Nintendo Switch

Viestiketju alueella 'Pelit ja konsolit' , aloittaja Rexroom, 17.09.2016.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Punkis

Rekisteröitynyt:
    15.07.2012
    Ei helkkari taas :D ostin hollow knightin keskiviikkona normihintaan

2. SSG1

Rekisteröitynyt:
    19.05.2004
    Kellään tietoa miks Gigantilla on 2 versiota Switchissä myynnissä? Toinen on ihan virallisella Nintendon hintalistalla sekä muilla myyjillä kuten Jimms ja Amazon.de. Toinen on mystinen SWI32GBNEONEU Gigantin omalla tuotekoodilla. Perässä on siis tuo EU liite. EAN on 5712872012764. Tällä EAN ei löydy mistään hakukoneesta ketään muuta joka tätä versiota myisi kuin Gigantti. Norjan, Suomen ja Tanskan Gigantti.

Vielä viikko sitten toinen näistä versioista oli alle 300e 297e muistaakseni. Oli ollut pitkän aikaa, mutta nyt nostivat sitten hinnan. Ajattelin että toinen noista versioista olisi joku eri jakelualueen versio mitä Gigantti oli saanut jostain julkaisun aikana että varastossa riittää konsolia. Nyt kuitenkin noita kaikkia 4 konsolia on tulossa lisää varastoon.

Melko mystistä.

Mitään väliähän sillä ei ole sillä Switch on aluevapaa, mutta silti jännä että Gigantilla on Switchiä jota ei ole missään muualla myynnissä.

Viimeksi muokattu: 28.08.2018
  3. Keskustelu jatkuu ilmoituksen jälkeen
    Hinta 4 kaupasta 349,00€ - 349,00€ katso kaikki hinnat >
    Kärkkäinen ei varastossa 349,00€
    Elisa 349,00€
  4. Slayer^

Rekisteröitynyt:
    01.01.2013
    Gigantti myy pohjoismaisia ja import-tuotteita sekaisin monissa tapauksessa mainitsematta tästä mitenkään erikseen tuotekuvauksessa. Olen paikallisessa Gigantissa nähnyt samasta pelistä sekä pohjoismaisen että import-version samaan aikaan ilman, että näillä oli mitään hintaeroa tai että asiasta olisi jossain mainittu erikseen. Import-tuote saattaa monissa tapauksissa olla hieman halvempi varmaan verotus ym. syistä johtuen. Gigantin suhteen kannattaa muutenkin olla varovainen. Olen kuullut, että ko. pulju harrastaa konsolien tapauksissa asiakaspalautuksena tulleiden laitteiden uutena myyntiä sinetöimällä paketin uudelleen "asennettu käytttövalmiiksi"-teipillä. Minusta tuo täyttää jo jonkin sortin petoksen tunnusmerkit.

5. SSG1

Rekisteröitynyt:
    19.05.2004
    Taisivat vielä pyytää jonkun 50 euron tms. järjettömän maksun noista käyttövalmiista vehkeistä.

Pistin Switchin tilaukseen Konsolinetistä ja tulikin seurantakoodi jo heti aamusta, mutta ilmeisesti ei silti mennyt tämän päivän Postin kuormaan vaikka noudon pitäisi tapahtua kerran päivässä viiden aikaa. Toivottavasti huomenna lähtee että kerkeää viikonlopuksi.

Edit: Olin liian hätäinen ja Postin systeemi vain jumitti. 5/5 nopeus Konsolinetiltä. Toivottavasti Posti ei kuse tällä kertaa.

Viimeksi muokattu: 29.08.2018
  6. mäksä

Rekisteröitynyt:
    16.05.2002
    Gigantti tosiaan välillä myynyt esim änäriä importtina, että suomi versiona. Siinä on jo se ero, että toisessa on suomeksi peli, toisessa ei. Asiasta ei kuitenkaan mainita mitään.

7. tagman

Rekisteröitynyt:
    26.09.2004
    Switchin julkaisuvuoden kattaus ja erityisesti uusin Zelda antoi toivoa uudistuneesta ja kehittyneestä Nintendosta, mutta tämä toivo on karissut melko tehokkaasti ekan vuoden jälkeen. Uusin Directikin oli 100% sitä aneemista menneisyyteen jämähtänyttä vanhaa Nintendoa. Ei edes jaksettu väsätä Switchille omaa simppeliä 2D-Marioa vaan sekin pitää tuoda remasterina viime sukupolvelta.

8. Wilbur vals

Rekisteröitynyt:
    18.11.2016
    No joo. Minusta uusin Directi oli aivan loistava ja ensi vuoden pelivalikoima näyttää aivan mahtavalta. Juuri siltä minkä vuoksi jaksan jatkaa peliharrastustani ja miksi omistan Nintendon konsolin.

On muuten tullut huomattua monta kertaa että osa pelaajista on pieniä kaiken saaneita pikkukakaroita vaikka ikä vahvasti viittaakin aikuisuuteen. Jos kaikki ei ole niin kuin itse haluaisi alkaa naurettava aikuisen pikkulapsimainen kiukuttelu.

Viimeksi muokattu: 14.09.2018
  9. tagman

Rekisteröitynyt:
    26.09.2004
    Minua vaan turhauttaa vanhana Nipafanina se, että Nintendolla olisi resursseja ja taitoa tehdä kunnon pelejä, mutta ulos tulee rekkalasteittain näitä simppeleitä low-budget brändikierrätyksiä samoista peleistä ja hahmoista, joita ollaan nähty jo viimeiset 40 vuotta.

10. dj.puhzto

Rekisteröitynyt:
    06.12.2007
    Samaa mieltä Tagmanin kanssa, että Nintendo voisi ottaa isompia uudistusaskeleita eikä nojata niin paljon jo nähtyihin kaavoihin ja hahmojen kierrärykseen. Enemmän suurempia laatupelejä. Tosin nyt pitää muistaa että toimitusjohtaja on vaihtunut vasta kesällä, joten jos jotain muuttuu, se tapahtuu viiveellä. Ja erittäin positiivista on se, että Nintendoa tukee yhä enemmän isot julkaisijat, mitä ei edellisellä sukupolvella nähty.

11. Wilbur vals

Rekisteröitynyt:
    18.11.2016
    Niitä isoja laatupelejä ei valmistu vuodessa eikä kahdessa. Taisi Botw ja SMO kumpikin olleet jo työn alla sen 5 vuotta ennen ilmestymistään ja Xenobladekin hyvän aikaa. EIköhän isojen pelien kehityskaari ole semmoiset viitisen vuotta, niitä on varmasti tulossa saatte nähdä.Täytyy edelleen muistaa että Switchin alle kaksi vuotta ollut markkinoilla ja yleensä siinä viiden vuoden kohdilla alkaa tuo pelien julkaisu olla huipussaan. Näin on käsittääkeni ollut myös PS4:lla.

Sitten kun ei tulisi näiden tuttujen sarjojen jatko-osia niin alkaisi taas toisen porukan kiukettelu. Pokemon Lets go on hyvä esimerkki. Itse olen innoissani pelistä kun pääsen pelisarjan pariin ensi kertaa mutta tosifanit raivoaa naama punaisena tästä ensimmäisen Pokemonin remasterointi pelistä. Ilmestyy Pokemon kotikonsolille mutta se onkin perseestä koska ei ole hardcore faneilla. Nintendolla on niin paljon noita vanhoja sarjoja minkä jatko-osia fanit janoaa että eiköhän tuossa ole vaikea tasapainoilla saati resursoida tuomalla vanhoille sarjoille jatko-osia ja sitten vielä uusia IPeitä. On varmasti maailman vaativin tehtävä olla pelinkehittäjä kun milloinkaan ei periaatteessa ole hyvin. Aina on tyytymättömiä teki niin tai näin.

Itse olen ainakin odottanut Luigi Mansionia Switchille. Yksi alkuperäinen toiveeni Civ6:sen kanssa. Nyt kumpikin toteutuu. Yoshi näyttää mahtavalta ja Game Freakilta tulossa uusi IP. Minä mielellään otan vanhojen sarjojen uudet osa ja mieluiten tietenkin jotenkin uudistettuna niin kuin uusin Zelda ja Mario. En tiedä miten esimerkiksi tuota Mario Partyä uudistaa enempää kuin mitä uusin osa tekee tuomalla uudet minipelit ja liikeohjauksen. Minulle kelpaa kyllä jos saan mahdollisimman monelle vanhalle Nintendo sarjalle jatko-osia sillä niitä on niin älytön määrä. Toki toivon edelleen että niitä onnistuttaisiin uudistamaan niin kuin kävi Zeldan ja Marion kohdalla.

12. Oriental

Rekisteröitynyt:
    10.07.2008
    Zeldahan on käytännössä wiiu-peli ja moni muu myös mitä tässä nyt on tähän mennessä tullut. Lähinnä että jos wiiun omisti/omistaa, niin switchin uusien pelien valikoima on aika rajattu riippuen pelimausta.

Xenoblade on hyvä (ja zelda toki) + octopath traverel.
    Mario&rabbids oli myös ok, vaikkakin ihan liian helppo

Mario odyssey oli taas omasta mielestä yksi huonoimpia pelejä vuosiin, evvk nuo 3d mariot siten yhtään, mielummin pelaisi vaikka mario 1-3.

Tuo samojen hahmojen pyörittely tympii myös itseä, vaikka toki onkin nipalle rahasampo että tyhmäähän se olisi olla hyödyntämättä.

Itse tykkään eniten rpg/seikkailugenreistä, semmoisista witcher/tomb raider ym tyylisistä ja näitä nyt ei älyttömästi ole.

Periaatteessa isometrisetkin grafiikat menisi, tyyliin fallout 1&2, kun tehonpuute on yksi heikkous

Ja toinen nipan heikkous näin harrastajan näkökulmasta on älyttömät hinnat, siinä missä sonyn pelit on aina 20-30€/kpl kun menee ~6-9kk, ei nipalla oikein aleja hyllyissä näy.

Toki switch menee hyvin tuollaisena koneena jonka voi napata mukaan ja pelailla semmoistenkin kanssa snipperclips tyylisiä pelejä joilla ei juuri pelitaustaa ole.

13. AILD

Rekisteröitynyt:
    20.07.2010
    Wii U:n omistaneena tilanne on kyllä pelien osalta ihan erilainen kuin niillä ketä ei konetta koskaan omistanutkaan, ymmärrän hyvin jos toisista tuntuu että tulee peliähky. Itseä ei hirveesti lämmitä mieltä nämä täysihintaiset Wii U —> Switch käännökset jotka on pelattu loppuu aikoja sitte, onneksi sieltä nyt on tulossa uuttakin peliä, ens kuussa Super Mario Party ja ens vuonna Luigi’s Mansion 3, luigis Mansioniin tutustuin ensimmäisen kerran Wii U:lla Nintendo Land pelissä ja tykästyin tuohon kovasti, eli must have listalle menee itsellä ja perheen kanssa pelattu Mario partya kymmeniä tunteja Wii U:lla joten enemmän kuin tervetullut tämäkin :)

Viimeksi muokattu: 20.09.2018
  14. sniikki

Rekisteröitynyt:
    14.12.2011
    Viimeinen konsoli jonka olen omistanut on ps3. Nykyään kaikki pelaaminen hoidetaan teho PC:llä. Kuitenkin tekisi mieli ostaa tuo switch, lähinnä party ja tyttöystävän kanssa pelaamiseen. Konsolin hinta on kuitenkin aikasuolainen puhumattakaan pelien hinnoista.

Onko kukaan katunut switchin ostoa? Ja kannattaako ostaa kyseistä konsolia jos ei kiinnosta tuntitolkulla hakata tarinavetoisia yksinpelejä (kuten zelda) yms? Löytyykö hyviä co-op pelejä?

15. Wilbur vals

Rekisteröitynyt:
    18.11.2016
    Snipperclips, Mario Kart 8 Deluxe, ARMS, Mario Tennis ja kohta ilmestyvä Mario Party sekä joulun alla ilmestyvä Ultimaattinen Smash Bros nyt ainakin on varmasti mukavaa viihdettä tyttöystävän kanssa. Ai niin ja KOnamilta on tulossa uusi Track and Field Switchille. Jo noilla peleillä minusta Switch olisi aika hyvä hankinta tarkoituksiisi.

Itse en ole koskaan pelannut näin paljon pelikonsolilla koskaan mitä Switchin kanssa on tullut pelattua. Se on jopa tehnyt minusta kannettavan pelaajan osittain. Toki minä olen vain Nintendopeluri joten en tiedä kuinka paljon sanallani on painoarvoa, mutta päivääkään en ole katonut ja epäilempä että tulevaisuudessa pelikirjaston laajetessa tästä koneesta tulee kaikkien aikojen lempikonsolini.

Viimeksi muokattu: 30.09.2018
  16. sniikki

Rekisteröitynyt:
    14.12.2011
    Okei. Kiitos vastauksesta. Pitää varmaan koittaa löytää käytettynä edullinen konsoli ja ostaa muutama noista mainituista peleistä. Voihan sen aina myydä eteenpäin jos ei maistu. Tällä hetkellä kyllä polttelee kovastikin.

17. Wilbur vals

Rekisteröitynyt:
    18.11.2016
    Itse ostin julkaisussa aikoinaan ja vaikka odotukset oli korkealla niin konsoli on ne ylittänyt monta kertaa. Eihän konsoli ole täydellinen ole. Kehotan kyllä myös kokeilemaan Nintendon omia parhaita yksinpelejä (mm. Zelda, Mario, Xenoblade) loistavaa viihdetty vaikkei pyörikkään tehokkaimmalla raudalla. Yksi hyvä puoli on ehdottomasti se että konsoli on puhtaasti pelaamiseen keskittyvä laite. Nopea käynnistyminen, hyvä nopea/yksinkertainen käyttis eikä "turhia" ominaisuuksia. Niin nettipelaamis sekoilut on sitten ollut taas sitten sitä huonoa Nintendoa mutta onhan se ainakin halpaa:D

18. murmur

Rekisteröitynyt:
    29.12.2001
  19. Naabi

Rekisteröitynyt:
    19.06.2004
    Mario Party ilmestyy tänään Switchille. Niinpä onkin ajankohtaista kysyä, onko kukaan löytänyt/hommanut switchille 3rd party kopio ohjaimia? Nuo aidot joyconit ovat aika hintavia ostettavaksi pariin peli-iltaan kavereiden kanssa...

20. AILD

Rekisteröitynyt:
    20.07.2010
    Ei kai tuohon oo pakko olla jokaiselle oma ohjain, jos pelaajia on vaikka 4? Vai voiko pelata esim. yhdellä ohjaimella joka annetaan seuraavalle vuorossa olijalle?

21. hifiguru

Rekisteröitynyt:
    08.04.2003
    tuli mario partyä heitettyä yks peli jo....online pelaaminen vaatii näköjään sen maksullisen palvelun.

eipä toi onnistu edes teoriassa koska minipelit vaatii että jokaisella pelaajalla on ohjain käytössä

Viimeksi muokattu: 05.10.2018
  22. zuffi

Rekisteröitynyt:
    16.02.2009
    Tietääkö kukaan voiko Resident Evil Revelationsia pelata Switchillä pelkästään kosketusnäytöllä?
    Täällä sanotaan, että "There is touchscreen support and ..." mutta monissa peleissä on support esim vain menuvalikoille tms, mutta ei niinkään itse pelille.

Jos tiedätte muitakin pelejä, jotka toimivat kosketusnäytöllä, saa listata. Ei haittaa, jos menuvalikot toimii Joyconilla, kunhan itse peliä pääsee hiplaamaan sormin.

Ja onko kukaan selvillä, mitä kuuluu pelille The Town of Light? Ei löydy paljoa informaatiota.

23. PELLEfin

Rekisteröitynyt:
    18.04.2005
    Miksi ihmeessä haluaisit pelata ressaa pelkällä kosketusnäytöllä? No tuo ei kuitenkaan ole mahdollista.

Pelejä joita voi pelata pelkällä kosketuksella:
    Voez ja deemo jotka on molemmat rytmipelejä.
    The world ends with you
    Bayonetta 1 & 2

Varmaan on muitakin, mutta nuo tuli äkkiseltään mieleen.

24. zuffi

Rekisteröitynyt:
    16.02.2009
    Ensinnäkin, nyt kun Switch sentään on olemassa ja kyseessä on kosketusnäyttölaite, olisi myös järkevää, että peleissä hyödynnetään tuota ominaisuutta. Essim. Batman - The Telltale Series toimii loistavasti kosketusnäytöllä, mutta sitä voi pelata myös Joyconeilla, voi vaihdella lennossa käyttötapaa.
    Toiseksi, jos on vain yksi toimiva käsi, on kosketusnäyttö paras keino pelata, ellei jopa ainoa, riippuen pelistä.

Batmanin lisäksi ainakin Pokemon Quest toimii kosketuksella. Tilauksessa on Pokemon Let's Go ja Syberia 1 & 2, harkinnassa on ainakin L.A. Noire. Saa nähdä sitten toimivatko nuo kunnolla kosketuksella...

Mutta kiitos noista vinkeistä. Olisi ollut kiva tietää, miten paljon Residentissä on tuettu kosketusta. Onko kellään itse peliä että tietäisi? Mitä kaikkea saa tehtyä touchilla? Jossain sivulla mainittiin, että sitä kosketusoptiota Ressassa ei erikseen mainosteta, se pitää tietää, ja pitää osata laittaa päälle tms.

Viimeksi muokattu: 03.11.2018
  25. mäksä

Rekisteröitynyt:
    16.05.2002
    L.A. Noiren kosketus oli ihan turha, eikä käsittääkseni pokemonissakaan siitä järin mullistavaa hyötyä ole.

Täytyy kyllä myöntää että vaikka pidän kosketusnäytön hyödyntämisestä, niin Switchin tapauksessa en ymmärrä miksi pelin täytyisi olla pelattavissa kosketusnäytöltä, koska Switch on tarkoitettu kannettavaksi Joyconien kanssa ja toimii mielettömän hyvin sellaisena. Kosketusnäyttö lisäapuna on jees.

26. PELLEfin

Rekisteröitynyt:
    18.04.2005
    Aiemmasta viestistä ymmärsin, että kysyjällä itsellään on vain yksi toimiva käsi joten sillä perusteella ymmärrän miksi täysi kosketus tuki on tärkeä.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen