Kyllä sen pitkän johdon voinee korvata esim jollakin "datasähkö" muuntimella?
Maxivisionin bokseja tässä taloudessa kaksi kappaletta, ollut jo pari-kolme vuotta, yleisesti ottaen toimii hyvin,
mutta noin kerran tai pari kuukaudessa joku kanava tai kanavia pimeänä, yleensä kyllä korjaavat "nopeasti"...
Eli luotettavuus ei ole vieläkään "sataa prosenttia", mutta on kyllä jonkin verran parantunut viime aikoina.
Edit, taitaa niitä pimenneitä kanavia olla usemmin kuin pari kertaa kuukaudessa, jos ihan 24/7 alkaa seuraamaan.
Sitä en sitten tiedä, kuinka paljon vastaavia kyykkäyksiä on kilpailijoilla.
Viimeksi muokattu: 19.07.2017
Tarkoitit varmaan että jossakin elisan boksissa on wifi...
Elisa tuskin jakelee mitään maxivisionin palveluita. Ja maxivisionin bokseissa ei tietääkseni ole edelleenkään wifiä. Edes heidän uusimmassa mallissa.
Uusin malli eroaa muistaakseni yhdellä kirjaimella jostakin toisesta mallista, jossa on wifi.
Noh, kysyn vielä visionilta varmistuksen tälle.
Sivuilla lukee usein kysytyissä myös:
"Toimiiko Maxivision wlanilla?
Ei toimi. Maxivision-bokseissa ei ole sisäänrakennettua wlan-sovitinta. Internet-yhteys pitää kytkeä boksiin ethernet-kaapelilla."
Edit 2:
Maxivisonilta vahvistus: Kaikki boksimallimme voidaan kytkeä vain ethernet-kaapelilla nettiin.
Viimeksi muokattu: 22.07.2017
Eipä mitään.
Viimeksi muokattu: 02.08.2017
http://www.satshop.fi/wifi-bridge.html tuollaisella sovittimella olen itse Maxivisionin boksin langattomaksi tehnyt. Boxissa usb liitin, josta saa tolle sovittimelle virran..
Itse Maxivision on ollut nyt mulla vuoden käytössä 4G liittymällä ja toiminut hyvin. Satunnaisia tahmailuja, ilmeisesti 4G:n ruuhkan takia.
Viimeksi muokattu: 02.08.2017
Se riippuu kuuluvuudesta, käyttäjämääristä, kuormituksesta ja miljoonista muista seikoista.
Ainoastaan kokeilemalla selviää. Ja sittenkin voi käydä niin, että myöhemmin tulee kaistaongelmia.
Maxivisionin nettipuolen hallinnasta voi lukita boksin käyttämään parasta saatavilla olevaa laatua, mutta se aiheuttaa tökkimistä mikäli nettiyhteyden kaista ei riitä.
Maxivisionin kaistanrajoituksen pitäminen automaatilla voi sekin joskus aiheuttaa pätkimistä, jos liittymän nopeus vaihtelee paljon, tai on "rajoilla".
Kuvanlaadun voi lukita myös SD:lle 5 tai 2mbps. HD:lla kaistan lukitus on 8mbps, ja lisäksi ruksi kohtaan "käytä aina parasta saatavilla olevaa laatua..."
Viimeksi muokattu: 04.08.2017