Nettiautosta bongattua

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja S62B50, 12.08.2010.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Taski

    Rekisteröitynyt:
    22.11.2006
    Viestejä:
    2 295
    Onhan tuo ollut rakennettuna jo vuosia. Oli aikanaan ihan hienosti toteutettu laite, vaikka ei kyllä omaan makuun istu oikein noi tuningit. Vanteet olis hieno käyttää jossain muussa yksilössä uudestaan.
     
  2. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 470
    Video oli viihdyttävä.

    Lisää tämmöisiö :)
     
  3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

    Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. Myrkkynen

    Rekisteröitynyt:
    16.12.2005
    Viestejä:
    2 884
    Harvinaisen rehellinen video. Eihän se uusi ole, ja tuossa oli monta juttua mainittuna. Mitäpä siitä enempää.
     
  5. Teepee1

    Rekisteröitynyt:
    11.11.2014
    Viestejä:
    3 236
    Tuossa Passatissa kiteytyy aika hyvin ihmisten erilaisuus :) Aika moni myyjä olisi myynyt tuota saatesanoilla normaaleja käytön jälkiä. Isot pisteet myyjälle rehellisyydestä.
     
  6. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 470
  7. mzzj2

    Rekisteröitynyt:
    09.12.2002
    Viestejä:
    2 888
  8. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 470
    Olet varmaan.

    Jos on laadukkaita pikaliittimiä niin tuskin parempaa vaihtoehtoa onkaan. Kestää hyvin koviakin paineita ja näppärät irroittaa / laittaa takaisin. Esim raskaassa kalustossahan ei juuri muuta käytetäkkään kun pikaliittimiä muoviputkissa (paineilma), joten kyllä ne aika luotettavia on. Muutenhan vehkeet olisi tuon tuosta paikoillaan...

    Enemmän pistää silmään että siellä on vissiin jatkona sitten kuitenkin myös ihan tavallisia ruuvikiristimiä taaempana.
     
  9. mzzj2

    Rekisteröitynyt:
    09.12.2002
    Viestejä:
    2 888
    Oon vaihtanut traumaattisoivan määrän noita pikaliittimiä vuotojen tai letkun irtomisten takia, liekkö siellä osuutta asiaan :rofl:
     
  10. Duke Nukum Banned

    Rekisteröitynyt:
    14.01.2013
    Viestejä:
    572
    En ole tiennytkään, että noinkin voi käydä. Mutta en kyllä ole dieseliä ikinä omistanutkaan. Miten se saa happea palamiseen riittävästi kun kaasupoljin on ylhäällä niin eihän sinne mene muuta kuin tyhjäkäynnin verran happea? Ja syy on siis se, että öljyn sekaan on mennyt dieseliä ja sitten mäntä nostaa sitä seosta kokoajan sylintereihin? Ja miten öljyn sekaan voi mennä dieseliä?
     
  11. wIrd

    Rekisteröitynyt:
    08.01.2009
    Viestejä:
    1 715
    Johtuu siis siitä että öljyä menee imupuolelle (yleensä hajonneen turbon kautta) ja alkaa käymään sillä öljyllä. Ja dieselissä ei ole kaasuläppää ilmaa rajoittamassa kuten bensakoneessa, joten saa vedettyä kaiken tarvitsemansa ilman koneeseen.
     
  12. Duke Nukum Banned

    Rekisteröitynyt:
    14.01.2013
    Viestejä:
    572
    Aaa, joku puhui tuossa vain männänrenkaista ja diiselistä öljyn joukossa. Ei ole tuo diiseli tosiaan kauhean tuttu mutta bensakoneessa tuo ei voi tapahtua juurikin tuon kaasuläpän sekä puuttuvien puristusten takia?
     
  13. tuoppi`

    Rekisteröitynyt:
    29.03.2002
    Viestejä:
    5 298
    Bensakoneessa ei voi tapahtua koska bensakone ei käy öljyllä.
     
  14. Digip

    Rekisteröitynyt:
    20.12.2013
    Viestejä:
    1 174
    Diesel on hassu kone

     
  15. Digip

    Rekisteröitynyt:
    20.12.2013
    Viestejä:
    1 174
    Niin se diesel voi joutua sinne öljyn sekaan mikä tekee siitä vieläkin notkeampaa ja menee vieläkin helpommin turbon läpi imuilman joukkoon.
     
  16. a85

    Rekisteröitynyt:
    04.09.2000
    Viestejä:
    930
    Ja dieseli ei ole niin ronkeli sen ilma/polttoaine seoksen suhteen joten käy reilusti rikkaammallakin. Riittää kun vähän jostain saa happea niin syttyy.
     
  17. Duke Nukum Banned

    Rekisteröitynyt:
    14.01.2013
    Viestejä:
    572
    Kaikkea sitä oppiikin. Luulisi, että kaikkiin diesel autoihin olisi tehty jonkinlainen kill switch tuollaisten tapausten varalta.
     
  18. faior

    Rekisteröitynyt:
    01.12.2001
    Viestejä:
    1 978
    Monessa uudessa diesel-koneessa on myös ASV(anti shudder valve) imusarjassa, tai juuri ennen imusarjaa, joka siis on kuten "kaasuläppä", mutta se sulkeutuu vain ja ainoastaan aina kun autosta käännetään virrat pois ja silloinkin se käy kiinni vain hetkellisesti. Tämä myös periaatteessa voisi estää tuon öljyllä käymisen jos tuo läppä pysyy tarpeeksi kauan kiinni, riippuen vähän miten toteutettu. Pääasiallisestihan tuo on tarkoitettu vain siihen, että moottori sammuisi mahdollisimman pehmeästi.

    Yhdessä entisessä vitoskoppasessa golffissa meni turbosta akseli poikki ja imusarja täyteen öljyä, ei tosin lähtenyt palamaan onneksi, en ole varma oliko tolla nimenomaisella ASV:llä jotain tekemistä asian kanssa. Kone kyllä meni jumiin öljyn täyttäessä sylinterit, mutta onneksi oli pirun huono akku ja startissa ei riittänyt tarpeeksi voimaa vääntämään kankia mutkalle. Yritin startata vain sen takia uudelleen, koska oli pirun pimeää yöllä(ei nähnyt takana tulevaa savuvanaa..) enkä tajunnut että akseli meni poikki, tehot hävis ja auto sammui, tietenkin ekana tuli kokeiltua startata uudelleen -> naks naks. Sitten ei muutakun hehkut irti ja startilla pytyt tyhjäks öljystä, uutta ahdinta kylkeen ja taas toimii.
     
    Viimeksi muokattu: 21.09.2016
  19. MayDay84

    Rekisteröitynyt:
    16.11.2006
    Viestejä:
    6 819
    Maksaa rahaa, sillä ei tienaa yhtään lisää ja harvoin takuukilometrien/vuosien aikana alkaa ryntäämään.
     
  20. Manne

    Rekisteröitynyt:
    10.09.2000
    Viestejä:
    1 636
    Tuo kyllä bensakone.
     
  21. Digip

    Rekisteröitynyt:
    20.12.2013
    Viestejä:
    1 174
    mites luulet että bensakone käy ilman imusarjaa?





    Edit: bensa konehan se on? no nyt on aikoihin eletty?
     
  22. a85

    Rekisteröitynyt:
    04.09.2000
    Viestejä:
    930
    Jaa et BMW:n bensapata käy ilman imusarjaa :D Joko se käy muuttuvan venttiiliohjauksen ja lambda arvojen perusteella, tai sitten siinä on joku fail-safe limp home moodi kun ei imupuolelta ole mitään tietoja. Jännä kyl nähä et bensakonekkin toimii ilman kaasuläppää :O
     
  23. en oo ilmottamassa Banned

    Rekisteröitynyt:
    29.07.2006
    Viestejä:
    3 385
    ...
     
    Viimeksi muokattu: 07.10.2016
  24. turbo-palmu

    Rekisteröitynyt:
    21.03.2014
    Viestejä:
    400
  25. mzzj2

    Rekisteröitynyt:
    09.12.2002
    Viestejä:
    2 888
    Heh, eikä oo enää mikään ämpärin kokoinen turbo, oisko pesuvati lähempänä :D
    Ei taida paljon alle 6000rpm tapahtua.
     
  26. MayDay84

    Rekisteröitynyt:
    16.11.2006
    Viestejä:
    6 819
    Onhan tuo tehokäppyrä aika irvokkaan näköinen :D
    [​IMG]
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti