green Diamondit erottuvat edukseen.

20. Warra

Rekisteröitynyt:
    27.12.2003
    Tervehdys.

Ainakin Nordman 4 (eli nuo Hakkapeliitta 4:t uudelleen nimettynä) ovat pyörineet ihan kivan oloisesti vaimon auton alla tämän talvea. Hinta/laatu ollut hyvä. Kesänakeista Hankookin erilaiset mallit ovat kaikki olleet hyviä mitä olen niitä testannut. Champiroita taas en kehu ainakaan kesärenkaissa, uraherkkiä ja kuluvat sairaan nopeasti.

Hankook K415 ainakin olivat kesärenkaina samassa autossa verrattuina kalliimpiin Nokian NRHI renkaisiin jokaisella osa-alueella paremmat. Ja reilusti halvemmat.

21. Voi olla vähän eri asia joku 13" ja 16+ jollain löysällä green diamondilla. Ei varmaan pärjäisi ainoassakaan testissä kuin jonku höyrypään mielikuvituksessa. Ja se ladakin painaa vähemmän kuin tavan autot.

22. manni

Rekisteröitynyt:
    01.08.2003
    Olen kuullut erittäin hyviä kokemuksia muiltakin. Tovereilla on ollut keskiluokan autoja, pienempiä tai isompia, esim. Golf neloskoppaisena. Kaikilta kuullut pelkästään hyvää noista. Ylistävät hiljaisuutta ja pitoa.

23. Avautuja

Rekisteröitynyt:
    12.07.2006
    Barum kuulemma ja valmistettu kait Saksassa. Saksassa suosittu rengas, mutta ei täälläpäin kovin hyvin markkinoitu. Tosi "halppiksesta" tulee mieleen kiinalainen muovirengas.

24. OMGmercedes

Rekisteröitynyt:
    12.03.2004
    Topikin informaatio arvo on kyllä vaihteeksi tasan nolla, jokainen kehuu omaa valintaansa ja sehän tekee niistä sitten hyvän :smoke:

Miksei mikään "arvostettu" testaaja, kuten vaikka TM tee rengastestiä näistä "tää on Michelin kuviolla niin on yhtä hyvä" kiinan mikä lie venäjän tehtaan renkaista. Olis edes jotain ns. faktaa mutujen lisäksi.

Ne Ässätkin on kuulema niiiiin hyviä kun ovat omassa autossa. Mutta sen verran mitä olen noita vanteille pyöritellyt, niin runko on löysä kuin...ja oikeastaan rengaskonetta ei edes tarvitse saadakseen noi vanteille. On varmaan tosi hyvät ajettavat, aivan varmasti.

25. Dwarf

Rekisteröitynyt:
    18.02.2004
    Minä kirjoitin sinulle about 1.5h vastausta, mutta siitä tuli liian provo joten pidän asian lyhyenä...

1. TM ei maksa testatuista renkaita, vaan nokia, misseliini, yms... tomittaa ne
    2. jos se sinun TM sanoo että umm.. mikäs on oikeen paska merkki? Hancook? on parempi kuin nokian [tämä merkki] niin arvaa saisiko TM enää ilmaisia renkaita? ja sama varmaan toimii merkin sisällä... eli tm sanoo että nokian hakkapeliitta 2 on parempi kuin 7, niin voisi ilmaiset renkaat jäädä suht vähiin... Ja kehtaappa vittu väittää että se ei toimi noin... olen tarpeeksi vanha jotta tiedän suomen HYVÄVELI systeemin...

Jos luit topicin niin tarkoitus ei ollut verrata nokian hakkapeliita 7:skaa Nordman+:ssan...

Tarkoitus oli verrata paskoja renkaita keskenään ja kertoa niiden huonot puolet... omani jo ilmoitin :/

Noilla olen jättänyt monet bemarimiehet haistelemaan nissanin pakokaasuja :)

Edit:
    Liian humalassa.. ei tossa mun postissa oo oikeen järkee mut :/

26. OMGmercedes

Rekisteröitynyt:
    12.03.2004
    Ensinnäkin käytin muotoa ""arvostettu"", jos et ymmärtänyt. Toiseksi missä olin vertaamassa hakka seiskoja näihin paskoihin, minähän juurikin puhuin paska renkaiden vertailusta.

Pointti oli että suomalainen urpo ei myönnä ostaneensa paskaa, joten näillä kehuilla ja mielipiteillä saa 90% tapauksissa pyyhkiä persettä. Ihan esimerkkinä Mannin Samara & Green Diamond rölläys, ketä vittua nämä jutut kiinnostaa, ei ketään. Tosin onhan niitä joskus hauska lukea ja siten omaavat jonkin sortin viihdytys arvon.
    Siksi olin enemmänkin kiinnostunut ihan mittauksista sun muista, eli ihka oikeaa testiä ja kunhan vain ääneen "ihmettelin" miksi sellaista ei kukaan tee. Noi halpis renkaat nyt mitään maksa, niin siitä renkaiden ilmaisuudesta se tuskin kiinni on.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen