Nosto Näytönohjaimet - Yleisthreadi ohjaimista, mikä kortti minulle?

Viestiketju alueella 'Näytönohjaimet' , aloittaja Kaotika, 04.11.2011.

1. nobilis

Rekisteröitynyt:
    29.06.2013
    Ei oo tota rautaa tullu yhtään seurattua... Emo kumminki riittävä jos vaihtaa näyttiksen ja prossun? Ehdotuksia otetaan vastaan, kiitos

2. Eowyn

Rekisteröitynyt:
    15.03.2021
    Hei!

Hankin vuoden alussa itelleni uuden koneen uusine osineen, mutta näytönohjaimiin liittyneiden toimitusvaikeuksien takia tämä osa sattuu tässä mun koneessa vielä odottavan vaihtamista. Osaisiko joku suositella mulle jotain hinta-laatusuhteeltaan sopivaa näytönohjainta tähän mun koneeseen, joka vastaisi koneen muiden osien laatua? Mieluiten ei mitään yli 350€ hintaista, mutta jos pystyt perustelemaan miksi jonkinlainen lisäsijoitus olisi kannattava, niin voin harkita kyllä kalliimpaakin osaa. Minulla ei siis ole sen tarkempaa käsitystä näytönohjaimien hinnoista suhteessa laatuun.. mutta mieluummin laitan osaan tietenkin enemmän rahaa, jos saan sillä paljon enemmän vastinetta ja pidemmälle ajalle. Haluaisin näytönohjaimen niinsanotusti tekevän oikeutta tosiaan myös muille koneessa oleville osille.

Kiitos jo erittäin paljon kaikille, jotka vaivautuvat auttamaan. Arvostan teidän neuvoja suunnattomasti!

Liitteenä kuva siis osista, jotka koneessani tällä hetkellä ovat:
    https://aijaa.com/adWSu2

Tein aiheesta alunperin oman keskustelun, kun en jotenki edes tajunnut tämmösen valmiin ketjun etsimistä.. Mutta kysynpä nyt täällä uudestaan, jos vaikka saisin paremmin apua täältä. :)

3. Pelailijanörtti

Rekisteröitynyt:
    01.08.2021
    Moro, Ostin koneen 3 vuotta sitten ja nyt olis päivityksen paikka. Koneessa on 1tb kovalevy, 250 gb m.2 ssd, Geforce gtx 1050 ti näyttis, ryzen 5 1600 prossu, 8gb g.skillin jotain ramia, seasonic s12 II Bronze 620W virtalähde, gigabyte ab350-gaming emolevy. Tarkotus olis siis konetta päivitellä niin että pelit pyöris paremmin. Tuosta varmaan kannattais siis näytönohjantainta päivitellä ja sitten varmaan myös ramia lisää. näytön ohjaimeen budjettin n. 500e . Ramille ei mitään budjettia oo ihan perus ramia vaan.

Kertokaa te viisaat, että mitä pitää päivittää ja mitkä olisi budjettiin parhaat osat.

4. Tege Moderaattori

Rekisteröitynyt:
    13.06.2005
    Toinen 8GB Ram lisää, niin sillä taas pärjää.
    Näytönohjaimena joku 3060 toisi varmaan kivasti puhtia. Hinnat ovat nyt korkealla ja ehkä kohta voisivat laskea.

5. Nahkanuudeli

Rekisteröitynyt:
    02.01.2013
    Itse mietin kuumeisesti ostaako jo 30-sarjan näyttistä vai pärjätä vielä 1080ti kanssa. Kone juuri päivitetty vailla uutta näyttistä, ja tahnat vaihdettu näyttiksestä. Onko ollut mitään uutisia tulevista näyttiksistä 40-sarjan, tai olisiko se seuraava sitten Intelin tulevat Arc?

6. Eowyn

Rekisteröitynyt:
    15.03.2021
    Voisko joku olla niin kiltti, et vois kertoa mulle et mitkä näytönohjaimet vastais tasoltaan Radeon RX 5600 XT Pulse -näytönohjainta? Piti siis aikoinaan se näyttis tilata, mut sitä ei tosiaan oo enää tarjolla. Vastaako noi kaikki RX 6600 XT näytönohjaimet (https://www.jimms.fi/fi/Product/Search2?q=6600) tota 5600:tta? Entä onko tällä hetkellä myynnissä jotain muita näytönohjaimia, jotka olis tosiaan yhtä tehokkaita ku toi 5600 (tai tehokkaampia)? Mieluiten alle 600€, mut tietenki mitä halvempi niin sen parempi...

Kiitos kovasti jo etukäteen, jos joku osaa neuvoa! :)

Viimeksi muokattu: 17.09.2021
  7. Tege Moderaattori

Rekisteröitynyt:
    13.06.2005
    6600XT on parempi kuin 5600XT ja sopii hyvin FHD pelaamiseen kuten myös 3060 TI.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen