Itse olen huomannut että jos tekee tomaattipohjaisia soosseja, niin kannattaa käyttää kunnon tomaattimurskaa (esim Muttia).
Tekee aika ison eron sekä koostumukseen että makuun...
Viimeksi muokattu: 06.10.2017
Itse käytin tuota jo ennen somehypetystä, eikä kyllä ole paluuta niihin limaisiin ja happamiin perusmurskiin. Ei se hype aina turhasta nouse.
Viimeksi muokattu: 07.10.2017
Nuo tehdään yleensä jugurttiin. Itse kokkaan ensin tahnan jossa on mausteet, tomaattipyre, tilkka vettä, etikka ja mahdolliset kypsennettävät höysteet (esim liha). Kun tämä on keitetty kasaan niin lopuksi lisätään jugurtti. Jugurtin pitää olla rasvaista jotta se kestää kuumentamisen, esim turkkilaiset jugurtit on yleensä toimivia. Tässä vaiheessa kastiketta ei kannata enään keittää, ainoastaan lämmittää. Leipäjuustot kannattaa lisätä ihan lopuksi jos tekee niistä soosia.
Mulla perusmausteita on juustokumina, fenkolin ja korianterin siemenet, kurkuma ja paprika ja sitten vähän tyylin mukaan muita.
Noppitietona Dal bhat ja momot on suunnilleen ainoita oikeita nepalilaisia ruokia, muut on sitten enemmän tai vähemmän turistimättöjä - yleensä intialaisruokien miedonnettuja versioita.
Viimeksi muokattu: 11.10.2017