Parasta ääntä ulos Geneleceistä?

Viestiketju alueella 'Viihde-elektroniikka, kamerat ja Hifi' , aloittaja BlackPowerBill13, 15.07.2008.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. TKorho

Rekisteröitynyt:
    03.10.2000
    Jep, totta on. Mutta en minä haekaan itse asiassa tarkkaa uskollisuutta niinkään, vaan miellyttävää ääntä! :-) Tiedän signaalinkäsittelystä ja X-Fi:n tekosista riittävästi tunnustaakseni väittämäsi. Olen sitä mieltä että myös keinotekoinen muokkaus voi olla ok, kunhan se tekee tarkoituksensa, eli parantaa kokemusta! Esim bass/treble usein on liian simppeli analoginen muunnos, mutta joku muu ei välttämättä. Siksi sanoinkin alussa että muokkaus voidaan tehdä äänikortilla, jos tarvitaan.

Jos minulla ei ole tarpeeksi objektiivista tietoa alkuperäisestä äänitteen äänestä, niin on voi sitä lähestyä rajatta. Tavoite onkin musiikin/äänen miellyttävyys ja jossa yksi valtatekijä on kunnioitus (ihmis)äänen sävyjä kohtaan. Tässä voi esim jämäkämpi DAC vaikuttaa paljonkin. Ei muokkaus (välttämättä) tarkoita että äänestä on muna pois. Tosin gaming modessa usein kyllä. Entertainment puolella taas jotkut efektit riittävän hiljaa laitettuna vastaavat ihan pätevää efektiprosessoria. Laskennallisesti ehkä enemmänkin.

Hifiä _mun_ korvia varten?? :-) Sit tosin se fidelity on vähemmissä! Mutta tavoite voi silti olla parempi ääni.

[signature]TKorho -[/signature]

2. TKorho

Rekisteröitynyt:
    03.10.2000
    Tjoo, tuossa bit-perfect audio creation modessa tietty on se ongelma että se ei tue subbaria. Bit-perfect kokeilut siis voivat olla muuten ihan hauskat, mutta subbaripää ei toistu.

Tietojenkäsittely tallennusmuodossa ja toisaalta äänikortin ulostulojen (DAC/OP) vaikutus on tietty eri asioita. Molemmat voivat olla minimitekijänä.
    [signature]TKorho -[/signature]

3. CoffeeHolic

Rekisteröitynyt:
    06.11.2005
    Vähän asian vierestä, mutta onko joku vaihtanut Oparit Auzentech:in X-Meridian äänikortin alkuperäisistä parempiin. Olen miettinyt pitäisikö vaihtaa, että kuuluuko ero. Alhaalla linkki valmistajan kauppaamiin, jossa kunnon hintalappu. Itse olisin toki ostamassa oparit ja tekemässä tarvittavat piirilevyn palat.
    http://www.auzentech.com/site/products/opamp_627sm.php

[signature]Hommat hanskassa, Hanskat hukassa[/signature]

4. velleri

Rekisteröitynyt:
    27.02.2005
    No huhhuh... Onpas opparilla hintaa. Kannattaa muistaa, että ei tuollaisia esim. aktiivikaiuttimien sisältä löydy, vaan ihan perus 072 tai 5532 -piirejä siellä lienee. Joten hintaa tulee, kun sieltäkin kaikki vaihtaa...
    [signature]Minkähän ihmeen takia aina kaikki itkevät halpoja rojujansa?[/signature]

5. CoffeeHolic

Rekisteröitynyt:
    06.11.2005
    Onhan toi Auzentechin hinta järjetön. Digi-key (US) kauppaa kyseisiä opareita (627sm) 66,5 $ / kpl.
    Auzentech suosittelee opareiksi Burr/Brown OPA2134PA. Enmuista mitkä operaatio vahvistimet on vakiona kortissa, täytyy kai avata kotelo ja katsoa.Noita opareita voisi piruuttaan ostaa OPA2134PA noin 6?/kpl ja kokeilla kuuleeko eroa :)
    [signature]Hommat hanskassa, Hanskat hukassa[/signature]

6. jaro

Rekisteröitynyt:
    28.11.1999
    Onneksi olkoon, kun olet valinnut kotimaiset maailmanluokan huippumonitorit! Niitä jaksaa moni kateellinen aina vain parjata. On se vaan ihme, että äänenvääristäminen on joillekin tavoite :)

Mutta asiaan, minun Genet on koplattu ihan suoraan balasnoidusti M-Audio Delta 66 äänikorttiin ja olenpa miettinyt usein ihan samaa. Minulla vaan ei ole motiivina äänenlaadullinen parannus johon olen tyytyväinen vaan esivahvistinominaisuuden saanti, erityisesti äänenvoimakuuden säätö ulkoisesti. Taipuisin uskomaan kunnollisen äänikortin DACin olevan kelvollinen, en voi sen enempää sanoa kun en ole kuunnellut. Toisaalta, Stax-kuulokkeeni ovat samassa äänikortissa ja laadullisesti ääni on samalla tasolla kuin Arcam CD-soittimeni tuottama ääni, joten tämäkin vahvistaa uskoani äänikortin DACin kelvollisuudesta.

Akustoinnila ei ole minulle tässä tapauksessa niin suurta merkitystä, kuuntelu tapahtuuu lähikenttämonitorointina tavallisessa matollisessa ja verhollisessa huoneessa. Työpöydän akustointnniksi minulle on riittänyt Genelecin irti pitäminen pöydän tasosta.

7. Geefabio

Rekisteröitynyt:
    12.06.2003
    Onneksi olkoon, sinut on aivopesty. Genelecit on yksi laatumerkki muiden seassa, mutta sen hehkuttaminen ylivertaisena on täysin turhaa. En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa kun porukka hehkuttaa jotain 8020:iä niinkuin ne olisi jotkin ihmetekeleet...

Terveisin: Taas yksi kateellinen, jonka kaiuttimet hakkaa Genen pikkumonitorit 10-0 ja sallivat huomattavasti vapaamman kuuntelun leveämmällä stereokuvalla kuin mitä saa irti lähimonitoroinnilla...[signature]To truly understand recursion, one must first understand recursion![/signature]

8. petepeluri

Rekisteröitynyt:
    05.11.2003
    Pienillä elementeillä ja etulevyllä suuntaavuus ei riitä kovin pitkälle matkalle, on valmistaja mikä tahansa.
    Läheltä kuuntelu on kyllä mukavaa, aiheuttaa vaan ongelmia kotiteatterin kanssa.
    Omiin pikaisiin kuunteluihin pohjautuen 8040 sopiva kuunteluetäisyys on alle 2½m.

Miten pitkältä matkalta kuuntelet?

[signature]Wolfdale, DS4, 2gt Micron d9, Gayhorse 92Gts, 500+500+250Gt, E5-450w, X-fi, 5.1, vettä. HcOc[/signature]

9. BlackPowerBill13

Rekisteröitynyt:
    20.10.2006
    Lähes aina käden mitan päässä. Jos en olisi opiskelija, niin muropalkalla minulla olisi erillinen kotiteatteri/hifistelysysteemi jossa puolestaan olisi muuta kuin geneä.
    [signature]Maistun suolaiselle maidolle ja kolikoille.[/signature]

10. alspe

Rekisteröitynyt:
    29.03.2005
    Se, että kunnellaan lähikentässä ei tee akustoinnin etua oikeastaan paljonkaan pienemmäksi. Huoneen jälkisointiaika/kaikuisuus ei vähene yhtään.

Omasta mielestä on aika ärsyttävää niska jäykkänä nillittää 1 m päässä kaiuttimista siten, että laulaja tunkee päin naamaa. Ennemmin kuuntelee helpommin kuunneltavaa ääntä kauempaa, akustoinnilla ja siten, että bändi esiintyy huoneen "seinällä" eikä tunge syliin.
    [signature]iMac17" 1,83 GHz Core Duo - 1 Gb - 160 Gb

Äänentoisto : Creek CD43, Rega P2, Airport Express, Creek 4330, Epos M5i
    Original CD-A8T + MuFi X-CAN v3 + Alessandro MS1[/signature]

11. jaro

Rekisteröitynyt:
    28.11.1999
    Kyse on näistä korkealuokkaisista tekiinkan eturintaman aktiivikajareista keskusteltaessa kuitenkin vain tietokoneen kajareista. Jos menisin kauemmas kuuntelemaan, en enää näkisi lukea tekstiä monitoriltani. Erityistä akustointia ei tarvita sillä huoneessa on jo "luonnollinen" akustointi. Tai ainahan sitä tarvitaan, en vaan ole niin hifisti että välitän.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen