OnePlus 5

Viestiketju alueella 'Älypuhelimet ja taulutietokoneet' , aloittaja Qmi, 14.05.2017.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. immppa

Rekisteröitynyt:
    15.05.2010
    Oletteko koittaneet tyhjentää cachen recoveryn kautta?

2. Ot1s

Rekisteröitynyt:
    20.02.2012
    Mulla autto tuohon ongelmaan ihan perinteinen rebootti. Eli varmaan joku prosessi vaan jääny bugaamaan taustalle.

3. Keskustelu jatkuu ilmoituksen jälkeen
  4. Aksuli96

Rekisteröitynyt:
    09.01.2011
    Perustelunne miksi ostaisin ennemmin OnePlus 5 kuin LG G6? Suunnilleen samaan hintaan saisi. OPO:ssa tietysti SD 835 ja enemmän tallennustilaa (ja ramia), mutta muuten paremmat ominaisuuden menee mielestäni LG:lle. Näiden kahden vaiheilla olen OnePlus Onen korvaajaksi.

5. sidrend

Rekisteröitynyt:
    08.03.2011
    Mielestäni selvimmät OP:n edut on yleinen sulavuus, erittäin käytännöllinen käyttis (eli käytännössä puhdas android muutamilla mukavilla shortcuteilla ym.) Lisäksi päivityksiä voi ainakin hetken odottaa tulevan melko nopealla aikataululla. Toki nuo mainitsemasi rautajutut on myös, mutta käytännön merkitys on sitten ihan toinen. Ai niin, Dash Charge on myös kyllä mahtava.

LG:n etuja onkin sitten vedenkestävyys, ainakin mielestäni hienompi design, wide angle kamera (on sitten jokaisen oma asia, pitääkö siitä enemmän vai vähemmän kuin OP:n telephotosta). Saattaapa olla jotain muutakin, ei nyt tule mieleen.

Oma valinta menisi LG:hen, vedenkestävyyden ja tuon kameran takia. Olen suuri tuon laajakulmakameran fani, joten se on se isoin syy. Toki Oneplus 3:n käyttäjänä voin myös sanoa että käyttöliittymän sulavuus, nuo kaikki shortcutit ym ja dash charge on myös isoja tekijöitä. Jos Oneplus 5:ssä olisi tuo laajakulmakamera (ja vedenkestävyys vieläpä) niin ei olisi paljon valittamista.

6. pazuzu

Rekisteröitynyt:
    12.10.2012
    Taitaa tulla tällainen kapine mulle kohta. Pari kysymystä. Mulla on kämppä ja autot täynnä qc2 ja 3 latureita. Lataako 1+5 yhtään "normi" laturia nopeammin tuollaisella vai pelkästään Dash laturilla? Varsinkin kun olen paljon liikenteessä ja Dash autolatureita näyttäisi olevan vain 1 slottisia. Mulla on nyt 3 slottinen qc laturi käytössä.

Sitten vielä noista virallisista caseista. Bumper vai snap on? Tuleeko toi bumper näytön "reunalle"? Mulla on nykyisessä luurissa noin ja se välillä häiritsee kirjoittamista tai jos täytyy swaipata ihan reunasta asti.

Kiitos vastauksista jo etukäteen.

Viimeksi muokattu: 11.07.2017
  7. inffy

Rekisteröitynyt:
    19.12.2000
    Muilla latureilla se lataa sen ~2A nopeudelle, riippuen tietysti sitten piuhasta jne. Mutta niitä QC nopeuksia ei saada.

Itse suosittelen tuota uutta Kevlar Bumper Casea. Suojaa huomattavasti paremmin kuin nuo snap-on styleswapit. Molemmat tyypit nousevat ihan hiukan reunoilta mutta huomattavasti vähemmän osassa muiden valmistajien kuorissa.

8. CareCup

Rekisteröitynyt:
    17.10.2010
    Akunkestoihin liittyen, teillä on kyllä pahasti jotain pielessä :D Itse saatan selata ja Suomipop esim. soida napeista 6h putkeen ja illalla on +50%, normikäytössä menee vaikka 2 päivää

9. Pastor

Rekisteröitynyt:
    12.10.2002
    Joo, samalla tavalla kävi mulle. Päivityksen yhteydessä toki puhelin buuttasi mutta ilmeisesti sen jäljiltä jäi jotain paskaa pyörimään. Seuraavan bootin jälkeen on akku taas kestänyt erinomaisesti.

10. GMsupr

Rekisteröitynyt:
    26.02.2009
    Totta itelläkin soinut lähemmäs 6 tuntia Soundcloud päällä bluetooth kuulokkeista ja samalla vähän selaillut nettiä niin silti yli 50% vielä jäljellä :p

11. Lars Kuu

Rekisteröitynyt:
    01.09.2008
    Mulla oli akku ongelmia, eli akku meni suhteettoman nopeasti tyhjäksi. Recoverystä cache tyhjäkdi ja tietojen ja asetusten palautus. Sit asentelin ohjelmat yks kerrallaan aikasemman palautuksen sijaan. Nyt toimii ja hyvin!

12. ryon

Rekisteröitynyt:
    02.11.2003
    Saako Dash-charge pikalatausta disabloitua jos ei ole tarvetta (yleensä) nopealle lataukselle? Meinaan vaan että jos säästäs akun käyttöikää ja kuntoa? N. 5v käyttöikää hakusessa ellei enemmänkin, oma vuoden 2011 SGS2 pitää vielä kohtuu hyvin varausta.

13. sidrend

Rekisteröitynyt:
    08.03.2011
    Ei taida onnistua, jos et halua sitä käyttää niin käytä puhelimen lataukseen jotain muuta haluamaasi laturia. Silloin se latautuu "normaalilla" nopeudella.

Tuntuu hyvän ominaisuuden tuhlaukselta, mutta ymmärrän kyllä jos tavoitteena on käyttää puhelinta tosiaan noin kauan.

14. Karis

Rekisteröitynyt:
    06.09.2002
    Onko muilla ollut ongelmia GPS kanssa? Välillä menee ihme moodiin ettei toimi oikein. Sijainti heittelee koko ajan kymmeniä metrejä eikö kaikki appsit saa sijaintia ollenkaan (sports tracker). Kun reboottaa laitteen niin taas toimii OK.

Onko 1+5 ajantasaiset kernel sorsat jne saatavilla jostain?

15. GMsupr

Rekisteröitynyt:
    26.02.2009
    Tuolla tavalla käy aika ajoin tyttöystävän oneplus 3T kanssa. Itsellä toimii erittäin hyvin GPS tässä vitosessa, jos jotain häikkää tulee vähänkin niin käyttelen GPS Statusta päällä pari sekuntia ja toimii taas kunnolla

16. projo

Rekisteröitynyt:
    06.08.2008
    Onko kukaan kokeillut Oneplus 3 / 3T mallille julkaistua beta launcheria?
    Saa kuulemma muutettua iconien kokoa ja työpöydän rivitystä.

17. Skikuda

Rekisteröitynyt:
    26.01.2008
    Millaisia näytönsuojia käytätte? Puhelin kulkee itsellä usein repun taskussa jossa voi olla ties mitä metallista kolikoista linkkareihin joten naarmuuntuminen pelottaa.

Tuo "virallinen" suojalasi on aika kallis (20€), onko siitä kokemuksia vrt halvat tarvikelasit joita eBay yms pullollaan? Lähinnä mietin onko noissa 20€ vs 2€ laseissa laatueroja jotka vaikuttaisi esim näytön responsiivisuuteen, vai onko kyseessä vaan valmistajan vs tarvikkeen premium.

Toinen juttu mitä mietin, on kameran linssi/lasi. Puhelin on uusi mutta jo nyt havaitsen lievää naarmuuntumista. Johtunee siitä että kamera on hyvi ulkoneva joten se kerää ehkä helpommin damagea. Onko tähän jotain ilmeistä ratkaisua paitsi koko luurin peittävä kotelo (tähän ratkaisuun en mielellään lähtisi).

Viimeksi muokattu: 10.08.2017
  18. happoman

Rekisteröitynyt:
    18.07.2011
    Itselläni on tämä: https://www.ultimateshield.co.uk/co...cts/oneplus-5-tempered-glass-screen-protector
    Kohtuullisen hyvä suoja. Tuntui jäävän pikkuisen irti nurkista mutta tämä ei haittaa käyttöä. Suurin ongelma on että näyttö heijastaa nyt paljon enemmän.

Tuota ennen oli käytössä Nillkinin suoja joka oli kyllä turha ostos. Suoja oli pari milliä liian kapea näytölle.

19. Jeeps

Rekisteröitynyt:
    21.08.2002
    On kyllä ollu loistava puhelin nyt mitä kk:n ajan käyttäny..
    pari pikku kyssäriä: Kun vaihtaa luurin sivusta ääniasetusta, saako mitenkään yläriviin näkyviin niitä äänetön/älähäiriyse kuvakkeita?
    Toisena, kun hälytyksen laittaa niin saako herätysaikaa jotenki lukitusnäytölle?
    Onko puhelimesta johtuvaa, mutta en tässä saa chromeen kotisivu-nappia, lg:ssä sen sai chromen asetuksista..

20. Felita

Rekisteröitynyt:
    05.05.2009
    Meni vanha hyvinpalvellut Lumia omaa huolimattomuuttani rikki ja piti vaihtaa uuteen - valkkasin otsikonmukaisen luurin, jota on nyt noin vuorokausi tullut räplättyä.

Muutama todella ärsyttävä juttu on tähän mennessä löytynyt, onkohan kellään hajua mistä saattaisi johtua:

1. Kolmannen osapuolen meili- ja kalenteriwidgetit eivät toimi shelfissä. Eivät päivity, ja konfiguraatiomuutoksilla ei ole mitään vaikutusta esimerkiksi niiden ulkonäköön. (Esimerkkinä bluemail- sekä SCW-widgetit.)

2. Joillakin webbisivuilla Chromessa (esim. iltasanomien mobiiliversio) ei näy osoitepalkkia ollenkaan, jos avaan sivun työpöydälle laitetusta pikakuvakkeesta. Mitään tapaa saada osoitepalkki näkyviin en ole keksinyt (esim. skrollaus) muuten kuin avaamalla työpöydältä uusi chrome/sivu.

3. 112 Suomi -softa ei käynnisty asennuksen jälkeen. (Tai käynnistyy, mutta sammmuu parin sekunnin kymmenyksen jälkeen.)

4. Asun Tampereella, gps näyttää sijaintini ihan oikein, mutta kaikki tähän mennessä testaamani sääsovellukset automaattisesti olettavat minun olevani Kuljussa. En tykkää.

Puhelin on 64G-malli, jossa on kaikki uusimmat päivitykset eikä mitään ihmeempää twiikkausta harrastettu ja käyttöä tosiaan vajaa vuorokausi takana.

21. Felita

Rekisteröitynyt:
    05.05.2009
    Ah, tää olikin ihan tiedetty juttu. Softan omilta sivuilta:

"Uusin OnePlus-puhelinten käyttöjärjestelmä ei ole yhteensopiva 112 Suomi -sovelluksen kanssa ja sovellus kaatuu käynnistystä yrittäessä. Sovelluksen päivitysversio on työn alla ja korjaus saataneen toimitettua sovelluskauppaan kahden viikon kuluessa."

22. Zonium

Rekisteröitynyt:
    04.08.2012
    Tulipahan hankittua tämä Elisan liikkeestä ja on kyllä omaan silmään todella ärsyttävä tuo "jelly" efekti. Onkohan mitään mahdollisuutta saada palautettua, kun liikkeestä ostettu? Vaihtamalla ei taida muuksi muuttua.

23. siffonen

Rekisteröitynyt:
    03.05.2007
    Luulisi onnistuvan palautus ja vaihto toiseen yksilöön, ei sitä efektiä kaikissa ole

24. Kipe_

Rekisteröitynyt:
    17.05.2004
    Öö, jos ränkkää tuota sormenlukijaa väärällä sormella eli ei ohjelmoidulla, laite menee lukkoon vähäksi aikaa.

Kuitenkin jos siinä kohtaa pyyhkäsee ylöspäin, puhelin aukeaa.

Onko näin tarkoitus muka?

25. GMsupr

Rekisteröitynyt:
    26.02.2009
    Huomasin itse saman ja ei todellakaan pitäisi toimia noin...

Viimeksi muokattu: 11.09.2017
  26. happoman

Rekisteröitynyt:
    18.07.2011
    Itselläni ainakin kysyy tuon jälkeen lukituskuviota.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen