Paljon maksat vakuutuksesta?

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja OmenaOrava, 23.05.2012.

1. TeknoR

Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    audi 80 1.8 244e/v @ 55%
    volvo s40 2.0 527,83e/v @ 0%

op-pohjola

poppi ois varmasti halvempi näillä kilsoilla, mutta siihen lafkaan päin en edes kuse.

2. rehuli

Rekisteröitynyt:
    18.02.2014
    Volvo v50 2,4 D5 2006
    Op Pohjola
    Liikennevakuutus 370,14€ 35%
    Kevytkasko 192,75€ 70%
    Yht 562,89€

M26

3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. intelops79

Rekisteröitynyt:
    02.12.2003
    Volvo s40-05

Pop liikennevakuutus 123e/v 70% bonusta

5. DroiAn

Rekisteröitynyt:
    04.12.2010
    No nyt on vaihdettu POP Kilsa S:n ja kokonaishinta 630€/v.
    Bonus noussut 20% -> 25% ja kuskille ikää tullut vuosi lisää.

6. knttr

Rekisteröitynyt:
    23.11.2009
    Tulipa tehtyä pientä kilpailutusta

Kirjoitus hetkellä
    1. Toyota Avensis 1.8 2008
    2. If
    3. Liikennevakuutus 225,83 @55%
    4. Etukasko 415,4 @70%
    YHT. 641,23 €/v

Halvin olisi ollut Lähitapiola
    Liikennevakuutus 186,62€ @55%
    Kasko - suppea 187,95€ @70%
    YHT. 390,37 €/v
    Mutta kun tunnistauduin ja menin ostamaan vakuutusta niin sivusto herjasi, ettei aikaisempia liikennevakuutuksen bonuksia löydy, jolloin hinta olisi ollut 618,46 €/v (0% liikennevakuutus)

Pohjantähti olisi tarjonnut
    Liikennevakuutus 355,29€ @54% (<-nipistivät prosentin)
    Kasko (vapaaehtoiset) 195,92€ @70%
    YHT. 551,21 €/v

Päädyin sitten OP-Pohjolaan, kun siellä asunto/autolainakin on
    Liikennevakuutus 235,43€ @55%
    Kevytkasko 305,16€ @70%
    YHT. 562,27 €/v

edit. ja perhana sitä mitään vaihdettu kun pohjolankin sivut herjasivat ettei palvelu ole käytettävissä:mad:

Viimeksi muokattu: 03.09.2016
  7. Kikkee

Rekisteröitynyt:
    08.04.2014
    Nostetaas tätä ketjua nyt kun uudistus vakuutuksiin astui voimaan

Pitää kysellä vähän mikä meno on tuolla POP -vakuutuksen puolella. Ennen joulua katselin minkä hintaista vakuutusta heiltä saisi, ja oli saman hintainen kuin nykyään. Nyt kun vakuutuslaki uudistui ja uuden hinnan pystyy laskemaan netistä, niin heillä hinta on sama kuin ennen joulua, mutta bonusprosentti 0%->40% :think: Eli bonukset kyllä nousee prosentuaalisesti helvetisti mutta hinta pysyy samana.

8. Jack796

Rekisteröitynyt:
    14.09.2009
    Päivitys 206 kohdalla:
    Pop-kilometri rajalla 10 000km/vuosi : 103,16 euroa

9. un5k4

Rekisteröitynyt:
    06.10.2004
    Meinasin pudota tuolilta kun Popilta tuli ilmoitus vanhan vakuutuksen päättymisestä ja samalla ilmoitus uudesta vakuutussopimuksesta.
    Vakuutuksena POP Henkilöauto XL, auto vm.2011 Superb farkku. Vanha hinta 773,43€/vuosi, nyt hinta vaivaiset 1402,87€/vuosi. :confused:
    Vanhassa sopimuksessa bonukset 20/70%, nyt uudessa 0/50%.

10. Diaz\

Rekisteröitynyt:
    14.03.2008
    No oletko sitten ajanut kolarin tai jotain?

Ihan hyvää hupia nuo vakuutukset itse kussakin firmassa kun välillä kilpailuttaa. Aika säännönmukaisesti kasko+liikennevakuutus semmoista 1500-2000e. Tällä hetkellä mulla on Kamux-kasko ja Ifin liikennevakuutus, hinta on tasan tonni.

Tarkistin tuon Popin niin tarjosi XL:ää 1450 eurolla, bonareiksi arpoi 5% ja 60%.

11. halpis

Rekisteröitynyt:
    19.12.2006
    Kuinkahan kiire lie yhtiöillä kun oletettavasti väki kilpailuttaa kaiken uusiksi. Saas nähdä joutuuko vaihtamaan yhtiötä, nyt vakuutukset on enimmäkseen if:issä, mutta laskurit tarjoavat muille sen verran paljon halvempaa liikennevakuutusta että voi joutua vaihtamaan yhtiötä jos eivät tee jotain. Tosin nuo laskurit on varmaan vielä menneessä ajassa aika monella. Onneksi mp-vakuutuksista (enduro) on pitkät sopimukset joten ne eivät ainakaan tänä vuonna (vielä) raketoi.

Viimeksi muokattu: 02.01.2017
  12. Kikkee

Rekisteröitynyt:
    08.04.2014
    Aika erikoista, itselle If on nyt tänä aamuna selvästi kaikista halvin (yli 100€ /vuosi halvempi kuin muut). Vähän tässäkin uudistuksessa kävi kuten pelkäsin, hinnat pysyivät kaikilla tismalleen samoina kuin aina ennenkin vaikka tarjoavatkin isommat bonukset.

13. DroiAn

Rekisteröitynyt:
    04.12.2010
    Huomasin saman, ainakin mitä laskurit tällä hetkellä näyttää. Popillakin bonukset nous mut hinnat pysyy samalla tasolla, ei kyllä yllättänyt.

Mulla bugas jotenkin POP, näytti hetken vanhaa hintaa + uutta bonusta, mutta sivujen päivitettyä hinnat aikalailla samat kun mulla nytkin on vaikka bonus isompi. Tosin Ifiltä näyttäs saavan jokusen kympin halvemmalla joten sinne taitaa mun auton vakuutus vaihtua. Onneks noita yhtiöitä voi vissiin vaihdella just niin usein kun jaksaa?

Nykynen vakuutus ollu voimassa vasta viikon :D

14. Kikkee

Rekisteröitynyt:
    08.04.2014

Joo, ihan ihme meininkiä. Laitoin omalle vakuutusyhtiölle viestiä että mitä vittua. Heidän tekstien mukaan minun pitäisi saada 45% bonuksia, mutta laskuri tarjoaa tunnistautumisen jälkeen vain 20% bonusta ja sekin on kalliimpi kuin aiempi :D Katsotaan mitä vastaavat, en lähtenyt vielä itse If:lle vaihtamaan mutta jos halvempaa ei saa niin sinne menee (liikennevakuutus 513€/v)

15. halpis

Rekisteröitynyt:
    19.12.2006
    Voihan noita, mutta esimerkiksi itsellä tuo if:n kilpailukyky perustui kokonaisuuteen, joten se vaihto ei ole ihan niin helppoa vaikkei noita vakuutuksia montaa olekaan. Pelkkä laskuri ei siis kerro totuutta jos pyytää koko kasasta tarjouksen. Ja siltikin sen kasan joutuu pilkkomaan useammalle yhtiölle sen mukaan ketkä tarjoavat halvimpia ja mihin.

Nyt monet tarjoavat ajomäärän mukaan jotain alennuksia, mutta en kyllä ole ihan ymmärtänyt miksi. Jos nyt suhaa pääteitä sen 20tkm vuodessa väitän että riskit on valtavasti pienemmät kuin jollain joka ajaa helsingissä muutaman tonnin vuodessa. On käytännössä varmaa että jälkimmäinen kolhii autoaan kun niitä kattelee :D

16. DroiAn

Rekisteröitynyt:
    04.12.2010
    Mulla vaihtu just nyt Ifille.

Mennään sillä siis, jollei edullisempaa osu kohdalle tässä lähikuukausina.
    If antoi mulle vain lähtötason bonukset, mutta oli silti halvin. Riippuu vissiin jatkossa todella paljon yhtiöstä paljonko "bonusta" saa.

Jep, itellä vaan kotivakuutus + yhden auton vakuutus niin tuo vaihto on helppoa. Ei tunnu saavan kummosia keskittäjäalennuksia vielä tolla setillä. Toki useammalla vakuutuksella sitten kannattaa pyytää tarjouspyyntöä.

Mulla nyt liikenne + osakasko 647 € / vuosi. M22, Tku. Autona pieni kauppakassi 1.3 koneella, vm. 2005. Ifissä siis, aloitusbonuksilla. Näin kai tavallaan pitäs ollakin kun ollut autovakuutus alle vuoden yhteensä, toki kyllä oletin että antaisi edes sen yhden vuoden korotuksen bonuksiin. Mitenkään ei myös huomioitu sitä kun ensiautollani olin 3,5 vuotta auton omistajana (mutten haltijana), toki ehkä se sitten kuuluukin jättää huomiotta kun en ollut haltija.

17. renttu

Rekisteröitynyt:
    04.07.2001
    Mulla POP arpoi liikennevakuutuksen bonukseksi 75% ja kaskon 70%. Hinnat muutamien eurojen sisällä lauantain hintoihin, jolloin bonarit olivat 40%/70%. Eli ilmeisesti liikennevakuutusten perushintoihin on tullut reilusti extraa.

18. Karza--

Rekisteröitynyt:
    29.03.2008
    Mulla tippui auton (saab 9000 1993) liikennevakuutuksen hinta puoleen. Ennen jäi maksettavaa 300 euroa vuodessa 20% bonuksilla. Nyt 150 euroa 45% bonuksilla. Molemmissa huomioitu 11% keskittäjä ale. Olin pitänyt tuota 300 euroakin jo halpana. Täytyy kai tuossa olla jokin virhe. Eihän tuosta jäisi kuin vajaa satanen maksettavaa, jos bonukset olisi 70%

19. Kikkee

Rekisteröitynyt:
    08.04.2014
    Nuo hinnat riippuu ihan vakuutuksenottajasta sekä ajoneuvosta.

Nyt on sitten osa laskureista sökönä ja pyytää ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun :D Omasta vakuutusyhtiöstä vastasivat että laittavat tarjouksen postitse, pitänee kai odotella..

EDIT: Hyvänä esimerkkinä POP -liikennevakuutus. Ennen vuodenvaihdetta tarjosivat 640€/v 0% bonuksilla. Nyt tarjoavat 45% lähtöbonusta ja vuosimaksu 630€/v :D

20. Kampele

Rekisteröitynyt:
    05.01.2008
    Jos asusuit Helsingissä, niin tietokone arpoisi huomattavasti kalliimman hinnan kuin esim. vaasassa.

Vaikka merkkaisi että ajaa 1tkm/vuosi.

21. Diaz\

Rekisteröitynyt:
    14.03.2008
    Jeps, ja riittää että asuu PK-seudulla niin vakuutuksen hinta nousee kymmeniä prosentteja.

22. tuoppi`

Rekisteröitynyt:
    29.03.2002
    Ei se vakuutusyhtiö voi pelkistä kilometreistä päätellä missä sitä ajelua tehdään. Voihan paljon ajavakin suhata paljon kaupungissakin vaikka ajelee noita pitkiä matkojakin. Samoin vähän ajavakin voi tehdä pelkästään niitä pitkiä matkoja, tekee vain niitä niin vähän ettei kokonaisuutena kilometrejä kerry suurta määrää.

Eiköhän tuossakin loppujen lopuksi ole kyse vain tyhmien hämäämisestä. Tyhmä ajattelee että nyt on halpaa kun sain alennusta normaalin nähden ja kilometriraja on juuri itselle sopiva eikä tule maksettua ylimääräistä. Ja kun mielikuvissa hinta on halpa ei tule kilpailutettua.

Samaa periaatettahan esim. POP yrittää noiden bonuksienkin kanssa. Bonukset isommat kuin muilla ja maksimibonus Suomen suurin. Niistäkin tulee mielikuvat halvoista hinnoista vaikka todellisuudessa hinnat voivat olla mitä vaan.

23. lehtipihvi

Rekisteröitynyt:
    17.10.2010
    Mulla on jonkin aikaa IF vakuutus ollut ja oli silloin halvin.. Nyt huvikseen vähän kattelin, et vaikuttaako lakiuudistukset (en oo vielä jaksanut ihan perehtyä) ja laskeskelin ifin laskurilla uudelleen itelleni --> tulos oli, että nykyään saisin 100e halvemmalla vuodessa.
    Mites toi nyt menee? Voinko vaan "ostaa" ton uuden hinnan ja palauttaako IF mulle sit ns. ylimääräiset? Kuitenkin maksellu yhdessä erässä vuodeksi (vielä puoli vuotta jäljellä) autovakuutuksen, niin siirtyykö se vaan siitä automaatiolla vai pitääkö aspaan olla yhteyksissä?

EDIT: Kiitos vastauksesta alla vastanneelle. Pyysin soittamaan aspasta ja tosiaan 95e/vuosi tippui hinta ifillä puhelun välityksellä - sieltä muuttavat.

Viimeksi muokattu: 03.01.2017
  24. DroiAn

Rekisteröitynyt:
    04.12.2010
    Voisko onnistua kirjautumalla Ifin sivuille? Popilla toimii niin, että omilta sivuilta kun lähettää viestin aspaan, niin ne laittavat uuden vakuutuksen voimaan. Ja muutospäivämääräksi tulee tuo päivä jolloin on viestin lähettänyt. Rahathan joko palautetaan tai hyödynnetään seuraavassa laskussa jotenkin.

Automaattisesti ei siirry varmaan millään yhtiöllä ainakaan ennen laskutuskauden vaihtumista.

Viimeksi muokattu: 03.01.2017
  25. Eipä nuo laskurit joko pelaa tai sitten hintoja on nostettu aika kivasti alennusprosenttien noustessa. Itsellä liikenne+laaja kasko maksimibonuksilla 329€. Esimerkiksi pop vakuutus tarjoaa 83% bonuksilla 650€. OP tarjoaa 416€, if 456€. Niin kauan kuin olen auton omistanut en ole koskaan vaihtanut vakuutusyhtiötä, vaikka niitä tulee tiuhaan kilpailutettua. Koskaan ei muut firmat ole päässeet samoihin hintoihin. Toki siihen vaikuttaa muutkin vakuutukset joita on, mutta aina kun sen kokonaisuuden on kilpailuttanut on nykyinen tullut halvemmaksi.

26. tuoppi`

Rekisteröitynyt:
    29.03.2002
    Mikä vakuutusyhtiö sulla on?

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus