Nordea ja muut nettipankit CustomROM / Roottien kanssa...?

Viestiketju alueella 'Älypuhelimet ja taulutietokoneet' , aloittaja golemus, 06.05.2016.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Neely

Rekisteröitynyt:
    03.01.2014
    LineageOS:n virallinen julkaisu tuli nyt vakiona ilman roottia ja hyvä niin. OP:n pankkiohjelma ei enää ensimmäiselläkään käynnistyskerralla herjaa roottia. Ja OP:n Pivo-ohjelma toimii nyt, kun ennen se valitti kaikilla custom rommeilla developer modesta, riippumatta siitä, oliko laitetta rootattu.

Tavoitteena on kai saada android pay toimimaan, mutta minä olen tyytyväinen tähän kehitykseen!

2. Grebnu

Rekisteröitynyt:
    13.06.2014
    Valittaako OP:n pankkiohjelma rootista? Ei se minulla sitä ole koskaan tehnyt. Minulla ei ole myöskään Googlen palveluja (FakeStore jne. käytössä sen sijaan). Onko se kauankin ollut noin?

PiVoa en itsekään saanut toimimaan joskus koittaessa...

3. Neely

Rekisteröitynyt:
    03.01.2014
    Valittaa ja valittaa. Ennen se kertoi aina ensimmäisellä käynnistyskerralla, että laite on rootattu ja jotain varoituksia siihen liittyen. LOS:n officialilla ei tee edes sitä ja Pivo tosiaan toimii hyvin. Eteenpäin on menty.

4. neoadec

Rekisteröitynyt:
    08.10.2008
    LOS:n officialilla ei tule roottia vakiona vaan se täytyy erikseen flashätä. Jolloin LOS pitäis nuo pankki softat toimi.

5. golemus

Rekisteröitynyt:
    15.04.2010
    Nordea Codes on jälleen lakannut toimimasta. Vanha versio ei toiminut ollenkaan nii oli pakko päivittää uuteen (1.6.5 kai), ja sekään ei nyt sit toimi vaikka mulla on Xposed modulit "Nordea RootBypasser" 1.3 ja "RootCloak" 2.1.1.

Puhelin on siis rootattu Galaxy S5 Neo, jossa on joku erikoisvariaatio stock ROM:sta. Tosiaan aiemmin toimi ihan fine vuoden tai kaksi, nyt huomasin ettei toimi enää (käytän puhelinta harvoin).

Mitään ideoita miten sen saisi taas toimimaan...?

6. Sport_FIN

Rekisteröitynyt:
    11.12.2015
    Onko joku erityinen syy ettet käytä Magiskia?

7. vsaar

Rekisteröitynyt:
    19.12.2009
    OP-mobiili ei aiemminkaan antanut ottaa mobiiliavainta käyttöön kun on mukamas rootattu luuri, ja nyt lakkasi toimimasta kokonaan. Mulla on jo vanhanpuoleinen Galaxy S4 jossa LineageOS 15.1, ja vitsi on siinä että sitä ei ole rootattu, mutta silti ei arvon herra OP-mobiilille kelpaa. :mad: Naurettavaa, kun pääsen kuitenkin pankkiin luurin nettiselaimella avainlukulistan kanssa ja saan halutessani vaikka tyhjennettyä tilini.

Tuossa välillä mulla oli Magisk asennettuna eli käytännössä rootattu, ja sen olevinaan piti pystyä piilottamaan roottaus, mutta ei auttanut (tai sitten en osannut). Nyt poistin Magiskin ajamalla uninstall-paketin TWRP:ssä, ja varmuuden vuoksi ajoin myös SU:n uninstallerin vaikkei sitäkään ollut tässä asennettuna, vaan OP-mobiili on ja pysyy jalat ristissä. SafetyNet Test menee kuitenkin läpi että heilahtaa.

Onko joku saanut OP-mobiilia ja mobiiliavainta toimimaan Lineagella, ja miten?

8. Masstige

Rekisteröitynyt:
    25.10.2006
  9. vsaar

Rekisteröitynyt:
    19.12.2009
    ^ Juuri tuon videon tavoin olen sitä yrittänyt, mutta kun ei toimi niin ei toimi.

Epäilenkin että OP tarkistaa myös Knox-bitin tilan, joka on mennyt väistämättä päälle Lineagen asennuksesta vaikkei sitä rootattaisikaan. Bootissa tulee näytön ylälaitaan teksti "Set Warranty Bit: kernel". Sen voi korjata vain palauttamalla alkuperäisen käyttiksen, joka on taas liian vanha (4.4.2) että OP-mobiili suostuisi enää siinäkään toimimaan.

10. ApeeApina

Rekisteröitynyt:
    26.09.2008
    Minulla on OP mobiiliavaimineen toimissassa ollut S4:ssä ja nyt S5:ssä LineageOS 16 kanssa. Omalla kohdalla juju on ollut siinä, ettei OP:ta kannata käynnistellä ennenkuin Magisk on asennettu ja sen safetynet-testit menee läpi, sekä hide on OP:lle sieltä päällä. Muuten OP menee jonkinlaiseen pysyvään "ahaa, rootattu"-tilaan jonka saa pois tyhjentämällä OP-sovelluksen välimuistin. Kaipa OP:n uudelleenasennuskin ajaa saman asian. Ai niin, ja Magisk 19.3 ei minulla toiminut, joten käytän 19.2-versiota.

Viimeksi muokattu: 14.09.2019
    vsaar tykkää tästä.
  11. vsaar

Rekisteröitynyt:
    19.12.2009
    No kappas, nyt se sitten lähti toimimaan Magisk 19.2:lla, joten kiitti vinkistä! :) 19.3 oli tuo millä kokeilin aiemmin.

Poistin OP-mobiilin kokonaan ennen Magisk 19.2:n flashausta TWRP:ssä, ja sitten Magisk Manager 7.2.0 ineen. Laitoin asetuksista Superuser access = Disabled, koska varsinaisesti en tarvitse roottausta mihinkään muuhun. Root checker sanoo Not rooted, ja SafetyNet Test sanoo Passed. Sitten OP-mobiilin asennus ja sen raksiminen Magisk Hide -listalta.

Toinen hämmästys tuli sitten uudelleen asennetusta OP-mobiilista, ei vain siksi että se suostui nyt toimimaan ja mobiiliavaimenkin sain käyttöön, vaan siksi että se ilmoitti silti "laitteessasi näyttäisi olevan root-oikeudet, suosittelemme poistamaan ne" muttei vetänyt liinoja kiinni. Mitä ihmettä, eihän sen pitänyt toimia rootatussa ollenkaan? Huomautteleeko se jostain vähemmän epäilyttävästä (esim. Knox warranty bit), vai onko 10.9.2019 päivityksessä linjaa lievennetty? Tiedä häntä, mutta en valita...

Taker tykkää tästä.
  12. ApeeApina

Rekisteröitynyt:
    26.09.2008
    Joo mullakin se heitti alkuun tuon "vaikuttaisi olevan rootattu", mutta mitäpä siitä kun ei näytä käyttöä kuitenkaan estävän.

13. ApeeApina

Rekisteröitynyt:
    26.09.2008
    Sitten vielä yksi tuli mieleen, en tiedä miten sinun luurisi mutta minulla S4 tuppasi joskus harvakseltaan boottaamaan ihan ykskaks. Ilmeisesti tämä sekoamisbootti jotenkin esti magiskin toiminnan ja seuraavalla kerralla OP alkoi taas valittamaan roottauksesta eikä suostunut toimimaan ollenkaan. Jos puhelin tekee näin, niin kannattaa käynnistää sekobootin jälkeen heti kunnolla uudestaan niin ei tarvitse taas OP:n kanssa säätää.

14. vsaar

Rekisteröitynyt:
    19.12.2009
    En muista että olisi koskaan bootannut omia aikojaan, ei orkkis 4.4.2:lla eikä myöskään Lineagella. Jälkimmäisellä on nyt menty suunnilleen vuoden päivät, ja siihen piti siirtyä kun appsit (OP-mobiili etunenässä) alkoivat lopettaa 4.x:n tukea.

Lineage 15.1 pyörii tässä kyllä varsin hyvin vaikka kuukaudenkin putkeen, kun en ole mikään himokäyttäjä. Melkeinpä ainoa härö on että jos boottaa Käynnistä uudelleen -toiminnolla, sen jälkeen yleensä ei löydä sim-korttia. Kun sammuttaa kokonaan ja sitten napista käynnistää, sim-kortti löytyy lähes aina.

En tiedä onko välttämätöntä, mutta ei ainakaan liene pahitteeksi että bootin jälkeen käynnistää Magisk Managerin ennen Op-mobiilin käyttöä.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen