Overwatch

Viestiketju alueella 'Pelit ja konsolit' , aloittaja nollapiste7, 07.11.2014.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Huomannu että tuolla 2800 paikkeilla porukka puhuu aktiivisesti mikkiin ja callaa kaiken.

    Tilannu vaihtu kyllä ihan toiseen 3200. Kukaan ei vaivaudu puhumaan, koska kaikki olettaa asioiden olevan "itsestäänselviä" ja näin hommat on toiminut. Porukka tietää minne mennä milloinkin, onko joku selässä jnejne. Ei tarvitse kädestä pitäen ohjata "Hei, siellä nyt taas olisi se genku selässä.. Hei, voitko nyt vähän healaa". Ei sillä, voittoja napsuu ja rating jatkaa nousuaan. Tykkään suuresti.

    Näin omana kokemuksena ^.
     
  2. happoman

    Rekisteröitynyt:
    18.07.2011
    Viestejä:
    1 528


    Vähän ottanut vaikutteita Overwatchista vai mitä mieltä :think:
     
  3. JayCool

    Rekisteröitynyt:
    23.03.2005
    Viestejä:
    258
    Äkkiseltään ku vilkaisin, niin luulin eka että kentät on OW:sta. Röyhkeää toimintaa kyllä. Ja hahmotkin taitavat olla hyvin kopioitu.
     
  4. Kapteeni_Kuolio

    Rekisteröitynyt:
    02.11.2002
    Viestejä:
    4 046
    Overwatch taas on todella originaali, ei juuri mitään vaikutteita ole ottanu (kopioinu suoraan), ei ainakaan mistään peleistä missä on hattuja. Genrensä ensimmäinen!


    Paladinissa on about yhtä paljon samaa kuin OW:ssä, mitä OW lainasi TF2:sta. Paladinissa on myös juttuja jotka on aika erilaisia, esim. vahvat moba-vaikutteet, kortit, matsin aikaiset enhancementit ja hahmon kehitys (kuten moba-herot), se että hahmoja ei voi vaihtaa kesken matsin yms.

    En nyt puolustele tässä mitään, mutta kunhan totean että aika moni peli sisältää tismalleen samoja elementtejä, hahmoja, taitoja yms. kuin muut saman genren pelit. Yleensä ei kannata keskittyä siihen mikä peleissä on samaa, vaan siihen mikä niissä on erilaista ja kumman "omista piirteistä" tykkää enemmän.

    *edit*

    Ja vaikka en yleensä levelcapin videoista tykkää, niin hänellä on aika järkevä arvio paladinista. Käy läpi että mitä peli jakaa OW:n kanssa, mitkä on omat ideat ja vetää siitä sit omat johtopäätöksensä.



    *edit*

    toinen video joka kertoo suoraan tosta Paladinin MOBA-systeemistä:

     
    Viimeksi muokattu: 03.10.2016
  5. kaiosun

    Rekisteröitynyt:
    03.02.2010
    Viestejä:
    1 929
    Otat vain vahvimmat hahmosi ja pelaat niillä. Sillä periaatteella nousin vähän alempaakin jo reiluun 2100, mutta trollailin itsekin osan matseista niin oli ihan ansaittua käydä noin alhaalla :D . Nyt pelaan niin harvoin, että ei mitään superkiriä ehdi syntymään. Tuo putki kääntyi pahimman päivän aikoihin jolloin taisi olla -8 ja se päivä päättyi -1 (päätin, että pelaan vaan paria vahvinta) sen jälkeen pääasiassa voittoja ja nyt +9 tai +10 ottelun putkessa, mutta en pelaa edes joka päivä vs aikaisemmin paljon päivässä.
     
  6. Sadboy

    Rekisteröitynyt:
    03.02.2016
    Viestejä:
    83
    -
     
    Viimeksi muokattu: 22.04.2017
  7. Janzor

    Rekisteröitynyt:
    25.07.2011
    Viestejä:
    1 619
    Kanna tiimiä sun vahvimmalla herolla. Jos et pysty siihen niin todennäkösesti olet aika lailla sopivalla ratingilla. Kaikki jotka vetävät matsista toiseen useita kultamitaleita nousevat kyllä ratingissa ennemmin tai myöhemmin.
     
  8. cereal killah

    Rekisteröitynyt:
    20.06.2000
    Viestejä:
    3 244
    Katselin näitä itsekin jälkikäteen (tulosta en tiennyt, joten ihan sama). Välillä tuo pelin e-sports on kovin väkinäistä, mutta tämä turnaus kyllä toimi hyvin. Selkeä asetelma, loogiset playoffit ja joukkueet samassa fyysisessä tilassa yleisön edessä, niin ehdottomasti toimii. Siinä oli suuren urheilujuhlan tuntua kun Kettusen Timo kerta toisensa jälkeen noukki Roadhogin koukulla jostain nurkan takaa pilkistelevän finaalin parhaan pelaajan (Soon) ja yleisö hurraa jokaisen hookin aikana :D
     
  9. Tukkeuma

    Rekisteröitynyt:
    26.11.2004
    Viestejä:
    1 020
    No kun ei riitä, kultaakin tulee lähes joka matsista ainakin jollain osa-alueella. Parhaimmillaan eilen oli Divalla muistaakseni 40 tappoa ja 3 kuolemaa, silti hävittiin sekin matsi ja ratingi vaan tippuu :rolleyes: Ja pari matsia meni pilalle kun pelaajat lähti kesken, siinäkään ei paljon auta kun 5v6 ei pärjää sitten millään.

    Eikö systeemin pitäisi toimia jotenkin niin, että häviävän tiimin paras pelaaja menettää vain vähän pisteitä ratingistaan, kun taas huonoin menettäisi enemmän pojoja. Silloin ainakin hyvällä pelaamisella tippuisi hyvin hitaasti vaikka tiiminä häviäisi. Nythän tässä koko häviävän tiimin jäsenet menettää yhtä paljon ratingia (?).
     
  10. -
     
    Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen: 22.03.2017
  11. Kapteeni_Kuolio

    Rekisteröitynyt:
    02.11.2002
    Viestejä:
    4 046
    Systeemi on huono, ei sille mitään voi. Perusongelmahan tässä nykyisessä järjestelmässä on seuraava:

    Skill Rating on numeroarvo, joka edustaa pelaajan taitotasoa suhteessa muihin pelaajiin. Sitä kuitenkin saadaan voittamalla tiimipelejä; jokainen viisi muuta tiiminjäsentä vaikuttaa sinun ratingisi kertymiseen aivan yhtä paljon kuin sinä itse. Jos sinä pelaat paskasti, tiimi häviää ja rating tippuu. Jos sun tiimikaveri pelaa paskasti tai disconnectaa, niin sinun ratingisi tippuu vaikka olisit pelannut matsin hyvin.

    Mutta kuitenkin, kaikissa pelaamissasi matseissa on yksi vakio: sinä. Jos pelaat hyvin, niin ihan tilastojen valossa muutaman sadan / tuhannen ottelun jälkeen lienet jossain siinä sektorissa missä sun omien taitojesi mukaan pitäisikin olla.

    IMO tämä järjestelmä ei ole kauhean hyvä, koska tiimillä on nyt liian suuri painoarvo. Blizzard on kuitenkin kertonut jo että he meinaavat tuunata sitä miten rankkia lasketaan, onhan se nyt kakkos-seasonilla jo täysin erilainen mitä se oli ykkösseasonilla. Ehkä seuraavalla seasonilla tulee sitten jotain painotusta pelaajien suoritustasoon, ja vähemmän merkitystä tiimin voitolle/häviölle.
     
  12. kaiosun

    Rekisteröitynyt:
    03.02.2010
    Viestejä:
    1 929
    League of legendsin vanha systeemi olisi parempi, mutta ELO:ssahan systeemi pyörii 50% voittoprosentin ympärillä ja miten kaukana siitä on. Tuossa systeemissä esim -20 (eli 20 tappiota enemmän, kuin voittoja) putkessa voi voitosta tulla vain pari pistettä pitkäänkin kunnes saavutat noin 50% voitoissa.
     
  13. Tukkeuma

    Rekisteröitynyt:
    26.11.2004
    Viestejä:
    1 020
    No mutta tämähän onkin juuri sitä mitä halusin kuulla. Nykyinen systeemi aiheuttaa lähinnä agressioita, jos arpaonni vie usein siihen heikompaan tiimiin :D. Tosin toimiihan systeemi toiseenkin suuntaan, väitän että monet timanttia saaneet on ihan suoraan kannettu sinne tiimikavereiden toimesta.
     
  14. Kapteeni_Kuolio

    Rekisteröitynyt:
    02.11.2002
    Viestejä:
    4 046
    Itseasiassa se voipi olla niin että monet jotka pelaa premadella, joutuu tekemään vähän enemmän töitä ja heille toi rating-järjestelmä toimii paremmin. Kas-kun ja kappas-kuppas, jos pelaat täydellä premadella niin MM (matchmaker) yrittää saada teille samalla SR-keskiarvolla olevan 6-man premaden vastaan, tai ainakin mahdollisimman lähelle. Niissä matseissa toi koko tiimille annettava "plussa" tai "miinus" SR:ään toimii ehkä paremmin mitä soolo-quessa.

    Kaikista parhain tapa abusettaa tätä järjestelmää on pelata kahen tai kolmen stäkillä. MM viskaa sillon teitä soolo-tiimejä tai sellaisia tiimejä vastaan joissa on 2 tai 3-man grouppeja. Jos osaa valita hyvät hahmot siihen kolmen jengiin, esimerkiksi: Zarya, Reiska ja Ana/Lucio (muodostaa jo hemmetin kovan tiimin ytimen, jos kaikki osaa pelata), taikka DPS runko mallia: Genji - Mäkkäri/Solttu ja sit siihen joku hiileri. Ja sitten kun tämä 'kolmen jengi' vielä hengaa ja höpöttää siellä pelissä olevassa tiimichätissä, eikä omassa voipissaan, niin avot. Tolla kantaa jo helvetin pitkälle.

    Jos tiimissä on hyvin yhteen pelaava kolmen ryhmä ja sitten kolme randomia, niin se antaa jo kovan etulyöntiaseman vs. kuusi täysin randomia.

    4-stäkki ei kannata, koska sitten alkaa tulla 6-man premadeja vastaan.

    *edit*

    Ja tosiaan, muistaakseni sillon joskus vuosi sitten (??) oli blizzu-foorumilla game-devin (kaplanin?) juttua siitä että tulevassa kompissa (eli tässä mikä nyt on käytössä) tehään rating-härveli sen mukaan miten tiimit pelaa. Muistaakseni se suunnittelu meni niin, että toi on tehty arvioimaan kokonaisten joukkueiden (tiimien) suhde toisiinsa, ja siinä sivussa rankkaa sitten pelaajat. Jotenkin näin, että lähtökohta blizzulla komppia tehdessä ei ollu soolo-pelaajat vaan ns. "premade" joukkueet/stäkit/groupit/killat/klaanit (mitä näitä nyt on). Ja luoda tätäkautta semmonen sosiaalinen kilpayhteisö, jossa tiimit ottaa mittaa toisistaan.

    Jotain sosiaali-addoneitahan tähän olis nyt kai parin seuraavan seasonin sisään tulossa myös. Kaplan höpötteli niistä viimeseasonin puolivälin paikkeilla.

    OW ei ole valmis, vaan jatkuvasti kehittyvä projekti. Lisää hahmoja pukkaa, lisää pelimuotoja, mappeja ja what-ever.
     
  15. riksaa

    Rekisteröitynyt:
    11.11.2011
    Viestejä:
    302
    En haluais väittää vastaan, mutta miten se on täysin erilainen kuin 1-seasonille?
    Eikös rankkilukema vaan kerrottu satasella ja pelaajalle näkyvä rankki on nyt tarkempi (eiköhän siellä desimaalit näytellyt tärkeää roolia 1-seasonilla, joten uskoisin olevan melko samanlainen systeemi atm)?
     
  16. Leranch

    Rekisteröitynyt:
    17.04.2015
    Viestejä:
    180
    Kerrotaan viidelläkympillä. Ja rankki lasketaan joidenkin classien kohdalla eri tavalla kuin ekalla kaudella, käytännössä kaikki supportit koki uudistuksen painotuksien suhteen.
     
  17. smaster

    Rekisteröitynyt:
    05.10.2002
    Viestejä:
    215
    Saatiin eilen peliporukkaan pari vahvistusta. Pystyi sitten pelaamaan 4-5 hengen premade-tiimillä, joka vielä kommunikoi myös oman tiimin randomeille. 7 voittoa tuli aluksi putkeen ja sitten kävin ratingissä 2981, 2973 ja 2990. Eli hyvin lähellä jo timanttia :)

    Mutta joo, eilen ensimmäistä kertaa tuntui, että helvetti näinhän sitä pitää pelata. Itse jaksoin ensimmäistä kertaa kunnolla huudella kaikki flankkerit ja pidin myös silmällä, että kukaan ei pääse yllättämään(Zenyatta main). Kommunikaatio tekee pelistä easymoden, vaikka henkilökohtainen taitotaso ei olisi valtavasti vastatiimiä parempi. Uskon, että ois vielä mahikset premadella lähelle mastersia.
     
  18. Jugger

    Rekisteröitynyt:
    03.10.2007
    Viestejä:
    365
    Itse esitän tästä 4-stäkin eriävän mielipiteen. Ainakin itse olen pelannut suurimman osan nykyään 4-stäkillä ja todella todella harvoin tulee 6-premadeja vastaan. En tiedä onko asia eri pc:llä kun itse pelaan ps4.

    Muuten kyllä allekirjoitan tuon, että pienellä porukalla kun pelaa ja tekee hyvän rungon niin voittoja voi napsua hyvinkin. Omissa peleissä on lähinnä ongelmana se, että aina kun tulee ne kaksi randomia niin ne ovat depsejä ja yleensä hyvin heikkoja tai keskinkertaisia. Siksi olenkin nyt itse ottanut sitä roolia enemmän, että saadaan takuu siitä, että porukkaa kans tapetaan ja pelataan järkevästi. Ite pelailen pääsääntöisesti Zarya, Roadhog, Genji, Reaper, Tracer akselilla.

    Kaksi kertaa olen kaverin pc:llä pelannut ow:ta ja niissäkin peleissä olen pystynyt dominoimaan täysin. Toki kaverini rankki on 2400 ja oma rankki on nyt pyöriny 3100 paikkeilla ja olen seasonin alussa käynyt 2400 rankissakin. Jos pelaa heroa niin kuin kuuluukin niin kyllä sitä onnistumista tulee esim. toinen pelini pc:llä reaperilla nappasin 74 tappoa king of the hillis ja kill participation oli jotain yli 70%.

    Kaikki jotka taistelevat ja valittavat huonoista peleistä suosittelen oikeasti tarkistamaan omaa pelitapaa ja opiskelemaan hieman vaikka youtubesta paremmilta pelureilta. Toki jos yksin soolona pelaa niin silloin homma on vaikeaa mutta jos nyt edes kolmen kaverin kanssa pelaa ja silti tulee pelkkää tappiota niin on se syy jossain muussakin kuin pelissä ja randomeissa. Enkä tarkoita tätä ylimielisellä asenteella.
     
  19. mikrobitch

    Rekisteröitynyt:
    17.01.2010
    Viestejä:
    1 816
    Tämän pelin pelaajat on syöpää. Olen nyt tippunut 2500 --> alle 2000.

    Hävinnyt käytännössä jokaisen pelin viimeisen 15 pelin aikana, varmaan 1-2 voittoa mahtuu joukkoon.

    Mitä voin tehdä kun arpakuutio laittaa mut peliin jossa on venäläinen party joka pelaa aivan omaa peliään eikä tule edes samalle channelille jotta voisi kommunikoida? (pickit tyyliin hanzo, genji, bastion ja mercy)

    Tai jos tiimissä on reinhardt jonka saadessa nanoboostin istuu mieluiten shieldi pystyssä paikallaan?

    Ei kestänyt hermot season 1, eikä taida kestää kakkosessakaan. On tämä sellaista syöpää että oksat vittuun.

    Tuossa 2300-2500 välillä oli vielä semi-tasaisia vääntöjä, mutta nyt tuolla pelaa oikeasti tyyppejä joiden toiminta näyttää siltä että heroa pelataan ensimmäistä kertaa. Mikä pahinta ne on yleensä itänaapurista.

    Cyka Blyat
     
  20. BFWaldo

    Rekisteröitynyt:
    27.03.2012
    Viestejä:
    1 738
    Joo itse tipuin kanssa samaan tyyliin eikä löydy OW:ta edes tietokoneeltani tällä hetkellä :p. Ollut rentouttavaa kun tämän pelin kanssa ei ole tarvinnut tapella.
     
  21. vokE

    Rekisteröitynyt:
    31.08.2008
    Viestejä:
    3 113
    Itsehän tipuin 3497 -> ~3000 tyyliin parissa päivässä. Pelkkää paskaa omassa tiimissä aina ja tosiaan yhtenäkin päivänä 9 häviötä ja yksi voitto. Luciolla neljä kultamitalia oli yleistä, mutta kun ei silläkään kuuhun pääse, pitäisi se dps ottaa jotta voi vaikuttaa enemmän pelin lopputulokseen. Ongelmana on se, että pelaajat ovat niin saatanan itsepäisiä tuolla rankeilla vielä, että ei paljon tiimin rakenne kiinnosta. Suurinta osaa kiinnostaa vain se, että saa valkata sen lemppari dps heronsa. Sitten kun kerran viikossa tulee KotH mappi niin siellä yleensä lockkaan instanttina tracerin, jotta edes joskus pääsisi depsimään.

    Kesti siinä pari kolme päivää nousta sieltä, mutta tosiaan eilen pääsin Masteriin. Saas nähdä koska löydän itseni taas 500 pistettä köyhempänä. :smoke:
     
  22. Rane^

    Rekisteröitynyt:
    17.08.2009
    Viestejä:
    5 634
    Loistava suoritus, onnea! :kippis:
     
  23. FcGordon

    Rekisteröitynyt:
    20.10.2015
    Viestejä:
    25
    Placement matsien jälkeen rankiksi tuli joku vajaa 2800 mutta sehän sitten pikkuhiljaa tippuu koko ajan ja nyt on jotain 2300 tienoilla vaikka voittoja on muutama enemmän kuin tappioita tällä kaudella. Olen oppinut olemaan välittämättä niin tuosta rankista koska mahtuu tuonne jos jonkinlaista pelaajaa. Kesken pelin lähtijöitä on jatkuvasti ja olipa kerran eräs Mei joka blokkaili meidän oman tiimin bastionia seinillä ja muuta mukavaa. Chatista saa melkein joka matsi blokata jonkun syöpäläisen. Joskus myös näkee todella hyviä tyyppejä pelaamassa jotka kannustaa tiimiä ja jakelee ohjeita ja tietoa vaikka vastustajien sijainnista.

    Ylivoimaisesti eniten olen pelannut Meitä. Meillä kyllä saa monesti vastustajankin kiroamaan chatissa:D Ana on ollut tällä kaudella eniten pelattu ja muita suosikkeja Dva, Zenyatta, Lucio, Junkrat ja Roadhog. Offensea en pelaa juuri koskaan. Genjiä olen tainnut pelata jopa 10min :D
    Kaikenkaikkiaan mahtava peli ja pitkästä aikaa räiskintäpeli jota jaksaa pelata! Lisää vaan mappeja kaipailisin. Ehkä joku metsä/viidakkomappi? :) Ja toivottavasti saadaan jotain Halloween-teemaa peliin!
     
  24. Mete

    Rekisteröitynyt:
    09.05.2008
    Viestejä:
    1 096
    Paras Mei on kuollut Mei. :D
     
  25. Dwarf

    Rekisteröitynyt:
    18.02.2004
    Viestejä:
    1 631
    Vau, mä sain tämmösen 2-2-2 huutelijan tiimiin... noh se pelas reinolla, joten ajattelin että seuraan sitä (divalla) kun kerta näyttää olevan tosissaan... ... ... vittu...

    Päästiin näköetäisyydelle pisteestä, niin se syöksy sinne.. ja kuoli (oho yllätys).. tuon jälkeen se vietti 95% ajasta kuolleena, tuo 5% ajasta se käytti noihin itsemurhasyöksyihin, Groupup pyyntöihin ja lopulta tiimin haukkumiseen :/

    Seuraava peli oli paaljon parempi, vaikka siinäkin tuli turpaan... tiimi ei oikein ollut/pysäyttyänyt payloadia, josta mun ~6min objective time kertoo aika paljon :)

    Hyökkäyksessä päästiin ~2m päähän voitosta, mut mä pidin yksin overtimeä käynnissä ~2min,,, siis oli siellä tiimi takana, mutta mä olin yksin siinä payloadilla... kiersin sitä kuin kissa kuumaa puuroa, käytin 2 ulttia, tapoin (tai sain tapon) useasta vihusta, ja se oli kaikenkaikkiaan kaaosta :)

    Mut hauskaa sellaista :)
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti