Monessa uudessa diesel-koneessa on myös ASV(anti shudder valve) imusarjassa, tai juuri ennen imusarjaa, joka siis on kuten "kaasuläppä", mutta se sulkeutuu vain ja ainoastaan aina kun autosta käännetään virrat pois ja silloinkin se käy kiinni vain hetkellisesti. Tämä myös periaatteessa voisi estää tuon öljyllä käymisen jos tuo läppä pysyy tarpeeksi kauan kiinni, riippuen vähän miten toteutettu. Pääasiallisestihan tuo on tarkoitettu vain siihen, että moottori sammuisi mahdollisimman pehmeästi.
Yhdessä entisessä vitoskoppasessa golffissa meni turbosta akseli poikki ja imusarja täyteen öljyä, ei tosin lähtenyt palamaan onneksi, en ole varma oliko tolla nimenomaisella ASV:llä jotain tekemistä asian kanssa. Kone kyllä meni jumiin öljyn täyttäessä sylinterit, mutta onneksi oli pirun huono akku ja startissa ei riittänyt tarpeeksi voimaa vääntämään kankia mutkalle. Yritin startata vain sen takia uudelleen, koska oli pirun pimeää yöllä(ei nähnyt takana tulevaa savuvanaa..) enkä tajunnut että akseli meni poikki, tehot hävis ja auto sammui, tietenkin ekana tuli kokeiltua startata uudelleen -> naks naks. Sitten ei muutakun hehkut irti ja startilla pytyt tyhjäks öljystä, uutta ahdinta kylkeen ja taas toimii.
Viimeksi muokattu: 21.09.2016
Viimeksi muokattu: 07.10.2016