Nintendo Switch

Viestiketju alueella 'Pelit ja konsolit' , aloittaja Rexroom, 17.09.2016.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. tagman

    Rekisteröitynyt:
    26.09.2004
    Viestejä:
    3 401
    Tosin korttiratkaisussa on taas omat ongelmansa. Ensinnäkin se on huomattavasti optista mediaa kalliimpi ratkaisu erityisesti suuremmilla kapasiteeteilla. Eli tämä ratkaisu todennäköisesti ajaa aika tehokkaasti isot AAA-nimikkeet pois Switchiltä, elleivät sitten julkaise pelejään vain digitaalisesti. Nintendon kannattaisi panostaa kunnolla digitaaliseen jakeluun, koska se on paras jakelutapa tämän kaltaiselle hybridilaitteelle.
     
  2. MadPike

    Rekisteröitynyt:
    08.03.2016
    Viestejä:
    2 160
    No tämä nyt on vaan naiivia ajattelua, joka itsessään ei ole konsolista kiinni lainkaan. Markkinapaineet ja resurssit ovat nämä Day 1 päivitykset luoneet, eivät konsolien ehdot. Jos sama peli tulee konsolille joka sallii Day 1 päivitykset ja toiselle joka ei, se vaan tarkoittaa sitä että sille toiselle se peli on pakko julkaista 3-6kk myöhemmin(jos ollenkaan, riippuen täysin muiden julkaisujen onnistumisesta). Eikä tämä varsinaisesti ole pelintekijöiden vika, vaan markkinapaineiden ja kuluttajien.
     
  3. Keskustelu jatkuu ilmoituksen jälkeen
    Hinta 9 kaupasta 339,00€ - 359,00€ katso kaikki hinnat >
    Elisa 339,00€
    Discshop ei varastossa 349,00€
    Verkkokauppa.com ei varastossa 349,90€
    CDON varastossa 349,95€
    Jimm's PC-store ei varastossa 359,00€
  4. Sellasta-_-

    Rekisteröitynyt:
    27.07.2010
    Viestejä:
    304
    Olet tuossa aivan oikeassa ja toivonkin, että Nintendo on panostanut digitaaliseen jakeluun Switchissä, sillä muuten voi tulla ongelmia.

    En laittaisi syytä ollenkaan markkinapaineiden niskaan, vaan ainoastaan kuluttajien, jotka ovat omalla ostokäyttäytymisellään viestittäneet, että heille on ihan O.K, että miltei kaikki jättibudjetin pelit tulee ulos sellaisessa muodossa, ettei niitä pysty yksinkertaisesti pelaamaan ilman päivitystä. Kuluttajalla on loppupelissä aika paljon valtaa käsissään. Valitettavasti enemmistö on hyväksynyt julkaisupäivitykset ostamalla pelit pelikelvottomassa kunnossa ja niinpä niistä on tullut osa nyky sukupolvea.

    Homma on niin sanotusti ryöstäytynyt käsistä ja tässä nyt ollaan. :P

    Minun kärsivällisyyteni on sen verran heikko nykyään, että jätän ihan suosiolla hyllyyn kaikki pelit, jotka vaativat jonkin korjauspäivityksen. Jos pelitalo ja julkaisija eivät ole olleet halukkaita varmistamaan, että heidän tuotoksensa ei ole jäätävä bugikasa, en minäkään rupea maksamaan puolivalmiista letusta. Ihan vain periaatteesta.

    Mitä olen lukenut, Nintendo vaikuttaisi jossain määrin välittävän laadusta, joten todennäköisesti Splatoon Enhanced Edition(huhut kertovat, että Switchin julkaisuvideo sisälsi parannellun verion pelistä) on aika turvallinen ostos.
     
    Viimeksi muokattu: 22.10.2016
  5. malagon

    Rekisteröitynyt:
    24.08.2006
    Viestejä:
    800
    Taitaa olla oikein isojen pelifirmojen yksinoikeus päättää milloin peli on valmis julkaistavaksi. Mieleen tulee Blizzard ja Rockstar. Muut sitten menee Day 1 patchin mukaan, vain ja ainoastaan sen takia että tuote pitää saada ulos. Tämä ei ole alustariippuvainen vaan ihan yleinen trendi nykyään.
     
  6. Sellasta-_-

    Rekisteröitynyt:
    27.07.2010
    Viestejä:
    304
    Näin se on.

    Todella valitettava trendi, joka tosin olisi hoidettavissa. Ei vaadi kuin pientä kärsivällisyyttä. Silloin kun vielä omistin PS4, ostin vain ns. GOTY -versioita AAA -peleistä, eli lätyn, joka minulle olisi pitänyt myydä jo julkkarissa. Tai näin ainakin itselleni uskottelin. Hehheh. Pääpeli ja lisärit samassa paketissa. Loistava diili.

    Mutta jotta ei riistäydytä ihan Off topicciin, toivon hartaasti, että Switchille tuleva setti sisältäisi enemmän hyviä, kuin huonoja hedelmiä, jos sallitaan tällainen pieni vertauskuva.
     
    Viimeksi muokattu: 22.10.2016
  7. MadPike

    Rekisteröitynyt:
    08.03.2016
    Viestejä:
    2 160
    Ei ole ihan noin yksinkertaista tuo että pelkästä kärsivällisyydestä oliai kyse. Tripla A tuotannon loppumetreillä yksi kuukausi maksaa miljoona-2 miljoona euroa kylmää rahaa firmalle. Raha on vaan pakko realisoida jossain vaiheessa, vaikka bugeja olisikin jäljellä. Grafiikka saadaan virheettömäksi deadlinen mukaan, mutta jossain Skyrimin kokoisessa pelissä pelin bugittomuus on mahdoton saada samalle viivalle, ja samaa viivaa noudatetaan tuon 1-2 m euroa per kuukausi faktan takia.
     
  8. Sellasta-_-

    Rekisteröitynyt:
    27.07.2010
    Viestejä:
    304
    Kyllä moni asia saataisiin muuttumaan varmasti aika nopeasti. Ei se muuta vaadi, kuin että kuluttajat yhdessä rintamassa alkaisivat vaatimaan eheämpiä julkaisuja. Ensimmäisen askeleen voi ottaa vaikka sillä, ettei osta sellaista peliä julkaisussa Switchille, joka ei toimi ilman korjauspäivityksiä ja hankkii sen myöhemmin alelaarista/käytettynä.

    Rahan menetys on ainoa asia, joka merkitsee jotain isoille julkaisijoille.

    Minusta olisi miltei suotavaa, että peliala kokisi uudestaan jonkinlaisen romahduksen. Ehkä nämä jopa satojen miljoonien dollarien projektit muuttaisivat muotoaan vähän järkevämpiin mittasuhteisiin, jonka myötä tavallista kovemman kaliiberin pelien ei tarvitsisi myydä helkutisti, jotta itse pelitalo välttyisi sulkemiselta, jne. Nintendolla ei taideta tosin harrastaa tällaista politiikkaa, tai sitten minulta on mennyt ohi uutinen, jossa Nipa on sulkenut studion because peli X ei myynyt odotetusti.

    Ja taas mentiin Off topicciin. Laitetaan tähän loppukevennykseksi parodia versio Switchin julkaisu trailerista:

     
    Viimeksi muokattu: 23.10.2016
  9. Topsu1

    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Viestejä:
    85
    Yks juttu mulla olisi ja se on, että Nintendo Switch voi siirtyä seuraavalla konsolilla jo 8k resoluution. On julkistettu Nvidialla semmonen 8k prossesori joka on Xavier niin taitaapi olla se Nintendo switch aik
     
  10. Topsu1

    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Viestejä:
    85
    Mulla olisi yksi pikku juttu ja se on, että Nintendo Switch seurava voi olla jo 8k juttu. Nvidia on julkistettu Xavier prossesori joka pystyy pyörittämään 8k resoluutiota ja varmaankin seuraavat tegra prossesorit ovat tehokkaampia Nintendo hyväksi jos jatkaa sopimusta. https://blogs.nvidia.com/blog/2016/09/28/xavier/
     
  11. Juginabi

    Rekisteröitynyt:
    07.07.2004
    Viestejä:
    10 213
    kek!

    Mula ys piku jutu kans. Xavier on PX2 korvaava chipset autoihin ja ensimmäiset samplet tulevat 2017/2018 vaihteessa. Ei pyöritä mitään peliä 8k resossa eikä 4k resossa.
     
  12. Topsu1

    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Viestejä:
    85
    Niinpä. Sama juttu on sen Tegra x2 kanssa joka mahdollisesti tulee Nintendo Switch. Joka myös tulee autoihin ynnä muihin juttuihin, kun se Pascal arkkitehtuuria siinä prossesorissa jonka Ramia voi nostaa 16 g asti ja muokattuna voi nousta 32-64 gt asti jos Nintendo ei ryssi siitä juttua niin voi tarvittaessa liittää siihen VR-ominaisuuden
     
    Viimeksi muokattu: 23.10.2016
  13. murmur

    Rekisteröitynyt:
    29.12.2001
    Viestejä:
    6 244
    Tuskin kannattaa kovin paljon odottaa Nintendon laitteelta tehoja jos Nipan lähihistoria toistaa itseään. Tässä pastebin vuoto kuluttajalaitteen ominaisuuksista. Devkitissä on aavistuksen enemmän muistia sekä ylikellotettu siru kehitystoimintojen kuormitusta tasaamaan. Eli tähän kannattaa luottaa yhtä paljon kuin muihinkin internet ehdotuksiin. Meillä ei ole muuta käytössä koska Nintendo jatkaa esitystä vasta ensi vuoden puolella.

    Main concern is to keep a retail price compelling, also a basic SKU package content not decided yet. Should Joygrip(*) be included is a biggest open issue. Pro controller is an accessory or only be included in a limited SKU bundles.
    CPUGPU ARM Cortex-A57 4-cores, Tegra X1 derivative custom Maxwell, 0.5-0.75 TFLOPS(FP32bit) also 1-1.5 TFLOPS(FP16bit) but exact numbers unknown
    RAM 4 GB, shared vram, unknown split between OS and games
    Storage 32 GB flash hdd in a tablet
    Screen 6.2" IPS LCD, 1280x720, capacitive multi-touch
    Base HDMI video output and charging docking base, extra cooling for a minor tablet upclocking at home
    Ecosystem Unknown how user accounts and a digital ownership rights work

    Comparision of a single-precision and half-precision flops in other chips.
    Wii U: 0.176 TFLOPS(FP32), 0.352 TFLOPS(FP16)
    Tegra X1: 0.5 TFLOPS(FP32), 1.0 TFLOPS(FP16)
    Tegra X2: 0.75 TFLOPS(FP32), 1.5 TFLOPS(FP16)
    Switch: 0.5-0.75 TFLOPS(FP32), 1.0-1.5 TFLOPS(FP16)
    XboxOne: 1.31 TFLOPS(FP32), FP16 works but not practical AMD legacy issue
    PS4: 1.84 TFLOPS(FP32), FP16 works but not practical AMD legacy issue
    PS4Pro: 4.2 TFLOPS(FP32), 8.4 TFLOPS(FP16) finally usable in AMD chip
    Scorpio: 6 TFLOPS(FP32), 12 TFLOPS(FP16) if supported and FPxx numbers hold, too early to say

    (*) Joygrip on kotelo kahden irrotettavan JoyLeft/JoyRight ohjaimen yhdistäminen perinteiseksi peliohjaimeksi. Pitkäkestoiset pelisessiot vaativat enemmän tukea käsille, irrallaan pädit ovat monelle aikuiselle pienet. Kotelo tarjoaa usb-passthrough latausliittimen ettei pädejä tarvitse aina kytkeä tablettiin latausta varten.

    Tuon vuotospeksin osalta eniten mietityttää TegraX1 pohjainen kustomoitu ratkaisu koska voisi kuvitella herran vuonna 2016 ottaisivat TegraX2 sirun pohjalle. Todennäköisesti tuossa kohdassa eniten heittoa lopulliseen varmistukseen tai Nintendo on erittäin herkkä myyntihinnan osalta. Pelkästään TegraX1 on Nintendon mittarissa iso hyppäys ylöspäin.
     
    Viimeksi muokattu: 23.10.2016
  14. dj.puhzto

    Rekisteröitynyt:
    06.12.2007
    Viestejä:
    424
    Wii U:n nähden tosiaan jo melkoinen hyppy eteenpäin. Ja kun puhutaan customoidusta Tegra piiristä, oli sitten X1 tai jotain siltä väliltä, niin joka tapauksessa olisi ihan kelpo setti. Huhujen mukaan lopullinen Switching Tegra perustuisi pascal-arkkitehtuuriin, joka olisi vielä virtapihimpi kai.
     
  15. Hesemonni

    Rekisteröitynyt:
    29.03.2003
    Viestejä:
    3 477
    Ei kyllä aiheuttanut oikeastaan minkäänlaista reaktiota tämä Switch. Tulee tämä varmaan talouteen, kuten muutkin Nintendon kapistukset, mutta eipä varmastikaan julkistuksessa.

    Kovin pessimistinen olen laitteen menestyksen suhteen.
     
  16. Topsu1

    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Viestejä:
    85
    Vanhassa Tegra x1 ei oo Pascal arkkitehtuuria vaan täysin eri arkitehtuuria joka on Maxwell ja uskon vahvasti siihen eikä Nintendo halua rakentaa siitä Nvidia tegra x1 jotain Pascal arkkitehtuuria käytävä prossesoria vaatii aikaa paljon työtä joka maksaa, että Nintendo Switch on se kustomoittu Nvidia Tegra x2 jossa RAMIA noin 8 gigatavua niin edelleen ( Huom. Tämä on puhdasta fakta
     
  17. Habazon

    Rekisteröitynyt:
    07.10.2013
    Viestejä:
    961
    eipä 4gb ramia niin paljoa maksa ettei pystyisi laittamaan mukaan ? myös noiden xbox/ps4 pelien porttauskin olis varmaan helpompaa kun ramia olis suunnille sama ?
     
  18. Topsu1

    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Viestejä:
    85
    Pleikkarissa ja Xbox one 8 gigatavua RAMIA siksi Nvidia tekee kahdeksan Ramisen prosessorin Nintendolle jonka nimi on sattumoisin tegra jotain eikä se kerro minkäänlaista tehoja sille Nintendo Switch tulee
     
    Viimeksi muokattu: 24.10.2016
  19. murmur

    Rekisteröitynyt:
    29.12.2001
    Viestejä:
    6 244
    Missä julkistuksessa Nintendo on sanonut laittavansa 8GB RAMmia tai oikeastaan onko kukaan syväkurkkuvuotaja maininnut 8GB lukemaa pastebin jne takuuvarmalähteissä? Itse en ole nähnyt tosin tuskin kaikkia foorumeita seuraan jossa asiasta puhutaan. WiiU laitteessa oli 1GB(OS)+1GB(pelit) joten minun veikkaus 4GB(1.5+2.5) olisi nipastandardissa iso hyppäys.
     
  20. Topsu1

    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Viestejä:
    85
    Ainakin tässä on ilmoitettu paitsi, että Nintendo halusi sen tiedon poistaa ja Nvidia vahingossa pisti Pascal arkkitehtuuria käytävä prossesoria siihen juttun myös niistä Nvidia tegra x2 koskevista huhuista https://blogs.nvidia.com/blog/2016/10/20/nintendo-switch/
     
  21. dj.puhzto

    Rekisteröitynyt:
    06.12.2007
    Viestejä:
    424
    Viimeksi muokattu: 24.10.2016
  22. Moguli

    Rekisteröitynyt:
    28.06.2001
    Viestejä:
    583
    Veikkaisin, että tuo on aika yleistä tällaisissa promovideoissa ihan käytännönkin syistä. Kohtausten suunnittelu ja videon editointi on helpompaa, kun näytöllä/televisiossa pyörivää pelikuvaa ei tarvitse ottaa huomioon ja vasta sitten jälkikäteen lisätään sopivia peliklippejä paikalleen.
     
  23. ojisama

    Rekisteröitynyt:
    23.11.2006
    Viestejä:
    5 078
    Sen lisäksi, ettei ruudut ylipäätään useinkaan tallennu nätisti, joten lopputulema olisi huonompi kuin käyttäjä näkee.
     
  24. iNdo

    Rekisteröitynyt:
    09.07.2005
    Viestejä:
    4 340
  25. tagman

    Rekisteröitynyt:
    26.09.2004
    Viestejä:
    3 401
  26. Topsu1

    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Viestejä:
    85
    Toi on pelkkä huhu eikä ehkä tulee siihen lopullisen Nintendo Switch tuota juttua
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti