OneCoin - Uusi pyramidihuijaus? KRP: Rikosta voidaan arvioida luotettavasti vasta myöhemmin

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja rutkis, 16.02.2015.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Inq

Rekisteröitynyt:
    13.10.2001
    Kyllä sieltä vielä tulee loppuvedätys tyyliin; "joudutte maksamaan 10% coinien arvosta kovana valuuttana sisään erinäisinä kuluina että saatte rahat ulos, mutta ei hätää! coinien arvo ja määrä tuplaantui just!"

2. soundboard

Rekisteröitynyt:
    23.02.2015
    Työkaveri on vaimonsa kanssa laittanut á 500 menemään. Varoitin jo kesällä ennen kuin oli ehtinyt "sioittaa" penniäkään, yritin latoa kaikki mahdolliset faktat tiskiin, mutta ei riittänyt. Siskonmies (jolla nykyään on ihan toimiva oc-pankkikortti!!1) oli vakuuttavampi.

Nyt yhtenä iltana koitin vähän kysellä että onko tullut luettua talouskoulutusta jne. Kävi ilmi että tälle kaverille ei ollut kukaan muistanut kertoa mistään koulutuspaketista. Myöskään bitcoin ei ollut tuttu asia, sen paremmin kuin kryptovaluutta. Kävi ilmi ettei hän tiennyt onecoinin olevan minkäänlainen valuutta, tai että sillä pitäisi olla jonkinlaista käyttöä joskus tulevaisuudessa. Hän oli vain tehnyt sijoituksen jonka arvo nousee huimaa vauhtia ja nostaa omansa ulos heti kuin mahdollista. Nyt on jo useita satoja euroja voittoa kuintekin!

Hiluakaan ei ole ulos vielä saatu, mutta nyt tilataan samanlainen pankkikortti kuin rekryäjällä koska se on ainoa mahdollinen tapa kotiuttaa onecoineja. Kyselin että eikös ne maksa ihan tilisiirrollakin, mutta ei kuulemma ole ikinä ollut mahdollista sellainen.

Kertasin hänelle vielä juonen kuvion pikaisesti lähtien Rujan ja isänsä historiasta, wincapitakoijauksesta jne. Oli yllättävän vaikeaakin ampua alas jutun ideaa, kun ei hänellä ollut edes tiedossa niitä pointteja joiden varaan koko homma on rakennettu. Usko oli silti vahva.

3. teppemies

Rekisteröitynyt:
    07.04.2005
    Mitä ihmettä? Työntää rahansa johonkin, muttei edes yritä ottaa selvää, mistä on kyse? Tai pitäisi olla. Kai tuollainen tuohu turhauttaa jo koijareitakin, kun huomaa tehneensä turhaa työtä. Olisi riittänyt, kun olisi vain pyytänyt rahaa, sen kummemmin syytä keksimättä. :D On kai se kännissä ollut...

4. monni-

Rekisteröitynyt:
    29.12.2002
    Ei se mikään pankkikortti ole, vaan prepaid-luottokortti. Lisäksi aivan sairaan kallis ottaa käyttöön, 100euroa. R-kioskilta vastaavan saa vitosella.

Käsittääkseni noille maksetaan värväämisbonuksia, jottei pankkien rahanpesuhälytykset lyö päälle yhtä nopeasti kuin tilisiirroilla maksamalla. Tai voihan niitä toki ladata itsekin, mutta se on vain ja ainoastaan typerää

5. Yoakim

Rekisteröitynyt:
    25.11.2013
    Poimintoja Onecoinin uutiskirjeestä:

Okei? Eli britit eivät voi liittyä enää ilmaiseksi uutiskirjeen vastaanottajiksi jostain ihmeen syystä?

Uskokoon ken tahtoo, että 12.500 ja 18.800 euron paketit ovat olleet myydyimmät Onecoinin koulutuspaketit. No, tokihan coinistille kelpaa vain paras koulutus.

Jee, prepaid-korttitarjous jatkuu.

6. Jaakob

Rekisteröitynyt:
    08.02.2003
    Luotettavan tiedon mukaan Etelä-Suomessa on tunkitettu ensimmäinen 100 000 euron tunkkipaketti. Sinne tais rahat mennä, voi hyvä isä....

7. Huvikumpu

Rekisteröitynyt:
    30.06.2013
    Vaikea uskoa todeksi. Jos on totta, niin toivottavasti ostaja ymmärtää mitä tuli ostaneeksi.

8. masa8888

Rekisteröitynyt:
    26.11.2015
    kyllähän ne vaan tilille maksaa kun oikein myy noita onecoineja. oli vedätys tai ei tää touhu niin siitä huolimatta rahaa tulee pankkitilille jos vain osaa myydä eikä ihmettele koneella

9. ChickenLegs

Rekisteröitynyt:
    12.12.2012
    Coinien myynti vain on estetty Rujan toimesta. Sääli.

10. Vihuri

Rekisteröitynyt:
    06.07.2009
    Minkä värisen "takin" saikaan sillä 100 000 e "pikku sioituksella"? Whatever, tuossa on siihen tyyliin sopiva hattu :)

11. amazim

Rekisteröitynyt:
    03.06.2006
    Toivottavasti ymmärtää maksaneensa 100 k€ vain ja ainostaan muualta prujatusta koulutusmateriaalista, joka toivottavasti toimitettiin saman tien. Muut "si-oitukset" häviää luultavasti sen siliän tien, kun Ruja vetää töpselin seinästä.

12. masa8888

Rekisteröitynyt:
    26.11.2015
    no enpä olisi tuosta samaa mieltä, toki jos KYC ei ole hyväksytty niin asia eri. En väitä että kaikki tulisi koskaan saamaan rahoja, mutta muutamia henkilöitä tiedän ketkä ovat rahaa saaneet, itseni mukaanlukien, toki edelleen noi myyntirajoitukset haittaa, mutta turha jauhaa sellaista sontaa what is not true

13. Vihuri

Rekisteröitynyt:
    06.07.2009
    Tuskinpa niin sisäpiirissä olet että tiedät juurikaan mistään sen laajemmin? ;)
    Mutta kerropas nyt esimerkiksi,

1. Millaisia summia olet kotiuttanut itse?
    2. Joko olet saanut "sioituksesi" verran takaisin?
    3. Millaisia summia nuo "muutama henkilö" ovat rahaa saaneet vs. paljonko Rujalle laittaneet?

14. masa8888

Rekisteröitynyt:
    26.11.2015
    1. no sanotaanko nyt niin että en hae tällä mitään rikastumista koska sijoittamani summa on hyvin pieni alle 1000€:a ja kokeilunhalusta läksin mukaan. Ja omani olen suunnilleen saanut pois ja vielä on hieman yli puolet myytävänä. Myönnän sen että myynti on näillä rajoituksilla vaikeaa muttei mahdotonta ja tuo louhinta kestää aivan liian kauan että tokeneista saa onecoineja 1,5-2,5kuukautta eli se siitä vapaasta kaupasta
    2. Olen saanut siis sijoittamani summan takaisin ja jos loput sitten myy joskus tulevaisuudessa niin kai muutaman huntin voi tehdä voittoakin ja olen tyytyväinen jos pääsen +/- 0 tulokseen, koska ei näillä summilla voi rikastua. Toiseksi uusista jäsenistä joita saan hommattua saan muistaakseni 10% heidän sijoittamastaan summasta eli jos saan jonkun sijoittamaan 5000€ niin saan silloin n. 500€:n edestä coineja. Tällä hetkellä voin rehellisesti sanoa että olen saanut 3 sijoittajaa. 1*100€:n sijoitus ja 2*500€:n sijoituksia ja noista provikkaa siis n. reilut 100€:a
    3. Sitten nuo henkilöt joita tunnen ja joiden tietoja olen nähnyt (onecoin tilejä siis) ovat sijoittaneet mm. 5000€ ja saanut kymmeniä uusia jäseniä. Provikat ovat n. 4000-5000€:n välillä ja on kotiuttanut n. 10-15% ja saanut siitä reilut 1500€:a ja sijoitti silloin kun coinin arvo oli n. 1,85€ nyt muistaakseni vajaa 4€:a.

PS: en edelleenkään voi siis vannoa että kaikki saisivat rahansa, mutta itse olen jo ainakin +/- 0 tuloksessa ja vielä on coineja jos niitä saa/viittii arvonnousun jälkeen taas myydä ja sit muutama on niillä tienannu, todnäkösesti moni ei ainakaan oikeata rahaa, mutta itseä kiinnostaa omat sijoitukseni ei se häviääkö joku 100000€:a

15. Vihuri

Rekisteröitynyt:
    06.07.2009
    Et siis edelleenkään käsitä sitä, että saamasi rahat maksaa sinun jälkeesi liittynyt?
    Kun tämä on Ponzihuijaus!
    Ei tuo ole mitään sijoitustoimintaa :D

Herää nyt jo, sinähän horiset ihan mitä sattuu :)

16. marxi

Rekisteröitynyt:
    26.10.2001

http://www.aamulehti.fi/Talous/1194...incapitavoitot+pitaa+palauttaa+valtiolle.html
    "Korkeimman oikeuden mukaan rikoksen tuoma taloudellinen hyöty voidaan tuomita menetetyksi, vaikka sijoittaja ei olisi tiennyt rikoksesta tai sen tekijästä."

https://ls24.fi/uutiset/wincapita-voitto-meni-valtiolle
    "Miehiä ei syytetty rikoksesta mutta heiltä vaadittiin rikoksen tuottamana hyötynä saavutettu etu valtiolle."

http://www.hs.fi/kotimaa/a1401254253150
    "Vantaan käräjäoikeus on määrännyt parikymmentä sijoitusklubi WinCapitan jäsentä maksamaan klubista saamansa tuotot rikoshyötynä valtiolle. Suurinta osaa heistä ei syytetty rikoksesta, mutta lain mukaan toisenkaan ihmisen tekemästä rikoksesta ei saa hyötyä."

Jne.

17. Vihuri

Rekisteröitynyt:
    06.07.2009
  18. masa8888

Rekisteröitynyt:
    26.11.2015
    siis kenen paskapuheesta puhutaan. Ja niin kuin olen miljoona kertaa maininnut että kyseessä VOI olla ponzi ja että minun rahani tulevat muilta tai sitten tämä on kuin bitcoin aika näyttää. Mutta edelleenkin minua kiinnostaa vain se että saanko minä rahat ja tähän mennessä olen osan saanut ja osa tullut siis uusien jäsenten hankinnasta. Nämä ovat faktoja ja olen lukenut ja kuullut että monilla on vaikeuksia saada ulos oikeaa rahaa. Niin se on ollut itselläkin, mutta niin kuin mainitsin niin jotain olen saanut ja omat on jo saatu jo pois ja jos loput saa niin pelkkää plussaa jos ei niin sille ei voi minkään.

19. masa8888

Rekisteröitynyt:
    26.11.2015
    tai ehkä porukka täällä on vaan oikeesti niin kateelliisia kun muut tienaa ja täällä itketään näin jälkikäteen kun ei ola mukana. Suomalaisten perisynti että kaikki uusi tuomitaan. ehkä porukka elää viel menneessä ajassa ja kaikki nettiaikauteen liittyvä on rikollista

20. mela

Rekisteröitynyt:
    20.07.1999

....tai sitten vaan suurin(?) osa ihmisistä ei halua olla mukana rikollisessa toiminnassa..vaikka sillä tienaisikin?

21. henkalino

Rekisteröitynyt:
    27.07.2011
    Raha saa ihmiset sekaisin, kuten tässäkin tapauksessa. Jos yksikin henkilö saadaan tajuamaan, että tässä ponzissa, vain hyvin pieni osa saa rahansa takaisin.

Niin kauan kun kaikki perustuu vain näiden koulutuspakettien siis käytännössä niiden mukana tulevien myyntiin. Tämä pyörii tasan niin kauan kunnes rahaa tulee sisään enemmän kuin otetaan ulos. Sitä ei tule mistää muualta, joten jokaisen nyt pitäisi tämä tajuta.

Joku saa vaatii ulos enemmän kuin sijoittamansa määrän, kunhan joku/jotkut ovat sijoittavat enemmän ja vielä kasvavalla vauhdilla.

Oikein vain edelleen jaksaa ihmetellä, että ihmiset menevät mukaan näihin huijauksiin.

22. Yoakim

Rekisteröitynyt:
    25.11.2013
    Voi hyvää päivää :D Minäkin olen ihan helvetillisen kateellinen siitä, että olet saanut omasi takaisin ponzihuijauksesta.

Onecoin on yksinkertaisten höynäytettävien klubi, jossa elämänkoululaiset pääsevät fantasioimaan olevansa tulevaisuuden miljonäärejä. Minulla ja muilla täällä ei ole varmasti yhtään mitään innovatiivisuutta vastaan. Väki täällä päinvastoin taitaa olla normaalia innostuneempia seuraamaan tieteellisiä ja teknisiä saavutuksia, keksintöjä ja spekuloimaan tulevaisuuden skenaarioita. Ponzihuijaukset ja verkostokusetukset täällä on tuomittu ja varmasti moni on säästänyt sievoisen summan rahaa, kun on vaivautunut googlettelamaan esimerkiksi juuri Onecoinia.

23. vinklubrulez

Rekisteröitynyt:
    29.09.2007
    Sehän on "kannattava" rikos jos onnistuu saamaan plus-miinus nollatuloksen rikoksen taloudellisena hyötynä.

Saihan sitä moni Wincapitastakin nollatuloksen ja osa sai satoja tuhansia euroja tai enemmän ulos rahaa. Toki ne kaikki rahat oli kusetettu muilta ponzi-pyramidiin rahojaan "sioittaneilta". Ja sitten tuli poliisi, oikeuslaitos ja ulosottomies ja vei tuhkatkin pesästä.

Vaikka nimimerkki "Masa8888" itse ei joutuisi korvaamaan kuin muutaman tonnin niitä "kavereilta" kusetettuja rahoja, niin ikävä homma siinä on se rikosrekisteri. Siinä hyvin moni ammatti ja työpaikka jää jatkossa haaveeksi kun rikosrekisterissä lukee että petos tai törkeä petos. Eli nykyään sellaisesta merkinnästä saa sanoa heipat esimerkiksi siivoojan hommille monessa yrityksessä, kaupan kassan hommalla, vartijan hommalle ja turvallisuusselvitykset teettävät nykyään vaikka kaivinkoneella olisi menossa kaivamaan ydinvoimalan pohjia. Toki vielä enemmän ne kyttää niitä rekistereitä enemmän koulutusta vaativissa hommissa.

Kaikki vain sen takia kun "Masa8888" halusi vähän "sioittaa" ja päästä muutaman kolikon voitolla Rutjakkeen ponzi-pyramidissa. Kannattaisi se vähän edes yrittää arvioida rikoksen mahdollista hyötyä ja mahdollisia haittoja ja punnita niitä keskenään. Jos olisi sata miljoonaa euroa voittoa luvassa rikoksen onnistuessa ja rangaistuksena pari vuotta ehdotonta enimmillään niin kyllähän varmaan silloin itsekkin vakavasti miettisin lähtemistä rosvon uralle. Sen sijaan nollatulos tai pari sataa voittoa parhaassakin skenaariossa, kiinnijääminen varmaa ja loppuelämä pilalle rikosrekisterin vuoksi niin ei tarvi silloin edes harkita.

24. Radioloops

Rekisteröitynyt:
    23.12.2015
    Tienaamisessa ei ole mitään väärää, se että se tehdään kepulikonstein huijaamalla ihmisiä on taas väärin. Jos tämä paljastuu ponziksi niin sinä olet varastanut ihmisiltä rahaa, et tienannut. Et ole tehnyt mitään sijoitusta, olet vain rosvo.

25. Yoakim

Rekisteröitynyt:
    25.11.2013
    Atanas Lazarov Ääs Systeemistä ei ole näemmä enää pariin kuukauteen vaivautunut auditoimaan one-kolikoita. Onks niitä enää laisinkaan "louhittu"?

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen