NCASE M1

Viestiketju alueella 'Kotelot ja modifiointi' , aloittaja Mechanical Man, 11.08.2013.

1. Xzopo

Rekisteröitynyt:
    30.10.2003
    Sivu tuulettimet vaikuttavat cpun ja sfx poweriin ja ne tulee puhaltaa sisääänpäin. Ulospäin puhaltaminen parantaa ilmankiertoa muttei viilennä juuri mitään kun lämmin ilma poistuu jo muutenkin.

Jos sulla näyttis "normaalisti" ja tuuletin ottaa ilmaa pohjasta eipä sitä hiljaisemmaksi kuin laskemalla voltteja alemmas ja säätämällä tuuketin profiilia:/

Itse laskisin tehoja mielummin kuin modaisin tuulettimia pohjaan ulkopuolelle. Toinen voisi olla näyttiksen nostaminen pystyyn ja sivupaneeliin reikiä alemmaskin ja käyttää pöytä tuuletinta :D

Itse olen ollut tyytyväinen asetteluun, omasta mielestä tuo sfx-l poweri syö liikaa tilaa. Vähän alkuperäinen sfx poweri temppuillu, mutta äänekkääksi en ole sitä koskaan voinut sanoa.

Mielenkiinnolla odottelemaan poweri vaatimuksia uudelle nvidia sarjalle

2. Tege Moderaattori

Rekisteröitynyt:
    13.06.2005
    SFX-L syö kyllä liikaa tämän takia pohjaan ei saa mahtumaan tuuletinta kun näyttis on extenderillä. SFX luokan poweri olisi paras mutta kun tuota SF600 siellä kokeili niin kun lämmöt nousivat liikaa kopan sisällä se tuuletin koskaan pysähtynyt.

Pitää tuossa miettiä kokonaisuutta kun uuden näyttiksen saa niin sen jälkeen katsoa kun jaksaa kopan availla mitä tekisi.

3. Glone

Rekisteröitynyt:
    08.02.2009
    Mietin tässä koneen päivittämistä ja siirtymistä ITX kokoluokkaan. Ncase M1 näyttää kiinnostavalta, mutta ymmärsinkö nyt oikein, että näyttikseni ei mahu koteloon kivottomasti?
    Pituuden puolesta kyllä menee, mutta ilmeisesti ottaa paksuudessa johonkin kiinni. Korttina on Sapphire R9 390 Nitro : 308 X 127 X 42.3 Dimension /mm.

Max height (or width):

• For cards up to 12.5" (317mm) or cards in the third slot: 4.4" (111mm)
    Mitäs ootte mieltä, meneekö mitenkään vai pitääkö tässä vielä ruveta näyttistäkin vaihtamaan? Ei houkuttelis ihan kauheesti noinkin kallista koppaa ruveta leikkelemään.
    Saa myös suositella jotain vaihtoehtota koppaa (100-300€)

4. Tege Moderaattori

Rekisteröitynyt:
    13.06.2005
    Leveys juu voi tulla hiukan ongelmaksi.

5. umbeSh

Rekisteröitynyt:
    29.11.2006
    Mahtuu, mutta kuuma sillä siellä on ja pohjalle sopii vain slim-mallin flektit. https://www.dropbox.com/sh/uxg4gp65lckbgnl/AAAyoBYR-KmB8MDkHnjgXe4ya?dl=0

Itse vaihdoin Define Nanoon.

Viimeksi muokattu: 12.07.2016
  6. Glone

Rekisteröitynyt:
    08.02.2009
  7. umbeSh

Rekisteröitynyt:
    29.11.2006
    Ei valitettavasti tullut säilytettyä logeja. Toimi kyllä pelatessa throttlaamatta, mutta tuulettimien huuto oli liikaa minun korvilleni.

8. Tege Moderaattori

Rekisteröitynyt:
    13.06.2005
    Vaikka slimit pohjalle menee niin ei ne paljoa kyllä auta. Melkein näyttis pitää olla se vakio refucooleri että toimii parhaiten tässä kopassa jotta kuuman saa ulos. Pohjassa olevat auttavat ehkä enemmän siihen että lämmin puskee hiukan nopeammin ulos kopasta.

9. akce

Rekisteröitynyt:
    24.03.2016
    Varmaankin vääräpaikka kysellä mutta ei kukaan olisi luopumassa kotelostaan? Ei paljon näy liikkeellä käytettynä ja uutenakin aika vaikea saada käsiinsä jos ei halua odotella ikuisuuksia.

10. kios

Rekisteröitynyt:
    28.08.2015
    Hoi, Kellään kokemusta/tietoa mahtuuko tuommosten hybrid näyttisten (Esim. MSI GTX 1080 Sea Hawk) radi tuonne pohjalle vai ainoastaan tuohon kylkeen ja/tai tarjoaako se tässä mitään etua?

11. Xzopo

Rekisteröitynyt:
    30.10.2003
    Itse ihmetellyt samaa, yllättävän vähän näitä myynnissä vaikka paras "yleiskotelo" itx koossa. Oma menee myyntiin lähiaikoina kun lähden rakentamaan vielä pienempää.

Ei mahdu alle. Itse käyttäisin sivupaneelia kun se on siihen suunniteltu ja toimii cpu cuulerin kanssa.

Viimeksi muokattu: 20.04.2017
  12. kios

Rekisteröitynyt:
    28.08.2015
    Oolraidi, tähän tulokseen tulin myös päivän googlettelujen jälkeen, kun mistään löytynyt että oltaisiin aseteltu näin. Mahtuukohan tuohon kylkeen vierelle toinen vastaava radi cpu:lle? Esim CorsaiR H60 tai H80? Tai onko joku löytänyt jonkin muun jäähdytysratkaisun joka olisi selkeästi paras tähän pieneen tilaan?

Ihan mielenkiinnosta, millaista konetta oot kasaamassa vielä pienempään tilaan? Millaista koteloa olet siihen meinannut? :)

13. Xzopo

Rekisteröitynyt:
    30.10.2003
    Sivupaneeliin tarkoitus laittaa radi, jotkut saanut pohjallelkin mahtumaan slimin. Olen käyttänyt sekä customlooppia ja valmiita ja molemmat toimii yhden radin kanssa hyvin. En ole enää pitkään aikaan seurannut vesiketjuja kun se aika on ohi mutta tietääkseni useimmat 240 aiotkin mahtuu sivupanneeliin. https://hardforum.com/threads/ncase-m1-a-crowdfunded-mini-itx-case-updates-in-first-post.1717132/ jos ei tuttu ni tässä luettavaa. Itse käyttäisin ilmalla kun nykyisin ovat äänettömiä työpöydällä ja pelaan kuulokkeet päässä.

NFC S4 miniin meinasin kasata seuraavan paketin: https://smallformfactor.net/forum/threads/nfc-systems-s4-mini.96/

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen