Nettiautosta bongattua

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja S62B50, 12.08.2010.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. a85

    Rekisteröitynyt:
    04.09.2000
    Viestejä:
    930
  2. Koden Faija

    Rekisteröitynyt:
    10.01.2015
    Viestejä:
    988
    Onkohan missään päin maailmaa tehty mitään vastaavia älyttömyyksiä kuin Suomessa:
    A)Laitettu farmariautoon kovat penkit väärään suuntaan ja takalasi pois. Virkavalta valvoi tarkasti ettei vai ole mitään tyynyjä tai muita pehmusteita mukana. Näitä kutsuttiin piilofarmareiksi ja olivat yleisiä 60-luvulla.
    B)Toyota timangi oli jostain syystä muita edullisempi verotuksellisesti ja siksi keksittiin että lava-autot ei saa olla niin lyhyitä, noh ne sitten leikattiin poikki ja lisättiin vähän peltiä. 70-luku
    C)Leikattu "urheiluauto" kahtia, jatkettu sitä joku 5cm ja tehty siitä rättikattonen lava-auto kuten tässä ketjussa olleisssa kuvissa. 80-luku
    D)Otettu jo valmiiksi ruman näköinen Citroen BX rälläköity katto pois ja laitettu siihen kuidusta kyhätty korkeampi tötterö jotta olis pakettiauto. 80-luku
    E)Ihan tavallinen Caprice STW pakettiautona? Vai oliko jopa "kuorma-auto"? Ja 80 kattonopeus. Eikös näissä ollut ihan tavalliset penkitkin? 80-luku
    F)Joku vitun paska ja loppuun ajettu 1,3 Kadett johon toteutettu korinvaihto saksasta haettuun GSi kadettiin. Muutosprosentit 49,9% +loput osat mitkä vaihdettiin aina katsastusta varten pois. 90-luku
    G)Ihan mikä tahansa diesel farmari josta otetaan takapenkit pois. Pari poikkeusta myös ei farmarins esim. Corsa ja Fiesta "pakettiautot":D Ei saa ajaa kuin satasta ja aijaijai jos siellä on sitten ylimääräiset penkit kyydissä. 2000-luku
    H)Japanista käytettynä tuodut perheautot kuten Subaru Legacy tai Mitsubishi Galant. Viisi paikkaiset autot rekisteröity kolmelle, koska viranomaisten papereissa Suomalaiset ovat Japanilaisia läskimpiä. Joitain vuosia sitten katsastusmies käski leikkaamaan jopa takapenkeistä ylimääräiset paikat pois! Saman korimallin autot ovat kuitenkin rekisteröity viidelle jos ne ovatkin Suomessa uutena myytyjä. 2000-luku
    I)Jotain vielä hullumpaa 2020-luku?
     
    Viimeksi muokattu: 17.09.2016
  3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

    Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. Manne

    Rekisteröitynyt:
    10.09.2000
    Viestejä:
    1 636
    Norjassa on ja joillain kohdin vielä hullumpiakin sääntöjä.
     
  5. Koden Faija

    Rekisteröitynyt:
    10.01.2015
    Viestejä:
    988
    Onko johtanut yhtä jäätäviin ratkaisuihin kuin Suomessa?
     
  6. Manne

    Rekisteröitynyt:
    10.09.2000
    Viestejä:
    1 636
    Siellähän noihin maastureihin tehdään juurikin tuommoisia kattojen korotuspaloja ja 2 paikkaisiksi pakettiautoiksi muutetaan ja oliko niissäkin sitten, että X-ajan kuluttua sai muuttaa normaaleiksi yms yms.
     
  7. Myrkkynen

    Rekisteröitynyt:
    16.12.2005
    Viestejä:
    2 884
    Hyviä havaintoja. Jos nyt vähän läheltä liippaa, niin Cadillac Escalade KA, Hummer KA, vai meneekö noi nyt C1 kuokkeina, mutta sama asia.

    Sitten tulee mieleen vielä "huoltoautot" ts. maasturit missä tehty sitäsuntätä jotta pienempi dieselvero. En jaksa googlettaa koska nukkumatti kutsuu.

    Mutta lähes only in finland. Very finish problems.
    Niin joo, noita vanhempia jenkkifarkkuja voi nykyään rekata henkilöautoiksi, penkit kiinnti ja käsissä on 6-8 hengen henkilöauto, veroa tulee reilu satanen muutoksesta. Mobilisti lehti tai joku teki testin ja uutisen, löytyy jostain iltiksen tms arkistosta. Saa vetää Capricella 120 taulussa laillisesti ja turvallisesti, koska vanhasta maksettu satku veroa ja muutoskatsastus. Vaneista olisi kiva tietää miten niiden kanssa sitten homma menee. Mutta eihän noita vanhoja paljoa liikenteessä näy enää, tai Blazerit yms.
     
  8. Digip

    Rekisteröitynyt:
    20.12.2013
    Viestejä:
    1 174
    Mobilisti lehdessä se Caprice museorekisteröitiin, siksi nämä muutokset poistettiin mutta autolla ei saa enää ajaa kuin sen 30pvä vuodessa.
     
  9. tuoppi`

    Rekisteröitynyt:
    29.03.2002
    Viestejä:
    5 298
  10. Jims

    Rekisteröitynyt:
    14.10.2006
    Viestejä:
    335
    Tanskassa taidetaan vieläkin harrastaa noiden "urheiluautojen" muuttamista pakuiksi samoin kuin tehtiin suomessa Camaroille 80-luvulla.
    Itse olen nähnyt uudehkon Audi TT:n, jossa takaluukku oli korvattu muovisella rahtikaukalolla ja pressulla, jotta oli saatu lava-auto aikaiseksi.
    Liittyy ilmeisesti verotukseen jollain tavalla.
     
  11. zet

    Rekisteröitynyt:
    26.03.2002
    Viestejä:
    3 964
  12. Myrkkynen

    Rekisteröitynyt:
    16.12.2005
    Viestejä:
    2 884
    Jossain tällä alueella on muistaakseni tarkemminkin tuon Capricen tarina. Joku verojuttuhan siinä kai oli, kun vanha auto, niin voi rekata takaisin henkilöautoksi. Saahan sillä museorekisteröidyllä ajaa ympäri vuoden, kun ottaa normaali vakuutuksen. Siitäkin väännettiin kättä täällä jossain, eikä edes ole pakko museorekisteröidä;) Mutta kyllähän suurin osa noista taitaa olla jo paalissa.
     
  13. Koden Faija

    Rekisteröitynyt:
    10.01.2015
    Viestejä:
    988
    Suurin osa tuon ikäisistä on paalissa muutenkin. Siihen nähden mitä noita tulee vielä tänä päivänä vastaan niin ovat yllättävän hyvin säilyneitä kuitenkin. Ilmeisesti ovat olleet todella hyviä autoja? Poislukien se bensakoneesta tehty dieselkone mitä joskus taksikuskitkin hankkivat ja eihän se kestänyt tyhjäkäyntiä tolpalla ollenkaan..
     
  14. Myrkkynen

    Rekisteröitynyt:
    16.12.2005
    Viestejä:
    2 884
    Säilyyhän ne jos huolta pidetään. Itsella ollut Buick ja emännällä Pontiac, ja kyllä kummatkin oli vähän niin ja näin, vaikka sellaisessa lullassa oma viehätyksensä onkin. Ja muut jenkit päälle. Dodge tuntui ihan laatuautolle GM:n helistimiin verrattuna. Ja noita rohjakkeita ollut ihan käyttöautoina - harrastemielessä joku jenkki toki menisi, ehkä.

    http://poliisi.fi/instancedata/prim...58_huutoluettelo27092016.pdf?9abea9adc3dbd388

    Asiasta toiseen, siinä olisi poliikalustoa myytävänä. Ei ole kyllä aikomustakaan ostaa yhtään mitään. Mutta missähän hinnoissa joku entinen maija mahtaisi liikkua, noin suunnilleen. Olisihan siinä tiettyä tyyliä poliisiautolla kurvailla, vaikka melko finaalissahan nuo ovat:D
     
  15. en oo ilmottamassa Banned

    Rekisteröitynyt:
    29.07.2006
    Viestejä:
    3 385
    ...
     
    Viimeksi muokattu: 07.10.2016
  16. furesis

    Rekisteröitynyt:
    04.07.2013
    Viestejä:
    3 518
    Nythän nuo kaikki vanhat piilofarmarit voi muuttaa tosiaan takaisin henkilöautoksi max jonkun satasen veroseurauksella. Takapenkkien metsästämisessä voi vaan olla ongelmansa, ellei niitä ole uutena kaukoviisaasti minnekkään jemmattu. Itse haluaisin esimerkiksi rs50-crownin henkilöfarkkuna.
     
  17. MayDay84

    Rekisteröitynyt:
    16.11.2006
    Viestejä:
    6 819
    Ja annettu tietysti huutaa kone tohjoksi, kun on alkanut ryntäämään...
     
  18. Z50

    Rekisteröitynyt:
    23.07.2012
    Viestejä:
    612
    Mitenköhän tuotakin on raiskattu, meinaan jos on alannut käymään öljyllä niin männänrenkaiden täytyy olla aika helvetin kuluneet :think:
     
  19. PartII

    Rekisteröitynyt:
    19.08.2013
    Viestejä:
    2 357
    Kuinka ne männänrenkaat tuohon liittyy?
     
  20. Z50

    Rekisteröitynyt:
    23.07.2012
    Viestejä:
    612
    Dieselmoottori alkaa käydä omalla öljyllään kun männänrenkaat ovat niin kuluneet, että päästävät palotilaan syttymiseen vaadittavan määrän öljyä.
     
  21. Reiska-Setä

    Rekisteröitynyt:
    02.07.2006
    Viestejä:
    2 641
    Joo ei. Yleensä rikkoutunut ahdin aiheuttaa tuon, että se työntää öljyt imupuolelle ja moottori lähtee käymään öljyllä. Männän renkaat ei asiaan vaikuta.
     
  22. Z50

    Rekisteröitynyt:
    23.07.2012
    Viestejä:
    612
    Ei tullut turbo ollenkaan mieleen, mutta tuo mainitsemani on se toinen vaihtoehto.
     
  23. a85

    Rekisteröitynyt:
    04.09.2000
    Viestejä:
    930
    Ei kyllä perus jantteri ymmärrä mitä tilanteessa tapahtuu niin ei sitä saa sammuksii. Tuskin kellään tulee ekana mieleen jos kone huutaa täysillä, esim. lyödä iso vaihde sisään ja kytkintä ylös.

    Onhan tuolla jo ajettu aika paljon. Eikä sitä tiedä miten aikasemmat omistajat on sitä käyttäny. Koeajolla kun yleensä testataan autoa antamalla sille kentää, onko mitään vikaa. Nyt sellainen oli sitten löytynyt :D
     
  24. Diaz\

    Rekisteröitynyt:
    14.03.2008
    Viestejä:
    17 972
    Noita on sattunut muillakin kyseisen moottorin kanssa, ilmeisesti myös täysin tukkeutuneen dpf:n ansiosta tuommoinen on mahdollista.
     
  25. Taski

    Rekisteröitynyt:
    22.11.2006
    Viestejä:
    2 295
    Aika useinhan noissa on käynyt niin että kun kone huutaa täysiä ja vedät isolla vaihteella kykän ylös, on tuloksena yhtäkkiä yllättäen luistava kytkin. Siinä kohtaa on vähän hankalampi varmaan sammutella autoa kun avaimen kääntely ei tosiaan vaikuta mitään. Mitenkäs automaatilla tuo kannattaisi toteuttaa jos näin pääsee käymään?
     
  26. Bowtie81

    Rekisteröitynyt:
    30.10.2002
    Viestejä:
    6 844
    usein raskaan kaluston puolella voi alkaa käydä öljyllä kun välijäähyyn kertyy tarpeeksi öljyä huohotuksen kautta, sitten kovassa ylämäessä kuormalla kun ahdot tapissa saattaa lopulta hörpätä välijääyn tyhjäksi. Mutta kai se yleisin syy on turbon tiivistyksen pettäminen josta öljy pääsee imuun.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti