Nintendo Switch

Viestiketju alueella 'Pelit ja konsolit' , aloittaja Rexroom, 17.09.2016.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Wilbur vals

Rekisteröitynyt:
    18.11.2016
    En kyllä allekirjoita tätä. Minulla ei ole yhdestäkään Nintendon ohjaimesta suurempaa huomautettavaa. Koskaan ei ole kädet olleet kipeänä tai pelaaminen kärsinyt niiden vuoksi.

2. Av32

Rekisteröitynyt:
    28.11.2016
    Nintendohan naulasi ergonomian jo Entertainment Systemillään.

Ei mutta ihmisten pelailua seuranneena on tullut huomattua miten eri tavoilla ohjaimia pidellään. Esimerkiksi PS1-PS3-ohjaimia osa yrittää lypsää kuin Xbox-ohjaimia, osa pitää noita "hyppysissä" niin että melko pieni osa ohjaimen pinta-alasta koskettaa käsiä, osa laittaa kaikki sormet ohjaimen alle, jotkut pitävät etusormia liipaisimilla, jotkut etusormia ja keskisormia jne. Jokainen pitotapa muuttaa ergonomian toisenlaiseksi.

Uskon että NES-ohjainta voi pidellä ergonomisesti. Sheikah-slatea.. siis Switch tablettia joyconeiden kanssa pidellessä käsiä saattaa joutua pitämään vähän epäintuitiivisesti eri kulmissa ja kohdissa ohjaimen sivuja, jos kontrolien sijoittelu tuottaa ongelmia totutulla otteella.

3. Keskustelu jatkuu ilmoituksen jälkeen
    Hinta 5 kaupasta 289,00€ - 349,00€ katso kaikki hinnat >
    VPD varastossa 289,00€
    Kärkkäinen ei varastossa 349,00€
  4. joenssen

Rekisteröitynyt:
    15.02.2012
    Mutta wifi-verkko on vaarallista ja wlan-tukiasemien säteily aiheuttaa syöpää? :D

Viimeksi muokattu: 05.03.2017
  5. Wilbur vals

Rekisteröitynyt:
    18.11.2016
    Olenko näin väittänyt? Pohdin vain noiden säteilyjen vielä tuntemattomia vaikutus mahdollisuuksia ihmiseen! Miten helvetissä tämä liitty siihen etten ole saanut käsiäni kipeiksi Nintendon kapuloilla?

6. mäksä

Rekisteröitynyt:
    16.05.2002
    Jos kuskailette paljon Switchiä mukana, tai edes on useampi kerroksinen talo tms, tai jos vain haluaa säilyttää tilaa. Niin suosittelen ehdottomasti ostamaan pelikaseteille oman kotelon. Esim tämä 24 pelin kotelo on loistava, kun kulkee helposti konsolin kanssa jokapaikkaan.

https://omenanraato.1g.fi/kuvat/switch/pelikotelo/

7. Wilbur vals

Rekisteröitynyt:
    18.11.2016
    Muistaakseni noissa Switchin kantokasseissa oli noita pelikasettejen koteloita mukana. Samalla saa Switchiin tuon kuljettamisen ajaksi tarkoitetun suojalaukun. Lienee mahtuu sinne sitten lisää noita pelikoteloita jos laukun kotelot loppuu kesken.

8. Wilbur vals

Rekisteröitynyt:
    18.11.2016
  9. mäksä

Rekisteröitynyt:
    16.05.2002
    Juu itsellekin tulossa Zelda kantolaukku, mutta en koe sitä mielekkääksi kanniskella kotona, vaan reissuun siirrän mukaan otettavat pelit sinne.

10. Apinamakina

Rekisteröitynyt:
    17.04.2013
    Tässä tapauksessa olen Wilburin kanssa samaa mieltä, minusta kaikki aiemmat Nintendon ohjaimet mitä olen käyttänyt, ovat olleet mukavia käyttää. NES-ohjain oli ehkä hieman epämukava terävine reunoineen. :D Ja varsinkin Gamecuben oli ja on yhä yksi parhaimmista käteen sopivista ohjaimista. Wiin kapuloissa ei ollut valittamista, mutta henkilökohtaisesti valitsisin aina perinteisen ohjaimen kuin heiluttelisin jotain hemmetin kapulaa. Wii U:n gamepadista ei ole kokemusta. 3DS myös on ihan jees, ei valittamista.

Joissain arvosteluissa ja youtube-videoissa ihmiset on raportoineet tuosta Joyconin rasittavuudesta peukaloon. Joku oli kuulemma lääkärilläkin käynyt.

Yleisesti ottaen Ps3 ja alkuperäisen Xboxin ohjaimet oli aika huonot, toinen oli pieni ja toinen liian suuri.

11. Wilbur vals

Rekisteröitynyt:
    18.11.2016
    Aivan nyt ymmärsin pointtisi:)

No ei olisi tuosta pelurista pölli savottaan:D Tosiaan unohdin täysin tuon Nes:sin ohjaimen ergonomian. Ehkei se ollut omaan käteenikään ihan kaikin paras ergonomialtaan:D

12. PhillyNott

Rekisteröitynyt:
    06.03.2013
    Jotain rajaa nyt tälle hypetykselle. Onhan Switchin pelivalikoima julkaisussa aivan järjettömän surkea, varmaan onnettomin ikinä. En ymmärrä, mitä Nintendolla on ajateltu, Zeldaa lukuunottamatta ei mitään merkittävää. Pakko saada jo rahaa sisään? Sitä paitsi 1-2 Switchin pitäisi tulla konsolin mukana, kuten Wii Sports aikoinaan. Härskiä pyytää tuosta täyttä hintaa, mutta varmaan tavara liikkuu, koska vaihtoehtoja ei ole ja kakarat huutaa pelattavaa juuri hankitulle konsolille.

Itse ostan Switchin jossain vaiheessa, mutta en noilla peleillä. Ehkä jouluksi, jos Mario ilmestyy.

13. isokukkomies

Rekisteröitynyt:
    25.08.2014
    Ei ole kyllä mitään valitettavaa joyconien ergonomiasta toistaiseksi. Olen nyt pelannut ehkä ~7 tuntia handheldinä. Olen tosin pelannut erittäin paljon pelejä puhelimella emulaattoreilla ja myös 2dsllä, eikä niissäkään ole ollut ergonomiassa valittamista. Jos on puhelimella pelannut tai jollain nintendon dsllä niin tuskin on mitään ongelmaa Joyconien kanssa. Omaan käteeni istuvat loistavasti. Tässä ohjain on kädessä ns. ilmavasti eli vain pieni osa ihoa koskee ohjainta vs esim xbox360 kapula, jossa ohjain on ihoa vasten isolla pinta-alalla.

14. Wilbur vals

Rekisteröitynyt:
    18.11.2016
    Mitä rajaa? Eikö tuossa selvällä suomen kielellä lue että vaikka kaikkien makuun ei ole Switchille pelattavaa niin minulla sellaista ongelmaa ei ole niin kuin sinulla. Se on niin vaikea käsittää että kaikilla ei ole sinun kaltaista peli makua. Itselle on julkaisussa jo kolme peliä jotka ostan. Näillä mennään varmasti huhtikuulle pitkälle ennen kuin olen ne pelannut läpi, lisäksi Fast RMX:stä ja Snipperclipsistä on pitkälle iloa vielä myöhemminkin moninpelien vuoksi. Olen jo aiemmin kirjoittanut että ensimmäiselle kahdeksalle kuukaudelle itselle ilmestyy niin paljon pelattavaa etten niitä kaikkia ehdi pelaamaan eikä rahani tule riittämään. Pitkin vuotta julkaistaan tasaiseen tahtiin pelejä mitkä tulen ostamaan että todellakin itselle riittää pelattavaa enemmän kuin tarpeeksi tälle vuotta niin kuin tuossa aiemmin kirjoitin ja jota lainasit .Ehkei sinulle ole Switchille kiinnostavaa pelattavaa mutta se ei tarkoita että kaikkien kohdalla näin olisi. En todellakaan ostanut Switchiä pelkän Zeldan vuoksi. Vaikka se ykkös peli onkin ehkä koko vuoden tai kaikkien aikojen sellainen. Ugh olen puhunut. Terveisin Yön Kotka

15. mäksä

Rekisteröitynyt:
    16.05.2002
    Itsellä lähti vähän Zelda tänään lapasesta..ja kokoaika käsikonsolina, eikä myös mitään ongelmaa ergonomian kanssa.

16. Wilbur vals

Rekisteröitynyt:
    18.11.2016
    On sen oltava hyvä ;)

17. PhillyNott

Rekisteröitynyt:
    06.03.2013
    Onko julkaisussa saatavana enemmän kuin kolme peliä?

18. poklu

Rekisteröitynyt:
    19.09.2013
    Onhan niitä parikymmentä.

19. mäksä

Rekisteröitynyt:
    16.05.2002
    Eiköhän, kun mullakin on kuusi peliä. :) pelata ehtii yhtä..

20. Wilbur vals

Rekisteröitynyt:
    18.11.2016
    Eihän tuohon viitsi edes vastata. Asenteesi tuli kyllä selville. Eikö ole muuta harrastusta kun tulla tänne vittuilemaan? Tämä on tyypillinen kun kaikki ei ole juuri minua varten ja minun tarpeita tyydyttävästi tehty niin se on vaan paskaa. Montako peliä tarvii julkaisussa olla? Montako niitä pitää julkaisussa ostaa? Kenties 15:sta. MInä olen tyytyväinen jo kolmeen ostettavaan eli kiinnostavaan peliin ja todellisuudessa Zeldan pelaamisessa menee aikaa ja todella reilusti ennen kuin alan muita pelejä edes pelaamaan.

21. PhillyNott

Rekisteröitynyt:
    06.03.2013
    Ihan vaan tiedoksi: en tullut tänne vittuilemaan, kysyin mielestäni ihan asiallisen kysymyksen. Kiersin viikonloppuna muutaman kaupan enkä nähnyt kuin kolme peliä. Nintendon sivuilta en löytänyt montaa enempää, jotka olisi jo julkaistu. Nettikaupoissa oli yhtä huono saldo. Konsoleita oli kyllä kaupoissa ihan riittävästi, kukaan ei taatusti jäänyt ilman. Montako peliä olisi hyvä olla julkaisussa? Varmaan enemmän kuin yksi, joista normaalin pelikansan voisi olettaa innostuvan.

Vielä tuosta asenteesta: sinun asenteesi on kyllä tullut selväksi jokaiselle, joka on lukenut edes yhden sivun tästä ketjusta. Aluksi luulin, että olet vielä ihan juniori. Kun kävi ilmi, ettei näin ole niin en oikein tiedä mitä pitäisi ajatella. Ainakin on todella lapsellista hyökätä raivoisasti jokaista vastaan, jolla on eriävä mielipide mistä tahansa Switchiin liittyvästä asiasta. Käyttäydyt kuin joku nimittelisi vaimoasi rumaksi huoraksi.

Omistan useampia Nintendon konsoleita ja kuten totesin, ostan varmasti tämänkin. Eli minulla ei todellakaan ole mitään Nintendoa vastaan.

22. Rexroom

Rekisteröitynyt:
    24.04.2015
    Ei ole tarvetta tapella asiasta. Joillekin riittää Zelda, eräille ei. Kun satun omistamaan Wii U:n, niin sille tuli hankittua Linkin uudet samoilut. Switch tulee hankittua sitten kesällä Splatoon 2:n merkeissä. Tämä siis puhtaista järkisyistä, ei niinikään palavasta rakkaudesta yhtä konsolimerkkiä kohtaan. Tai no ehkä sitäkin, mutta budjetti ei anna myöten ihan vielä.

Tietty eräät vääräleuat tykkäävät parjata Nintendon konsolia, mutta julkkarithan olivat vasta toissapäivänä. Sitä mukaa kun pelikirjasto täydentyy kuukausien saatossa, alkaa hahmottumaan oliko Switch onnistunut vai floppi ja mitenkä paljon lapsentauteja on saatu hoidettua. PS4:n ylivoima on ihan selvä, mutta sillä on julkistuksesta useita vuosia aikaa. Eikä pleikkari nelosella ollut silloinkaan mitenkään selvää että konsoli löisi läpi. Katsotaan ja luotetaan että Nintendo osaa hommansa tällä kertaa, merkit ovat ainakin suotuisia. :cool:

23. Ventura

Rekisteröitynyt:
    30.01.2014
    Digitaalisina versioina on toki jonkin verran valikoimaa, mutta onhan se nyt pieni launchi, jos vain neljää erilaista fyysistä peliä on saatavilla kaupasta. Kaksi kuukautta saakin odotella seuraavia (MK8, Lego-peli) fyysisiä kopioita. Zelda on toki varmasti ehdottoman kovalaatuinen peli, mutta jaksaako pelkästään sitä kahta kuukautta takoa, kun on uutta rautaa hyppysissä. Asiallista kritiikkiä PhillyNottilta.

1-2 Switchistä on tehty jo hinnanalennuksia esim. Saksan Amazonissa 35e. Kertoo ehkä jotain, että Nintendo lähti turhan kovalla hinnalla kauppaamaan sitä. Tuo 35 euroakin alkaa olla jo kipurajoilla noin pienimuotoisesta pelistä.

Itse aion vielä katsastella tilannetta Switchin osalta. Laite kiinnostaa, mutta pelivalikoima saisi vielä karttua ja antaa järjestelmän kehittyä. Mielestäni erittäin suuri puute on se, ettei pelitallennuksia voi varmuuskopioida sisäiseltä tallennustilalta muistikortille, kun tuo 32 gigaa on todella vähän tilaa.

24. turre69

Rekisteröitynyt:
    20.10.2015
    Wilbur vals katsoo asioita "vähän" nipa lasien läpi mitä tässä lukenut tätä ketjua. Mut nintendon pitäs alkaa vaan softaa tekemään. ps. Nipa fani

25. Pati

Rekisteröitynyt:
    14.03.2001
    millaista kannettavaa USB-akkua suosittelette switchille? käykö mikä tahansa usb-varavirtalähde jos siihen laittaa usb-c-kaapelin vai pitääkö nimenomaan olla usb-c-standardia tukeva vara-akku?

26. Wilbur vals

Rekisteröitynyt:
    18.11.2016
    Kyllä myönnän että olen Nipa fani mutta lasien paksuudesta en tiedä:D Minä olen kanssasi aivan eri mieltä. Jos Nintendo tekisi pelkkiä pelejä toisille alustoille niin pelimarkkinoilta jäisi uupumaan Switchin kaltaiset innovaatiot konsoli puolella. Silloin pelattaisiin pelkillä matolaatikoilla ei olisi hybridi konsoli vaihtoehtoa. Ei harrastettaisi paikallisia monin pelejä eikä pelattais tabletop moodissa. Eikä sängyssä Botw:in tasoisia pelejä. Pelimaailma olisi paljon harmaampi paikka ja saattaisi pelien taso ja motivaatio laskea Nipan porukoilta tehdä peleistä timanttista laatua kun ei olisi omaa alustaa mille niitä kehittää. Joutuisi alistumaan tekemään muiden matolaatikkon ehdoilla pelejä. Se on ihan oikein ettei muiden konsolien omistajat pääse ikään kuin vähän niin kuin kylkiäisenä ostamaan ja nauttimaan Nipan Mestariteoksista. Sehän niitä harmittaakin. Kyllähän kilpailu on hyvästä ja se laittaa aina yrittämäään tehdä hommansa paremmin. Koskee myös pelien kehittäjiä. Niin ja kilpailu Nipan kanalta myös tuottaa vaihtoehtoja pelaajille konsolin rauta puolella niin kuin nyt nähtiin Switchin kanssa .En minäkään pääse pelaaman pleikkarin taikka boxin pelejä Switchilläni ja jos niillä olis tarpeeksi mielenkiintoisia pelejä olisin toki ne hankkinut.

Viimeksi muokattu: 06.03.2017

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi