Nepalilaista helsingissä...

Viestiketju alueella 'Ruoka ja juomat' , aloittaja Maddog77, 15.04.2015.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Ultravga

Rekisteröitynyt:
    28.02.2014
    Eipä se Tikka Masalakaan kovin Nepalilaista tai Intialaista ole. Brittien pubiruokaa jolle on vaan keksitty intialainen nimi brittien toimesta.

2. R+L=J

Rekisteröitynyt:
    04.04.2013
    Tuo on itsellekkin ainoa kerta kun Suomessa on ikinä ollut negatiivinen kokemus nepalilaisessa, kaikki muut uudelleen käynnin arvoisia. Oma suosikki ehkä Tikkurilan Sagarmatha.

3. Kagemusha

Rekisteröitynyt:
    26.05.2007
    Malmin Makalu, Ruskeasuon Gurans ja nordenskiöldinkadulla oleva Mountain saavat ainakin oman suositukseni Helsingin nepalilaisista. Mikonkadulla oleva Base Camp myös erittäin hyvä mutta hieman hintava.

4. Jupuna

Rekisteröitynyt:
    24.09.2000
    Lähes oikea ketju mutten jaksanut uuttakaan perustaa... Käytiin viikonloppuna syömässä Mountainissa ja perkuleen hyväähän se oli (tämä ei ole mainos, ehkä korkeintaan ravintolasuositus). Miten ne saa tehtyä niistä kastikkeista niin paksua? Kotona kun yrittää tehdä samoja tulee aina ihan lientä kun ravintolassa kastike on semmosta lähes puuroa.

5. iNdo

Rekisteröitynyt:
    09.07.2005
    Jauhoa tms suurustetta (enemmän)?

6. Olav

Rekisteröitynyt:
    31.08.2011
    Itse olen huomannut että jos tekee tomaattipohjaisia soosseja, niin kannattaa käyttää kunnon tomaattimurskaa (esim Muttia).
    Tekee aika ison eron sekä koostumukseen että makuun...

Viimeksi muokattu: 06.10.2017
  7. camel

Rekisteröitynyt:
    20.10.2014
    Onko sulla heittää reseptiä minkä mukaan tehnyt? Olisi helpompi päätellä ongelmakohtia.

8. iNdo

Rekisteröitynyt:
    09.07.2005
    Vituttaa jo lähtökohtaisesti kaikki "SoMe-kohu"ttanut "trendi"paska. :mad:

9. Olav

Rekisteröitynyt:
    31.08.2011
    Itse käytin tuota jo ennen somehypetystä, eikä kyllä ole paluuta niihin limaisiin ja happamiin perusmurskiin. Ei se hype aina turhasta nouse.

Viimeksi muokattu: 07.10.2017
  10. iNdo

Rekisteröitynyt:
    09.07.2005
    Ei niin, vaan pöytien alla liikkuvasta "sponsori"rahasta. :p

11. Olav

Rekisteröitynyt:
    31.08.2011
    No ei sitten muuta ku foliohattu päähän ja Pirkan limamurskaa nauttimaan. Bon appetit!

12. JuhaH

Rekisteröitynyt:
    30.01.2003
    Nuo tehdään yleensä jugurttiin. Itse kokkaan ensin tahnan jossa on mausteet, tomaattipyre, tilkka vettä, etikka ja mahdolliset kypsennettävät höysteet (esim liha). Kun tämä on keitetty kasaan niin lopuksi lisätään jugurtti. Jugurtin pitää olla rasvaista jotta se kestää kuumentamisen, esim turkkilaiset jugurtit on yleensä toimivia. Tässä vaiheessa kastiketta ei kannata enään keittää, ainoastaan lämmittää. Leipäjuustot kannattaa lisätä ihan lopuksi jos tekee niistä soosia.

Mulla perusmausteita on juustokumina, fenkolin ja korianterin siemenet, kurkuma ja paprika ja sitten vähän tyylin mukaan muita.

Noppitietona Dal bhat ja momot on suunnilleen ainoita oikeita nepalilaisia ruokia, muut on sitten enemmän tai vähemmän turistimättöjä - yleensä intialaisruokien miedonnettuja versioita.

Viimeksi muokattu: 11.10.2017

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi