Oletko koskaan nähnyt yrityksen hajoamista sisältä päin ?

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja snapcracklepop, 17.05.2009.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. J1mmy

Rekisteröitynyt:
    12.06.2001
    Tuo voittolauseke on liian kapea. Osakeyhtiön tarkoitus on tuottaa lisäarvoa omistajilleen ja pikkufirmassa se lisäarvo voi hyvinkin tulla mielenkiintoisesta näpräilystä.

Jokatapauksessa osakeyhtiön tarkoitus on omistajien miellyttäminen tavalla tai toisella.

[signature]Köyhyys on mielentila[/signature]

2. morte

Rekisteröitynyt:
    02.11.2001
    jep.

On se kummaa kun toimivaa porrasta aina laitetaan pois ja nuo johtoelimet vvain kasvavat.
    Vaikka niissä johtoelimissä tehdään päätökset niin niillä ei ole silti vastuuta vaikka palkkaa kuitenkin maksetaan vastuun perusteella.

Ei ole oikein mennyt koskaan jakeluun tuo jako.

Tehtiin joskus haku eräässä suuressa firmassa managereja oli 75% ja desingereja 20%.
    Varmaan loistavan joustava organisaatio
    [signature]Myron and Meero and Miike
    Sulevin mielestä olen 'Himonussija!' Forum48 [/signature]

3. Kootal

Rekisteröitynyt:
    08.02.2003
    jep, aika peruskuvio on menossa. on tekijäporras, jonka yläpuolella on johtoporras ja firmassa on johtohenkilöstöä suhteessa melkein 1:1 tekijöiden määrään. ja tottakai johtoporras varmistelee parhaillaan omaa selustaansa minkä kerkiää. kyllähän sen tietää miten tässä kohta käy. firma itsessään ei hajoa muutaman suotuisan asian vuoksi, mutta lähtö on osalle taas edessä.
    [signature]Class, Property, Wealth, War and Sex - Camp Style![/signature]

4. J1mmy

Rekisteröitynyt:
    12.06.2001
    Ja suomalaiset senkun sinnittelee samoissa töissä vuodesta toiseen...

Jos pomo vituttaa, vaihtakaa firmaa! Sillä tavalla ne hommat pitää hoitaa. Äänestäkää jaloillanne, kun tarpeeksi moni on häipynyt niin firma näivettyy pystyyn.

[signature]Köyhyys on mielentila[/signature]

5. Aliisa

Rekisteröitynyt:
    17.02.2006
    Harva pomo muuten kestää hyviä kehittämisideoita, tai sitä miten asioita voisi tehdä järkevämmin... Niinhän se menee, että jos työpaikan haluaa pitää niin parempi olla täysi lammas.

6. morte

Rekisteröitynyt:
    02.11.2001
    Itse olen liian kapea alainen. Mailmassa ehkä 200 työkokemustani vastaavaa paikkaa.
    Suomessa ei toista ole.
    Oma moka mutta hankala sitä on korjata tässä vaiheessa.

Ei sikäli, että haluaisinkaan lähteä, mutta näinä epävarmoina aikoina tuli tuokin pohdittua auki.

Kuitenkin niin usein nähty tuo miten päätöksen tekijät aina siirtävät paskan alemmas.

[signature]Myron and Meero and Miike
    Sulevin mielestä olen 'Himonussija!' Forum48 [/signature]

7. gilgamesh

Rekisteröitynyt:
    06.06.2007
    Ihan mielenkiinnolla kuulisin että mitä oikein teet duuniksesi. Oletko valtionpäämies?

8. Pulpa Imago

Rekisteröitynyt:
    06.06.2006
    Itse olen ensimmäistä kertaa uppoavan laivan kyydissä ja pakko myöntää, että viimeisten kuukausien ajalle sijoittuneet tapahtumat ovat olleet ehdottomasti ei-niin-pitkän työhistoriani mielenkiintoisinta ja opettavaisinta aikaa. Olen periaatteessa päässyt seuraamaan normaalin yrityksen koko elinkaaren tapahtumat pikakelauksella ja tämä on ollut henkilökohtaisella tasolla todella hyvä juttu, vanhempi henkilöstö saattaisi tosin nähdä asian hieman eri tavalla.

Kaikkein ihmeellisintä koko tapahtumaketjussa on sen synnyttämät psykologiset ilmiöt, jotka tulevat esille mm. syyllisyydentunteen laukaisemina kieltotiloina, joista seuraa yleensä lisää virheitä, ja varsinkin iäkkäämmän henkilöstön keskuudessa nousevat näkemykset siitä, että loogiset päätelmät, hyvin vahvat todennäköisyydet tai muut täysin säännönmukaiset mekanismit ovat yht'äkkiä epävarmoja päätösperusteita työ- ja elämänkokemuksen rinnalla. Laiva seilaa niin syvällä, että jokaisella on vaatteet kaulaa myöten märkänä, mutta siitä huolimatta suurin osa porukasta, pääasiassa asiantuntijaväen ulkopuolinen henkilöstö, uskottelee toisilleen että yrityksellä menee niin lujaa, että vaatteet kastuvat kovan vauhdin synnyttämien pärskeiden takia. Nämä samat tyypit tulevat menemään laivan mukana pohjaan saakka ja iskemään vielä päänsä kiveen siellä pyristellessään, mutta sama tuo minulle on.

Tulipa siinä vertauskuvia niin kuin itse Jeesus olisi tekstin sanellut, mutta kun tuollaista tilannetta seuraa tarpeeksi läheltä, huomaa uppoava laiva -vertauksen olevan laidan yli lentelevine matruuseineen, lankulle laitettuine syntipukkeineen ja ruorista taistelevine kusipäineen kaikkineen enemmän kuin sopiva tapa kuvailla tapahtumia. Itse aion seurata tilanteen aina sen katkeraan loppuun saakka ihan jo pelkkää uteliaisuuttani, vaikka epäilenkin homman olevan aika valmis paketoitavaksi ennen kesän kuumimpia kuukausia. Tämä sopii minulle oikein hyvin.

Jos ihmisille näytettäisiin kuinka osaamattomissa käsissä suuria rahamääriä pyörittelevien yritysten päätöksenteko oikeasti on, ja miten jotkut näistä menestyvät kohtuullisesti yllättävänkin kauan, niin uusien suomalaisten yrittäjien määrä kasvaisi samalla sekunnilla räjähdysmäisesti. Tai olisi kasvanut, mutta nyt ei enää saa rahaa mistään, kun kaikki on jo kaivossa.
    [signature]You can do battle with strength, you can do battle with wits, but no weapon can beat a great pair of tits[/signature]

9. Garjala

Rekisteröitynyt:
    30.03.2000
    Ei siihen tarvita edes sitä, että on ylimielinen johto, jolla on kaasu pohjassa. Kyllä siihen riittää yksi epäpätevä mulkku talon johdossa. Jos ylimmän johtajan hengenlahjat eivät hommaan riitä, niin sen huomaa varsin nopeasti ja tuollainen tyyppi saa firman kuin firman kuoppakuntoon varsin nopeasti.

Edit: Tiedän yhden firman, joka liian nopealla laajenemisella tappoi itsensä kovimman mahdollisen korkeasuhdanteen aikana. Vaikka kauppa kävi ihan törkeän hyvin, niin laajensivat niin vauhdilla, että kassa loppui ja firma meni konkkaan.[signature]Jos se toimii, älä korjaa sitä...
    Sivistys saapui suomeen turun kautta eikä ole sinne sen jälkeen palannut...
    Elvis Jagger: "Kuka vittu on Albert Einstein?"[/signature]

10. Hijodelaluna

Rekisteröitynyt:
    21.06.2006
    Sama täällä 8D

Tosin seuraan turvallisesti vierestä, jelpin kavereita silloin tälllöin ihan hirveään riistohintaan.
    Tunnen kuitenkin heepoja usean vuoden takaa ja puhutaan asioista suoraan niiden oikeilla nimillä ja loppuvaikeuksia on ilmassa.

Pistivät puljun pystyyn vuoden 2006 lukujen valossa ja varmasti ihan oli ookoo suunnitelma, pääsivät aloittalaam homman suunnitellusti tämän vuoden alussa ja on ollut vähän suunniteltua hiljaisempaa.

Mutta todellakin kokemus jonka seuraamista arvostan juurikin elämänkokemuksena, näitä tulee lämmöllä muisteltua vanhempana.
    Siis ei lämmöllä sen takia mitä tapahtui vaan todellakin että on tullut näitäkin nähtyä... You know, käävät muistelee lämmöllä sotavuosia juttu..

Ihmiskohtalot on vähän karui...
    Kaverit suhtautuivat puljuun kuin eldoradoon, luvattuun maahan joka tekee kaikista rikkaita/kauniita/haluttuja..
    Arki sit tosin oli sitä prolesontaa mitä se aina on, heenosta tittelistä riippumatta.
    Ja nyt se loppuu....

Olipahan tarina tuokin, raatavat kynnet verillä ympäripyöreitä päiviä ja palkkioksi tästä koittaa konkka 8)[signature]Maanantaina olen impressionisti, lauantaina surrealisti[/signature]

11. JaRoDD

Rekisteröitynyt:
    23.02.2008
    Saattaa käydä myös niin että hyvä kehittämisidea latistetaan ja jyrätään keksimällä kaikenlaisia epäkohtia. Tietty asianhan voi sitten esitellä kuukauden parin päästä omanaan...
    [signature]Member of Satai Vesa Fanclub #3
    Satai Vesa: Ei sitä ainakaan tähän mennessä ole kielletty.[/signature]

12. t4re

Rekisteröitynyt:
    26.01.2009
    Minuakin kiinnostaa.

[signature]Taitaa olla aika tylsää kun mun sigua luet.[/signature]

13. shagriml

Rekisteröitynyt:
    08.01.2001
    Tuli muuten yks päivä lueskeltua pitkät artikkelit Segasta (konsolivalmistajana) ja Commodoresta. Siinäkin pari melko kovaa ja tunnettua firmaa kusi hommansa johtoportaan takia :/

Jos joku on muuten perustamassa IT firmaa niin meitti vois tulla duuniin ;) Mitään papereita ei löydy mut sen verran oon nolifettäny vapaa-ajalla että osaisin kyllä kasata koneita, viritellä verkkoja, asennella ja käytellä käyttiksiä ja softia (etenkin windows puolella) ja olla vaikka IT-tukihenklö. Ärsyttää etten oo vielä ikinä eläessäni päässyt tietokoneaiheiseen duuniin, voisin tehdä mitä vaan, vaikka varastopuolella toimia (mielummin sitä tietokoneita ja niiden osia varastoi ja roudailee kuin jotain auton osia ja traktorin renkaita ym., nimim. kokemusta on). Monessa firmassa nähny hyväpalkkaisia tyyppejä itseäni vähemmillä tietotaidoilla ja ykskin tuttava kusetti ittensä IT-buumin aikaan johonki firmaan liioittelemalla taitojaan ja soitteli mulle sitte about joka päivä että mites se ja se tehdään, ärsytti kyllä ku itte oon sen verran rehellinen etten lähde valehtelemaan, toinen niinku teki tienestiä meikän tietotaidoilla, ja meikä ei saa vieläkään mitään IT-hommiin liittyvää duunia mistään :/ (sori jos meni vähä offtopiciks ja whineks)
    [signature]Mun biisejä, graafisia taiteita ja softia: http://shagriml.vkoski.net[/signature]

14. rallivaihde

Rekisteröitynyt:
    02.05.2008
    Pyydä konsultoinnista palkkaa!

15. last-user

Rekisteröitynyt:
    28.05.2007
    Eipä voi muuta sanoa kuin, että Apinaa Koijataan!

16. nkri

Rekisteröitynyt:
    28.04.2009
    koskaan et saa palkkaa sen vertaa kun ansaitset, vaan sen minkä pystyt ittelles puhumaan.

17. Spuke_

Rekisteröitynyt:
    16.12.2008
    Jos haluaa saada niin paljon palkkaa kuin ansaitsee, kannattaa ryhtyä yrittäjäksi.

18. j-roc

Rekisteröitynyt:
    11.09.2007
    No kunhan vaan maksavat palkan. En näe tässä mitään ongelmaa. Suosittelen että tiputat työpanoksesi puoleen ja nautit kyydistä.
    [signature]When masturbation's lost its fun...you're fucking breaking....[/signature]

19. Damless

Rekisteröitynyt:
    08.08.2008
    Oliko tässä ensinmäinen joka on nähnyt kun yritys hajoaa sisältäpäin?

[signature]I also want a carbon footprint[/signature]

20. Hareworth

Rekisteröitynyt:
    31.07.2001
    Selkeää kausaliteettia havaittavissa.
    [signature]There´s no business like showbusiness. (Hugh Hefner)
    Koskaan ei ole ollut niin yksinäinen olo kuin kolmen lapsen isänä kävellessä räntäsateessa kotiin ja olet pelannut tilisi yhdessä illassa. ([email protected]äkijä)[/signature]

21. PerttiAK

Rekisteröitynyt:
    14.02.2009
    Tuskin se pelkästään sun tietotaidoilla niitä tienestejä teki. Muutenhan olisitte ollut puhelimessa ihan koko ajan. Ja onhan tuokin taito, että osaa kysellä oikeista paikoista.

Mitäs hommia se tyyppi sitten teki?

22. jorgelius

Rekisteröitynyt:
    11.12.2003
    2 x hahahahaaaa
    [signature]Stop the war within yourself and you stop the war among men.
    Ubuntu 9.04[/signature]

23. insight

Rekisteröitynyt:
    27.11.2003
    Eli teit sen hommia. Saitko osuuden sen palkasta?
    [signature]Few are those who see with their own eyes and feel with their own hearts.[/signature]

24. Sharppi

Rekisteröitynyt:
    20.04.2004
    Alkuperäiselle tyypille: Onko vaikeaa sanoa ei?
    [signature]No niin justiinsa![/signature]

25. rhm

Rekisteröitynyt:
    28.02.2007
    Nyt se aloittajan toimari oli lukenut aamulla muroa...

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1687286

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi