Nelivetoinen diesel "paljon" ajavalle

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja Koden Faija, 25.09.2016.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Koden Faija

    Rekisteröitynyt:
    10.01.2015
    Viestejä:
    988
    Näyttäisi siltä että tulevaisuudessa tulis yrittäjäksi siirtymisen johdosta paljon nykyistä enemmän kilsoja, hatusta vedetty veikkaus 40tkm vuodessa. Tällä hetkellä käyttiksenä on BMW X5 e53 diesel 184hv koneella. Joskus on ollut Jaguar X-Type ja tuo mondeojagge vei 5,5litraa kun X5 vie 4 litraa enemmän samassa yhtä sekavassa ajossa. Lisäks Jagge oli vitusti edullisempi pitää johtuen Fordin halvoista osista ja halvoista vakuutuksista. Mutta se oli etuvetoinen mopo.

    Ongelma on se että ei oikein ole vaihtoehtoja. Pitäis olla nelikko ja diesel, koska bensassa nousis sit polttoainekulut vähän turhan paljon. Volkkarit on ehdoton ei paskan laadun takia. Kaikki ankeat tuulipuku rav4 ja cashguyt eivät ole vaihtoehtoja ankeuden ja tehottomuuden takia. Subaru olis jees muttei dieselinä innosta. Muidenkaan japsien dieselit ei nappaa tehottomuuden takia. Muuten merkillä ei ole väliä. Mitä hienompi ja enemmän tingeliä niin sitä parempi, mutta noista voin toki myös tinkiä. Tehoo olis kiva olla yli 200hv ja mitä enemmän niin sitä parempi, mutta tarvittaessa siitä voi joustaa.

    Nämä ideat tulis mieleen:
    -Pysyä nykyisessä, ajettu jo puol miljoonaa niin ei arvo laske vaik ajaa lisää. Eli se mitä nyt sit on kalliimmat polttoainekulut hyötyy tuossa.
    -uudempi X5. 230hv kone e53 mallissa kuluttaa ilmeisesti vähemmän? Olisko verot myös pienemmät(nykyinen verotetaan painon mukaan)? Entä 2006->X5? Kummassa on parempi neliveto ja vaihteisto uudemmissa vai vanhemmissa landroverin tekniikkaa sisältävissä?
    -Alfa 159 Q4 2,4 diesel. Kärsiikö mukavuus paljonkin verrattuna bemariin?

    Kilsoilla ei ole väliä ja budjettikin on mitä vaan 5000-35000e väliltä, mutta enempää en halua maksaa kun ei kiinnosta ottaa rahoitusta. Toki mitä kalliimpi auto niin sitä enemmän sen pitäis olla sitten parempi/järkevämpi kuin vaikka 10teur alffa tai X5.
     
  2. Koden Faija

    Rekisteröitynyt:
    10.01.2015
    Viestejä:
    988
    Ja joutuukos Alffassa muuten tyytymään keppivaihteisiin vai onko 2,4diesel q4 mallia tehty myös automaattina? Ja jos on niin mikäs aski siellä on ja kestääks se?
     
  3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

    Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. Koden Faija

    Rekisteröitynyt:
    10.01.2015
    Viestejä:
    988
    Hmm.. Tai mitä jos sittenkin hyväksi havaittua Toyota-laatua. Onko kellään kokemuksia Lexus RX400h:sta? Onko kulutus todellisuudessa sitä mitä ilmoitetaan? Ainakin verot taitavat olla todella edulliset? Tuohan ei siis ole otsikon mukainen diesel vaan bensahybridi. Sinäänsä vähän nolottais ekohippeillä, mutta tuo voisi tarjota mukavavaa ja edullista kyytiä paljon ajavalle?
     
  5. Itse ainakin pysyisin tuossa nykyisessä X5:ssä niin kauan kuin se vaan toimii. Sitten myöhemmin joku tilalle. Esim tuo Alfa jos niitä vain sitten myöhemmin enää ehjänä saa.
     
  6. Koden Faija

    Rekisteröitynyt:
    10.01.2015
    Viestejä:
    988
    Kyllä mä voin rikkinäisenkin ostaa tai korjata nykyisen jos se paskaks menee. Löytyy kuitenkin tilat ja taitoa. Laskin vaan että Jaggella oli aikoinaan jokusen tonnin edullisempaa ajella per vuosi ja siitä sit heräs ajatyksia et paranisko vaihtamalla nyt kun kilsat lisääntyy.
     
  7. blastermaster

    Rekisteröitynyt:
    09.01.2002
    Viestejä:
    1 429
    Ite tuossa pitkään diisseli maastureita havittelin (Pajero, Land Cruiser, X5, Touareg) ja kävin kauppoja hieromassa mutta yhden pikku yllätyksen jälkeen piti budjetti pudottaa alemmas. Eikä tietysti siltikään maasturi olisi ollut mitenkään järkevä koska painavat enemmän ja sitä myöten diisselivero nostaa jo kiinteät kustannukset koviksi sen suuremman kulutuksen lisäksi. Ajosta 99% maantietä niin hybridistä ei ole kuin haittaa.

    Pajero olis noista kova jos oikeasti tarve sille voimansiirrolle, siitähän siinä maksetaan. Land Cruiser ei sytyttänyt, ikään kuin corolla nostettu pukeille. X5 tiedät itsekkin että kone ja alusta viimeisen päälle ainakin tasasella tiellä. Touareg vähän kuin X5 mutta alusta viritetty paremmin huonokuntoisille teille +takalukko joissain malleissa.

    Budjettiratkaisuna päädyin ite Volvo XC70. Maavaraa enemmän kun useimmissa citymaastureissa, kohtuu kestävässä maineessa ainakin mk2, ei paina tai kuluta ihan niin paljoa kuin maasturit, jotenkuten toimiva neliveto (Haldex gen. 2). Tässä vähän mopo kone mutta uudempia taitaa saada yli 200 hv dieselillä?
     
  8. en oo ilmottamassa Banned

    Rekisteröitynyt:
    29.07.2006
    Viestejä:
    3 385
    ....
     
    Viimeksi muokattu: 07.10.2016
  9. Koden Faija

    Rekisteröitynyt:
    10.01.2015
    Viestejä:
    988
    Joo en Volvoakaan mitenkään tyrmää. Ulkonäkö ei kyllä miellytä ja neliveto ainakin vanhemmissa oli ihan surkea, mutta aina se kaksivetoisen voittaa! Tosin taitaapa tuossa Lexuksessakin mistä kirjoitin pari viestiä sitten olla onneton neliveto? Kuitenkin Volvo olisi järkivalinta ja erittäin hyvä ajaa! Toisalta mitä parempaa volvossa ois vaikka alffaan verrattuna muita kuin xc mallien maavara?
     
  10. Murmillo

    Rekisteröitynyt:
    30.12.2014
    Viestejä:
    21
  11. AkuKo90

    Rekisteröitynyt:
    26.07.2007
    Viestejä:
    896
    Jos ajot pääosin kaasutankkausasemien läheisyydessä miten olisi subaru legacy tai outback 2.5 litraisella kaasu/bensa koneella. Tehot tietty jäävät sinne vajaaseen 170 hevoseen... http://gasum.fi/Kaasun-tankkausasemat/Tankkausasemien-sijainnit/

    https://www.blocket.se/stockholm/Su...hk_Aut_Business_Nav_Dr_69112676.htm?ca=11&w=3
    https://www.blocket.se/hela_sverige...me=&cxpf=&cxpt=&fu=3&gb=&ca=11&is=1&l=0&md=th

    Toisesta ketjusta lainattua:
     
  12. Koden Faija

    Rekisteröitynyt:
    10.01.2015
    Viestejä:
    988
    Mielenkiintoinen idea! Lega tai outback kyllä kelpais! Miksi ei myöskin Legacy GT(ei oo välii kummal puolel on ratti) jos sen sais toimimaan kaasulla ja ajaminen olis edullista. Mutta mitä maksaisi ajella tuollaisella Suomessa? Ja kestääkös noissa itse tankkaaminen muuten pienen ikuisuuden?
     
  13. AkuKo90

    Rekisteröitynyt:
    26.07.2007
    Viestejä:
    896
    Tankkaushan noissa hoituu käsittääkseni nopeammin kuin bensa-autoissa. Nuo Ruotsissa myynnissä olevat legacy ja outback versiot ovat ihan tehdaskonversioita, eli kaasusäiliöt on piilotettu takakontissa verhoilujen alle. Aika vähän vievät lopulta kontista tilaa. Toki sillä ~3-5 k:n panostuksella saat käytännössä kaikista nelivetobensoista kaasukonversion, mutta sitten on pari pulloa takakonttia komistamassa. Sikäli olisi varaa valita vaikka vähän tehokkaampikin peli. :)

    [​IMG]

    Käyttövoimaveroa maksat 3,1snt/100kg per päivä vs nykyisessä dieselissä 5,5. Maakaasun verrokkihinta bensaan tällä hetkellä 0,667 €/L. Kannattaa tutustua tuohon muron kaasuautoketjuun ja gasumin sivuihin näin ensiksi. Tämän vuoden puolella kun maahantuot tai konvertoit kaasuauton saat gasumilla kolmeksi kuukaudeksi tankkauskortin ja ilmaiset kaasut. ;)
     
    Viimeksi muokattu: 25.09.2016
  14. blastermaster

    Rekisteröitynyt:
    09.01.2002
    Viestejä:
    1 429
    Ei ole omakohtaista kokemusta Alfasta muuta kuin yksi työreissu ja siinä kyseisessä autossa ei toiminut ajovalot mutta muuten oli mukavan tuntuinen peli. Alfassa varmaan tuo Torseeni on parempi kuin Haldex ja kovin hyvä ei automaattilaatikon tarvitse olla että on parempi kuin Volvon. Tosin molemmat käyttää Aisinin laatikoita. Alfa taitaa olla melko herkkä ruostumaan ja Volvo taas ollut paremmassa maineessa, XC vielä suojattu kiveniskuilta melko hyvin. Volvossa konepelti alumiinia ja takaluukku lasikuitua joten sopinee suolatuille teille melko hyvin. Mitään faktaa ei ole mutta perstuntumalta Alfa vähän ahtaampi sisältä.

    Oma valinta olis kuitenkin BMW 5-sarja 6-pyttysellä 3.0l dieselillä yhdellä tai kahdella turbolla jos vaan löytää sillä paremmalla askilla olevan, madaltamattoman, lastuttamattoman ja ruosteettoman yksilön.
     
  15. TMajuri

    Rekisteröitynyt:
    02.09.2016
    Viestejä:
    5
    Tällä hetkellä kulutusmittari näyttää 9,3l/100km. Paras 1000km jakso, mihin olen päässyt oli 8,2l/1000km, huonoin 11,3l/1000km. Suhteellisen lyhyttä ajoa, ei moottoriteitä.
    Ajokäytös talvella aliohjaava. Nelivedossa "pitkät piuhat", yleensä etupää sutii, ennenkuin perä ehtii mukaan. Vetelee voimakkaissa kiihdytyksissä.
     
  16. NNH

    Rekisteröitynyt:
    03.10.2009
    Viestejä:
    1 567
    Jos noiden ja sen jo ehdotetun XC70:n lisäksi kaipaat vaihtoehtoja, uusin tai toiseksi uusin Land Rover Discovery voisi olla yksi. Kulutus ei ole sen pienempi kuin tuossa X5:ssä, mutta tehoa noissa on mukavasti (TDV6 = 211 hv, SDV6 = 257 hv) ja ainakin koeajon perusteella kyyti oli erittäin mukavaa. Ainakin HSE:nä myös varustetaso on kohdallaan. Automaattivaihteisto on ZF:n tekele, vanhemmat muistaakseni 6 ja uudemmat 8 vaihteella. Näkyy löytyvän myös pakettiautoksi katsastettuna, esim.

    http://www.nettiauto.com/land-rover/discovery/8252111
     
  17. Ramir

    Rekisteröitynyt:
    29.03.2005
    Viestejä:
    715
    Mulla oli viime talvena e70 x5 3.0d pikkaisen piristettynä. Oli kyllä tosi mukava ajettava, mutta itse en noista maastureista niin välitä joten pistin kiertoon. Automaatti pelasi loistavasti.
     
  18. Koden Faija

    Rekisteröitynyt:
    10.01.2015
    Viestejä:
    988
    Kiitos kaikille vastauksista. Näillä näkymin meen nykyisillä autoilla. En viitsi downgreidata volvoon vaikka oliskin järkevää. Subaru kaasulla herätti voimakkaita ajatuksia kieltämättä, mutta vähänhän sekin olis luokkaa alaspäin menemistä. Jos kilsoja tosiaan alkaa kertymään ihan tuhottomasti niin sitä pitää harkita sitten tarkemmin.

    E70 X5 kiinnostais kyllä. Toisalta väliraha olis aika tuntuva kun haluisin sen kuitenkin SD koneella. Jos sellainen tulee jostain halvalla vastaan niin saatan ostaakkin. Jos jollain menee rikki oma niin tarjotkaa vaikka YV:llä. Normaalihinnat ovat kuitenkin sen verran isommat kuin tuosta nykyisestä saisi enkä näe sitä niin paljon parempana että kokisin saavani käytetylle rahalle tarpeeksi vastinetta.
     
  19. juho_-

    Rekisteröitynyt:
    28.11.2005
    Viestejä:
    199
    X5 e53 on yllättävän hyvä auto kun rupeaa miettimään vaihtoehtoja. Ilmoitetut kulutuslukematkin pitää hyvin paikkaansa, mikä kannattaa ottaa huomioon kun vertaa kulutusta uudempiin citymaastureihin, jotka lupaa kuun taivaalta kulutuksen suhteen

    Kävin joskus koeajamassa audi Q5 2.0tdi:tä ja se tuntui aivan lelulta X5:n jälkeen. Toki Q5 3.0tdi olisi ollut hieman reilumpi vertailu.

    Audin Q7 (mk1) taas oli ihan leppoisa kärry, mutta kuluttanee diisseliä melko reippaasti valtavan massansa vuoksi. Ja kovin sporttisesta autosta ei voida puhua, vaikka auto liikkuukin ihan mukavasti V6-dieselillä.
     
  20. Koden Faija

    Rekisteröitynyt:
    10.01.2015
    Viestejä:
    988
    Samaan pääsyin itsekkin. Toki kalliimmalla saa parempia, mutta totesin etten saisi tarpeeksi vastinetta käytetylle rahamäärällä esim. vaihtamalla e70 xfemmaaan. E53:n hintaluokassa tuo on ehdottomasti paras vaihtoehto ainakin omasta mielestäni.
     
  21. AkuKo90

    Rekisteröitynyt:
    26.07.2007
    Viestejä:
    896
    Edit. ei mitään se olikin diesel. :)
     
  22. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    4 570
    Onko taloudellisesti järkevää tuoda esim Ruotsista kaasulla toimiva V70? Niin, en kyllä tiedä saako niitä nelivetoisina...
     
  23. AkuKo90

    Rekisteröitynyt:
    26.07.2007
    Viestejä:
    896
    Ei saa omaan tietoon Volvoa tehdasasennettuna nelivetona ja vain sillä 2.4 litraisella 140hv koneella.

    Tästäkin saisi "ekoauton" 12 tonnilla ja naapurit kateellisiksi. Omilla tuloilla, nää on on toki vielä vain pohdintoja. :)

    http://www.nettiauto.com/bmw/x5/8290551
     
    Viimeksi muokattu: 03.10.2016
  24. valurauta

    Rekisteröitynyt:
    23.01.2010
    Viestejä:
    2 476
    Kuka oikeasti haluaa Porsche Boxsterin kun 911 on olemassa? Ainakin sumujen saarella etsittäessä mukavaa, oikeaa maasturia katseltaisiin Range Roveria eikä mitään Discoveryä.

    Esim. tällainen voisi tulla maahan kohtuuveroilla, kun on rekisteröity ennen 04/2008:
    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=233298750

    Polttoainetalous kai ei ole koskaan ollut Rangen vahva puoli, tuskin tässäkään: ≈ 11,1 l/100km (kombiniert), 294 g/km (kombiniert), mutta ovat ilmeisesti varsin mukavia matka-autoja ja harvemmin mitään jonojen vetureita (200 kW (272 PS)).
     
  25. NNH

    Rekisteröitynyt:
    03.10.2009
    Viestejä:
    1 567
    TDV8 kuluttaa enemmän kuin lähtötilanne eikä mahdu kohtuukilometreillä budjettiin ainakaan suomihinnoilla.
     
  26. valurauta

    Rekisteröitynyt:
    23.01.2010
    Viestejä:
    2 476
    Ei Range tosiaan mikään pisaralla-pisimmälle-ihme ole. Kun omapaino on 2675 kg, se ei liiku pelkällä naftanhajulla. Pikemminkin Range vastaa tähän:
    "Kaikki ankeat tuulipuku rav4 ja cashguyt eivät ole vaihtoehtoja ankeuden ja tehottomuuden takia." Eipähän ainakaan ole ankean arkinen tuulipuvun työkalu. :)

    Suomen tarjonta näyttää sellaiselta, että Saksasta uittamista kannattaa vakavasti harkita, jos malli kiinnostaa.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti