NZKT Krakenit, CAM ja USB to UART

Viestiketju alueella 'Jäähdytys' , aloittaja CyberAntti, 25.02.2021.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. CyberAntti

Rekisteröitynyt:
    12.01.2001
    Olen tässä uuden tietokoneprojektin yhteydessä tutustunut näihin AiO-vesijäähyihin ja olen nyt testannut kahta NZXT Krakenia, X53 ja M22. Kumpikaan ei suostu tunnistumaan usb:n kautta. USB-piuhan kytkentä ei siis aiheuta mitään reaktiota pc:ssä.

Hetken aikaa roplattuani olen tullut tulokseen että se johtuu laitteen usb-to-serial -muuntimesta (Microchip MCP2200) ja/tai sen ajureista. CAM-paketin mukana tuleva ajuri ja NZXT:n supportin ehdottama ajuri ei edes tunnistu legit ajuriksi kun sitä koittaa ajaa sisään. Microchipin omilta sivuilta ladattu ajuri asentuu ja näyttää laitehallinnan mukaan toimivan mutta CAM ei silti tunnista Krakenia.

Tässä on nyt tosiaan kokeiltu kaksi eri Krakenia, nippu erilaisia piuhoja suoraan emon usb-riviin ja koneen takapuoleen, sekä puhdas win 10 pro-asennus ilman mitään muita laitteita kuin geneeriset hiiri ja näppis. Mikään ei muuta tilannetta mihinkään suuntaan joten apuja tarvitaan.

Emona on Asrockin X570 Phantom gaming 4 joka tietty saattaa heittää kapuloita rattaisiin. Chipset ajurit toki päivitetty myös.

2. Baritowe

Rekisteröitynyt:
    13.12.2020
    Mitä virkamiehet sanovat tilanteesta?

3. Desgorr

Rekisteröitynyt:
    11.10.2010
    Virkamiehet :confused:

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko