Nettiautosta bongattua

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja S62B50, 12.08.2010.

  1. Sonic Empire

    Rekisteröitynyt:
    07.12.2000
    Viestejä:
    4 091
    Vuoteen 2016 mennessä XF:iä on rekisteröity Suomeen 784 kappaletta. Ei siis kovinkaan montaa.
     
    Viimeksi muokattu: 07.12.2017
  2. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    3 436
    Kohtuuharvinaisuus on siten kyseessä. Tyylikäs jokatapauksessa.
     
  3. time39

    Rekisteröitynyt:
    27.12.2012
    Viestejä:
    93
    Hienoa keskustelua Jaguarista täällä.
    Kuinka moni täällä on edes istunu XF ratin takana jotta voi huudella?
    Omassa omistuksessa on nyt ollut vajaan vuoden ja n. 30tkm XF 3.0d 2011 ja tuosta kyllä huoma että on laadukas auto.
    Sisältä kaikki nahkaa kojelautaa myöten eikä mitään nitinöitä kuten joku täällä taisi väittää.
    Itse olen ainakin ollut erittäin tyytyväinen.

    Pohjalevyhän on sama kun Mondeossa (DWA98), mutta siihen se sit jääkin.
    Moottori PSA konsernin, vaihteisto ZF samaa käyttää esim. BMW.

    Moottorista sen verran että ainakin itse olen tyytyväinen että kyseessä on hihnakone eikä näitä venyviä ja paukkuvia ketjuja kuten Bmw F10/11 20d tai kuten edellisen autoni A6 Audi 3.0tdi rallatti kans hyvään malliin.
     
  4. HyrskynMyrskyn

    Rekisteröitynyt:
    18.10.2002
    Viestejä:
    2 122
    Pistää muovisen niin on halvempi :D
    http://www.vaihteistokauppa.fi/product/391/muovinen-oljypohjasuodatin-6hp262832-am

    On kyllä taas järjen jättiläisiä, kun öljypohjakin vaihdettava aina ja onhan tuo ~ 100€ hinnakas suodattimeksi. ~ 20€ tuntumassa oltaisiin sielä missä kuuluisi olla, kun loota on tehty fiksusti eikä aina ajatella rahastusta.

    Huomiona tuosta lootasta sanotaan: This transmission locks up the torque converter in all gears, increasing wear.
     
  5. turbo-palmu

    Rekisteröitynyt:
    21.03.2014
    Viestejä:
    372
  6. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    3 436
    Viimeksi muokattu: 07.12.2017
  7. MayDay84

    Rekisteröitynyt:
    16.11.2006
    Viestejä:
    6 769
    Myynti-ilmoituksesta:

    Valmistettu ainoastaan 5 kappaleen rajoitettu erä (Carlssonin todistukset auton mukana). Tämä yksilö on numero 2/5.

    Auton perustana on E 400 CDi, jonka Carlsson on muokannut 4,4 litraiseksi V8 Biturboksi. Moottori merkitty myös Trafille (sekä teho 300 kW).

     
  8. Taski

    Rekisteröitynyt:
    22.11.2006
    Viestejä:
    2 166
    Se että jossain tukivarsissa on Fordin logo tai että joku vetari jossain nurkassa on lainattu toiselta merkiltä, on vielä aika kaukana "samasta autosta eri kuorissa".

    Muutenkin huoltoukkelin uskominen tällaisissa asioissa on vähän niin ja näin, yleensä korjaamolla korjataan tai huolletaan autoja. Varsinkin merkkeihin erikoistuneet korjaamoukkelit on yleensä aika täynnä omaa merkkiään ja lähinnä kiroavat niitä alimpaan helvettiin kun saavat päivästä toiseen tapella mitä vittumaisimpien vikojen kanssa. Ellei nyt ole kyse jostain öljynvaihtopisteestä, jolloin niitä kokemuksia ei sitten saa ensinkään.

    Mites tesla, siinä on mersusta lainattu esim vaihdekeppi ja sähköikkunoiden napit. Penkitkin taitavat olla vanhan SLK:n penkinrunkoihin kasatut, onko sekin mersu eri kuorissa?

    Juuri tämän tason "aasijain tuntijaiden" takia ranskalaisissa autoissa on suomalaisen kansan keskuudessa edelleen "paskat sähköt" "mätänevät käsiin" ja "Mersulla ajaa miljoonan" poikkeuksetta.
     
    Viimeksi muokattu: 07.12.2017
  9. Tommi_82

    Rekisteröitynyt:
    27.11.2003
    Viestejä:
    2 998
    En oikein ymmärrä miksi kukaan maksaisi viittä tonnia ENTISESTÄ show autosta.
    Kaiuttimet ja vahvarit purettu pois, akusto epäkunnossa, ja auto ei ole edes tieliikennekelpoinen. (Näinkö edes pikkuvaivalla saa edes leimakuntoon?)
    Jos tuohon nyt uudet musiikkivehkeet laittaisi niin pitkä penni menisi niihin ja auto olisi silti jonkun muun rakentama, kai noissa hommissa se itse rakentaminen on juuri se idea?
    Kai tuo tietenkin pihamaalle kanakopiksi vielä kelpaisi :D
     
  10. Taski

    Rekisteröitynyt:
    22.11.2006
    Viestejä:
    2 166
    Toi foordi oli karmee jo sillon aikanaan kun näyttelyissä kiersi.
     
  11. Miixxx

    Rekisteröitynyt:
    09.01.2014
    Viestejä:
    461
    Ei, mutta siinä vaiheessa kun vauriokorjaamolla isketään jaggeen fordin runkopalkkeja, aisoja ja koteloita niiden tukivarsien ym. alustahilppeen kaveriksi, niin kyllä se minusta aika foordi jo on...

    Lopputekstisi oli sen verran junttimaista bullshittiä että jätän kommentoimatta.
     
    Viimeksi muokattu: 08.12.2017
  12. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    3 436

    Hyviä pointteja. Loppujen lopuksi aika mahdotonta vetää rajaa noiden osien summauksen perusteella, että mitkä autot ovat käytännössä samoja.

    Teillämme muutoin liikkuu aika paljon Bosch tai Denso-merkkisiä autoja...
     
  13. Teepee1

    Rekisteröitynyt:
    11.11.2014
    Viestejä:
    2 869
    Ja kaikki tämä tehdään siellä teidän monimerkkikorjaamolla? Suomessa on 784kpl XF:iä ja varmaan +10 000 korjaamoa. Iso osa noista 748 on vielä tällä hetkellä takuunalaisia. Jolloin mahdollinen monimerkkipaja ei näihin koske. Huolloistakin suurin osa tehdään merkkikorjaamoissa. Hieman on haastavaa uskoa että 1 korjaamomiehelle on sattunut näitä niin paljon että voisi sanoa oikeastaan yhtään mitään. (poislukien merkkikorjaamot kuten wetteri oulussa.).

    Suhteutetaan vielä tuota jaggejen määrää.
    Viime vuoden 20 eniten rekisteröityä henkilautomallia:

    1. SKODA OCTAVIA 5531 kpl

    2. NISSAN QASHQAI 4665

    3. VOLKSWAGEN GOLF 4206

    4. TOYOTA AURIS 3664

    5. OPEL ASTRA 3608

    6. FORD FOCUS 3318

    7. TOYOTA YARIS 3241

    8. TOYOTA AVENSIS 3132

    9. VOLKSWAGEN PASSAT 2854

    10. FORD FIESTA 2499

    11. KIA RIO 2421

    12. AUDI A4 2279

    13. SKODA SUPERB 2071

    14. VOLKSWAGEN POLO 2002

    15. KIA CEED 1947

    16. VOLVO V40 1894

    17. RENAULT CLIO 1629

    18. VOLVO V60 1617

    19. FORD MONDEO 1609

    20. AUDI A3 1573
     
    Viimeksi muokattu: 08.12.2017
  14. Miixxx

    Rekisteröitynyt:
    09.01.2014
    Viestejä:
    461
    @Teepee1 Usko ja suhteuta minkä haluat. Enkai minäkään täällä ole tuulesta temmattuja höpötyksiä huutelemassa.

    Meillä käy kaksi vakkari XFää, joista toinen tälläkin hetkellä työmaalla. Toiseen on jo päästy tekemään vauriokorjauksia. (Otappa kuukle käteen, vauriokorjaamo voi myös olla monimerkkiketjulla). Hirveän vaikea uskoa että molemmat olisi täysiä maanantaimalleja, mutta järjetön määrä remppaa niihin on tehty ja tullaan tekemään.

    Ps. Paikalliset merkkiliikkeet on sen verran "hyvin" hoitaneet hommansa, että meille valuu melko määrä myös ihan takuunalaisia autoja huoltoihin ja kuluosa remppoihin...
     
  15. Teepee1

    Rekisteröitynyt:
    11.11.2014
    Viestejä:
    2 869
    Internetissä usein tapaa ihmisiä jotka höpiset mitä sattuu. Esiintyvät asiantuntijoina ymv.

    Toki onhan se mahdollista että 50% oulun xf:istä käy just teillä.. Hivenen vaan epäilyttää. Varsinkin kun jokaisen muunkin merkin kohdalla teillä käyvät autot ovat täysiä paskoja. Poislukien Volvot joiden tyyppiviatkin ovat esson tarinoita.

    XF:n ostoa harkinneena ja useamman koeajaneena. Tutkittuani forumeja kymmeniä tunteja näkemykseni on vaan täysin eri kuin sinulla.
    Eikä nyt unohdeta että kirjoitit alussa huoltohintojen olevan kovat. Mutta tarkoititkin sitten muita korjauksia.
     
    Viimeksi muokattu: 08.12.2017
  16. Miixxx

    Rekisteröitynyt:
    09.01.2014
    Viestejä:
    461
    No joko lopetetaan tästä jauhaminen ja siirrytään kanavan vakio-ohjelmaan? Loppupeleissä se on jokaisen henkilökohtainen tulkinta missä se raja eri merkkien välillä kulkee.

    Tästä päästään taas siihen, että korjaamolta on ylipäätään turha kysyä hyviä autonostovinkkejä. Tätä hommaa työkseen tekevien mielestä kaikissa autoissa on aina jotain :D Lopetetaan samalla se aiempien lainausten väritteleminen, tietääkseni en volvojakaan ole nostanut maailman parhaan auton pallille? Itse vain päädyin volvoon, koska muilla merkeillä tuntuu pommivikoja olevan enemmän + sopii omiin vaatimuksiin autolta.

    Eikä siinä osta pois, ompahan työllistävä vaikutus jollekkin...
     
  17. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    3 436
    Se on vain hyvä kun autot herättävät tunteita...:D
     
  18. Teepee1

    Rekisteröitynyt:
    11.11.2014
    Viestejä:
    2 869
    Samaa ja eri mieltä, merkkikorjaamot tietävät hyvin mahdolliset vikakohteet.
    Muilla otanta on väkisinkin niin pieni että menee helposti esson baari kategoriaan.

    En ostanut. Päädyin toiseen merkkiin jonka tyyppiviat tulivat tutuksi. Näistä löytyi netissä paljonkin juttua mutta ajattelin ottaa riskin..

    Kissankulmalla on muuten useampi xf omistaja joka valehtelee ajaneensa 150-200tkm ilman ongelmia.
     
    Viimeksi muokattu: 08.12.2017
  19. Miixxx

    Rekisteröitynyt:
    09.01.2014
    Viestejä:
    461
    Siitähän sen oikean automiehen tunnistaa...:D
    Merkkikorjaamoilla varmasti tietävät psremmin, mutta toisaalta eivät "saa" haukkua omaa merkkiään. Kokeileppas kysyä lisätietoa jostain tunnetusta tyyppiviasta merkiltä ja todennäköisesti saat vastaukseksi sen ympäripyöreän "onhan näitä vaihdeltu.." -vastauksen.

    Korostan että tämä on sitten oma mielipiteeni/havaintoni: mutta varsinkin kalliimpien "premiumien" kohdalla tyypillistä on ettei niitä vikoja voi kellekkään myöntää. Tulisi pian myönnettyä että maksoi liikaa liian huonosta.
    Hyvänä esimerkkinä väyrysmersujen ajovalot, joita mesemiehet ylisti kuuhun asti. Kaikki muut tiesi (ja mersumieskin merkin vaihtuessa), että paskempia ajovaloja sai ihan etsimällä etsiä...:rolleyes:
     
  20. KuhaJuha

    Rekisteröitynyt:
    18.01.2017
    Viestejä:
    15
    Ylilaudan ajoneuvot osion nettiautolangassa, joku esitteli sähköpostia, jossa oli kysynyt Carlssonilta tuosta autosta, ja Carlsson oli vastannut että CK44RS nimistä mallia ei ole heillä koskaan tehty.
    Esitetyn sähköpostin aitoudesta en tietenkään voi olla varma.
     
    Viimeksi muokattu: 09.12.2017
  21. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 141
  22. turbo-palmu

    Rekisteröitynyt:
    21.03.2014
    Viestejä:
    372
    Siis tuo kyseinen auto on ollut ihan tavallinen e400cdi saksassa ja ostettu sieltä ilmeisesti vakuutusyhtiön huutokaupasta palovaurioituneena ja sen jälkeen suomessa siitä on kyhätty "Carlssoni". Kyseessähän on päivän selvä petos. Juttelin erään tyypin kanssa joka tuntee tuon auton ensimmäisen omistajan suomessa et toi auto oli huoltokirjaton suomeen tullessaan mutta nyt se onkin käyny saksassakin aina Carlssonilla huolloissa ja suomessa huollettu aina veholla. Palanut, veivattu tavallinen mersu onkin muuttunut matkan varrella palaneen romun sijaan niin harvinaiseksi keräilykappaleeksi että edes Carlssoni ei tiedä sitä olevan. Mielenkiintoisinta tässä asiassa on se että miten tuo kehän autokatsastus on tehnyt tästä carlssonin.
    Quotee keskustelusta: "Siinä kuva viellä kilvenkin kanssa. Just äsken juttelin auton tuoneen ihmisen kanssa ja tämä oli ollut taka kontista palanut aika pahoin. Tuotu 2007 ja sillon myös teetätetty sisusta ja aivan perus 400 tämä oli. Kilvitetty tää on vasta 2011. Nauro itsekin että Kylläpä kusetettaa pojat"
     
    Viimeksi muokattu: 11.12.2017 klo 13:05
  23. olkikuukkeli

    Rekisteröitynyt:
    16.08.2009
    Viestejä:
    1 087
    Onkohan liikettä kusetettu vai kusettaako liike? Joka tapauksessa ihan rikosilmoituksen arvoista toimintaa tällainen.
     
  24. ________

    Rekisteröitynyt:
    31.08.2011
    Viestejä:
    6 178
  25. turbo-palmu

    Rekisteröitynyt:
    21.03.2014
    Viestejä:
    372
    Mersuforumilla yks virolainen mersumies kävi carzonella katsomassa tuota autoa ja kertoi heille, että tiedättekö et tuo auto ei ole Carlsson ja myyjä olisi kuulemma vastannu joo ja heittäny kannoillaan ympäri ja häippässy. Oli Kuulemma maalattukin aivan päin persettä. Täähän on kiertäny autoliikkeitä pitkin etelä-suomea ja hintapyynnit olleet parhaillaan 50,000e :D!

    Tää on ihan yksityisesti tuotu peräpäästä palaneena -06 tai -07 saksasta. Silloin autoon teetätettiin facelift ja maalattiin Carlssonin väreihin ja asennettiin tosiaan noita aitoja Carlssonin osia ja Design Eugen neppaili ton pornoluola sisustan. Ihan mb harrastaja vaan rakenteli itselleen käyttiksen ja harrasteauton yhdistelmää. Tää tyyppi möi tän auton ja joskus reipas vuosi sitten tää ilmesty myyntiin valkoisena ja muka aitona Carlssonina. Tosiaan tuon auton tehnyt tyyppi on aika ihmeissään et tätä myydään aitona Carlssonina, vaikka oikeesti tämä on e400cdi 320cdin:n ahtimilla ja jollain ohjelmalla. Ainii ja yks juttu; ilmoitetut kilometrit eivät pidä paikkaansa, kuinka ollakkaan. Oikeat on kuulemma +300tkm ja mitään tietoahan ei ole, että onko tuossakaan vielä ihan kaikki, saksasta kun tuli ilman mitään dokumentteja, vaikka täydellinen huoltokirja näyttäisi olevan(= Vieläpä saksan päässä täydellinen Carlsson huoltohistoria:D).
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti