OP-Mobiili Pankki ja ROOT-tunnistuksen ohitus?

Viestiketju alueella 'Älypuhelimet ja taulutietokoneet' , aloittaja JanTTuX, 06.03.2018.

1. JanTTuX

Rekisteröitynyt:
    27.12.2012
    Terve, menin harmiksi päivittämään OP:n mobiilisovelluksen jonkin aikaa sitten ja huomasin etten voinutkaan enää kirjautua ilman avainlukuja tai sormitunnistimella. Eli root käyttäjiä kohtaan ollaan paljon agressiivisempia kuin ennen "tietoturvasyistä". Noh, yritin jo perinteisiä menetelmiä mm. RootCloak mutta en onnistunut ohittamaan kyseistä checkiä. Onko jollain toimivaa tapaa ohittaa? Ei viitsisi millään alkaa decompilemaan ja poistamaan sillä tavalla. Niin ja puhelimena toimii OP3, OEM ROM Rootattuna + Xposed.

Viimeksi muokattu: 06.03.2018
  2. SnoopyDoge

Rekisteröitynyt:
    17.12.2015
    Kommentoin tähän jotta saan viesteistä ilmoitukset. itseänikin kiinnostaisi tietää, onko jokin keino tämän kiertämiseen.

3. inffy

Rekisteröitynyt:
    19.12.2000
    Onko Magisk jo testattu. MAgiskissa on tuo Magisk Hide ominaisuus. En tiedä auttaako OP:n softaan mutta esim Nordean softat saa tuon avulla toimimaan.

4. iNdo

Rekisteröitynyt:
    09.07.2005
    Eli kannattaa SuperSU/muu pääkäyttäjä-softa vaihtaa Magiskiin.

5. Boreas

Rekisteröitynyt:
    14.02.2015
    Xposed ei läpäise safety net checkkiä muutenkaan?

6. SnoopyDoge

Rekisteröitynyt:
    17.12.2015
    mun OP3:ssa on tällä hetkellä uusin TWRP + LineAgeOS 15.1, bootloader tottakai avattuna, ja mulla ei läpäise safetynettiä, herjaa käsittääkseni juurikin tuosta että bootloader on avattuna, mutta lukitakkaan sitä ei voi TWRP:n ollessa recoverynä, näin ainakin luin että aiheuttaa todennäköisen brikkaantumisen. oonko nyt ymmärtänyt oikein?

7. sohvaperunaa

Rekisteröitynyt:
    29.03.2008
    Itsellä Oneplus 5T, jossa bootloader avattu sekä twrp asennettu .Ja tietenkin roottattu. Ja hienosti läpäisee safetynet tarkistukset. Ja Nordean pankkisoftat + Nordea Pay toimii oikein hienosti maksamiseen jne.

Myös pokemon go ja muut ohjelmat toimii hienosti roottauksesta huolimatta.

Tosiaan vaatii Magiskin ja magisk hide softan

Viimeksi muokattu: 06.03.2018
  8. inffy

Rekisteröitynyt:
    19.12.2000
    LineageOS:ssä ei ole tuota kernelikomponenttia joka estäisi tuon avatun bootloaderin näkymisen -> Safetynet ei mene läpi.

Pitää asentaa Magisk ja käyttää Magisk Hideä niin alkaapi toimimaan.

9. SnoopyDoge

Rekisteröitynyt:
    17.12.2015
    Toi Magisk ja Magisk Hide on mulle vielä vähän uus, OnePlus Onelle yritin sitä eilen asentaa testiksi, (on mun harjotteluluuri :D ) mutta en saanut sitä jostain syystä toimimaan.

Sain Magiskin luomaan sen modatun Boot-filun, ja flashasin sen ADB:n kautta.
    Jostain syystä en kuitenkaan saanut omasta mielestäni Magiskia asentumaan oikein. (SafetyNet feilas yms)

Onko olemassa jotain rautalankaohjeita sen asentamiseen?

Xda:n Magiskin ketjusta ohjeita seurasin mutta jotenkin tuntui ettei toiminut oikein itsellä.

Pitääkö Magisk olla versioltaan se 16.0?

Lisäksi mitä asetuksia Magiskiin pitää laittaa jotta homma toimii kuten pitää?

10. JoksuS

Rekisteröitynyt:
    29.11.2002
    Itselläni AICP LineageOS 14.1 (7.1.2) ja rootattu ja toimii mm. OP-mobile / mobile S-pankki / ruutu / katsomo...Ainiin ja puhelimessa Galaxy S4 4g+ ja bootloader supersu vedetty sliposeks.

11. inffy

Rekisteröitynyt:
    19.12.2000
    Itse olen asentanut vaan aina TWRP:llä tuon zip filun ja on toiminut ihan ok. Kannattaa tosiaan muistaa että jos käytössä on Xposed tai ROM jossa on mahdollisesti Xposed jo valmiina niin Safetynet ei tule ikinä menemään läpi (ainakin näin lähtökohtaisesti).

Sitten on tietysti vähän luurista kiinni miten tuo Magisk toimii, sen kuitenkin pitäisi toimia suhteellisen hyvin luurilla kuin luurilla.

12. lonkku

Rekisteröitynyt:
    01.03.2010
    Mulla Oneplus 3 jossa Magisk ja menee safetynet läpi ja toimii OP mobiili Magisk Hiden kanssa.

13. valexi

Rekisteröitynyt:
    06.07.2009
    Toimiiko OP-Mobiilin sormenjälkitunnistus stock Lineageosilla?

Vaihdoin OP2:sen stock romiin joskus, kun alkoi olla hankalaa noilla pankkisoftilla. Nyt alkaa tää stock rom kyrsiä, kun ei tuu päivityksiä, hidas jne.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen