OLED TV -keskusteluketju

Viestiketju alueella 'Viihde-elektroniikka, kamerat ja Hifi' , aloittaja escalibur, 03.09.2014.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Tukkeuma

Rekisteröitynyt:
    26.11.2004
    No näistä voi väitellä loputtomiin mutta tässä yksi pointti: LG on huomattavasti enemmän ns. "future proof", koska se toistaa HDR10 + Dolby vision oikeasti. Philips ei ole oikea HDR televisio ja tämä voi lähitulevaisuudessa käydä harmittamaan paljonkin.

Kyllä ainakin minulla TV:n firmis päivittyi itsestään kun automaattinen päivitys on päällä.

Viimeksi muokattu: 10.04.2017
  2. FinnPeak

Rekisteröitynyt:
    14.11.2007
    Mutta onko kuvanlaatu oikeasti tuon suhteellisen hinnaneron verran parempi? Oma vertailutaso on 42" purppuravikainen Plasma.

Bongasin sulta muuten myös myynti-ilmoituksen B6V:stä joulukuulta. Ja nyt hankit uudestaan? Oot vissiin sitten välpännyt näitä ruutuja enemmänkin? :D

Kiinnostava suositus. Oon jostain syystä vieroksunut Sonyä merkkinä, mutta kai tuotakin pitäisi silmäillä. Jos osuis sopivaan hintaan.

Peliominaisuuksilla ei ole merkitystä. Varmaan joku xbox/PS4 tulee BR-käyttöön hankittua, mutta pelaaminen jää varmasti aika satunnaiseksi.

Todellakin voi... :D Sehän tässä lienee osa hupia.

Mutta, olen vähän skeptinen että jaksan teknologian aallonharjalla ratsastella. Luultavasti koko aihepiiri unohtuu taas seuraavaksi 6-10 vuodeksi ja netin suoratoisto + ne sopuhintaiset markettilätyt (eli varmaankin normi bluray) on se, mikä taululla enimmäkseen pyörii. Tai sanotaanko, että "futureproof" on kyllä bonus, mutta vain kohtalaisen pieni sellainen.

3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. jpkl79

Rekisteröitynyt:
    04.12.2013
    http://www.simplyelectricals.co.uk/blog/sony-to-update-bravia-tvs-to-support-dolby-vision-hdr-hlg

5. FinnPeak

Rekisteröitynyt:
    14.11.2007
    Toisaalta tuon Sonyn hinta menee jo aika lähelle B6V:tä ja LG:n kake vaikuttaisi paremmalta. Että, joo. Raavitaan päätä ja toisella kädellä persettä, kohta vaihdetaan.

6. a1m

Rekisteröitynyt:
    13.06.2005
    Versio 04.31.10? Kaverillani on 55" B6V ja hänellä ruutu ei ole tarjonnut vielä uutta.

7. HeEBELI

Rekisteröitynyt:
    21.03.2015
    Miten "oikeasti"?

Onhan noihin 2016 Philipseihin mm. HLG-päivitys tulossa? HLG:llä kuitenkin on tulevaisuudessa loppupeleissä enemmän virkaa kuin Dolby Visionilla, jota nyt ei ihan hirveän monesta tuutista saa. Ja samoista lähteistä irtoaa aina HDR10. Kyseessä on kuitenkin FALD-telkku, joten ihan pätevä HDR-peli pitäisi olla verrattuna edge-ledeihin.

8. Tukkeuma

Rekisteröitynyt:
    26.11.2004
    Joo, juurikin tämä jossa tuli HDR game mode.

Sillä tavalla "oikeasti" ettei täytä UHD Premium speksejä. Dolby Vision tulee UHD bluray levyille mukaan tänä vuonna ja on kuvanlaadultaan hieman parempi vaihtoehto kuin HDR10. HLG tulee toki myös LG:n malleihin päivityksenä. On tuo Philipskin varmasti hintaluokassaan oikein pätevä vehje, oli se itselläkin vaihtoehtona B6V:lle kun näitä katselin.

9. FinnPeak

Rekisteröitynyt:
    14.11.2007
    Tässä tullaankin kai oleelliseen taas takaisin. 2K on kuitenkin sekin jo aika mielipuolinen hinta telkkarista, kun asiaa oikeasti miettii. Kotona on kuitenkin televisio jo nytkin. Kuitenkin jos kuvanlaatu paranee, koko kasvaa 25 tuumaa ja mukana on jotain tunnelmallista lisäherkkua (esim ambilight), niin sillä tuohon hankintaan pystyy vielä itsensä suggestoimaan.

Huomaan... oon vähän liian heikkomielinen hifistelijä :D

10. poklu

Rekisteröitynyt:
    19.09.2013
    Osta B6 niin ei kaduta jälkikäteen.

11. Tukkeuma

Rekisteröitynyt:
    26.11.2004
    Käy Gigantissa räpeltämässä molempia telkkareita ja vaikka USB:llä joku oma testivideo mukaan, ei se oikein muuten selviä kumpi tuntuu itselle käypältä peliltä.

12. Exodusfin

Rekisteröitynyt:
    08.01.2009
    Niin, markka-aikaan joutui maksamaan 32" kuvaputki Sonysta enemmän. Kyllä nyt kun on silmä tottunut OLED-kuvaan, niin hankala olisi olla ilman. LG:n WebOs on kyllä tosi sujuva käyttis, mitään ei tarvitse odotella kauaa. Ehdottomasti edelleenkin laittaisin pelimerkit B6V:hen.

13. wywh

Rekisteröitynyt:
    30.12.2016
    55B6V USB tallennus toimii yleensä OK (USB tikku tai USB pyörivä kiintolevy).

Mutta joskus kuva menee kummallakin tallennusmedialla kirjaviksi palikoiksi ja vaihtelee saman kanavan reaaliaikaisen lähetyksen välillä eikä moista sotkua pysty katsomaan. Asian saa korjattua rämppäämällä asetuksia tai re-mounttaamalla levyn tms...

TV on aivan uusi. Onko tämä tiedossa oleva ongelma? Uudempikin firmware olisi saatavilla.

14. Zigh

Rekisteröitynyt:
    01.07.2003
    Siitä huolimatta, että tuumissa joutuu tinkimään kymmenen verran?

15. mnz

Rekisteröitynyt:
    19.01.2001
    Saa sitä olediakin 65" kokoluokassa ;)
    Omaan kurvilliseen olediin ollaan täällä myös tyytyväisiä. Pelannut en kyllä ole ollenkaan, eli pääasiassa netflix + htpc käytössä.
    Jostain syystä täälläkin parjattu liikennetoisto ei ole vielä omaan silmään nykinyt liikaa. En nyt edes muista mitkä asetukset itselläni on käytössä siellä liiketoiston asetuksissa, tuli niitä joskus räpläiltyä kun lähinnä jääkiekkoa katseli.

3d näyttää myös kyllä törkeän hyvältä, varsinkin jos vähän lähemmän ruutua hiipii katsomaan esim. gravitya. Vaimokin ihasteli tuota paitsi valitti, että kuva on nyt liian pieni (tämmöistä valitusta ei ole ikinä ennen tullut, aina on valitettu että liian iso töllö!).

16. Zigh

Rekisteröitynyt:
    01.07.2003
    ^^ No shit?

Itse nyt olen kuitenkin päättänyt, että 2000e telkkarista on jo ihan tarpeeksi. Nykyinen on vajaa 7 vuotias Panan 46" THX plasma joka aikoinaan maksoi 1100e. Se oli ihan valtava harppaus edelliseen 2005 ostettuun 1300e maksaneeseen LG:n 32" LCD:hen. Siksi tuntuu ihan älyttömältä, että tällä hetkellä budjetti pitää venyttää tonne 2000e pintaan, että alkaa oikeasti saada parempaa kuvaa mitä tuo Pana tarjoaa.

Em. syystä mulla on vähän sama tilanne kuin Finnpeakillä, eli listalla ei oikeastaan tällä hetkellä muita vaihoehtoja ole kuin PUS7601 tai 55B6V. Ja kun vehje ei ole tulossa olkkariin vaan ns. mediahuoneeseen, niin koosta tinkiminen tuntuisi jotenkin tyhmältä. On tää vaikeeta. Vähän oon päätymässä siihen, että Philips tilaukseen ja jos se ei tyydytä niin palautukseen ja uutta mietintää.

17. FinnPeak

Rekisteröitynyt:
    14.11.2007
    Niin kyllä mä oon 99% saletti että 65-kokosen itse hankin. Ja kyllä siinä Philipsi on vahvoilla, koska en usko mun "close enough"-tyylisiin standardeihin B6V tarjoaisi tarpeeksi koettua kuvanlaatulisäarvoa, suhteessa että maksaa 40% lisää ja samalla menettää Ambilightin.

Mutta kyllä mä varmasti ensin teen kuten täälläkin vielä neuvottiin - eli usb-stidin kanssa kauppaan, ja annetaan aistien päättää.

18. HeEBELI

Rekisteröitynyt:
    21.03.2015
    Kannattaa sitten tsiigata siellä liikkeessä että molemmissa kandidaateissa on päivitykset kohdillaan.
    https://www.download.p4c.philips.com/files/6/65pus7601_12/65pus7601_12_fhi_fin.pdf
    ...yleensä noissa esittelytelkuissa kun ei tunnu olevan edes nettiä kytkettynä.

19. Ritzenhoff

Rekisteröitynyt:
    11.05.2011
    Amblight nyt on pelkkää paskaa. Ei sen takia kannata töllöä suosia. Sellasta saatanan discoa jaksais Frederikkikään katsoa. Elokuvia/sarjoja kuuluu katsoa niin pimeässä kuin vain voi. Ainoa valo tulee ruudusta.

20. HeEBELI

Rekisteröitynyt:
    21.03.2015
    Makuasioita. Itse en voisi kuvitella katsovani telkkaria pimeässä ilman taustavaloa. Sitä paitsi tuo diskokommentti on aikalailla liioiteltu. Valot saa vaikka yksiväriseksi, jos niin haluaa. Kyse on asetuksista.

21. Neutro

Rekisteröitynyt:
    25.05.2011
    Lg 55 olediin tuli sorruttua. Muuten sain mielestäni kuvan kuosiin Rtings: ohjeineen mutta netflix internet Dolby vision tuottaa harmaita hiuksia.. kuvaa vaivaa kohina .. Gigantin kalibrointiin en luottanut.

22. ilkkes

Rekisteröitynyt:
    11.11.2004
    Tuo kohina johtuu mielestäni lähdemateriaalista. Etenkin Marvelin tuotoksissa lisätty sitä jälkikäteen

23. poklu

Rekisteröitynyt:
    19.09.2013
    Juu kohina kuuluu noihin sarjoihin eikä liity dolby visioniin mitenkään. Hämmentävän moni luulee tuota film grain efektiä viaksi eikä ymmärrä että se on tarkoituksella noihin lisätty.

24. Tukkeuma

Rekisteröitynyt:
    26.11.2004
    Esim. Marco Polossa muistaakseni on vähemmän sitä keinotekoista kohinaa (=film grain). Dare Devilissä taas on häiritsevän paljon. Ei kyllä pysty ymmärtämään miksi sitä pitää noihin lisätä...

25. FinnPeak

Rekisteröitynyt:
    14.11.2007
    Aika paljon tuntuu olevan ihan erisuuntaisiakin mielipiteitä. Ja melko usein näkee myös jotain DIY-ledivirityksiä telkkareiden takana, joten kyllä tossa jotain ideaa on oltava.

"Näin kuuluu tehdä" on muutenkin aika heikko argumentti. Kyllä se on bonus, jos tuollainen ominaisuus laitteessa on, eihän sitä sitten pakko ole (ainakaan koko aikaa) käyttää.

26. Neutro

Rekisteröitynyt:
    25.05.2011
    Okkei.. Hyvä tietää. uusi päivitys ilmestyi tänä aamuna omaan tölsyyn.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen