Joo, alkoi tossa pari päivää sitten käymään niin että kun teen jotain koneella, enimmäkseen pelaan niin molemmat näytöt sammuu, videokortin valo sammuu (Asus gtx 1070) ja tuulettimen ääni nouseee sen kiihtyessä. Kuulen silti pelin äänen säröillen ja kavereiden äänet teamspeakissa ja he kuulevat minut mutta en voi tehdä mitään muuta kuin käynnistää koneen uudestaan virtalähteestä. Apua?! Specsit 16gb ram Z97-K Emolevy Asus Strix gtx 1070 näytönohjain i7 4790-k prossu kingston 120gb ssd pari muuta ~800gb kovalevyä 620W virtalähde
Tarkoittaa todennäköisesti että GPU tai sen ajurit ovat tiltanneet, mutta kone muuten toimii. Asuksen ensimmäisissä GTX 10xx-näytönohjaimissa oli aluksi jotain ongelmaa jos niissä oli Micronin valmistamat muistit, mutta siihen tuli korjaukseksi näytönohjaimen BIOS-päivitys. Sattuuko näytönohjaimesi kuulumaan tätä päivitystä kaipaavien joukkoon, ja onko päivitys asennettu jos siihen on tarvetta? Seuraava kysymys on, mikä on näytönohjaimen ajurin versio ja oletko sattumalta päivittänyt sitä "tossa pari päivää sitten"? Jos olet, herää epäilys että päivittämäsi versio on ns. susi - eli harkitse joko vielä uudempaa tai sitten vanhempaa versiota.
Näytönohjaimeni on kovin uusi(2viikkoa), joten en usko että se kuuluu niihin enkä tiedä mistä saisin selville Ajurin versio on Geforce Game Ready 378.49, jonka latasin 8 päivää ennen kuin vika ilmeni ensimmäistä kertaa
Latasin ton GPU-z:tan ja se sano et mun Memory type on GDDR5 (Micron) Mistä mä löydän sen päivityksen tai tiedän jos se se on se vika?
ota yhteyttä asukseen tai jälleen myyjään koska on myynyt sulle paskaa vaihtoehtoisesti voit yrittää ottaa selvää mikä on näyttiksen tarkka malli ja etsiä googlesta
luulisi että gigantti on tietoinen tuosta ongelmasta voit pyytää vaikka googlettamaan niitä tuon asus 1070 micron itse en tyytyisi bios patchattuun malliin vaan vaatisin samsungin piireillä olevaan toimivaksi tiedettyä mallia