Onkohan missään päin maailmaa tehty mitään vastaavia älyttömyyksiä kuin Suomessa:
A)Laitettu farmariautoon kovat penkit väärään suuntaan ja takalasi pois. Virkavalta valvoi tarkasti ettei vai ole mitään tyynyjä tai muita pehmusteita mukana. Näitä kutsuttiin piilofarmareiksi ja olivat yleisiä 60-luvulla.
B)Toyota timangi oli jostain syystä muita edullisempi verotuksellisesti ja siksi keksittiin että lava-autot ei saa olla niin lyhyitä, noh ne sitten leikattiin poikki ja lisättiin vähän peltiä. 70-luku
C)Leikattu "urheiluauto" kahtia, jatkettu sitä joku 5cm ja tehty siitä rättikattonen lava-auto kuten tässä ketjussa olleisssa kuvissa. 80-luku
D)Otettu jo valmiiksi ruman näköinen Citroen BX rälläköity katto pois ja laitettu siihen kuidusta kyhätty korkeampi tötterö jotta olis pakettiauto. 80-luku
E)Ihan tavallinen Caprice STW pakettiautona? Vai oliko jopa "kuorma-auto"? Ja 80 kattonopeus. Eikös näissä ollut ihan tavalliset penkitkin? 80-luku
F)Joku vitun paska ja loppuun ajettu 1,3 Kadett johon toteutettu korinvaihto saksasta haettuun GSi kadettiin. Muutosprosentit 49,9% +loput osat mitkä vaihdettiin aina katsastusta varten pois. 90-luku
G)Ihan mikä tahansa diesel farmari josta otetaan takapenkit pois. Pari poikkeusta myös ei farmarins esim. Corsa ja Fiesta "pakettiautot"

Ei saa ajaa kuin satasta ja aijaijai jos siellä on sitten ylimääräiset penkit kyydissä. 2000-luku
H)Japanista käytettynä tuodut perheautot kuten Subaru Legacy tai Mitsubishi Galant. Viisi paillaiset sutot rekisteröity kolmelle, koska viranomaisten papereissa Suomalaiset ovat Japanilaisia läskimpiä. Joitain vuosia sitten katsastusmies käski leikkaamaan jopa takapenkeistä ylimääräiset paikat pois! Saman korimallin autot ovat kuitenkin rekisteröity viidelle jos ne ovatkin Suomessa uutena myytyjä. 2000-luku
I)Jotain vielä hullumpaa 2020-luku?
Click to expand...