OnePlus 3

Viestiketju alueella 'Älypuhelimet ja taulutietokoneet' , aloittaja ddude, 03.05.2016.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Jezme

Rekisteröitynyt:
    23.06.2010
    Lienee ihan tuurista kiinni, kyllähän kaikkien nykypuhelimien näytöt halkeilevat. Tuollaisella pienellä pudotuksellakin riittänee jos siinä putoamiskohdassa on jokin kivenmurunen tms. johon itse näyttö osuu ekana pieneltä pinta-alalta ja ottaa vastaan iskun. Itselläni tipahti tämä n. metrin korkeudelta kaakelilattialle eikä itse näyttöön tullut mitään, reunoihin ja etukulmiin tosin kylläkin. Tuntuu muutenkin että kaikilla tuo kestävyys on erilaista, osalla ne rankankäytön luuritkin hajoavat ekasta tiputuksesta ja osalla kestää tuurilla ties kuinka monta pudotusta. Iske suojakalvo ja kuori tuohon Oneplussaan niin eiköhän sekin kestä ihan hyvin, kuoren reunat yleensä ottavat sen iskun vastaan ennen näyttöä ja suojakalvokin vähentää näytön hajoamisen todennäköisyyttä.

Huomioi kuitenkin, että ihmiset kirjoittavat tänne herkemmin noita "näyttö hajosi 20cm tiputuksella" tarinoita kuin "näyttö kesti metrin tiputuksen asvaltille".

2. warre1

Rekisteröitynyt:
    22.01.2000
  3. Jezme

Rekisteröitynyt:
    23.06.2010
    ^Hyvä homma. Kaikkien luurin omistajien kannalta loppupeleissä parempi homma ettei ruveta kikkailemaan kesken kaiken. Olettaisin siis etteivät ala kikkailemaan mitään välipäivityksiä jos suurin syy, eli näyttö ja sen saatavuus, ei olisi muuttumassa. Toivottavasti kuitenkin saavat tarpeeksi noita AMOLEDejä ettei liikaa rajoita myyntiä ja sitäkautta myös muuta näyttösuunnitelmia OP4:n kanssa.

4. hezzu100

Rekisteröitynyt:
    18.01.2011
    Oneplussan sivuilta löytyy ohje, jolla itse sain palautettua luurin alkutilaan. Kannattaa hakea kaikista viimeisimmät adb-ajurit mitä verkosta löytyy tuon sideload'n onnistumiseksi.

5. Silverspeed

Rekisteröitynyt:
    05.12.2004
    Tänään tuli. Ilman suojakoteloa olisi ihan olkoot, mutta orzlyn fusion bumper case suojat nostaa lasikalvoa irti.

6. jukka76

Rekisteröitynyt:
    07.12.2007
    Tämä aiemminkin ketjussa ollut sopii Spigen rugged kuoren kanssa ok. Mutta pilkku oiretta ja sateenkaarta niinkuin monessa muussakin lasissa...

http://ebay.com/itm/ebay.com/311640559602

Löytyykö mitään hyvää kokonäytön lasisuojaa?
    Ja tuo 20€ oneplussan oma curved suoja on kyllä turhan kallis.

7. kermis

Rekisteröitynyt:
    22.02.2001
    On se kallis ja huonosti saatavilla, mutta toistaiseksi ainoa mikä sopii 100%

8. Ihmemies

Rekisteröitynyt:
    24.11.2002
    Eniten hämää et Spigen Neo Hybrid -kotelon saatavuus on 0. Vähän turhan varovainen joutunut olemaan luurin kanssa ilman kortsua.

Akkukesto on kyl jotain ihan muuta 5v vanhaan androidiin verrattuna. 4h12min SOT ja akku 50% täys. Kun puhelinta ei käytä, niin se ei juurikaan ime akkua.

9. Jezme

Rekisteröitynyt:
    23.06.2010
    En kyllä ymmärrä miten porukka saa noita 6-8h SOT-aikoja. Itselläni melkein poikkeuksetta laskennallisesti tulee se ~5h SOT täydellä akulla. Yleensä SOT on jossain 4h paikkeilla kun 20% jäljellä ja tuolloin laitan itse yleensä latautumaan. En tiedä onko noissa sitten oikeasti ollut suuria eroja ihan laitekohtaisesti, koska olen nähnyt paljon juttua uskomattoman pitkistä SOT-ajoista mutta sitten toisaalta myös väkeä jotka juuri ja juuri saavat sen 4h täyteen. Ei siinä, 5h kelpaa itselleni ja se vaikuttaa ihan perushyvältä ajalta. En tosin tiedä vaikuttaisiko tehdasasetusten palautus positiivisesti tuohon ja toisaalta itselläni aina kärjessä akkulistalla Chrome (jonka jälkeen vasta näyttö) mikä saattaa vaikuttaa tuohon kestoon ja lisäksi yleensä aina LTE-verkossa kiinni (pl. yöt).

Mitä esim. @Ihmemies olet tehnyt päästessäsi noihin lukemiin? Katsonut jotain puhelimeen tallennettua mediaa, WLANilla youtubea vai 3G/4G mobiilidatalla internetselailua?

10. edup

Rekisteröitynyt:
    04.07.2015
    Tuohon nyt vaikuttaa niin moni asia, että ei niitä voi vertailla suoraan. Merkittävimmät tuohon vaikuttavat asiat lienee:
    -Näytön kirkkaus
    -Missä käytössä puhelin on, pelaaminen kuluttaa akkua merkittävästi enemmän kuin kevyt nettisurffaus, ja videoiden katselu sijoittuu johonkin tuohon välille.
    -Mobiilidatan ja/tai wifin käyttö. Myös sillä kuinka korvessa olet, on vaikutusta kestoon mikäli oot 3G/4G:ssä kiinni.

11. runboy93

Rekisteröitynyt:
    15.10.2016
    Tuossa on kyllä paras suoja OP3:selle
    http://tudiaproducts.mybigcommerce....impact-resistant-bumpers-cover-for-oneplus-3/

Ostin itse Amazon.co.uk:sta, mutta tällä hetkellä ei ole heidän EU varastossa, tulossa kuulemma lisää.
    Omistan itse mustan version, ja omasta mielestä ainoa miinus on tuo koko ja painolisä tuon puhelimen kanssa, mutta tosi tiivis kokonaisuus on.

Sisäänrakennettu näytönsuoja kyllä kerää sormenjälkiä ja muuta likaa, mutta oon niin jo tottunut pyyhkimään näyttöä päivittäin sellaisilla puhdistusliinoilla, että ei se mitään haittaa.

12. Jezme

Rekisteröitynyt:
    23.06.2010
    Tiedän ettei suoraan voi verrata mutta olisi kiva kuulla käyttöpohjaa noista 8h SOT-tuloksista. Itse pidän kirkkautta yleensä 20-40% paikkeilla, olen (mielestäni) jatkuvasti hyvässä LTE-verkossa ja selaan muron tyyppisiä (tekstipohjaisia) foorumisivustoja sekä katselen Youtubea enkä ole pässyt muistaakseni koskaan reilusti yli 5h käyttöajan. Toki minimikirkkaudella ja vaikka puhelimeen ladatuilla videoilla pääsee koviin lukuihin.

13. teme

Rekisteröitynyt:
    26.09.1999
    24h lataussykleillä mulla tulis tollasta 7-8h SOT, jos sen akun käyttäs tyhjäks asti.

Wifin varassa puolet ja loput LTE. Näytön kirkkaus about 30% ja automaattisäätö. GPS, BT, ja eleet kytketty pois päältä. Llama katkoo wifin pois kun poistun kotoa ja kytkee takas päälle kun tulen kotiin. Käyttö nettisurffailua, kevyttä pelailua(Pro Pilkki), youtubea, whatsapp, hangouts, muutama tekstiviesti ja pari lyhyttä puhelua...

14. edup

Rekisteröitynyt:
    04.07.2015
    Mulla ois laskennallisesti SOT vähän alle 6h. 4G (kuuluvuus hyvä Espoo-Helsinki-akselilla), GPS ja NFC päällä. Käyttö on netinselailua ja keskiraskasta pelaamista. Näytön kirkkausslideri aikalailla puolivälissä.

15. Hanzamann

Rekisteröitynyt:
    18.06.2002
    Mulla vie "googlen palvelut" ehdottomasti eniten akusta mehua. Yleensä luokkaa +20%. Vuorokaudessa menee n.60% akun kapasiteetista.
    Puheluja 10-20min päivässä. Netin selailua ehkä tunnin verran. Facebookissa ja watsapissa olen noin 15 minsaa päivän aikana.

Mielestäni akun kesto aika kehno.

16. scented

Rekisteröitynyt:
    28.11.2006
    No kannattaa ottaa pois noi googlen palvelut niin ei kuluta akkua :). Itelläkin kun poisti kaikenlaiset "backup jutut pilveen", niin alko akkukin kestää.

17. HarriKoo

Rekisteröitynyt:
    24.06.2001
    Siis tuossa on joku lasi myös edessä? Voisikohan tuota käyttää raksahommissa? Mahdollisimman suljettu kotelo itsellä hakusessa

18. Eldmor

Rekisteröitynyt:
    16.02.2011
    Itse olen huomannut, että akku kestää parhaiten kun ei asenna mitään sovelluksia ja sulkee mobiilidatan kokonaan pois päältä.

19. ChickenLegs

Rekisteröitynyt:
    12.12.2012
    Tuosta ei voi vielä päätellä mitään. About kaikki sovellukset käyttävät Googlen frameworkia jossain muodossa ja se näkyy tuossa luvussa. Oman luurin power statsit näyttävät tältä:
    • Näyttö 20 %
    • Google Play services 19 %
    • Whatsapp 3 %
    • Android OS 3 %
    • Phone idle 3 %
    • ...
    Mun kohdallani tosin tilastoja vääristää se, että käytän Googlen Camera- ja Photos-sovelluksia valokuvien kanssa ja ne näkyvät ymmärtääkseni tuossa samassa luvussa, koska eivät ole listalla erillisinä appeina (vaikka asensin ne Play Storesta, eivät tule vakiona). Valokuvat olen ihan vapaaehtoisesti laittanut synkkautumaan pilveen.

20. Hanzamann

Rekisteröitynyt:
    18.06.2002
    Olen koittanut poistaa käytöstä, mutta ei anna sammuttaa. Sijainnit ja muut toki pois käytöstä.

21. Hanzamann

Rekisteröitynyt:
    18.06.2002
    Voiko siitä päätellä, että toisena ja kolmantena on yleensä "Puhelin on käyttämätön" ja "kennot virran säästötilassa"?

22. ChickenLegs

Rekisteröitynyt:
    12.12.2012
    Sinun pitää ladata joku kunnon process explorer / task manager, jos haluat analysoida puhelimen virrankulutusta. Androidissa Google Play services -nimisen kollektiivisen palvelun tuijottaminen kertoo vähemmän puhelimen sielunelämästä kuin svchost.exe-prosessi Windowsin tekemisistä...

23. HarriKoo

Rekisteröitynyt:
    24.06.2001
    Aika kovia prosenttilukuja teillä tuolla google palveluilla. Itsellä viime latauksen jälkeen käyttö lähinnä nettiselailua ja viestittelyä niin.
    12% screen
    10% butterfly(selain)
    4% phone idle
    4% WhatsApp
    3% Google services

Sync on päällä Gmail, calendar, drive, contacts, keep osalta

24. scented

Rekisteröitynyt:
    28.11.2006
    Ei sitä itekään enää muista, mitä tuli poistettua. No ainakin Google kuvat ikonin kautta pääsi poistamaan ton kuvien lähetyksen pilveen (varsinkin jos käyttää 3g:tä niin vie aika paljon akkua) ja sitten Asetukset - Google kaikki mikä viittasi johonkin backuppaukseen niin pois. Valikot olen laittanu mustalle ja näytön kirkkaus aika pienelle sekä akun käytön optimointi päällä - eli ihan perusasetukset.

Wifi/3g aina päällä ja hyvin kestää 2-3 päivää akku kun surffailee facebookissa, selaimella tai youtubesta videoita tuijottelee. Noin 1,5 tuntia näyttö per päivä päällä. Pelejä jos pelailee niin melkeinpä saa jo päivän jälkeen ladata.

25. runboy93

Rekisteröitynyt:
    15.10.2016
    Muovinen näytönsuojakalvo, mutta kyllä on suljettu kotelo ja kestää kuritusta enemmän kuin monet muut kotelot.

Tässä olisi vielä halvempi tuollainen suojakotelo, sisältää myös tuon sisäänrakennetun näytönsuojan.
    https://www.amazon.co.uk/Revolution-Absorption-Resistant-Protection-Protector/dp/B01HAPB0N8

Ainoa, mikä tuossa Poeticissa näyttää olevan huonoa, niin tuo etusuojan reunat tulee melkein tuon sormenjälkitunnistimen/kotinäppäimen päälle, melkein, on siinä varmaan vähän liikkumavaraa :/

Ja sitten vielä noista Googlen turhista palveluista :D

Joo, en edes muista kuinka kauan käytin aikaa kaiken turhan poiskytkemiseksi :D vissiin pari päivää meni, ja kaikenlaista säätöä tullut tehtyä.

Ja jos lisää akkua haluaa säästää, niin dark theme ja #000000 värinen tausta, niin AMOLED pääsee oikeuksiinsa.

Viimeksi muokattu: 16.10.2016

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi